Lai gan daļa Krievijas tūristu zaudēti, Latvija lielās kaimiņvalsts potenciālajiem viesiem muguru neuzgriež, vienlaikus aktīvāk cenšoties uzrunāt citu valstu ceļotājus , ceturtdien vēsta laikraksts Dienas Bizness.
Vēl nav pilnīgi apkopoti dati par to, cik Krievijas tūristi pērn Latviju apmeklējuši, taču nozarē lēš, ka trešajā ceturksnī piedzīvotais kritums (par 14,2%, salīdzinot ar iepriekšējā gada attiecīgo periodu) būs turpinājies arī gada pēdējā ceturksnī. Atšķirībā no iepriekšējiem gadiem, kad decembra nogalē un janvāra sākumā Rīgas ielās Krievijas tūristu bija ka biezs, kas tā dēvētajā tūrisma klusajā sezonā deva zināmu atspaidu arī viesnīcniekiem, aizvadītā gada nogale bija klusāka. Vienlaikus lielās kaimiņvalsts tūristu skaita kritumam nevajadzētu būt negatīvi ietekmējušam kopējos uzņemto viesu rādītājus, kas trīs pērnā gada ceturkšņos liecināja par arvien augšupejošu līkni. «Uztraukums par Krievijas tūristu skaita samazināšanos ir, taču šī skaita sarukumam nevajadzētu ietekmēt kopainu – kopumā tūristu skaits pērn, salīdzinot ar 2013. gadu, ir pieaudzis,» saka Rīgas Tūrisma attīstības biroja (RTAB) valdes locekle Vita Jermoloviča. Proti, pērnais gads pierādīja, ka Rīga un Latvija kļūst par arvien iecienītāku galamērķi tūristiem no rietumvalstīm. Tādēļ vēl ciešākai viņu piesaistei šogad plānoti dažādi pasākumi. «Aizvadītajā gadā veiksmīgi realizējām vairākas aktivitātes jaunos tirgos, piemēram, veicām reklāmas kampaņu Nīderlandē, veiksmīgi sadarbojāmies ar Latvijas vēstniecību Itālijā. Šogad plānojam turpināt šīs iestrādes – organizēsim mediju vizītes, darba seminārā Nīderlandē – ar lielāko izdevumu līdzdalību, pavasarī plānojam piedalīties arī vairākās izstādēs Vācijā, Lietuvā, Francijā u.c. Cītīgi strādājam ar konferenču tūrismu – piesaistām konferenču un semināru rīkošanu Rīgā. Tāpat pievēršam uzmanību dažādām balsošanām, piemēram, Rīga kā labākais Eiropas tūrisma galamērķis (European Best Destinations), drīzumā tiks sākta balsošana par Rīgu jaunākajā galda spēles Monopols izdevumā. Tas ir ļoti labs veids, kā popularizēt Rīgu lielai auditorijai vairākās valstīs vienlaicīgi,» uzskaita V. Jermoloviča.
Neaizmirst krievus
Koncentrējoties uz rietumu virzienu, RTAB vienlaikus negrib aizmirst arī Krievijas tirgu, kurā jau ir labas iestrādes, tādēļ arī šogad plānots gan piedalīties izstādēs, gan strādāt ar Krievijas medijiem. «Latvijas tūrisma industrija nedrīkst atslābt un ir jāturpina Krievijai atgādināt, ka Latvija un Rīga vēl joprojām ir lielisks galamērķis,» saka V. Jermoloviča. Jāatgādina, ka Rīga, tāpat kā Jūrmala, Krievijas tūristiem iepriekš pievērsusi lielu vērību.
Visu rakstu Tūrisma nozare pārorientējas lasiet 5. februāra laikrakstā Dienas Bizness.