Citas ziņas

Valsts iestādēs vakanti 2269 amati

,06.06.2008

Jaunākais izdevums

Uz šā gada 30. aprīlī 115 valsts tiešās pārvaldes iestādēs, kurās ir ieviests civildienests, ir vakanti 2269 amati, jeb 7.7% no amatu kopskaita, liecina Valsts civildienesta pārvaldes (VCP) Analīzes departamenta apkopotā informācija.

Vakanto amatu skaits 2008. gada 30. aprīlī minētajās iestādēs samazinājies par 318 amatiem jeb 1,3 procentu punktiem, salīdzinot ar situāciju uz 2007. gada 20. septembri, kad vakanti bija 9% amatu, Db.lv informē VCP Priekšnieka palīdze sabiedrisko attiecību jautājumos Kristīne Toma.

Apskatot vakanto amatu sadalījumu pēc vakances ilguma, vairāk kā puse t.i., 52% (1176) amatu ir vakanti kopš 2008. gada janvāra, 23% (524) amatu ir vakanti kopš 2007.gada 1.maija, bet 25% (569) amati netiek aizpildīti ilglaicīgi, t.i., šie amati ir jau bijuši vakanti pirms 2007. gada 1. maija, proti, gadu un ilgāk iestādes nespēj aizpildīt šos amatus un nav arī tos likvidējušas.

Lielākajā daļā iestāžu - 76 iestādēs vakanto amatu īpatsvars pārsniedz 5% un šo iestāžu vakanto amatu kopskaits ir 1840 amati, t.i. 81% no kopējā amatu skaita. Būtiski ir tas, ka tieši iestādēm, kurām vakanto amatu īpatsvars ir virs 5%, salīdzinoši liels ir arī ilgstošo vakanču (amats vakants ilgāk par gadu) īpatsvars t.i., 29% (530).

Kā galveno problēmu vakanču aizpildīšanā iestādes norāda joprojām salīdzinoši zemo atalgojumu, kā rezultātā grūti piesaistīt darbiniekus ar atbilstošu kvalifikāciju. Iestādes norāda, ka šī iemesla dēļ ir arī problemātiski aizpildīt nepilnas slodzes amatus, jo šo amatu atalgojums ir proporcionāls slodzei.

2008. gadā ir sludināti konkursi vai ir notikušas pārrunas uz 787 amatiem, un 98 amatiem ir atrasti pretendenti. Par 119 amatiem ir norādīts, ka šos amatus ir plānots likvidēt vai izvērtēt amata nepieciešamību, kā arī norādīti 17 amati, kuri tiks pakļauti strukturālām izmaiņām.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Valsts tiešajā pārvaldē 2008.–2009. gadā kopumā likvidēti 5 905 amati, tādējādi cerot ietaupīt 19.36 milj. Ls. Par to liecina Finanšu ministrijas apkopotā ministriju, īpašu uzdevumu ministru sekretariātu, un citu valsts pārvaldes iestāžu iesniegto informācija par iestādēs kopējā amatu vietu skaita samazināšanu 2008.–2009. gadā.

Likvidētie 5905 amati, ieskaitot amata vietas, kuras plānots likvidēt līdz 30. jūnijam, ir 9.1% no kopējā skaita. No tiem 3320 ir amati, kuros likvidācijas brīdī ir nodarbināti ierēdņi vai darbinieki. Tai skaitā ministriju centrālajos aparātos tiek likvidēti 458 amati jeb11.9%, no kuriem 265 ir amati, kuros ir nodarbināti ierēdņi vai darbinieki, informēja Finanšu ministrijas Preses nodaļas vadītāja Elīna Dobulāne.

Kopā plānotais aptuvenais ietaupījums 2009. gadā no valsts pārvaldē likvidējamo amatu skaita samazināšanas ir 19.36 miljoni latu. Lai aprēķinātu reālo ietaupījumu valsts budžetā no likvidētajiem amatiem, jāņem vērā vairāki faktori. Aptuvenās izmaksas bezdarbnieku pabalstiem prognozētas 2.3 miljoni latu apmērā. Neieņemot nodokļus no ietaupītās darba samaksas daļas, kas radīsies samazinot amatu skaitu, 2009. gada budžetā plānots iekasēt par 8.43 miljoniem latu mazāk, tai skaitā valsts budžetā par 5.7 miljoniem latu mazāk, savukārt pašvaldību budžetā par 2.7 miljoniem latu mazāk. Kopā reālais ietaupījums valsts budžetā varētu būt ap 11.36 miljoniem latu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Eksperti

Kur var atrast informāciju par atalgojumu, un kā to izvērtēt?

Anta Praņēviča, “Figure Baltic Advisory” valdes locekle un vadošā konsultante,22.08.2024

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ir daudz avotu, kur pieejama informācija par atalgojumu - Latvijā vislielākā atalgojuma datubāze ir publicēta Valsts ieņēmuma dienesta (VID) vietnē, vēl informācija tiek publicēta darba sludinājumos un, protams, allaž aktuāls informācijas avots ir “kaimiņš teica”.

Nereti informācija šajos avotos ir ļoti atšķirīga, tāpēc darba meklētāji var viegli apjukt. Kāpēc pastāv šādas atšķirības un kā izvērtēt katrā avotā pieejamo informāciju?

