1.aprīlis mēdz būt diena, kad cilvēki viens otru izjoko. Šajos gadījumos gan būtu svarīgi piedomāt pie tā, lai šie joki – sevišķi, ja tie ir publiski - citiem būtu daudz maz izprotami un neradītu kādu pārlieku lielu stresu. Tā, piemēram, pēdējo dienu laikā ar visai interesantu paziņojumu klajā nācis viens no valdošajiem pasaules autoražotājiem Volkswagen.
Kompānija ziņoja, ka, izceļot savus elektrifikācijas centienus, tā savu nosaukumu mainīs uz Voltswagen.
Sākotnēji kompānijas pārstāvji noliedza, ka tas būtu kāds pāragrs aprīļa joks. Rezultātā uz to nācās reaģēt arī investoriem un izrādījās, ka tie to novērtēja visai labi, kur šo pirmdien Volkswagen akcijas cena biržā palēcās aptuveni par 5%.
Jāņem vērā, ka 5% kāpums tik gigantiskai kompānijai nebūt nav mazs, kas situāciju padarīja visai nopietnu. Rezultātā Volkswagen pārstāvjiem nācies tomēr atzīties, ka nosaukuma maiņa uz Volkswagen tomēr ir bijis aprīļa joks. Tam šo trešdien sekoja uzņēmums akcijas cenas kritiens gandrīz par 4%.Kopumā situācija ir gan interesanta, gan mulsinoša. It kā tas ir bijis aprīļa joks, lai gan gaisā virmo viedokļi, ka tas var būt uzskatāms pat par akciju cenas manipulēšanu.
Piemēram, daudzi prestiži preses izdevumi pauž sašutumu, ka Volkswagen tiem ir šādi melojis un atgādina par kompānijas krāpšanos ar saviem ziņojumiem par izmešu emisijām pirms vairākiem gadiem – tad patiesībā izrādījās, ka tās Volkswagen spēkratiem bijušas lielākas nekā pirms tam oficiāli dievojās minētais autoražotājs. Valdot šādam fonam, Bloomberg vērš uzmanību, ka Volkswagen pārstāvji, šķiet, nedaudz varētu būt aizrāvušies ar Tesla vadītāja Īlona Maska komunikācijas stila kopēšanu (pie I. Maska izgājieniem daudzi ir nosacīti pieraduši).
Vēlme bijusi būt “foršiem un smieklīgiem”, lai gan rezultāts sanācis vairāk musinošs un neveikls – aptuveni kā process, kad cilvēki pārējiem mēģina paskaidrot kādu pašu nupat pateikto nesaprasto joku. Šoreiz tas arī nozīmējis ievērojamas akciju cenu svārstības. Jāpiebilst, ka vāciešu Volkswagen, kuru pamatā ir tendence ņemt nopietni, ar šo gan tāpat ir izdevis pievērst sev uzmanību. Nevarētu gan teikt, ka investori pēdējā laikā šo kompāniju nenovērtētu. Pamatā tiek sveikts kompānijas virziens straujāk pārorientēties prom no iekšdedzes dzinējiem un rokā ķert jau minēto Tesla .
Rezultātā kompānijas akcijas cena kopš pagājušā gada oktobra beigu daļas palēkusies vairāk nekā par 150%.Ar mārketingu kaut kā Volkswagen pēdējā laikā brauc pa bedrēm. Pagājušogad pret kompāniju vērsās sociālo tīklu taisnības karotāju armijas pēc video klipa, kur atainoja melnādainu vīrieti, kuru vadīja balta roka.