Jaunākais izdevums

Pasaulē lielākā mikroprocesoru ražotāja Intel veiktajā aptaujā noskaidrots, ka viena trešdaļa Eiropas iedzīvotāju labāk gadu neēstu šokolādes un citus saldumus nekā atteiktos no sava klēpjdatora, raksta Monsters and Critics.

Intel aptaujas, kurā aptaujāti 9 Eiropas valstu iedzīvotāji, mērķis bijis noskaidrot, cik ļoti datoru īpašnieki ir pieķērušies saviem skaitļotājiem, kā arī, kas neapmierina lietotājus pašreizējajā klēpjdatoru attīstībā.

Visvairāk klēpjdatoru lietotāji pašlaik ir neapmierināti ar datoru akumulatoru darbības ilgumu.

"Klēpjdatoru lietotājiem ļoti nepatīk fakts, ka datoru akumulatori izlādējas vidēji pēc pusotras līdz 4 stundu ilga darba," saka Intel Vācijas divīzijas vadītājs Hans Jurgens Verners (Hans-Juergen Werner).

Pētījumā Intel uzzināja, ka eiropieši savus klēpjdatorus uzlādē vidēji ik pēc divarpus stundām. Divas trešdaļas eiropiešu, kuriem ir klēpjdatori, ņem tos līdzi ceļojumos.

Paši iespaidīgākie ir iegūtie dati par to, ko klēpjdatoru īpašnieki būtu gatavi darīt, lai paturētu savus elektroniskos darba biedrus.

42% no aptaujātajiem spētu gadu atteikties no saldumu lietošanas. Krievijā lielākā daļa klēpjdatoru īpašnieki spētu gadu atteikties no televīzijas. 52% no Krievijā aptaujātajiem sava klēpjdatora dēļ spētu upurēt arī savus MP3 mūzikas atskaņotājus.

Čehijas klēpjdatoru īpašnieki spētu atteikties no trauku mazgājamajām mašīnām un mazgāt traukus rokām, lai tikai varētu paturēt savus klēpjdatorus.

2007. gada trešajā ceturksnī pirmo reizi Eiropā, Tuvajos Austrumos un Āfrikā klēpjdatoru pārdošanas apjomi apsteidza galda datorus.

Komentāri

Pievienot komentāru
Ražošana

Kā top?: Karl Fazer šokolāde

Anda Asere,03.01.2020

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

No "Karl Fazer" sortimenta Latvijā visiecienītākā ir šokolāde ar veseliem lazdu riekstiem – aizvadītājā gadā pārdoti vairāk nekā 400 tūkstoši šo šokolādes tāfelīšu.

Ik gadu gardēžu rokās nonāk vairāk nekā 13 miljoni "Karl Fazer" šokolādes tāfelīšu. Tā tiek ražota Somijas pilsētā Vantā.

"Pasaulē šokolādes ražošanā lielākoties tiek izmantots piena pulveris, taču "Fazer" ir viens no retajiem, kas joprojām izmanto īstu, svaigu pienu. Piemēram, vienas 200 gramu šokolādes tāfelītes pagatavošanai ir nepieciešamas trīs svaiga piena glāzes. Katru gadu 20 miljoni litru svaiga piena pārtop "Fazer" piena šokolādē," stāsta Edmunds Jansons, "Fazer Confectionery" Tirdzniecības vadītājs Baltijas valstīs.

Šokolādes ražošanas procesā izmantoto svaigu pienu nogādā rūpnīcā īpašās autocisternās, kur tas tiek iebiezināts, iztvaicējot pienā esošo ūdeni. Pēc tam pievieno cukuru un maisījumu pārstrādā kondensētā pienā, kas piemērots šokolādes ražošanai. Tālākajā procesā tiek atkārtoti tvaicēts ūdens, kam tiek pievienota kakao masa un kakao sviests. Tad iegūto šokolādes masu divos posmos sasmalcina smalkā pulverī, lai no tās iegūtu piena šokolādi.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Būtiskais cenu kāpums ievērojami mainījis pircēju paradumus, mudinot arvien vairāk atteikties no impulsīviem pirkumiem un meklēt lētākas alternatīvas, norāda Mindaugs Gutausks, Mars Latvia vadītājs.

Līdzīgas tirgus tendences, visticamāk, būs novērojamas arī nākamajā gadā, spriež M.Gutausks, piebilstot, ka taupīgāko klientu lojalitāte 2023. gadā varētu samazināties. Tajā pašā laikā paredzams, ka gada otrajā pusgadā patērētāju noskaņojums un tirgus dinamika kļūs nedaudz pozitīvāka - cilvēki būs pielāgojušies jaunajai realitātei un iemācījušies dzīvot, daudz labāk kontrolējot tēriņus, prognozē Mars Latvia vadītājs.

Pēdējie gadi uzņēmējiem visā pasaulē ir bijuši gana izaicinoši. Kā Mars darbību ietekmēja Covid-19 pandēmija?

