Peru un Latviju šķir milzu attālums, bet vieno vēlme tirgoties, ceļot un izzināt, apliecināja Peru komercmisijas vizīte Latvijā šonedēļ un tikšanās ar Latvijas uzņēmējiem Latvijas tirdzniecības un rūpniecības kamerā (LTRK).
«Šī misija Baltijas valstīs ir ar izteikti komerciālu nolūku. Vizītes ideja ir sniegt un dot maksimāli daudz informācijas par biznesa iespējām Peru un, protams, uzzināt par biznesa iespējām Baltijā un konkrēti Latvijā,» Dienas Biznesam uzsvēra Peru vēstnieka Helsinkos padomnieks Pablo Salamanka.
Latvijas un Peru salīdzinājums būtu aptuveni šāds. Gan pēc teritorijas, gan iedzīvotāju skaita Peru ir lielāka valsts nekā visas Baltijas valstis, kopā ņemot. Tajā pašā laikā eksporta importa bilance, lai arī neliela, ir par labu Latvijai. Mēs vairāk vedam uz Peru, nekā preces ieved no eksotiskās Dienvidamerikas valsts.
Latviju Peru pārstāvjiem reprezentēja Latvijas Investīciju un attīstības aģentūras vecākais investīciju projektu vadītājs Rolando Huapaija-Delgado. Viņš pats ironizēja, ka ar šādu uzvārdu varētu mierīgi stāstīt arī par Peru. Viņa tēvs ir no Peru, pats bieži viesojas tālajā valstī un lieliski saprot abu valstu kopējās iespējas. Oficiālais stāsts par Latviju bija tāds pats kā daudzām valstu delegācijām ārpus Eiropas Savienības – esam izdevīgā ģeogrāfiskā situācijā, ir tirdzniecības iespējas ar Krieviju un Āzijas valstīm, kā arī iespējas izveidot noliktavu ar mazākām izmaksām nekā Hamburgā. Patiesais Latvijas šarma stāsts sākās brīdī, kad tas tika stāstīts spāniski ar Peru atbilstošām intonācijām.
Savukārt par Peru Latvijas uzņēmējiem stāstīja Peru komercpārstāvniecības Francijā vadītājs Aldo Parodi. Tas bija stāsts gan par attīstību, gan kopīgo, gan atšķirīgo. «Mums ir līdzības ar Latviju, jo arī Peru pagājušā gadsimta 90.-to gadu sākumā uzsāka globālas izmaiņas ekonomikas jomā. Pēdējo 25 gadu laikā IKP izaugsme vidēji gadā turējusies ap 4%. Lima ir gan metropole, gan megapole, gan avioreisu krustpunkts. Domāju, ka Latvijas uzņēmumiem šeit ir neierobežotas iespējas. Pēdējo 25 gadu laikā mēs augam ļoti ātri, tādēļ daudzās jomās infrastruktūra atpaliek no attīstības. Piemēram, Limā ir tikai viens metro. 9 miljoniem pilsētas iedzīvotāju tas ir par maz,» atzina A. Parodi.
Kā iespējas Latvijas uzņēmumiem A. Parodi norādīja perspektīvas investēt Limas infrastruktūras un viesnīcu celtniecības jomā. Pieminot infrastruktūru, viņš uzsvēra, ka iespējama publiskā un privātā kapitāla kopdarbība.
Visu rakstu Uz Maču Pikču taisīt naudu lasiet ceturtdienas, 11.oktobra laikrakstā Dienas Bizness! Pērc un lasi laikraksta Dienas Bizness šīs dienas numuru elektroniski!