Neskatoties uz degvielas cenu kāpumu un sarežģīto ekonomisko situāciju, pasaulē ievērojami pieaudzis pieprasījums pēc luksusa klases apvidus automašīnām, kas ļāvis Vācijas autoražotājiem noslēgt aizvadīto gadu ar rekordaugstiem ieņēmumiem.
Autobūves kompānijas BMW ASV izvietotā rūpnīca, kurā tiek ražoti X6, X5 un X3 modeļi, «strādā ar maksimālo jaudu» un nav nekādu pazīmju, ka tas varētu mainīties, raksta The Wall Street Journal. BMW esot jau saņēmusi X3 modeļu pasūtījumus trīs mēnešiem uz priekšu, bet pērn kompānijai izdevies pārdot 380 apvidus automašīnu, kas ir 29% pieaugums, salīdzinot ar gadu iepriekš.
Kopumā BMW, MINI un Rolls – Royce automašīnu tirdzniecības apjomi pēn auguši par 14,2%, sasniedzot 1,67 miljonus vienību. Rolls-Royce modeļu tirdzniecības apjomi pērn sasnieguši rekordaugstu līmeni - palielinoties par 31%.
Arī Audi un Volkswagen norāda, ka luskusa apvidus automašīnu segments tuvākajos gados augs «nesamērīgi», bet kompānijas Mercedes – Benz mātesuzņēmumam Daimler pērn izdevies audzēt pārdošanas apjomus par 24%.
Medijs atzīmē, ka luksusa apvidus auto popularitātes sprādziens ir zināmā mērā nācis kā pārsteigums. Augošas naftas cenas, stingrāki vides aizsardzības noteikumi un ekonomiskā recesija neatstāj labu iespaidu uz tādu automašīnu pārdošanu, kuras patērē daudz degvielas.
Tomēr autobūvētāji norāda, ka mūsdienās apvidus automašīnas vairs nav tikai degvielas «rīmas». «Pateicoties modernajām dīzeļdzinēju tehnoloģijām, atsevišķas apvidus automašīnas patērē sešus līdz septiņus litrus degvielas uz simts kilometriem,» uzsver Credit Suisse autotirgus analītiķis Ernds Elinghorsts (Arndt Ellinghorst).
Mazāku un kompaktāku apvidus automašīnu pārdošanas apjomi līdz 2015. gadam varētu augt par 12% gadā, savukārt kopējā autotirgus izaugsme saglabātos 5,6% apmērā, norāda eksperti.