Domājot par informācijas meklēšanu par atalgojumu, joprojām atceros personāla vadības kursa uzdevumu, ko pildīju 2008. gadā, studējot Rīgas Ekonomikas augstskolā – bija jānoskaidro, kādu atalgojumu varētu saņemt amatā, kuru vēlies ieņemt pēc studiju beigšanas. Toreiz šajā uzdevumā saņēmu nesekmīgu vērtējumu un daudz mulsinošus komentārus no pasniedzējas, kura bija atbraukusi no ASV. Mierinājumam gan jāsaka, ka nebiju vienīgā, kura netika galā ar uzdevumu – informācija par atalgojumu pirms 16 gadiem Latvijā tika uzskatīta par komercnoslēpumu. Darbinieki ne tikai nerunāja par savu algu, bet bieži arī darba līgumos bija iekļauts punkts, ka par savu atalgojumu ir aizliegts runāt - darba algas netika publicētas sludinājumos un interneta rīki, kur dalīties ar savu atalgojumu, vēl neeksistēja. Šobrīd, 2024. gadā, atrast informāciju par atalgojumu ir vieglāk kā jebkad. Vadītājiem aizvien biežāk nākas skaidrot darbiniekiem, kā tiek noteikts atalgojums un atspēkot informāciju par algām, kas nāk no dažādiem avotiem. Šo iemeslu dēļ izveidoju apkopojumu par šobrīd tirgū pieejamajiem informācijas avotiem, kur var atrast informāciju par atalgojumu un kā šo informāciju izvērtēt.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Valsts kanceleja (VK) izstrādājusi jaunu kārtību, kādā tiek nodrošināta kolektīvo pasākumu organizēšana un finansēšana valsts pārvaldes institūcijās.

Valsts kanceleja tagad izstrādājusi jaunus Ministru kabineta noteikumus, kā tiek nodrošināta kolektīvo pasākumu organizēšana un finansēšana, un tie pieteikti ceturtdien Valsts sekretāru sanāksmē.

Dokuments norāda, ka kolektīvie pasākumi ir pasākumi, kas tiek rīkoti darbinieku saliedēšanai un motivēšanai, svinīgi pasākumi darbiniekiem nozīmīgu iestādes gadadienu un valsts svētku atzīmēšanai, sporta pasākumi, izņemot tos, kas saistīti ar iestādes darbību atbilstoši normatīvajiem aktiem, iekšēji komunikācijas pasākumi, iestādes darbības plānošanas un pārskata sanāksmes, pasākumi, kas veltīti ar nozares darbību saistītām starptautiski atzīmējamām dienām, un struktūrvienību un profesionālo grupu mācības, kas saistītas ar komandas veidošanu un kolektīva saliedēšanu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Mazais bizness

[VIDEO] Mana pieredze: Digitālās drukas biznesu sāk garāžā

Armanda Vilcāne,20.11.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Mūsdienās uzņēmuma ģeogrāfiskā atrašanās vieta attīstības iespējas vairs būtiski neietekmē, jo modernās tehnoloģijas un internets visiem komersantiem sniedz vienlīdzīgas iespējas.

To DB norāda SIA Amati projekts valdes locekle Elīna Kaļva. Viņas radītais uzņēmums, kas savu darbību sāka īpašnieces garāžā, nodarbojas ar digitālās drukas un mārketinga pakalpojumiem. Salīdzinot ar 2014. gadu, pērn SIA Amati projekts apgrozījums pieckāršojies, 2017. gadā sasniedzot 40,1 tūkstoti eiro. E. Kaļva izaugsmi skaidro ar ieguldījumiem tehnikā un uzņēmuma paplašināšanos.

Lasi laikraksta Dienas Bizness šīs dienas numuru elektroniski!

Kopš šā gada rudens uzņēmums Amati projekts, kas darbojas ar zīmolu Amati print, strādā pašu spēkiem renovētās telpās Balvu pilsētas centrā un nodarbina trīs cilvēkus. «Sākumā strādāju viena pati, tēta birojā man bija savs galds, kur darbojos ar mazajiem printeriem, griešanas aparātiem un citu tehniku. Ikreiz, nopērkot kādu jaunu iekārtu, sapratu, ka vietas kļūst arvien mazāk, tāpēc šī gada vasarā iegādājos ēku, kur strādājam arī šobrīd. Pirms tam pāris gadus darbojāmies piemājas garāžā, kurā bija ierīkota darbnīca. Daudzi veiksmīgi uzņēmēji savu biznesu sāk tieši garāžā, ceru, ka tas nesīs veiksmi arī mums,» smej E. Kaļva.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pilots kosmosā, vertikālais lauksaimnieks un ķermeņa daļu ražotājs ir tikai daži no amatiem, kuri 20 gadu laikā varētu kļūt aktuāli, uzskata eksperti Lielbritānijā.

Pētnieku grupa Fast Future analizējusi nākotnes tendences, piemēram, iedzīvotāju skaita pieaugumu un klimata pārmaiņas, kuras skatītas saistībā ar attīstību zinātnes un tehnoloģiju jomā. Tā rezultātā izveidots 20 potenciālo nākotnes amatu saraksts.