Jāsaka, ka pandēmija ietekmēja ne tikai mūsu uzņēmējdarbību, bet arī pasaules ekonomiku kopumā, jo mēs visi saskārāmies ar izaicinājumiem, ko iepriekš nekad nebijām piedzīvojuši. Šajā laikā mēs ne tikai pārdomājām mūsu biznesa stratēģiju, bet arī centāmies pievērst pastiprinātu uzmanību mūsu darbinieku veselībai un drošībai, kas vienmēr ir bijušas Mars prioritātes. Attālināts darbs mums nebija nekas svešs arī pirms pandēmijas, tāpēc pielāgoties jaunajai realitātei mums bija vieglāk. Tajā pašā laikā mēs skaidri apzinājāmies, ka pastāvīgs darbs no mājām palielina mentālās un fiziskās veselības riskus, tāpēc rūpīgi sekojām līdzi mūsu darbinieku labklājībai. Komandas mudinājām tikties virtuālajos semināros, lai apgūtu jaunas prasmes attālinātajam darbam. Vienlaikus, lai izvairītos no izdegšanas, sākām izmantot Mars patentēto rīku - Meet Smarter, kas saīsina tikšanās laikus, lai nodrošinātu piecu līdz desmit minūšu pārtraukumu katru stundu. Tāpat savus darbiniekus darba laikā aicinājām doties pastaigās, piemēram, izvedot ārā suni vai vienkārši paelpojot svaigu gaisu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Viedierīces

66% viedtālruņu lietotāju iemieg ierīcei atrodoties blakus

Gunta Kursiša,04.08.2011

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Liela daļa amerikāņu atteiktos no vairākām lietām savā dzīvē, lai to vietā laiku veltītu telefonsarunām un citām nodarbēm, kas atrodamas mobilajos tālruņos, atsaucoties uz TeleNav veikto aptauju vēsta portāls mashable.com.

Aptuveni 20% mobilo tālruņu īpašnieku ASV ir norādījuši, ka viņi labprātāk pazaudētu savu maku, nekā telefonu, savukārt puse amerikāņu labprātāk atteiktos no kafijas, nevis sava mobilā tālruņa, bet 66% viedtālruņu lietotāju iemieg, ierīcei atrodoties blakus, atklājies ASV veiktā pētījumā.

Pētījuma rezultāti liecina, ka puse amerikāņu atteiktos no sporta aktivitātēm par labu mobilajam tālrunim, trešdaļa amerikāņu atteiktos no seksa, savukārt aptuveni 20% aptaujas dalībnieku atteiktos no kurpēm, zobupastas vai datora, par prioritāti izvēloties tālruni. 70% aptaujāto telefona dēļ atteiktos no alkohola, 63% - no šokolādes, savukārt 55% - no kafijas.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pēc rekonstrukcijas "Laima" šokolādes muzejs atsāk apmeklētāju uzņemšanu, informē "Orkla Latvija".

Kopumā uzņēmums "Orkla Latvija" "Laimas" šokolādes muzeja attīstībā un ekspozīciju pilnveidē investējis 40 000 eiro.

"Aizvadītā gada nogalē, ņemot vērā pastāvošo situāciju, nolēmām izmantot laiku lietderīgi un ieguldīt "Laimas" šokolādes muzeja attīstībā. Mūsu muzeja komanda ir pilnveidojusi gan muzeju telpas, atjaunojusi ekspozīcijas, kā arī uzlabojusi sniegto pakalpojumu klāstu, padarot muzeju vēl pieejamāku, saistošāku un interesantāku. Kā ierasts – "Laimas" šokolādes muzejs turpinās priecēt gan lielos, gan mazos saldummīļus, piedāvājot iepazīt šokolādes un "Laimas" vēstures līkločus ar visām maņām – ieraugot, sagaršojot, sadzirdot un sajūtot. Tai pat laikā rūpīgi sekosim līdzi apmeklētāju drošībai, ievērojot virkni piesardzības pasākumu," uzsver "Orkla Latvija" komunikācijas direktore Lineta Mikša.

Komentāri

Pievienot komentāru
Mazais bizness

FOTO: Uzsāk ražot godīgu šokolādi

Monta Šķupele,05.03.2021

Jekaterina Bogdanova-Dudarenko ar vīru Oleksii Dudarenko uzsākuši ražot šokolādi un plāno ar to sasniegt starptautiskos tirgus.

Foto: publicitātes

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Jekaterina Bogdanova-Dudarenko ar vīru Oleksii Dudarenko Rīgā, Avotu ielā uzsākuši ražot šokolādi un plāno ar to sasniegt starptautiskos tirgus.

Lai uzsāktu šokolādes ražošanu, kopumā ieguldīti aptuveni 30 tūkstoši eiro.

Zīmols "Choco_lāde" ražo tā saukto Grand Cru bean-to-bar šokolādi, izmantojot tikai augstākās kvalitātes kakao pupiņas, audzētas konkrētā vietā, reģionā. Tādējādi zīmola sortimentā šokolādes veidi atšķiras tieši pēc reģioniem, jo katra reģiona kakao pupiņām piemīt savas īpašās garšu nianses.

Šobrīd "Choco_lāde" piedāvā šokolādi no Ekvadoras, Indonēzijas, Gvatemalas, Venecuēlas un Ugandas reģioniem, ka arī piena šokolādi, gatavotu no organiskā kokospiena un balto šokolādi, ražotu no organiskā kakao sviesta no Ekvadoras.

