Jaunākais izdevums

Leģendārā visurgājēja Toyota Landcruiser motortelpai piejaucēts moderns četrcilindru dīzelis, kas sapārots ar jaunu sešpakāpju automātisko pārnesumkārbu

Šie tehniskie dotumi automātiski iededz zaļo gaismu, lai Landcruiser varētu startēt Eiropā.

Kāpēc tas būtu jāpērk

Šie ir īsti kaujas rati, kam uz planētas Zeme ir grūti atrast līdzinieku. Auto visai neveikli jutīsies uz ātrgaitas maģistrāles, toties ar bērnišķīgu azartu brauks tur, kur daudziem līdziniekiem ceļš jau sen būs beidzies. Landcruiser ir īsts un patiess visurgājējs ar vairāku gadu desmitiem uzkrātu pieredzi. Jaunais 2,8 litru četrcilindru dīzelis salīdzinājumā ar iepriekš izmantoto trīs litru četrcilindru dīzeli nežilbinās ar pārsteidzošu dinamiku, toties ir jūtams, ka pie zemiem un vidējiem motora apgriezieniem motors ir mundrāks un atsaucīgāks. 2,8 litru dīzelis attīstīs 177 ZS lielu jaudu, kas ir par 13 ZS mazāk nekā iepriekš, toties griezes moments tandēmā ar sešpakāpju manuālo transmisiju būs 420 Nm, bet kombinācijā ar sešpakāpju automātu – 450 ņūtonmetri. Motors ir lieliski sapārots ar sešpakāpju ECT (Electronically Controlled Automatic Transmission) pārnesumkārbu, kas centīsies atrast zelta vidusceļu starp braukšanas prieku un degvielas ekonomiju. Degvielas apetītes ziņā tie pilnīgi noteikti nebūs solītie 7,4 litri uz 100 kilometriem, jo reālajā dzīvē ir jārēķinās vismaz ar 10 litriem, kas šāda izmēra un svara kategorijas braucamajam ir saprotams patēriņš. Tāpat kā iepriekš ar savu maciņu par Landcruiser nobalsos tie, kuri uz augstāka plaukta liek visurgājēja piemērotību izteikti smagiem braukšanas apstākļiem, nevis koķetēšanu ar modernu dizainu un rafinētu vadāmību uz asfalta klājuma. Glauni nokomplektēta Landcruiser dīzeļmodeļa cena būs sākot no 40 420 eiro, savukārt, jauno dīzeli sapārojot ar sešpakāpju automātu, vajadzēs rēķināties vismaz ar 42 020 eiro lielu summu.

Visu rakstu Dubļos līdz ausīm un ar smaidu sejā lasiet 9. oktobra laikrakstā Dienas Bizness.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

#Āfrikas vai Dienvidamerikas tuksnešiem, vai arī Latvijas ceļu infrastruktūrai neko labāku par Landcruiser nevar vēlēties.

Leģendārā Toyota Landcruiser uzlabotajam modelim ir perfekti nostiprināta imūnsistēma, lai ar to nebūtu bail braukt arī pa Latvijas koplietošanas ceļiem

Skaidrs, ka bagātajās Rietumeiropas valstīs Landcruiser ir pārlieku robusts «svešķermenis», kas neiederas smalkajā pseidokrosoveru sabiedrībā. Turpretim Āfrikas vai Dienvidamerikas tuksnešiem, vai arī Latvijas ceļu infrastruktūrai neko labāku par Landcruiser nevar vēlēties. Protams, var pačīkstēt, ka 177 ZS četrcilindru motors ir pārlieku miegains un arī trokšņains, taču tas, ka Landcruiser joprojām būvēts uz masīva lonžerona rāmja ar izturīgu aizmugurējo tiltu un neatkarīgo priekšējo piekari, un, protams, ar transmisijā paredzētiem pazeminātiem pārnesumiem, pilnībā kompensē šos trūkumus. Starp citu, 2017. gadā Latvijā tika reģistrēti 122 jauni Landcruiser modeļi, un daži no tiem jau bija jaunākie modeļi.

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

Toyota Landcruiser meklē piedzīvojumus Namībijā

Aldis Zelmenis, speciāi DB,02.03.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Toyota Landcruiser pieder pie tiem visurgājējiem, kura spējas bezceļos spēj pilotam tiktāl sagrozīt galvu, lai gājiens pēc traktora izrādītos ļoooti tāls un ļoooti ilgs. To DB pārbaudīja īpašā bezceļu maratonā Namībijā.

Skaidrs, ka bagātajās Rietumeiropas valstīs Landcruiser ir pārāk liels, pārāk skarbs un pārāk īsts auto, lai iederētos falšajā pseidokrosoveru sabiedrībā. Turpretim Āfrikas tuksneši ir perfekti piemēroti Landcruiser spējām. Joprojām būvēts uz masīva lonžerona rāmja ar izturīgu aizmugurējo tiltu un neatkarīgo priekšējo piekari un, protams, ar transmisijā paredzētiem pazeminātiem pārnesumiem. Ko tur slēpt, Landcruiser lietotājiem jau ļoti gribētos kaut ko vēl jestrāku un žiperīgāku par 177 ZS četrcilindru dīzeļmotoru, taču skarbo EURO6 atgāzu normatīvu dēļ nākamajiem Landcruiser pircējiem ir jāpieņem situācija, kāda tā ir, jo citu motoru Eiropai Toyota nesola. Varam būt priecīgi kaut vai par to, ka Landcruiser joprojām ir dzīvs un pieejams modelis arī Eiropā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Kā gan citādi varētu nosaukt jauno korejiešu SsangYong Rexton, kas ir ideāla alternatīva tiem pircējiem, kam nepietiek naudas Toyota Landcruiser?