Pētījumā secināts, ka digitālā revolūcija turpinās uzņemt apgriezienus, kā rezultātā pastiprināsies vajadzība pēc virtuālās vides darbiniekiem, piemēram, virtuālajiem juristiem. Vēl viena sfēra, kas kļūs īpaši aktuāla, būs vides aizsardzība, kā rezultātā būs nepieciešami, piemēram, klimata pārmaiņu speciālisti un vertikālie lauksaimnieki, kas pārtiku audzēs debeskrāpjos pilsētās. Aktuāla būs arī sabiedrības novecošanās problēma, tādēļ aktuāli amati būs atmiņas palielināšanas ķirurgs un ķermeņa daļu ražotājs. Šo darbinieku pienākums būs rūpēties par vecākās sabiedrības daļas dzīves kvalitāti, jo cilvēku vecums arvien pieaugs.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Papildināta - Strīķe iecelta par KNAB nodaļas galveno speciālisti iesniegumu jautājumos

LETA,14.07.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Korupcijas novēršanas un apkarošanas biroja (KNAB) priekšnieks Jaroslavs Streļčenoks otrajā pret Strīķi ierosinātajā disciplinārlietā viņai piemērojis disciplinārsodu - pazemināšanu amatā, liecina aģentūras LETA rīcībā esošā informācija.

Streļčenoks 11.jūlijā parakstījis rīkojumu par Strīķes disciplinārsodīšanu un nolēmis viņu pazemināt amatā uz diviem gadiem un sešiem mēnešiem, sākot ar 21.jūliju. No šī datuma Strīķe iecelta par biroja Juridiskās un personālvadības nodaļas galveno speciālisti iesniegumu jautājumos.

Aģentūras LETA rīcībā esošā informācija liecina, ka jaunajā amatā viņai noteikta mēneša alga 994 eiro pirms nodokļu nomaksas. Strīķe jaunajā amatā nebūs valsts amatpersonas statusā, un nodaļa, kurā viņa strādās, ir tiešā pakļautībā Streļčenokam.

Streļčenoks savā rīkojumā minējis, ka KNAB patlaban ir vakanti vairāki amati apkarošanas blokā un Juridiskās un personālvadības nodaļā, taču valsts noslēpuma pielaides neesamība Strīķei izslēdz iespēju piedāvāt kādu no citiem amatiem, piemēram, izmeklētāja amatu. Satversmes aizsardzības birojā (SAB) gan šodien aģentūrai LETA apstiprināja, ka 9.jūlijā pieņemts lēmums par speciālās atļaujas pieejai valsts noslēpumam izsniegšanu Strīķei. 11.jūlijā Strīķei izsniegtā speciālā atļauja pieejai valsts noslēpumam tika nogādāta KNAB, un, kā jau minēts, tieši šajā dienā Streļčenoks parakstījis rīkojumu par Strīķes disciplinārsodīšanu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Šogad Igaunijā darbu zaudējuši 155 ierēdņi no ministrijām

,15.12.2009

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ministrijas Igaunijā šogad atlaidušas 155 cilvēkus ar mērķi samazināt personāla izdevumus sakarā ar budžeta «apcirpšanu», informē The Baltic Course.

Papildu cilvēku atlaišanai likvidēti arī aptuveni 30 vakanti amati.

Ja ņem vērā arī tos darbiniekus, kuri tika atlaisti pagājušā gada beigās, valsts budžeta samazinājums ekonomikas krituma dēļ ir atņēmis darbavietas aptuveni 300 ministriju darbiniekiem.

Visaugstākais atlaišanas gadījumu skaits ir Vides ministrijā - 43. Aizsardzības ministrijā šogad atlaisti 25 cilvēki.

Db.lv šā gada oktobra vidū vēstīja, ka ministrijas un to padotības iestādes Latvijā gada laikā ir samazinājušas nodarbināto skaitu par 16.2 % jeb 12.74 tūkstošiem cilvēku. Šādu ziņojumu Ministru prezidentam bija sagatavojusi Valsts kanceleja, kura prognozē, ka atlaisto darbinieku skaits pieaugs līdz 20 %.

Komentāri

Pievienot komentāru
Finanses

VK: Atalgojums valsts iestādēs atkarīgs no katras iestādes «maciņa biezuma»

Rūta Lapiņa,03.10.2017

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Valsts un pašvaldību institūciju amatpersonu un darbinieku atlīdzības likuma mērķis – panākt, ka valsts un pašvaldību amatpersonu un darbinieku atlīdzības noteikšanā tiek ievēroti līdzvērtīgi nosacījumi, vēl joprojām nav sasniegts, secinājuši Valsts kontroles revidenti Saimnieciskā gada pārskata revīzijā, kurā īpaša uzmanība pievērsa valsts budžeta izdevumu pozīcijai «Atalgojums».

Revidenti norādīja uz skaidri redzamām atšķirībām starp «turīgākām» un «mazāk turīgām» ministrijām. Piemēram, Aizsardzības ministrijas centrālā aparāta atlīdzības izdevumi 2016. gadā uz vienu darbinieku vidēji bija 29 970 eiro, Finanšu ministrijas centrālā aprāta – 28 541 eiro, savukārt Tieslietu ministrijas – 19 749 eiro un Izglītības un zinātnes ministrijas - 19 314 eiro. Tāpat Valsts kontrole konstatējusi, ka no visiem izlasē iekļautajiem ministriju darbiniekiem 73% mēnešalga tiek noteikta 90 – 100 % apmērā no maksimāli pieļaujamās.