2020. gada beigās uzsākta arī tā dēvētās dzeramās šokolādes ražošana. "Tā ir ļoti populāra ārzemēs savas dabīgās izcelsmes dēļ. No mūsu ierastā kakao tā atšķiras ar to, ka ir gatavota nevis no kakao pulvera, bet no kakao pupiņām, tādējādi saglabājot dabīgo kakao sviestu. Rezultātā, karstais dzēriens sanāk maigāks un vieglāks pēc struktūras. Šis produkts pēc savas būtības, līdzīgi citiem mūsu produktiem, arī ir jauns Latvijas tirgum. Visa mūsu šokolāde ir ražota, neizmantojot dzīvnieku izcelsmes produktus un to var baudīt arī vegāni. Būdami veselīga dzīvesstila piekritēji, mēs izmantojam organisko kokosriekstu ziedu cukuru rafinēta cukura vietā. Tā bija mūsu apzinīga izvēle vēl ilgi pirms tā brīža, kad tā kļuva par modīgu lietu," stāsta J.Bogdanova-Dudarenko.

Komentāri

Pievienot komentāru
Ražošana

Chocolette Confectionary apgrozījums sasniedzis 1,95 miljonus eiro

Db.lv,03.07.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Aizvadītajā gadā SIA Chocolette Confectionary apgrozījums sasniedzis 1,95 miljonus eiro, liecina iesniegtais uzņēmuma gada pārskats Lursoft.

Savukārt kompānijas zaudējumi sasniedza 50,9 tūkstošus eiro.

Kompānijas apmaksātais pamatkapitāls ir 3 miljoni eiro, bet darbības veids - kakao, šokolādes, konfekšu un citu cukuroto konditorejas izstrādājumu ražošana. Pērn uzņēmumā strādāja 36 darbinieki.

Vienīgā kompānijas valdes locekle ir Natalija Morozova.

DB rakstīja, ka pērnā gada rudenī uzņēmums atvēra 10 miljonus eiro vērtu šokolādes fabriku.

SIA Chocolette Confectionary jaunā šokolādes fabrikā Jelgavā ieguldījuši Eiropas investora finansējumu. SIA Chocolette Confectionary valdes locekle Anastasija Repina stāsta, ka ideja par šokolādes ražošanu viņai radusies jau pirms vairākiem gadiem. «Man ļoti garšo šokolāde, taču tas atstāja ietekmi uz svaru. Sāku sapņot par šokolādi, kuru var patērēt, nepārdzīvojot par sekām,» stāsta A. Repina. Ideja ilgstoši lolota, un pamazām ar to «saslimuši» arī draugi, kas līdzējuši realizēt šo ieceri.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pārtika

Miljoni šokolādes fabrikā

Sandra Dieziņa,03.11.2017

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Jelgavā šodien atklāj 10 miljonus eiro vērtu šokolādes fabriku; ražos šokolādi ar zemu kaloriju daudzumu

SIA Chocolette Confectionary jaunā šokolādes fabrikā Jelgavā ieguldījuši Eiropas investora finansējumu. SIA Chocolette Confectionary valdes locekle Anastasija Repina stāsta, ka ideja par šokolādes ražošanu viņai radusies jau pirms vairākiem gadiem. «Man ļoti garšo šokolāde, taču tas atstāja ietekmi uz svaru. Sāku sapņot par šokolādi, kuru var patērēt, nepārdzīvojot par sekām,» stāsta A. Repina. Ideja ilgstoši lolota, un pamazām ar to «saslimuši» arī draugi, kas līdzējuši realizēt šo ieceri.

Viņas līdzšinējā pieredze saistīta ar darbu mārketinga jomā vairākās starptautiskās kompānijās, tostarp Heineken, Natur Produkt. 2014. gadā noīrējuši telpas biznesa centrā, kur sākuši recepšu izstrādi un tā gada nogalē nonākuši līdz Red šokolādes receptei. Galvenais mērķis bija panākt zemāku kaloritāti. Vienlaikus sākuši meklēt investorus, kas palīdzētu realizēt šo ideju. Lai sāktu šokolādes ražošanu, sākotnēji iegādājušies miniatūras šokolādes ražošanas iekārtas no Šveices kompānijas Buhler, bet 2016. gada sākumā pieņemts lēmums par uzņēmuma dibināšanu, iekārtu pirkšanu un šokolādes rūpnīcas izveidi Jelgavā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Laimas muzejā apskatāma 1894. gada šokolādes lellīte

,12.06.2008

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šodien 12. jūnijā AS Laima muzejā Šokolādes istaba publiskota unikāla, vairāk nekā simts gadus sena šokolādes lellīte, kas, iespējams, ir vecākais šāds objekts visā reģionā.

14 centimetrus augsto šokolādes figūriņu Šokolādes istabas rīcībā nodeva Ilga Plūksne - Strause. Šokolādes lellīte ap 1894. gadu uzdāvināta Plūksnes-Strauses mammas māsai, un līdz šim tikusi rūpīgi glabāta no paaudzes paaudzē. Kā zināja teikt Plūksnes-Strauses kundze, lellīte gatavota Teodora Rigerta šokolādes fabrikā (vēlāk fabrikas nosaukums mainīts uz Laima), Db.lv informē saka Dace Kokina, AS Laima mārketinga vadītāja.

“Šokolāde pēc savas būtības nav produkts, ko cilvēki ilgstoši uzglabā, tāpēc šī unikālā šokolādes lellīte, iespējams, ir vecākais šokolādes objekts visā Baltijā vai pat Austrumeiropā,” saka D. Kokina. “Ņemot vērā Latvijas iedzīvotāju un viesu interesi par mūsu uzņēmuma vēsturi, 2007. gada vasarā izplatījām aicinājumu cilvēkiem ziņot par seniem priekšmetiem, kas saistīti ar Laima vēsturi. Paldies tiem cilvēkiem, kas atsaucās mūsu aicinājumam, sniedzot vērtīgus eksponātus muzejam.”

