Leģendārā visurgājēja Toyota Landcruiser motortelpai piejaucēts moderns četrcilindru dīzelis, kas sapārots ar jaunu sešpakāpju automātisko pārnesumkārbu
Šie tehniskie dotumi automātiski iededz zaļo gaismu, lai Landcruiser varētu startēt Eiropā.
Kāpēc tas būtu jāpērk
Šie ir īsti kaujas rati, kam uz planētas Zeme ir grūti atrast līdzinieku. Auto visai neveikli jutīsies uz ātrgaitas maģistrāles, toties ar bērnišķīgu azartu brauks tur, kur daudziem līdziniekiem ceļš jau sen būs beidzies. Landcruiser ir īsts un patiess visurgājējs ar vairāku gadu desmitiem uzkrātu pieredzi. Jaunais 2,8 litru četrcilindru dīzelis salīdzinājumā ar iepriekš izmantoto trīs litru četrcilindru dīzeli nežilbinās ar pārsteidzošu dinamiku, toties ir jūtams, ka pie zemiem un vidējiem motora apgriezieniem motors ir mundrāks un atsaucīgāks. 2,8 litru dīzelis attīstīs 177 ZS lielu jaudu, kas ir par 13 ZS mazāk nekā iepriekš, toties griezes moments tandēmā ar sešpakāpju manuālo transmisiju būs 420 Nm, bet kombinācijā ar sešpakāpju automātu – 450 ņūtonmetri. Motors ir lieliski sapārots ar sešpakāpju ECT (Electronically Controlled Automatic Transmission) pārnesumkārbu, kas centīsies atrast zelta vidusceļu starp braukšanas prieku un degvielas ekonomiju. Degvielas apetītes ziņā tie pilnīgi noteikti nebūs solītie 7,4 litri uz 100 kilometriem, jo reālajā dzīvē ir jārēķinās vismaz ar 10 litriem, kas šāda izmēra un svara kategorijas braucamajam ir saprotams patēriņš. Tāpat kā iepriekš ar savu maciņu par Landcruiser nobalsos tie, kuri uz augstāka plaukta liek visurgājēja piemērotību izteikti smagiem braukšanas apstākļiem, nevis koķetēšanu ar modernu dizainu un rafinētu vadāmību uz asfalta klājuma. Glauni nokomplektēta Landcruiser dīzeļmodeļa cena būs sākot no 40 420 eiro, savukārt, jauno dīzeli sapārojot ar sešpakāpju automātu, vajadzēs rēķināties vismaz ar 42 020 eiro lielu summu.
Visu rakstu Dubļos līdz ausīm un ar smaidu sejā lasiet 9. oktobra laikrakstā Dienas Bizness.