Savukārt atalgojuma mainīgās daļas - piemaksu, prēmiju, naudas balvu, pabalstu - īpatsvars kopējā atalgojumā lielākajā daļā no izlasē iekļautajiem ministriju darbiniekiem ir no 31% līdz 50%. Analizējot datus, redzamas būtiskas atšķirības ministrijās atalgojuma mainīgās daļas apjomā uz vienu darbinieku gadā. Piemēram, piemaksas par aizvietošanu vienam darbiniekam gadā ir no 451 eiro Ārlietu ministrijā līdz 1734 eiro Veselības ministrijā. Piemaksas par darbu ārpus darba laika un citas speciālās piemaksas - no 0 eiro VARAM līdz 3136 eiro Izglītības un zinātnes ministrijā, savukārt atvaļinājuma pabalsti - no 0 eiro Satiksmes ministrijā līdz 705 eiro Finanšu ministrijā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

#Diemžēl saskatu arī reputācijas riskus I. Rimšēviča uzticamības personai P. Putniņam.

Lasot ārvalstu mediju reakciju uz ziņām par Latvijas Bankas (LB) vadītāja Ilmāra Rimšēviča aizturēšanu, akcentēts gandrīz vienmēr tiek fakts, ka I. Rimšēvičs ir Latvijas pārstāvis Eiropas ietekmīgākajā finanšu institūcijā – Eiropas Centrālajā Bankā (ECB). ECB Padome, kurā I. Rimšēvičs ir viens no 25 pārstāvjiem, ir atbildīga par eiro valūtas pārvaldību, monetāro politiku, Paplašinātās aktīvu pirkšanas programmas īstenošanu (t.s., «naudas drukāšanas programma») un lielāko Eirozonas banku uzraudzību. ECB Padomes lēmumi ir miljardu eiro vērti, tāpēc nav jābrīnās par ārvalstu žurnālistu un amatpersonu satraukumu.

Ir skaidrs, ka turpmāka I. Rimšēviča dalība ECB Padomē (nākamā sanāksme 21. februārī) mestu ēnu uz Latvijas uzticamību Eirosistēmas lēmumos, tāpēc ir ļoti svarīgi veikt profesionālu aizstājēja izvēli. Gan ECB Frankfurtē, gan Eiropas institūcijas Briselē, kā arī finanšu aprindas uzmanīgi vērtēs nākamā LB vadītāja kandidātus. Nemākulīga izvēle var Latvijai maksāt turpmāku reputācijas kritienu un zaudētas iespējas ieņemt atbildīgus amatus Eiropas institūcijās. 2019. gadā tiks mainīts gan Eiropas Komisijas, gan Eiropas Parlamenta sastāvs, arī ECB kļūs vakanti vairāki augsta līmeņa amati. Interesanti, ka vasarā bija plānota ECB Padomes izbraukuma sēde Rīgā, kuras dēļ tika iegādāti vairāki lepni auto, – nav zināms, kas notiks ar šo Latvijas finanšu nozarei vēsturisko notikumu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

JL valde Dombrovskim rosina jaunus ministrus nevirzīt

Agnese Margēviča,21.04.2010

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Jaunā laika valde trešdienas vakarā, Valdim Dombrovskim klāt neesot, rekomendēja premjeram līdz Saeimas vēlēšanām nevirzīt kandidātus vakantajiem ministru amatiem, DB informēja JL līdere Solvita Āboltiņa.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Otro personu TOP 5 publikāciju sēriju noslēdzam ar pēdējo jeb piekto ietekmīgāko otrā līmeņa amatpersonu Latvijā – Edgaru Severu, Izglītības un zinātnes ministrijas valsts sekretāra vietnieku, Sporta departamenta direktoru.

TOP 5 pirmajās četrās vietās, atbilstoši sākot no pirmās, tika ierindots UR otrais cilvēks Sandis Karelis, Konkurences padomes vadītāja vietnieks Māris Spička, IUB vadītāja vietniece Evija Mugina, VID Muitas pārvaldes direktora vietniece Sandra Kārkliņa-Ādmine.

Ja visu pirmo četru vietu nominanti bija iestāžu vadītāju vietnieki, tad E. Severs iezīmē citu otro personu klasi – ministriju darbiniekus, un pagaidām viņš ir vienīgais, kurš Dienas Biznesa uzņēmēju aptaujā ietekmes ziņā izvirzījies vadībā. Atšķirībā no citiem nominantiem tieši E. Severam piedēvē daudz lielāku ietekmi uz praktiskiem procesiem, un to arī apliecina viņa dalība, pārstāvot valsti kapitālsabiedrībās, vadot valsts līdzekļu piešķiršanu sportam un pārraugot sportam domātos nekustamos īpašumus.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Valsts iestāžu darbinieku atalgojums sarucis vidēji par ceturtdaļu

,27.11.2009

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šā gada septembrī no valsts budžeta finansēto iestāžu darbiniekiem vidējais atalgojuma samazinājums, salīdzinot ar pagājušā gada vidējo algu, ir 25%.