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šogad daudzu pasaulē plašāk izmantoto izejvielu cena ir atkāpusies no savas pagājušā gada virsotnes. Biržas cenu izmaiņu cipari sevišķi neiepriecinoši šoreiz izskatās šokolādes mīļotājiem. Tas tādēļ, ka kakao cena preču biržā kopš šā gada sākuma ir palēkusies jau par trešo daļu līdz augstākajam līmenim vismaz četros gadu desmitos. Turklāt ticams izskatās vēl tālāks šīs šokolādes ražošanā izmantotās pārtikas izejvielas cenas pieaugums.

Pieprasījums pēc šokolādes paliek spēcīgs. Savukārt kakao piedāvājums klibo, ko pastiprina sliktu laika apstākļu prognozes, lai iegūtu labu šīs izejvielas ražu Rietumāfrikā.

Aptuveni par ceturto daļu kopš gada sākuma palielinājusies vēl cukura cena. Arī cukurs ir ierasta šokolādes produktu sastāvdaļa. Tādēļ kopumā var mēģināt prognozēt, ka izveidojies labs pamats tam, lai vismaz šokolādes un daudzu citu saldumu cena saglabātos augsta.

Raža slikta, pieprasījums liels

Rietumāfrikas reģiona audzētāji ir atbildīgi par 70% no visa pasaules kakao pupiņu piedāvājuma. Pasaulē lielākā kakao pupiņu ieguvēja ir Kotdivuāra, aiz kuras šajā ziņā seko Gana. Vairāki izejvielu eksperti agrāk vērsuši uzmanību uz to, ka šajās valstīs ir novecojušas kakao pupiņu koku plantācijas, kas neesot pietiekamos apjomos atjaunotas. Tādējādi arī radušās grūtības laicīgi un pietiekamos apjomos kāpināt šīs izejvielas piedāvājumu.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Strādā kā zirgs un līksmojies kā ķēniņš! — cienīga devīze vīram, kurš pagrabstāva konditorejas cehu spēja pacelt līdz cienījamai akciju sabiedrībai. Vilhelms Ķuze radīja savu karalisti tāpēc, ka nevēlējās mūžu nokalpot kā ierēdnis.

Kas zina, vai nacionālā vēsture maz varētu lepoties ar šī veiksmīgā uzņēmēja pieredzi, ja Krievijā 1. pasaules kara beigu pusē varu nebūtu sagrābuši lielinieki. Vilhelmam Ķuzem tur juku laikā klepus konfekšu ražošana veicās tik teicami, ka viņš iegādājās divus nekustamos īpašumus un uz Maskavu ataicināja pat brāļu bērnus – palīdzēšot izskolot. Lielinieku laikā cukura trūkuma dēļ Ķuze no konfekšu ražošanas pārmetās uz apavu krēmu un šķita esam nogruntējies uz ilgu palikšanu. Kaut arī 1919. gada nogalē privātuzņēmējdarbību aizliedza, Vilhelms Ķuze slepeni ražoja sveces, gumiarābika līmi, ziepes un cerēja.

Jau 1918. un 1919. gadā viens otrs latvietis bija atradis iespēju nokļūt no Maskavas Latvijā, bet mums negribējās visu iedzīvi: divus namus, dzīvokļa iekārtu u.t.t. atstāt, jo vienmēr vēl cerējām, ka apstākļi grozīsies uz labo pusi. Bet kad nacionalizēja namus un ierēdnis ar aršīnu rokās ieradās dzīvoklī, lai izmērītu grīdu platību un izvestu dzīvokļa uplotņeņije, tad jutām, ka palikšana vairs nebūs – atzina Vilhelms Ķuze.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pārtika

Vācijas augstākā tiesa: Tikai Ritter Sport šokolāde drīkst būt kvadrāta formas

LETA--DPA,23.07.2020

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Vācijas Federālā tiesa, kas ir valsts augstākā tiesa, ceturtdien lēmusi par labu šokolādes zīmolam "Ritter Sport", nosakot, ka tikai tā ražotās šokolādes drīkst būt kvadrāta formas.

Tiesa ar šo lēmumu noraidījusi divas Vācijas šokolādes zīmola "Milka" prasības atcelt šīs ekskluzīvās tiesības uz kvadrāta formas šokolāžu ražošanu, tādējādi izbeidzot desmit gadus ilgušo strīdu.

Tiesa savā lēmumā atsaucas uz "Ritter Sport" saukli "Quadratisch.Praktisch.Gut" (Kvadrātveida. Praktiska. Laba) un norāda, ka šokolādes forma ir daļa no mārketinga stratēģijas, kas saistīta ar šokolādes izcelsmi un tādējādi noteiktām kvalitātes gaidām.

Tiesneši arī secinājuši, ka šai formai nav īpašas mākslinieciskas vērtības un tā nerada cenas atšķirības.

Informācija "Ritter Sport" mājaslapā liecina, ka kvadrātveida dizains izveidots 1932.gadā pēc tam, kad uzņēmuma līdzdibinātāja Klāra Ritere nolēma, ka šokolādes tāfelītei jāspēj ietilpt ikvienā sporta jakā bez tās salaušanas.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Laimai Valentīna diena izdevīga

,18.02.2008

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Valentīna dienā Latvijā apēsti nedaudz vairāk par 28 000 kilogramiem AS Laima ražoto saldumu. Salīdzinot ar vidējiem šī gada februāra realizācijas apjomiem, visstraujāk 14. februārī pieauga šokolādes tāfelīšu un asorti konfekšu izlašu realizācija, liecina sniegtā informācija medijiem.

