Drīzumā tiks izvēlēts būvnieks līdz 100 miljonu latu vērtajai Krievu salas ostas izbūvei, uz kuru plāno pārcelt Rīgas ostu. Vienam no pretendentiem pārmet konkursa izgāšanu Klaipēdas ostā.
Db.lv jau vēstīja, ka konkursā, kur trīs būvfirmu piedāvājumu cenas svārstās no 78 miljoniem latu līdz 90 miljonu latu, piedalās Vācijas kompānija Josef Möbius Bau-Aktiengesellschaft. Lietuvas mediji šogad ziņoja, ka Klaipēdas valsts ostas pārvalde vaino vācu uzņēmumu Josef Mobius Bau-Aktiengesellschaft konkursa izgāšanā, ko Vācu uzņēmums noraidījis.
Lietuvas laikraksts Lietuvos rytas rakstīja, ka vācu uzņēmums piedāvājis zemāko cenu konkursā, kas tika izsludināts pagājušā gada decembrī par Klaipēdas ostas kanāla ietekas uzlabošanas un Malku līča padziļināšanas darbu veikšanu. Uzņēmums piedāvāja izrakt 460 000 kubikmetrus grunts un veikt citus darbus par 8 miljoniem litu (ap 1,63 milj. Ls) apmērā. Tomēr šā gada marta sākumā, kad līdz piedāvājuma nodrošinājuma derīguma termiņa beigām bija palikusi tikai viena nedēļa, Josef Mobius Bau-Aktiengesellschaft, kas bija ieguvis pirmo vietu konkursā, mainīja savu lēmumu un atteicās parakstīt līgumu.
Ostas pārvaldes direktors Eugenijus Gentvilas atzinis, ka tad sākās dīvainas manipulācijas – beļģu uzņēmums Dredging International, kas konkursā palika otrajā vietā, pēkšņi apstrīdēja ostas lēmumu par uzvarētāja izvēli, lai arī zināja, ka ar kompāniju netiks slēgts līgums, jo piedāvātā cena bija pārāk liela. Viņaprāt, vācu uzņēmums ir uzvedies nepieņemami.
Josef Mobius Bau-Aktiengesellschaft filiāles Klaipēdā izpilddirektors Kestutis Zubrickas noliedzis apvainojumus par konkursa izgāšanu, norādot, ka uzņēmumam pietiek darba citās valstīs. «Vai Jūs domājat, ka mums to vajadzēja neņemt vērā un gaidīt tiesas lēmumu? Tādēļ jau ir noteikti šādi termiņi – lai uzņēmēji varētu vienoties par aktuālajiem jautājumiem,» tā viņš.
Klaipēdas ostas preses sekretāre Geda Marozaite Db.lv apliecināja, ka Lietuvas presē rakstītais atbilst patiesībai, piebilstot, ka šī Vācijas kompānija kopumā piedalās daudzos konkursos Klaipēdas ostā. Izgāztā konkursa vietā osta rīkos atkārtotu iepirkumu, viņa pavēstīja. Lai arī Vācijas kompānija uzvedusies nepieņemami, Klaipēdas osta nevarot liegt šai kompānijai piedalīties konkursos.
Uz Krievu ostas izbūvi vēl pretendē personu apvienība Aarsleff-Merko (ko veido Dānijas uzņēmums Aarsleff un Igaunijas Merko Ehitus) un pilnsabiedrība BMGS S (veido Skonto būve un BMGS). Par to, kurš no būvniekiem tiks izvēlēts, spriedīs trīs neatkarīgi eksperti - Latvijā pazīstami būvinženieri, kas nav piedalījušies darbos saistībā ar projektu, DB iepriekš atklāja Rīgas brīvostas Stratēģiskās plānošanas un projektu vadīšanas departamenta direktors Vladimirs Makarovs.