Mēneša vidējais atalgojums no šā gada 1.ceturksnī salīdzinājumā ar 2008. gada mēneša vidējo atalgojumu, samazinājies par 14,5%, 2.ceturksnī – par 10,6% un 3.ceturksnī – par 19,2%.

Apkopotā informācija liecinot, ka samazinājumi valsts pārvaldē ir reāli un atbilst sākotnēji uzstādītajiem mērķiem. Ministriju un administratīvie tēriņi tiekot samazināti. Tomēr esot jāņem vērā, ka ikviens cilvēks, kurš zaudē darbu, kļūst par bezdarbnieku, valstij tādējādi samazinās ieņēmumi no nodokļiem, bet palielinās sociālā budžeta slogs. Šo situāciju nedrīkstam vērtēt vienpusēji, jo tā var palielināt sociālos riskus, šādi informatīvā ziņojuma datus komentē Ministru prezidents Valdis Dombrovskis.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Samazinot valsts pārvaldē strādājošo skaitu, ietaupīs 17.2 miljonus latu

,21.04.2009

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Paredzētais ietaupījums no 2008.gadā likvidēto amatu un plānotās amatu likvidācijas šajā gadā ir 17.2 miljoni latu. No plānotā ietaupījuma jau atskaitītas izmaksas bezdarbnieku pabalstiem un neieņemtie nodokļi valsts budžetā.

Tā norādīts Finanšu ministrijas sagatavotajā informatīvajā ziņojumā par valsts pārvaldē strādājošo skaita samazināšanu 2008.–2009. gadā, ar ko šodien iepazinās Ministru kabineta (MK) locekļi.

Ziņojumā apkopota ministriju, īpašu uzdevumu ministru sekretariātu, kā arī citu valsts tiešās pārvaldes iestāžu iesniegtā informācija par kopējā amatu vietu skaita samazināšanu. MK lēmums valsts tiešās pārvaldes iestāžu kopējā amatu vietu skaita samazināju paredzēja ne mazāku kā par 10% salīdzinājumā ar pērnā gada 1. janvāri.

Iesniegto datu analīzes rezultātā konstatēts, ka ne visos resoros ir nodrošināts 10% samazinājums, taču secināts, ka tas nodrošināts visos ministriju centrālajos aparātos. Minēts arī tas, ka Valsts ieņēmumu dienests ir uzsācis funkciju un struktūras reorganizāciju, kuras rezultātā līdz šā gada decembrim plānotais aprēķinātais amatu vietu samazinājums pret pērnā gada 1. janvāri veidos 27.7%.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Vairāk nekā četrus gadus pēc ekonomiskās un sociālās krīzes uzbrukuma, 27 Eiropas Savienības valstīs darba tirgū ir par 5 miljoniem cilvēku mazāk. Eurofound pētījums «Nodarbinātības polarizācija un darba kvalitāte krīzes laikā» atklāj, ka krīze visvairāk ietekmējusi vidēji atalgotus darbus, vienlaikus saudzējot lielu daļu viszemāk un visaugstāk atalgoto darbavietu. Visnoturīgākie ir bijuši augsti atalgotie amati pakalpojumu sektorā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Igaunijas premjerministre Kaja Kallasa pirmdien paziņoja par līdzšinējās valdības demisiju pēc parlamenta jaunā sasaukuma darba uzsākšanas.

Kallasa paziņoja, ka saskaņā ar konstitūciju pašreizējā Reformu partijas, sociāldemokrātu un nacionālkonservatīvās partijas "Tēvzeme" veidotā valdība atkāpjas.

Demisionējusī valdība turpinās pildīt savus pienākumus līdz stāsies amatā jaunā valdība.

Kallasa tikusies ar prezidentu Alaru Karisu, kurš viņai kā vēlēšanās uzvarējušās partijas priekšsēdētājai piedāvājis veidot jauno valdību.

Pēc prezidenta teiktā, mēnesi ilgās sarunas par koalīcijas izveidi demonstrēja trīs politisko partiju kopīgo gribu valdīt kopā. "To man apstiprināja visas partijas, ar kurām es runāju. Šīm trim partijām parlamentā ir spēcīgs vairākums – 60 balsis. Tāpēc man nav vajadzīgas divas nedēļas, lai pieņemtu lēmumu. Turklāt uzskatu, ka jaunajai valdībai pēc iespējas ātrāk jāķeras pie darba, jo darāmā vēl ir daudz," sacīja Kariss.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Darba tirgū šobrīd ir mazāk stresa nekā Covid-19 uzliesmojuma pirmajā vilnī, taču ilgtermiņā ir gaidāmas lielas izmaiņas, jo digitalizācija, kurai grūdienu deva pandēmija, turpināsies, atzina personāla atlases uzņēmuma "Fontes Latvia" direktore Kristīne Āboltiņa.

Viņa uzsvēra, ka ir daudzas nozares, kuras pandēmija tā īsti nav skārusi, taču arī tajās ir jāpārvērtē un jāpārkārto darba metodes.