"Visizteiktākais realizācijas pieaugums šajā Valentīna dienā bija novērojams tiem saldumiem, kas tradicionāli tiek izmantoti romantiskām dāvaniņām – šokolādes tāfelītēm, zefīriem, asorti izlasēm," stāstīja Dace Kokina, AS Laima mārketinga vadītāja. Pircēju vidū populāri ir bijuši Laima produkti ar pavasara kolekcijas dizainu, no kuriem sevišķi iecienīti bijuši Ogu tumšās šokolādes asorti un Ogu piena šokolādes asorti. To realizācijas apjomi gandrīz trīskāršojušies.

Valentīna dienā arī trīskāršojušies Laima ražoto šokolādes tāfelīšu Piena šokolāde ar zemenēm un Tumšā šokolāde ar ķiršiem realizācijas apjomi. Kopumā šajā dienā nopirkts par 24% vairāk šokolādes tāfelīšu nekā parasti. Par 53% pieaugusi Vaniļas zefīru 200g fasējumā un par 59% Dzērveņu zefīra 200g fasējumā realizācija.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvija kļūs par vienu no Eiropas valstīm, kur veikalu plauktos blakus tumšajai, piena un baltajai šokolādei parādīsies ceturtais šokolādes veids - «Ruby» jeb tumši sarkanā šokolāde, liecina medijiem sniegtā informācija.

Jaunās šokolādes pirmā partija ir ceļā uz Latviju un būs pieejama lielākajos mazumtirdzniecības tīklos šā gada maijā.Oficiāli šī būs pirmā reize, kad Latvijas patērētājiem būs iespēja iegādāties jauno «Ruby» šokolādi.

80 gadus pēc baltās šokolādes ražošanas uzsākšanas, Šveices šokolādes ražotāji «Barry Callebaut» ir radījuši jaunumu - «Ruby» šokolādi, kas izgatavota no Ruby kakao pupiņām. Jaunā recepte tika izstrādāta vairāk nekā desmit gadus un «KITKAT» ir pirmais zīmols pasaulē, kas piedāvā «Ruby» šokolādi.

Pirmoreiz pasaulē «KITKAT Chocolatory Sublime Ruby» šokolādes tāfelītes parādījās Japānas un Korejas tirgū šā gada janvārī.

Nākot klajā ar jauno «Ruby» šokolādi, «Nestlé» paziņojusi arī par ieceri modernizēt savu ražotni Hamburgā-Vandsbekā, Vācijā, ieguldot tajā 40 miljonus eiro. Šobrīd tā jau ir lielākā «Nestlé» šokolādes fabrika Eiropā un tur tiks ražota arī «KITKAT Ruby» šokolāde Eiropas tirgum.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

"Orkla Latvija" 2021. gadā uzsākusi pakāpenisku pāreju uz atbildīgi iegūta kakao izmantošanu zīmola "Laima" produkcijas ražošanā, informē uzņēmums.

Šobrīd ar kakao, kas saņēmis "Rainforest Alliance" sertifikātu, tiek ražotas zīmola "Laima" šokolādes dražejas, kā arī konfektes "Rudzupuķe" un "Vētrasputns". Pavisam drīz ar atbildīgi iegūtu kakao tirgū būs pieejamas arī "Laimas" "Mad Milk" piena šokolādes tāfelītes, "Prozit" konfekšu kārbas, "Selgas" cepumi un sāļie zemesrieksti šokolādē, cepumu bumbas piena šokolādē un citi produkti, bet līdz 2024. gadam pakāpeniski viss "Laimas" un "Selgas" šokolādes saldumu sortiments. Kopumā šajā pilnveides projektā uzņēmums plāno investēt 600 000 eiro.

"Kakao ir galvenā šokolādes sastāvdaļa, tādēļ tā ieguves praksei, izcelsmei un kvalitātei ir būtiska nozīme. Kakao koku audzēšana ir iespējama tikai noteiktos apstākļos, tieši tādēļ lielākā daļa kakao koku aug tikai šaurā apvidū ap ekvatoru. Diemžēl šajos reģionos, kuros tiek īstenota kakao koku audzēšana, augļu novākšana un nodošana pārstrādei, iedzīvotāju ikdiena ir sarežģīta dažādu ekonomisko un sociālo apstākļu dēļ. Tieši tādēļ "Rainforest Alliance" ir izstrādājusi kakao sertifikācijas programmu, kas veicina ilgtspējīgāku kakao audzēšanu šajos reģionos. Kakao stratēģijas galvenās prioritātes ir pārliecība, dalīta atbildība, piegādes ķēdes pārredzamība, rentabilitāte un noturība. Līdz ar pievienošanos šai programmai mēs apliecinām mūsu apņemšanos strādāt arvien ilgtspējīgāk, lai palīdzētu uzlabot kakao audzētāju darba un dzīves apstākļus. "Rainforest Alliance" sertifikāta logo uz produkta iepakojuma norāda, ka uzņēmums iegulda atbildīga kakao audzēšanā, bet šokolādes cienītāji, iegādājoties produktus ar šo logo, to atbalsta," norāda "Orkla Latvija" komunikācijas vadītāja Lineta Mikša.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šokolādes ražotājs Pobeda Confectionery Ventspils ražotnē ieguldavairāk nekā divus miljonus eiro jaunā ražošanas līnijā.

