Kādreizējā tirdzniecības centra Centrex telpās, kas jau gadiem stāv tukšas, beidzot atgriezīsies dzīvība. Izstāžu Ražots Latvijā un Ražots Baltijā organizētājas SIA Baltic Expo Centre komanda izveidojusi tirdzniecības centru Latvijas ražotājiem – Ulmaņa tirgu, kurā paredz sagaidīt vismaz 2000 – 4000 apmeklētāju dienā, kā arī iegūt tikpat lielu interesi kādu patlaban iemantojis, piemēram, Atpūtas centrs Lido, Db.lv stāsta Ulmaņa tirgus mārketinga speciālists Oskars Mazulis.
Ulmaņa tirgus būs vienīgais centrs Latvijā, kur cilvēki varēs gan klātienē iepazīties ar Latvijas ražotāju produkciju, kā arī uz vietas to iegādāties. «Centra koncepcija ir vienlaikus gan izstāde, gan tirdzniecības vieta, kas būs atvērta cauru gadu,» stāsta O. Mazulis. Ulmaņa tirgū savus produktus piedāvās Latvijas lauksaimnieki, amatnieki, lielražotāji, mājražotāji, pakalpojumu sniedzēji u.c., bet nākotnē paredzams piesaistīt arī restorānus un kafejnīcas, mazākus veikaliņus un pašmāju un ārvalstu vairumpircējus un pārpircējus.
Ulmaņa tirgū, kas nosaukumu guvis no tā atrašanās vietas Kārļa Ulmaņa gatvē, kā arī, lai radītu asociāciju ar īsteni latvisku preci, vietējie ražotāji piedāvās preces par ražotāja cenu, norāda O. Mazulis.
«Pēc pavasarī notikušās izstādes Ražots Baltijā bija jau pilnīgi skaidrs, ka izstādes sevi ir izsmēlušas un ir nepieciešams pastāvīgs ekspocentrs, kurā Latvijas tautsaimniecības sasniegumus un tirgot tos pastāvīgi gan ārzemniekiem gan «pašiem sev» - latviešiem,» par idejas izveidot Ulmaņa tirgu rašanos stāsta O. Mazulis. Pēc šīs atziņas tika sameklētas piemērotas telpas Rīgā un panākta vienošanās par šo telpu īri. Stāstot par Ulmaņa tirgus izveides idejas dzimšanu, O. Mazulis norāda, ka ideja par izstādi Latvijas prece «gaisā virmo jau kopš Atmodas laikiem, kad Mežaparkā tika izveidota pirmā izstāde», savukārt pirmā Ražots Latvijā izstāde notika 2010. gadā, un tās idejas autors bija Erlens Kelle.
O. Mazulis norāda, ka tirgum piemērotu telpu izvēle Rīgā «nav pārlieku liela». Tomēr patlaban tirgus atradis vietu bijušā tirdzniecības centra Centrex telpās Kārļa Ulmaņa gatvē 114.
«Tīrā iekštelpās pieejamā tirdzniecības platība ir aptuveni 3000 kvadrātmetru, vēl pie centra ir plaša terase ar jumtu, iežogotas āra teritorijas, kurās paredzēts arī izvietot koka tirdzniecības namiņus un tirgus galdus,» norāda O. Mazulis. Iespējams, ka āra teritoriju izmantos koka namdari māju prezentācijas ciemata izbūvei. Kopumā iekštelpu un āra teritoriju platība ir vairāk nekā 4000 kvadrātmetru.
Tirdzniecības platība ļauj vienlaikus Ulmaņa tirgū savus produktus piedāvāt vairāk nekā 300 Latvijas ražotājiem. Centra atklāšana plānota, kad savu dalību būs pieteikuši vairāk nekā 50 tirgotāji/ražotāji jeb, kad Ulmaņa tirgū būs vairāk nekā 50 ekspozīciju. O. Mazulis norāda, ka ražotāji var kooperēties ar sava rajona uzņēmējiem, profesionālo apvienību ietvaros vai ar sadarbības partneru uzņēmumiem, sadalot izmaksas par stenda īri, ekspozīcijas izveidošanu u.c.
Patlaban līgumi ir slēgti ar lauksaimniecības produktu, piena, zivju, konditorejas , saldumu, dzērienu, trikotāžas, apģērbu, sadzīves ķīmijas u.c. nozaru ražotājiem. «Šobrīd nav nevienas izteiktas nozares, kas Ulmaņa tirgū būs pārstāvēta plašāk,» stāsta O. Mazulis.
Ulmaņa tirgus organizatori paredz, ka tirgus pircēji būs tā saucamie ikdienas pircēji, tūristu grupas, gadījuma tūristi un uzņēmēji. «Paredzam, ka liela daļa Jūrmalas, Rīgas Pārdaugavas un Kurzemes iedzīvotāju (gan Liepājas, gan Ventspils šosejas sākas ar Jūrmalas šoseju) iepirksies šeit regulāri,» norāda O. Mazulis. «Kopumā ikdienas tirgum garām brauc ap 50 – 100 tūkstoši automašīnu, kas jau garantē vismaz 2000 – 4000 apmeklētāju dienā,» viņš skaidro. Runājot par tūristiem O. Mazulis norāda, ka «noteikti notiks sadarbība ar vietēja tūrisma firmām, viesnīcām un tūrisma informācijas centriem, un paredzms, ka interese par Ulmaņa tirgu būs tikpat liela kā par Atpūtas centru Lido». Tāpat tiks organizēta pastāvīgu mikroautobusu satiksme maršrutā Rīgas centrs – Ulmaņa tirgus – lidosta Rīga. Patlaban rit arī pārrunas ar Rīgas Satiksmi par Ulmaņa tirgus iekļaušanu uz lidostu kursējošā 22. autobusa maršrutā.
Ulmaņa tirgus finansējumu nodrošina Baltic Expo Centre direktors Erlens Kelle no personiski aizņemtā kapitāla. «Pastāvīga centra izveidošana samazinās Latvijas ražotāju izmaksas, kas izstādēs ir nesamērīgi augstas,» stāsta O. Mazulis, paužot, ka «ideja tiek finansēta ar ļoti ierobežotiem līdzekļiem un bez valsts vai attiecīgo institūciju atbalsta». Viņš skaidro, ka līdz ar to pašiem ražotājiem būs jāizrāda lielāka iniciatīva. 30. augustā centrā norisināsies Lavijas ražotāju diskusija, kurā piedalīsies Ekonomikas ministrija, Latvijas Tirdzniecības un Rūpniecības kameras pārstāvji u.c.