"Pilnīgi skaidrs, ka nekad vairs nebūs pa vecam. Mēs redzam, kā ir mainījies pieprasījums pēc dažādām profesijām. Ir profesijas, kas kļūst mazāk pieprasītas, un ir profesijas, pēc kurām pieprasījums aug. Mēs ne vienmēr Latvijā varam atrast kompetences, kādas ir nepieciešamas, jo nav bijusi šāda veida pieredze, īpaši digitālos jautājumos. Mēs redzam tendenci pieprasījuma pieaugumam pēc Rietumvalstu pieredzes. Daudzas lietas šobrīd tiek digitalizētas," uzsvēra Āboltiņa.

Viņa stāstīja, ka uzņēmumu pieprasījumos ienāk amati, kas nodrošina automatizācijas procesu, amati, kas spēj veidot mašīnmācīšanās modeļus, amati, kas nodrošina digitālā satura veidošanu un funkcionalitāti un spēj padarīt klientiem pieejamu organizāciju, produktu vai pakalpojumu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Eksperti

Kā darba devējam izvairīties no sasteigtiem lēmumiem par atalgojumu?

Kristiāna Boša, “Figure Baltic Advisory” vecākā konsultante,03.04.2024

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Liela daļa organizāciju lēmumus par atalgojuma izmaiņām pieņem gada pirmajā ceturksnī. Lai sarunas par atalgojumu būtu produktīvas un apmierinātu gan darba devēju, gan darba ņēmēju prasības, svarīgi, lai organizācijas rīcībā būtu skaidra un saprotama informācija par to, kā veidojas atalgojuma fiksētā un mainīgā daļa, vai attiecīgā amata atalgojums organizācijā ir augstāks vai zemāks par attiecīgā amata atalgojumu tirgū u.tml.

Datos balstīti lēmumi par atalgojumu palīdz organizācijām izvairīties no vairākiem būtiskiem riskiem, piemēram, nesamērīgi augstu vai zemu atalgojumu noteikšanas, kas var ietekmēt uzņēmuma konkurētspēju. Turklāt, darbinieki, kuri izjūt stresu atalgojuma dēļ, aptuveni divas reizes biežāk nolemj meklēt citu darbu, un ir teju astoņas reizes mazāka iespēja, ka viņi veiksmīgi izpildīs ikdienas pienākumus.

Izmantojot kvalitatīvus datus par atalgojumu (gan organizācijā, gan nozarē un tirgū kopumā), organizācija var saglabāt atalgojuma konkurētspēju, kā arī veicināt darbinieku apmierinātību. Sakārtota, viegli saprotama un pārskatāma atalgojuma sistēma būtiski atvieglo arī sarunas ar darbiniekiem par atalgojumu, kā arī jaunu talantu piesaisti. Minētos datus var iegūt dažādos veidos, taču svarīgi izvērtēt, vai datu ieguvē tiek izmantota atbilstoša metodoloģija, kas nosaka, vai dati ir ticami un atspoguļo pietiekami lielu tirgus daļu, attiecīgi – ļaujot organizācijai ne tikai argumentēti reaģēt uz darbinieku jautājumiem par atalgojumu, bet arī sakārtot atalgojuma sistēmu un pat būt proaktīviem sarunās par atalgojuma izmaiņām.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Deklarācija par Krišjāņa Kariņa (JV) topošā Ministru kabineta iecerēto darbību, par ko vienojušās koalīcijas partijas.

Saeima šodien lems, vai apstiprināt jauno valdību, kuru veidotu partiju apvienība "Jaunā Vienotība", partiju apvienība "Apvienotais saraksts" un Nacionālā apvienība.

Ievads

Krišjāņa Kariņa valdības mērķis: Latvijas ekonomikas transformācija labākai dzīvei Latvijā

Kopš Latvijas valsts neatkarības atgūšanas valsts un tās iedzīvotāji ir piedzīvojuši milzu pārmaiņas - pāreju no komandekonomikas uz tirgus ekonomiku, valsts un pašvaldību īpašuma privatizāciju, demokrātisko institūciju izveidošanu un nostiprināšanos, naudas un zemes reformas īstenošanu, pievienošanos Eiropas Savienībai (ES) un NATO militārajai aliansei.Šajā ceļā ir pārvarēti dažādi izaicinājumi, šobrīd sastopamies ar Krievijas agresīvo karadarbību Ukrainā, kura grauj likuma varā balstīto starptautisko kārtību un ir lielākais drošības apdraudējums Eiropai, radot milzīgas cilvēku ciešanas. Karadarbība ir izraisīju

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pārņemt varu valstī un ieviest «vilkaču» diktatūru. Patiesībā tāds plāns tika prezentēts pagājušajā nedēļā, kad JKP nosauca tai vēlamo iespējamās Jāņa Bordāna valdības sastāvu.

Tajā bija acīmredzams, ka JKP pretendē pārņemt drošības iestādes un tiesībsargājošo bloku – premjers un iekšlietu ministrs, KNAB, policija un pretenzijas uz vienas lielas drošības iestādes veidošanu. Priekšvēlēšanu solījums, ka bijušais KNAB operatīvās daļas vadītājs Juris Jurašs uzņemsies Labklājības ministra amatu, izrādījies blefs, kas, protams, jau iepriekš bija skaidrs. Pirmajā acu uzmetienā nav skaidrs, kāpēc Strīķes un Juraša partijai ir vajadzīga VARAM. Taču atcerēsimies, ka Vides un reģionālās attīstības ministram ir tiesības pieprasīt pašvaldību vadītāju demisiju.