Otrdien jaunā līnija tiks oficiāli atklāta, līdz ar to kopējās līdz šim ieguldītās investīcijas ražotnē sasniegs vairāk nekā 10 miljonus eiro. Kā liecina uzņēmuma sniegtā informācija, jaunā līnija ļaus ražot šokolādes konfektes Bear Family un Axiome ar šokolādes un riekstu pildījumu un poraino šokolādi. Pēc jaunās līnijas palaišanas fabrikā varēs saražot līdz 10 tūkstošiem tonnu šokolādes gadā, un 25-30% no tā veidos tieši šokolādes konfektes.

Uzņēmumā stāsta, ka līdz jaunās līnijas atklāšanai šogad būtiski uzlaboti pārdošanas rādītāji. Proti, šā gada pirmajā ceturksnī, salīdzinot ar analogu laikaposmu pērn, realizācija pieaugusi par 169%. Sekmīgi apgūti jaunu valstu tirgi, to vidū ārpus ES, kur apgrozījums audzis piecas reizes. Uzņēmums savu produkciju eksportē uz Vāciju, ASV, Ungāriju, Sauda Arābiju, Kipru un citām valstīm. SIA Pobeda Confectionery direktoru padomes priekšsēdētāja Olga Muravjova stāsta, ka šobrīd Venspils fabrikā tiek ražots vairāk nekā 10 veidu šokolādes, ko kompānija realizē veikalos top!, Lats, Elvi, Vesko un Mego. Savukārt veikalos Rimi un Maxima kopš 2016. gada oktobra tiek rīkotas akcijas šo produktu realizēšanai. Šobrīd kompānijas tirgus daļa Krievijā un Eirāzijas valstīs ir aptuveni 4%, bet pārējās valstīs, ieskaitot Baltijas valstis, sākotnējā attīstības stadijā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lenovo IdeaPad Miix 700 ir īsts atradums visiem, kuri vēlas vienlaikus lietot gan ierasto klēpjdatoru, gan skārienjutīgu plāksni

Planšetdatoru tirgus jau pāris gadu atrodas brīvajā kritienā, un tā vien šķiet, ka skārienjutīgās plāksnes ieņems vietu blakus neskaitāmiem cilvēces daudzsološajiem izgudrojumiem, kuri nepiepildīja uz tiem liktās cerības, ja nu vienīgi ražotājiem kaut kādā veidā izdosies tās padarīt lietotājiem noderīgākas. Šobrīd meklējumi ved planšetdatoru un klēpjdatoru apvienošanas virzienā, paņemot labāko no abiem un savienojot to vienā ierīcē. Runa ir par tā dēvētajiem atdalāmajiem datoriem jeb ierīcēm, kurās ekrānu var atvienot no tastatūras. Viena no šīs kategorijas cerībām ir Lenovo IdeaPad Miix 700.

Lenovo ir starp jaunā viļņa hibrīddatoru celmlaužiem. Lai atceramies tā lunkano modeli Yoga, kas savulaik parādīja, ka vienā ierīcē var sadzīvot klēpjdators ar planšeti. Miix 700 ekspluatē citādu, senāku konceptu, taču ienesis dažas jaunas vēsmas.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Kad vēlamies iepriecināt savu mīļoto cilvēku ar īpašu dāvanu svētkos, iegrimstam dziļās pārdomās par to, kāda dāvana būtu tiešām praktiska un noderīga. Mācībām un darbam jau labu laiku norisinoties attālinātajā režīmā, ikkatrs novērtēs jaudīgu un viņa vajadzībām atbilstošu klēpjdatoru, tāpēc tehnoloģiju uzņēmuma Huawei eksperts ir apkopojis vērtīgus padomus, lai vieglāk orientētos veikalu un ierīču plašajā klāstā un atrastu atbilstošāko klēpjdatoru savai otrajai pusītei.

Sāciet ar pamatkritērijiem: izmērs un dizains

Klēpjdatora viena no galvenajām priekšrocībām ir to pārnēsājamība, tāpēc, izvēloties jaunu ierīci dāvanai, ir jāizpēta veikalos pieejamo klēpjdatoru svara un izmēra parametri. Dāvanas saņēmējam, kurš vienmēr ir kustībā, noteikti svarīgi būs, lai ierīci ir viegli paņemt līdzi, neradot apgrūtinājumu piemeklēt pareizo somu tā pārnēsāšanai.

“Šobrīd tehnoloģiju izstrādātāji pievērš īpašu uzmanību ergonomiskiem un ērti lietojamiem dizainiem, tāpēc arī klēpjdatori kļūst arvien jaudīgāki un arvien vieglāki. Piemēram, jaunais Huawei MateBook X Pro 2021 sver tikai nieka 1,33 kg un ir 14,6 mm biezs, tādējādi viegli ietilps jebkurā rokas somā vai mugursomā,” stāsta Mikus Tillers, Huawei produktu apmācību vadītājs Latvijā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Kas jāņem vērā, iegādājoties datoru skolēnam un studentam?

Zemenes, ķirši un avenes dārzos jau noēstas, no kalendāra daiļrunīgi pretī veras uzraksts «augusts», un, lai gan vasara vēl ir pilnbriedā, gribot negribot jāsāk domāt par jauno mācību gadu. Tas nozīmē, ka jāparūpējas arī par atbilstošu tehnisko nodrošinājumu. Bet kādam gan jābūt zinātkāra jaunieša ideālajam mācību komplektam?

