Tā divos vārdos varētu raksturot uzlabotā VW Touareg svarīgākos ieguvumus, kas šī gada oktobrī piezemēsies arī Latvijas tirgū
Kopš 2002. gada VW Touareg ir ielauzies uz palikšanu t.s. lielo premium SUV modeļu klubiņā, kur apgrozās tādas personības kā BMW X5, Audi Q7, Mercedes ML vai Porsche Cayenne. Touareg esošais modelis pasaulē joprojām ir pieprasīts un cienīts, tādēļ uzlabojumi modelim ir veikti drīzāk, lai «piedzītu» jauno izskatu VW Golf 7 stūrainajam šablonam. Ar neapbruņotu aci ir redzams, ka uz Touareg ārējās čaulas hroma ir kļuvis ievērojami vairāk. Tas ir attiecināms uz pamatbāzes modeli, bet vēl blīvāk piesātinātākā daudzumā tas skars glaunākās R line pakotnes Touareg. Iestrādājot auto purngalā jauno optiku, Touareg ir pilnībā atvadījies no halogēna lampām, tā vietā turpmāk priekšroku dos modernajiem biksenona lukturiem. LED gaismas diodes joprojām būs papildaprīkojuma listē. Arī salonā izmaiņu pirmajā acu uzmetienā nav, un tikai pēc rafinētas izpētes nākas konstatēt dažus noderīgus sīkumus, kas sildīs nākamo Touareg īpašnieku sirdis. Piemēram, jauni apdares un ādas paraugu salikumi, salona apgaismojumam izmantotas LED spuldzītes. Visbeidzot stūres apsildes un priekšējā vējstikla apsildes funkcijas aktivizēšanu vairs nevajadzēs meklēt, rakņājoties multimediju sistēmas dzīlēs, jo turpmāk šo funkciju pogas ir izceltas uz viduskonsoles augšējās daļas. Sīkums, bet patīkami.
Kāpēc tas būtu jāpērk
Atgādināsim, ka Touareg var pasūtīt gan ar ierindas 4 Motion pilnpiedziņas sistēmu, gan arī ietērpt kārtīgā bezceļnieka mundierī Terrain Tech ar pazeminātajiem pārnesumiem. Citiem vārdiem sakot, Touareg ar Terrain Tech labumiem azotē būs gatavs ar prieku iekrist dubļos līdz ausīm un pēcāk no tiem arī pašu spēkiem izkļūt laukā. Otrajā dienas daļā jānomazgā bezceļa reidos atstātos pierādījumus un zibens ātrumā, aiztraucoties pa ātrgaitas maģistrāli, jānogādā saimnieks līdz operai vai kādam citam reprezentablam pasākumam. Atlētisks un daudzpusīgs modelis ar greznu papildaprīkojumu klāstu. Uzlabotā Touareg bāzes modeļa cena ar 204 ZS jaudīgo V6 dīzeļmotoru būs 51 177 eiro, savukārt kombinācijā ar 262 ZS jaudīgo V6 dīzeli tie būs 53 428 eiro. Ja būs vēlēšanās sevi palutināt un naudas maks spēs paciest 69 342 eiro lielus tēriņus, tad 340 ZS jaudīgais V8 dīzelis pierādīs, ka ir katra izdotā eirocenta vērts.
Motori
Apzinoties, ka 90 % no Eiropā pārdotajiem Touareg ir komplektēti ar dīzeļiem, vācieši ir pacentušies, lai populārākā V6 dīzeļa jaudīgākās versijas pozīcijas kļūtu vēl spēcīgākas. Runa ir par 245 ZS dīzeli, kas jaunajā modelī, pārprogrammējot motora un astoņpakāpju automāta elektroniku, kā arī pilnveidojot izplūdes sistēmas efektivitāti, ir pieaudzējis jaudu par 17 ZS. Vienlaikus 262 ZS ir samazināts kaitīgo izmešu daudzums un izpildīti bargie Euro 6 atgāzu normatīvi. Pie visa tā motora apetīte «pēc papīriem» ir samazināta par 0,5 l uz 100 kilometriem. Dzīvē tehniskajā pasē uzrādīto 6,6 litru vidējo patēriņu diez vai izdosies sasniegt, jo vajadzēs pieskaitīt klāt vismaz vienu litru, taču tas tik un tā šāda izmēra un svara kategorijas braucamrīkam ir izcils sasniegums. Vienīgā bēda, ka jaudīgās versijas uzlabojumi maķenīt nepievilcīgākas ir padarījusi 204 ZS versijas pozīcijas. Jaudas un griezes moments tam ir acīmredzami mazāks, taču degvielas patēriņa ziņā abi sešcilindru motori būs līdzvērtīgi pretinieki. Tiem, kuriem naudas maks ir brangāks un jaudas nekad nav bijis par daudz, 340 ZS jaudīgais V8 dīzelis ir perfekta izvēle. Gaitā šāds Touareg ar pneimopiekari uz Vācijas autobāņa ir fantastiks kreiseris. Lielais dīzelis ir neticami kluss, turklāt arī pie lidojoša vilciena ātruma stabilitāte nenoplaks, bet lieliskā salona trokšņu izolācija aiz virsbūves čaulas atstās ausij netīkamos trokšņus. Žēl, ka Minhenes pievārtē neizdevās notestēt Touareg ar parastajām atsperēm, jo, kā ziņo VW inženieri, uzlabotajam Touareg vienkāršākajā izpildījumā ir panākts nozīmīgs progress, kas, no vienas puses, vairojis stabilitāti līkumos, bet, no otras puses, komfortablāku gaitu. Atliek noticēt VW runasvīriem, ka tā tas arī būs.
Varētu vēlēties
Uzfrišinātais Touareg ir vēl viens VW produkts, kam kažokā blusas pat gribēdams neatradīsi. Atliek cerēt un arī novēlēt, lai ilgtermiņā šim modelim izturība saglabātos arī pēc garantijas perioda beigām.
Verdikts
Pieņemot, ka ikviena Latvijas iedzīvotāja maciņā būtu vismaz 52 tūkst. eiro, visticamāk, vismaz 95 % nebūtu nekas pretim iegādāties uzlaboto Volkswagen Touareg. Diemžēl šis tautas auto ir tikai bagāto ļaužu pielūgsmes objekts.