Iesēdināt Lembergu un atlaist Ušakovu - šķiet, nekas cits Jāņa Bordāna bīdītājus premjera amatā neinteresē. Jo parasti premjera partija sev izvēlas arī finanšu ministra amatu. Tāds komplekts ir loģisks, jo viens no pašiem galvenajiem valdības darba instrumentiem ir valsts budžets, bet viens no galvenajiem darbiem – valsts budžeta veidošana. Strīķes un Juraša partijai acīmredzot ir svarīgas citas prioritātes un citi darba instrumenti. Rīgas domē JKP opozīcija tā arī neko no solītā nav panākusi. Tad pārņemsim VARAM un atlaidīsim Ušakovu - šķiet, tāds ir plāns, kamdēļ tik ļoti ir vajadzīgs VARAM amats Jaunajai konservatīvajai partijai.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lai arī ar birokrātijas apkarošanas lozungu tiek izdarītas izmaiņas normatīvos par valsts reģistros esošo datu nepieprasīšanu papīrā, tomēr ir valsts iestādes, kuras turpina tādas pieprasīt

To apliecina ne tikai nosacīti veci stāsti, bet arī pavisam svaigi. Faktiski normatīvu prasības valstī netiek ievērotas. Vēl vairāk – vienas iestādes prasība pēc citas iestādes izziņas faktiski vairo pēdējās ienākumus, jo par velti tās nav.

Turpina prasīt apliecības

Proti, grozījumi normatīvajos aktos paredz, ka no šā gada 17. februāra reģistrācijas apliecības Uzņēmumu reģistrs turpmāk izsniedz tikai pēc uzņēmēja pieprasījuma un par maksu – 11,38 eiro. Līdz tam pēc uzņēmuma reģistrēšanas uzņēmējam tika izsniegta izdrukāta reģistrācijas apliecība ar parakstiem un zīmogiem. Lai arī tas tiek uzskatīts par loģisku soli ceļā uz atteikšanos no papīra dokumentiem un arvien lielāku elektronisko dokumentu apriti, jo uz reģistrācijas apliecības jau nekādas lielās informācijas nav, tomēr vairāki uzņēmēji saskārušies ar to, ka lietas nevar nokārtot, ja šādas papīra reģistrācijas apliecības nav. Lai arī jaundibināto uzņēmumu pārstāvji nevēlējās publiski kritizēt jauno kārtību, tomēr atzina, ka papīra reģistrācijas apliecību vēloties redzēt gan valsts iestādes, gan dažas ietekmīgas kapitālsabiedrības. Pēc Uzņēmumu reģistra datiem, no 17. līdz 27. februārim ir reģistrēti 639 jauni subjekti, no kuriem 317 jeb 49,6% lūguši izsniegt tradicionālās papīra reģistrācijas apliecības, bet jau par 11,38 eiro.

Komentāri

Pievienot komentāru
Ekonomika

VK: Nepastāv šķēršļi reorganizēt vai likvidēt vairākas mazās valsts institūcijas

LETA,08.11.2017

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Nepastāv šķēršļu reorganizēt vai likvidēt vairākas mazās valsts institūcijas, izvērtējot 17 ļoti mazu un mazu valsts pārvaldes iestāžu darbību, secinājusi Valsts kontrole.

Pēc Valsts kancelejas lūguma Valsts kontrole šī gada pirmajā pusē veica izvērtējumu par 17 ļoti mazo un mazo valsts pārvaldes iestāžu darbību, vērtējot vai to līdzšinējā darbībā ņemti vērā labas pārvaldības principi, vai to reorganizācijai nav juridisku šķēršļu.

Valsts kontrole vērtēja tādas iestādes kā Latvijas Institūts, Izložu un azartspēļu uzraudzības inspekcija, Latvijas Sporta muzejs, Studiju un zinātnes administrācija, Latvijas zinātnes padome, Latviešu valodas aģentūra, Jaunatnes starptautisko programmu aģentūra, Nacionālais kino centrs, Kultūras informācijas sistēmu centrs, Latvijas Nacionālais kultūras centrs, Transporta nelaimes gadījumu un incidentu izmeklēšanas birojs, Valsts dzelzceļa administrācija, Valsts dzelzceļa tehniskā inspekcija, Juridiskās palīdzības administrācija, Uzturlīdzekļu garantiju fonda administrācija, Latvijas vides aizsardzības fonda administrācija un Vides pārraudzības valsts birojs.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Maksimālā mēnešalga Daugavpils domes iestādēs - 1 200 Ls

Daiga Ozola, Db,28.11.2008

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Daugavpils pilsētas domes deputāti apstiprinājuši noteikumus par vienotu darba samaksas sistēmu Daugavpils pilsētas pašvaldības budžeta iestādēs.