«Moderna vecāko klašu skolēna un studenta aprīkojumā jābūt mācību procesam atbilstošam datoram un aksesuāriem, kas palīdz pilnvērtīgi izmantot tā iespējas. To vidū ir kvalitatīva, izturīga soma datora pārnēsāšanai vai tā dēvētā aploksnīte – auduma maciņš plānajiem datoriem –, kas pasargā korpusu no saskrāpēšanās mugursomā starp citiem mācību līdzekļiem. Noderēs arī ērta datorpele un austiņas, jo mācību procesā nereti nākas strādāt arī ar audio un video materiāliem,» iesaka Lattelecom Mazumtirdzniecības nodaļas vadītājs Andris Bodnieks. Viņš piebilst, ka, lai nesanāk maksāt par datoru, kas sabojāts un vairs nedarbojas, noteikti ieteicams ierīci arī apdrošināt.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Populārākie Laimas produkti svētkos - Prozit, asorti un piparkūkas

,09.01.2008

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pagājušajā svētku sezonā AS Laima Baltijas valstu tirgos realizējusi Ziemassvētku produktu sortimentu par 2,8 miljoniem latu, kas par 14% pārsniedz attiecīgos 2006. gada rādītājus, liecina uzņēmuma sniegtā informācija medijiem.

Latvijā realizācijas apjomi pieauguši par 11%, Lietuvā par 26% un Igaunijā par 24%. Kopumā Latvijas un ārvalstu tirgos uzņēmums realizējis Ziemassvētku produkciju par 3,2 miljoniem latu, kas par 17% pārsniedz iepriekšējā gada rādītājus.

“Produkcijas realizācijas apjomu pieaugums šajos svētkos bijis mērenāks. Saldumi joprojām ir ārkārtīgi populāri, taču cilvēki sākuši rūpīgāk apdomāt savas izvēles. Jāatzīst, ka pamatā to ietekmējis inflācijas un pārtikas cenu straujais pieaugums 2007. gadā,” sacīja Normunds Ozoliņš, AS Laima valdes priekšsēdētājs.

Latvijā jau tradicionāli vispopulārākie bijuši Sveramie piparkūku cepumi, kuru realizācija pieaugusi par 57% sasniedzot 283 tūkstošus latu. Otrajā vietā liķiera konfektes Prozit un trešajā vietā piena šokolādes konfekšu asorti Laima.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šomēnes darbu pārtraukusi viena no astoņām Latvijas ekskluzīvās šokolādes ražotāja Emīla Gustava šokolāde kafejnīcām.

Emīla Gustava šokolādes direktore Laura Sebre Db pastāstīja, ka lēmums par kafejnīcas slēgšanu Reval Hotel Latvija pieņemts jau gada sākumā pēc tam, kad tās darbs nav devis cerēto rentabilitāti arī pēc dažādu pasākumu īstenošanas, lai darbības rezultātus uzlabotu. Kafejnīca nevarēja segt tekošās izmaksas, tāpēc nolēmām to slēgt, taču tas nekādā gadījumā neietekmēs pārējo darbu, sacīja L. Sebre. Viņa norādīja, ka lēmuma pieņemšanu ietekmējusi arī kopējā ekonomiskā situācija.

Jautāta par realizācijas apjomiem, L. Sebre sacīja, ka kopumā uzņēmuma apgrozījums nedaudz sarucis, salīdzinot ar pagājušo gadu, taču samazinājums neesot liels. Konkrētus ciparus gan viņa nenosauca, sakot, ka jāsagaida kopējie dati par gadu kopumā. "Svārstības pa mēnešiem ir lielas, tāpēc grūti ko plānot un prognozēt," tā L. Sebre.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pasaules lielākais šokolādes ražotājs Barry Callebaut grasās iekarot pasaules tirgu ar jaunu Vulcano markas šokolādi, raksta Spiegel.

Jaunajā šokolādē ir par 90% mazāk kilokalorijas nekā parastā šokolādē, turklāt tā sāks kust tikai 55° C nevis 30°C kā parastā šokolāde. Barry Callebaut, kas gadā saražo 1.1 milj. t šokolādi, ar savu jauno produktu Vulcano cer atdzīvināt stagnējošo šokolādes patēriņu Rietumeiropā un ASV, kur tas pērnā gada laikā ir attiecīgi krities par 2% un 8%. Turklāt šai šokolādei šveicieši cer rast noietu arī salīdzinoši karstajās pasaules valstīs, un kā pirmos koncerns cer iekarot Ķīnas un Indijas tirgus.

Vulcano ir tikai viens no Barry Callebaut jaunajiem produktiem, ar kuriem koncerns cer atdzīvināt noieta tirgu. Starp jaunajiem produktiem ir arī ūdenī pilnīgi šķīstošs kakao pulveris, zobus saudzējoša vai gremošanu veicinoša šokolāde. Ražotājs rēķinās, ka šie specializētie produkti 3 — 5 gadu laikā varētu ieņemt vismaz 10% no kopējā šokolādes noieta tirgus.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Topošajā SIA Chocolette Confectionary šokolādes fabrikā Jelgavā līdz šā gada beigām ieguldītās investīcijas būs vairāk nekā 10 miljoni eiro, pastāstīja kompānijas biznesa attīstības direktors Guntars Dzērve.

