Produktivitāte – nemainīga prioritāte
Gadu no gada nemainīga prioritāte darba tirgū ir cilvēkresursu efektivitāte. Domāju, būs grūti atrast uzņēmumu, kas sevi nenodarbinās ar šo jautājumu arī 2017. gadā. Kā efektīvāk vadīt darba sniegumu? Kā pareizāk uzstādīt mērķus, lai veicinātu uzņēmuma īstermiņa un ilgtermiņa panākumus? Cik bieži pārskatīt sasniegto rezultātu? Kāds ir optimālais līdzsvars starp autonomiju un vajadzīgu, veselīgu rezultātu novērtēšanu? Visi šie jautājumi aktualizējas gada sākumā, kad tiek izvirzīti sasniedzamie mērķi, bet nepazudīs no apvāršņa arī visu atlikušo gadu.
Cīņa par talantu iegūšanu un noturēšanu turpināsies
Latvijas darba tirgus ir ļoti ierobežots. 2017.gadā turpināsies cīņa par to, kuram izdosies piesaistīt savam uzņēmumam talantīgākos, produktīvākos, inovatīvākos darbiniekus. Kā arī par to, kā radīt vidi, kur šie darbinieki var realizēt jaunas, inovatīvas un uzņēmumam peļņu nesošas idejas. Domāju, ka daudzi vadītāji piekritīs, ka bezdarbs talantīgu un konstruktīvu darbinieku segmentā nepastāv un nepastāvēs arī 2017.gadā.
Atlase digitalizējas
Personāla atlasē turpinās pieaugt tehnoloģiju iesaiste, un arvien plašāk tiks izmantotas virtuālās vides priekšrocības. Pieredze liecina – kandidātu meklēšana, piesaiste un saskarsme ar kandidātiem aktīvi norit gan pašu uzņēmuma karjeras vietnēs, gan sociālajos tīklos. Uzņēmumi arvien vairāk uzmanības pievērš IT risinājumu ieviešanai atlases procesos – gan ar elektroniskajām pieteikšanās iespējām, gan attālinātajām darba intervijām un novērtēšanas metožu izmantošanu tiešsaistē. Šie risinājumi palīdz gan paātrināt darbinieku atlases procesu, gan mūsdienu steidzīgajā laika ritmā piesaistīt plašāku kandidātu loku. Sociālie tīkli ir arī nozīmīgs instruments darba devēja tēla veidošanā, tāpēc uzņēmumi arvien vairāk domās, kā izcelt uzņēmuma vērtības, kā interesanti un piesaistoši parādīt biznesa darbības jomu, darba vidi, darbiniekus un notikumus sociālo tīklu profilu aktivitātēs, tai skaitā arī darba sludinājumos. Tiem ir un būs nozīmīga loma, lai konkurences apstākļos piesaistītu labākos darbiniekus. Bez standarta darba piedāvājumu nosacījumiem kandidāti arvien lielāku uzmanību pievērš uzņēmuma zīmolam, vērtībām, darba videi, aktivitātēm sabiedrības labā un publiskajam tēlam, tai skaitā sociālajos medijos redzētajam un lasītajam.
Mācības kļūst arvien dinamiskāks
Mācību programmas turpinās pielāgoties arvien dinamiskākai biznesa videi. Pieaugs mikro mācību loma – vebināri, mini apmācību programmas, audio grāmatas un citi formāti, kas dod iespēju mācīties bieži, vienlaikus atvēlot mācībām nelielu daļu savas dienas. Ņemot vērā to, ka arvien pieaug darba tempi, arvien rūpīgāk tiks izsvērts, ko mācīties, kur mācīties un kādā veidā mācīties. Tāpēc uzskatu, ka koučings kā attīstības metode nākamajā gadā gūs arvien lielāku popularitāti, jo šī metode balstīta uz ļoti individuālu pieeju un paša cilvēka zināšanu aktualizēšanu un likšanu lietā. Zināšanas kā tādas, bez konteksta ir tikai fakti, kuri dažās situācijās būs pareizi un dažās ne. Savu nozīmi saglabās arī konferences, kurās iespējams dzirdēt pasaules mēroga viedokļu līderus un iegūt daudz jaunu ideju īsā periodā – vienas vai divu dienu laikā.
Atalgojums palielinās
2017. gadā darbinieku atalgojums turpinās pieaugt. Domājam, ka izaugsme nebūs strauja, atalgojuma pieaugums atkarībā no sektora sagaidāms vidēji 3 - 4% robežās. Visticamākais, turpināsies tendence, ka darba alga tiek mainīta tikai daļai darbinieku. Savukārt tie, kam alga tiek mainīta, izjutīs lielāku atalgojuma pieaugumu.