Kā Db skaidroja Daugavpils domes Finanšu nodaļas vadītāja Edīte Upeniece, galvenais ir vienota darba samaksas sistēmas visās pašvaldības iestādes. „Ir izveidots amatu katalogs, pēc kura sagrupēti pašvaldības iestāžu darbinieku amati, noteiktas amatu mēnešalgu robežas. Ir izveidota vienota kārtība visās pašvaldības iestādēs piemaksu saņemšanā, agrāk tas tā nebija,” stāsta E.Upeniece.

Lai noteiktu darbinieku mēnešalgu, darbinieka amatu klasificē saskaņā ar pašvaldības amatu katalogu un nosaka amatu saimi un līmeni. Pamatojoties uz to, nosaka amatam atbilstošo mēnešalgu grupu. Piemēram, augstākā mēnešalga ir amatiem, kas izvietoti 14. jeb pēdējā grupā. To minimālā apmaksa ir 720 Ls, bet maksimālā – 1200 Ls. 14. grupā ietiplst vadības (pašvaldības administrācijas vadītāji) un izglītības iestāžu vadības (izglītības iestādes vadītājs, izglītojamo skaits vairāk nekā 400) amatu saimes.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ministru prezidenta amata kandidāta Krišjāņa Kariņa (JV) topošās valdības partneri šorīt parakstīja koalīcijas sadarbības līgumu, valdības deklarāciju un fiskālās disciplīnas līgumu.

Dokumentus parakstīja partiju un frakciju vadītāji, klātesot arī topošās valdības ministriem, kuri parakstīja valdības deklarāciju.

Parakstīšana notika Saeimas nama Sarkanajā zālē. Saeima šodien plkst.12 lems, vai apstiprināt jauno valdību, kuru vadītu Kariņš.

Savukārt pusstundu pēc Saeimas ārkārtas sēdes beigām Viesu zālē plānota Kariņa preses konference. Pēc valdības apstiprināšanas tā plānojusi arī pulcēties uz pirmo svinīgo sēdi valdības mājā.

Topošo valdību varētu atbalstīt 61 deputāts - tātad stabils labēji centrisks vairākums, iepriekš lēsa Kariņš.

Valdību veidos piecu politisko spēku pārstāvji - «Jaunā Vienotība» (JV), Jaunā konservatīvā partija (JKP), «KPV LV», «Attīstībai/Par» (AP) un «Visu Latvijai!»-«Tēvzemei un brīvībai»/LNNK (VL-TB/LNNK). Valdību vadīs politiķis no JV, lai arī šī partija vēlēšanās ieguva vismazāko mandātu skaitu Saeimā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Jaunajā 2021./2022.mācību gadā no 1.septembra klātienes mācībās drīkstēs piedalīties tikai tie skolēni un izglītības darbinieki, kuri digitālā vai papīra formātā varēs uzrādīt sadarbspējīgu vakcinācijas vai pārslimošanas sertifikātu vai negatīvu Covid-19 testa rezultātu, savukārt pārējiem būs jārēķinās ar zināmām grūtībām un izaicinājumiem.

Ministru kabinets otrdien atbalstīja Izglītības un zinātnes ministrijas (IZM) piedāvātos grozījumus noteikumos par epidemioloģiskās drošības pasākumiem Covid-19 infekcijas izplatības ierobežošanai, kuru mērķis ir noteikt tiesiskā regulējuma ietvaru izglītības un sporta procesa nodrošināšanai, sākot 2021./2022.mācību gadu klātienē. Kā norādīja IZM, turpmāk izglītības process īstenojams klātienē visās izglītības pakāpēs - tostarp vispārējā un augstākajā izglītībā.

Lai sāktu 2021./2022.mācību gadu un turpmāk nodrošinātu izglītības procesu epidemioloģiski drošā mācību vidē, divu metru distance nebūs jāievēro izglītības programmas apguvē vienā klasē, grupā vai kursā, tostarp dejās. Prasība tiek attiecināta arī uz starptautiskajām skolām.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ceļu satiksmes drošības kontrolē Latvijā darām par maz, šādu viedokli LTV "Rīta panorāmā" pauda Valsts policijas Galvenās kārtības policijas pārvaldes priekšnieks Normunds Krapsis, komentējot, kāpēc Latvijā neizdodas samazināt uz ceļiem bojāgājušo skaitu.

Krapsis skaidroja, ka minētajam esot objektīvi iemesli, kas saistīti ar policijas nepietiekamo kapacitāti - ja cilvēki neredz policiju ielās, pārkāpumu ceļu satiksmē kļūst vairāk. Visvairāk cilvēku ceļu policijai trūkstot Rīgas reģionā, kur esot vakanti līdz pat 30% štata vietu. Policijas pārstāvis pastāstīja, ka ceļu policija izmanto 100 stacionāros un 14 pārvietojamos fotoradarus, taču tehniskos palīglīdzekļus vajadzētu vēl.

Policija ir sākusi izmantot dronu, lai fiksētu agresīvus autovadītājus. Kā ziņots, no šodienas nedēļas garumā Eiropas Savienības (ES) dalībvalstīs norisināsies Eiropas ceļu policijas tīkla (Roadpol) organizētā akcija "Roadpol Drošības dienas", kurā policija pastiprināti uzraudzīs ceļu satiksmes drošību, aģentūru LETA informēja Valsts policija.

Komentāri

Pievienot komentāru