«Prognozējoši līdz šī gada beigām Chocolette Confectionary ieguldītās investīcijas būs vairāk kā 10 miljoni eiro, summā iekļaujot produktu izstrādi un attīstību, ražošanas iekārtu iegādi un uzstādīšanu,» sacīja Dzērve.

Viņš teica, ka rūpnīcā plānots ražot šokolādi RED bez cukura ar pazeminātu enerģētisko vērtību, tādējādi iekarojot jaunu salduma kategorijas nišu. «Produkta izstrāde notikusi vairāku gadu garumā, strādājot pie savas unikālās receptes sadarbībā ar šokolādes meistariem no Francijas un Šveices, lai šokolādes garša būtu patīkama un maiga, un tāpēc tai ir ievērojami mazāk tauku un nemaz - cukura. Tieši cukura neesamība un zemais tauku sastāvs ir mūsu atbilde pasaulē pieaugošajam pieprasījumam pēc šokolādes ar pazeminātu enerģētisko vērtību, un šī ir niša, kurā specializēsimies,» pastāstīja Dzērve. Šokolādi plānots realizēt galvenokārt Baltijā, lielākajos Eiropas tirgos, kā arī Lielbritānijā, Skandināvijā, Āzijā un ASV.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pasaulē vadošais Šveices šokolādes un kakao ražotājs Barry Callebaut paziņojis par jaunu šokolādes veidu – Ruby (rubīns), liecina kompānijas paziņojums.

Patlaban pasaulē ir pieejamas trīs veidu šokolādes – tumšā, piena un baltā, no kurām pēdējā izgudrota pirms 80 gadiem.

Jaunais šokolādes veids tiek ražots no speciālām Ruby veida kakao pupiņām, tai ir spēcīga garša un sārta krāsa. Kakao pupiņām ir ogu garša, un krāsa tiek panākta dabiskā veidā. Šīs kakao pupiņas ražotājs ir ievācis dažādos pasaules reģionos, un tām ir specifiskas īpašības, kuras Barry Callebaut neatklāj, jo kompānija pie to izveides strādājusi daudzus gadus, sadarbojoties ar izpētes un attīstības centriem Francijā un Beļģijā. Tāpat uzņēmums ar neatkarīgu izpētes kompāniju palīdzību veicis plašu patērētāju vēlmju aptauju.

Jaunais šokolādes veids tikšot izmantots dažādās produktu kategorijās.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ņemot vērā Roņu salas iedzīvotāju lielo interesi par AS Laima dāvinātā un 36 kilogramus smagā šokolādes lāča garšas īpašībām, šodien, 20.decembrī, salinieki saldo skulptūru sadalīja un apēda, liecina sniegtā informācija medijiem.

Taču Roņu sala nepaliks bez sava lāča, jo vietējā kultūras namā, piedaloties AS Laima pārstāvjiem, tika atklāta šokolādes lāča ģipša kopija, ko izgatavojis igauņu tēlnieks Raits Pērgs (Rait Pärg).

“Jau kopš šā gada aprīļa, kad mūsu šokolādes lācis ieradās salā, Roņsalieši vēlējās noskaidrot, kas tad īsti lācītim ir vēderā. Tāpēc viņiem radās ideja izveidot lāča skulptūru no ģipša, bet īsto šokolādes lāci apēst,” stāstīja Dace Kokina, AS Laima mārketinga vadītāja.

2006. gada aprīļa vidū Rīgas jūras līcī zvejnieki pamanīja latvju lāci, kurš, sēžot uz ledus gabala, kuģoja Roņu salas virzienā. Pēc kāda laika salā tika pamanīti lāča ķepu nospiedumi. Ilgu laiku lāci bez panākumiem ķēra veiklākie Igaunijas ķērāji un medīja labākie mednieki. Pāris mēnešus pamielojies ar Roņu salas gardumiem, lācis atvadījās no viesmīlīgās saliņas un aizpeldēja atpakaļ uz Latviju.

Komentāri

Pievienot komentāru
Ražošana

Pobeda Confectionery radījusi vairākus inovatīvus produktus

Zane Atlāce - Bistere,29.08.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Meklējot inovatīvus risinājumus šokolādes pārstrādes jomā, starptautiskā kompānija Pobeda Confectionery radījusi vairākus jaunumus, kuru pamatā ir ideja par garšīgiem un veselīgiem desertiem, informē uzņēmumā.

«Šodien konditorejas izstrādājumiem ir pilnībā jāatbilst augstākajiem ražošanas standartiem, kā arī jāveicina patērētāju dzīves kvalitātes uzlabošanās. Tādēļ uzskatām, ka ir nepieciešams ne tikai ražot ļoti kvalitatīvus produktus, bet arī piešķirt tiem papildu labumus. Šādu produktu vidū ir arī 2019.gada sezonas jaunumi: šokolādes trifeles bez cukura ar stēviju un inulīnu, konfekšu un šokolādes līnija Amare ar karsēta piena, vārīta kondensētā piena un karameļu drupatu pildījumu, šokolādes līnija Single Origin Chocolate no vienas izcelsmes kakao pupiņām, kā arī mūsu īpašais lepnums – inovatīvas šokolādes līnija Charged ar funkcionālām piedevām, vitamīnu un minerālu premiksiem,» skaidro Pobeda Confectionery direktoru padomes loceklis Andrejs Muravjovs.

Komentāri

Pievienot komentāru