Šis korejietis ir milzīgs auto ar iespaidīgiem salona plašumiem, kam aizmugurē vēl paliks pāri 820 litru liels bagāžas nodalījums. Ja salonā pasažieru vietu skaits ir svarīgāks par bagāžnieka litriem, var pasūtīt arī trešo sēdekļu rindu. Glīts un funkcionāls vadības panelis ar negaidīti augstas izšķirtspējas 9,2 collu ekrānu. Noteikti gudrs pirkums tiem, kam vajag lielu apvidus auto par iespējami zemāko cenu. Rexton labi iederēsies pilsētvidē, taču vēl jo vairāk būs piemērots lauku dzīvei.

29 900 eiro ir zemākā cena, kas tiek prasīta par Rexton ar manuālo transmisiju. Par 34 900 eiro Rexton rīcībā esošais dīzeļmotors tiks sapārots ar automātu. Tam visam klāt Rexton pircējs iegūs līdz «zobiem apbruņotu» apvidnieku ar teju visu iespējamo aprīkojumu, kādu vien var vēlēties. Vēloties salonā iegūt trešo sēdekļu rindu, vajadzēs noskaitīt vēl 2000 eiro, bet arī 36 990 eiro nav tā summa, kas varētu nobiedēt šāda izmēra drosmīga apvidus auto pircēju.

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

Tikai laikrakstā Dienas bizness: Luksusauto iegādājas gan «īsti», gan «neīsti» zemnieki

Lato Lapsa, Pietiek.com, speciāli DB,26.01.2016

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pirms septiņiem astoņiem gadiem Latvijas miljonāru sarakstā pirmoreiz parādījās lauksaimnieki, savukārt pagājušais gads iezīmējis jaunu tendenci – zemnieku saimniecību īpašumā vai lietošanā sāk parādīties dārgas automašīnas, kuras nevar nosaukt citādi kā par luksusklases automašīnām, otrdien vēsta laikraksts Dienas Bizness.

Ceļu satiksmes drošības direkcijas (CSDD) dati rāda, ka līdz ar 18 «darba zirgiem» Toyota LandCruiser Latvijas lauksaimnieki pērn iegādājušies arī virkni luksusautomašīnu, turklāt ne tikai tādas «lauku dzīvei» nosacīti piemērotas apvidus automašīnas kā Porsche Cayenne Diesel, BMW X5 XDrive 30D, BMW X6, Mercedes Benz GLK 220 un Audi Q7 (tādas pērn iegādātas veselas četras), bet arī sportiskās Maserati Grancabrio, BMW 740 un Audi A7 Sportback.

«Es nezinu, kas jums skaitās ekskluzīva mašīna. Es domāju, ka vairāk tiek pirkti visādi Toyota Hilux, kur ir kravas nodalījumi. Es nepazīstu nevienu zemnieku, kam būtu luksusklases mašīna,» saka Latvijas Zemnieku savienības valdes loceklis Aivars Dronka.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

No iepriekšējā Ford EcoSport modeļa ir palicis tikai modeļa nosaukums un virsbūves čaula. Viss pārējais Ford zīmola mazākajam krosoveram ir pilnīgi jauns

Tikai vizuāli jaunākās paaudzes Ford EcoSport mazais pseidokrosovers ir līdzīgs iepriekšējai paaudzei, ko Eiropas vajadzībām ražoja Indijas rūpnīcā. Jaunais modelis izmantos svaigākās un modernākās Ford Fiesta platformu un tehniskos labumus, bet pats auto jau tiek ražots modernā rūpnīcā Rumānijā, nevis Indijā. Joprojām neparasts auto ar džipisku ārieni, kas pamatā uzticēsies priekšējiem velkošajiem riteņiem, taču turpmāk cenu lapā varēs atrast arī komplektāciju ar pilnpiedziņu.

No eiropiešu, tostarp arī Latvijas patērētāju pozīcijām raugoties, jaunais EcoSport būs nesalīdzināmi saturīgāks un pilnvērtīgāks pilsētas pseidokrosovers. Tehniskais atbalsts, kas taisnā ceļā ir pārceļojis no Ford Fiesta, pilnībā mainīs EcoSport vērtību pircēju acīs. Skaidrs, ka EcoSport ir viens no budžeta klases mazajiem krosoveriem, kas pēc izmēriem pietiek diviem pieaugušiem pasažieriem. Otrā rinda ir domāta tikai mazu bērnu vai svaiga gaisa vizināšanai. Pieaugušajiem tur nav ko meklēt. Pašsaprotami, ka arī bagāžnieks ir necils. Līdz ar to EcoSport līdz šim bija ērts instruments ikdienas darbos, piemēram, apsardzes kompānijām. Vai arī tiem, kam vajadzēja žiperīgu un daudzpusīgu pilsētas auto, kas nebaidās no sarežģītākām braukšanas situācijām, kas mūsu galvaspilsētā ir ikdienišķa parādība. Gan iepriekšējam, gan jaunajam EcoSport nav pat vajadzīgs 4X4, bet pietiek ar brangu klīrensu, kāds EcoSport joprojām ir, lai mazais auto varētu iebraukt, izbraukt un arī uzrāpties uz augstākas apmales vai pārrāpties pāri šķērslim. Citiem vārdiem sakot, neievainojams un piemērots pilsētā visu gadu.

Komentāri

Pievienot komentāru