Lai nodrošinātu transportlīdzekļu īpašniekus ar iespēju iegūt plašāku pieeju OCTA informācijas sistēmā esošajiem datiem, Latvijas Transportlīdzekļu apdrošinātāju birojs (LTAB) ir ieviesis jaunus datu apstrādes pakalpojumus.
Tie ļaus auto īpašniekiem iegūt informāciju par sava esošā vai potenciālā spēkrata negadījuma vēsturi, noslēgtajiem apdrošināšanas līgumiem un apdrošināšanas sabiedrību piedāvātajām OCTA polišu cenām.
Kā informēja LTAB pārstāvji, visbiežāk pie transportlīdzekļa iegādes netiek sniegta visa informācija par spēkrata esošo tehnisko stāvokli, kā arī negadījumu skaitu un apmēru, kurā ir iekļuvis konkrētais transportlīdzeklis, apgalvojot, ka transportlīdzeklis pavisam neilgu laiku piedalās ceļu satiksmē un avārijas nekad šim transportlīdzeklim nav bijis. Tomēr, kā vēlāk izrādās, transportlīdzeklis nereti ir iekļuvis negadījumos, kā arī ceļu satiksmes negadījuma rezultātā gūtie bojājumi ir bijuši tik lieli, ka spēkrats nav paredzēts turpmākai ekspluatācijai. Tomēr autoīpašnieki šādus spēkratus atremontē, bet pie transportlīdzekļa pārdošanas šos datus slēpj.
Lai palīdzētu autoīpašniekiem iegūt objektīvu informāciju par transportlīdzekļa zaudējumu vēsturi, LTAB ir izveidojis datu apstrādes pakalpojumu, ar kura starpniecību ikviens autovadītājs turpmāk varēs noskaidrot datus par ceļu satiksmes vēsturi, laika posmā no 1997. gada. Lai iegūtu informāciju, autovadītājam nepieciešams zināt tikai transportlīdzekļa reģistrācijas un reģistrācijas apliecības numurus un nosūtot īsziņu, uzzināt visu nepieciešamo informāciju. Informācija par transportlīdzekļa zaudējumu vēsturi būs pieejama 24 stundas diennaktī, un tajā tiks apkopoti dati par negadījumiem, gan Latvijas teritorijā, gan ārvalstīs.
Kā norāda LTAB valdes priekšsēdētājs Juris Stengrevics, problēmas saistībā ar ierobežotām iespējām gūt datus par CSNg vēsturi rodas ne tikai privātpersonām, bet arī uzņēmumiem, īpaši tas ir attiecināms uz kompānijām kurām ir lieli autoparki.
«Uzņēmumam ir liels transportlīdzekļu skaits, kurus ekspluatācijā izmanto vairāki darbinieki. Tomēr ne vienmēr šie darbinieki atzīstas par notikušu ceļu satiksmes negadījumu. Gadās, ka darbinieks izraisa negadījumu, bet uzņēmuma transportlīdzeklim, piemēram, kravas automašīnai, bojājumi nav redzami, savukārt citam vai citiem transportlīdzekļiem ir nodarīti zaudējumi, par ko vadība netiek informēta. Tāpat ir situācijas, ka darbinieki maina darba vietas, neinformējot uzņēmumu par notikušu negadījumu. Tā rezultātā uzņēmumam tiek sabojāta apdrošināšanas vēsture, un nodarīti finansiāli zaudējumi, par kuriem tas nav informēts. Savukārt pēc laika, kad no apdrošinātāja tiek saņemta informācija par negadījumu un tā nodarīto zaudējumu apmēru, darbinieka no kā piedzīt zaudējumus vairs nav, jo viņš jau ir mainījis darba vietu. Lai novērstu tamlīdzīgas situācijas esam izveidojuši autoīpašnieka portālu, ar kuru starpniecību turpmāk autoīpašnieki varēs iegūt datus ne tikai par notikušiem ceļu satiksmes negadījumiem, bet arī informāciju par tikko pieteiktajiem, bet vēl nenoregulētajiem apdrošināšanas gadījumiem», skaidro J. Stengrevics.
Autoīpašnieka portālā, uzņēmumam būs pieejama arī detalizēta informācija par konkrētā īpašnieka visām OCTA polisēm un visiem apdrošināšanas gadījumiem, kas reģistrēti LTAB. Tāpat būs pieejami paziņojumi ar atgādinājumiem par polišu darbības termiņa izbeigšanos vai neapdrošinātiem transportlīdzekļiem, kā arī OCTA kalkulator