Jaunākais izdevums

Navigācijas ierīču ražotājs TomTom ceturtajā ceturksnī nopelnījis 73 miljonus eiro, ziņo MarketWatch.

Tajā pašā ceturksnī iepriekšējā gadā TomTom zaudējumi sasniedza 989 miljonus eiro.

Ieņēmumi pieauguši par 1%, sasniedzot 533 miljonus eiro.

Kompānija sagaida, ka 2010.gads darbības rezultātu ziņā būs līdzīgs 2009.gadam.

Db.lv jau rakstīja, ka mobilo telefonu ražotājs Nokia nesen paziņoja par plāniem piedāvāt bezmaksas navigāciju tā viedtālruņos visā pasaulē, sekojot līdzīgam solim no Google puses.

Piedāvājot bezmaksas navigāciju 20 miljonos viedtālruņu, Nokia negatīvi ietekmēs navigācijas tirgus galvenos spēlētājus, piemēram, TomTom un Garmin, norādīja Reuters.

Komentāri

Pievienot komentāru
Atpūta

Apple 3D karte pārvērtusi Viļņas lidlauku par skeiteru parku

Gunta Kursiša,25.09.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Apple, kas no jaunās programmatūras iOS 6 izņēmusi Google karšu pakalpojumu, savā 3D kartes versijā Viļņas lidostas lidlauku attēlojusi līdzīgu skeiteru kalniņiem, novērojusi The Lithuania Tribune.

«Šāds lidaparātu nosēšanās ceļš, visticamāk, nenestu prieku pilotiem,» raksta medijs.

Jau rakstīts, ka atteikšanās no Google kartēm jaunajā Apple operētājsistēmā novērtēta kā pāragra, jo vairākās valstīs karte nav precīza. Tā, piemēram, Lielbritānijā vietām sajaukti dažādi futbola klubi, norādīta nepareiza pilsētu atrašanās vieta, savukārt kāds muzejs atrodas upē. Tāpat jaunā Apple karte «atrisinājusi» Senkaku salu strīdu starp Japānu un Ķīnu, katrai valstij piešķirot pa vienai salai.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pasaulē

Par trešdaļu samazinās Tom Tom peļņa

Ritvars Bīders,18.02.2011

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Nīderlandes navigāciju sistēmu ražotāja Tom Tom peļņa pērn pēdējā ceturksnī gada griezumā samazinājās par 29% līdz 52 miljoniem eiro, ziņo BBC.

Analītiķi norāda, ka Tom Tom peļņas samazināšanās skaidrojama ar viedtālruņu popularitātes palielināšanos, jo arī ar šo ierīču palīdzību iespējams darbināt dažādas navigācijas lietojumprogrammas.

Tom Tom apgrozījums pērn pēdējā ceturksnī, salīdzinot ar attiecīgo laika periodu pirms gada, samazinājies pavisam nedaudz – līdz 516 miljoniem eiro.

Kompānijas akcijas cena pēc finanšu datu paziņošanas samazinājās par 6,5%.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Jaunā vīriešu veļas zīmola «tom àdam» peldšortu kolekcija ir veidota no pārstrādātas okeānā atrastas plastmasas, kas darīts, lai saudzētu vidi un piedāvātu patērētājiem ilgtspējīgas alternatīvas, jo viena no «tom àdam» prioritātēm ir ētiska ražošana.

Zīmola attīstītājs Toms Ādams Vītoliņš novērojis, ka pēdējā gada laika ilgtspējas tēma kļūst arvien aktuālāka un uzskata, ka cilvēki ikdienā piedomā par to, ka ir atbildīgi par lietām, ko ienes un atstāj šajā pasaulē. «Cilvēki arvien vairāk piedomā pie kaitējuma, ko nodarām, un sāk apzināties un interesēties par pozitīvām alternatīvām un dabai draudzīgu dzīvesveidu – ja varam izmantot salmiņus no bambusa vai makaroniem, kādēļ patērēt nepārstrādājamus tekstilmateriālus?» tā viņš.

Viena no «tom àdam» prioritātēm ir ētiska ražošana. Tādēļ nemitīgi tiek meklēti veidi, kā ražošana procesu padarīt ētiskāku un dabai draudzīgāku. «Gandrīz visi peldšorti tiek izgatavoti no poliestera. Šie audumi ir izgatavoti no plastmasas un tie nav biodegradabli, tātad tie būs uz šīs zemes vel ļoti ilgu laiku. Tāpat tie patērē daudz vairāk ūdens kā materiāla izveide no pārstrādātas okeānā savāktas plastmasas. Tādēļ mūsu mērķis ir sākt pašiem ar sevi un censties vismaz mazliet uzlabot šo situāciju,» saka T. Ā. Vītoliņš.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Vīriešu veļas zīmols "tom àdam" drīzumā plāno uzsākt tirdzniecību uni-sex pidžamām, kas šūtas no ekoloģiski inovatīva auduma, kas ir radīts no rožu krūma, informē zīmola attīstītājs Toms Ādams Vītoliņš.

Daļa no pidžamām ir ražotas, izmantojot rožu krūmus, un otra daļa ir no "tencel", kas ir dabiska šķiedra, kuras izejmateriāls ir koksne. Asimilācijas cikls ļauj izmantotajam šķīdinātājam pārstrādāties gandrīz 100%. Tas nozīmē, ka ražošanas procesā nerodas indīgas vielas, kas varētu piesārņot gaisu vai ūdeni, norāda dizainers. Tādā veidā produkcija tiek padarīta ekoloģiski draudzīga.

Pēc T.Ā.Vītoliņa domām, tas būs ļoti piemērots apģērbs tieši šim laikam, kad visi uzturas mājās. Pidžamu audums tiek izstrādāts Portugālē, pie viena no senākajiem Portugāles kreklu audumu ražotājiem. Tas ir ģimenes uzņēmums, kas ir vēl viens svarīgs faktors sadarbībai.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Kompānija Apple atteikusies no Google Maps un nākusi klajā ar ar savu karšu lietojumprogrammu. Par to, ka šis lēmums bijis pāragrs, liecina sašutušie lietotāji, kas novērojuši vairākas neprecizitātes Apple pakalpojumā - nepareizi «novietotas» pilsētas, kā arī muzeju, par kura atrašanās vietu norādīta upe, vēsta BBC.

Jūnijā tehnoloģiju kompānija Apple pavēstīja, ka pārstās izmantot Google Maps un turpmāk piedāvās pašu izstrādātu karšu programmu, kas darbosies, izmantojot datus no navigācijas sistēmas

Lielbritānijā lietotāji iesnieguši vairākas sūdzības, piemēram, dažas pilsētas no kartes ir pazudušas pavisam, savukārt citu pilsētu atrašanās kartē neatbilst to atrašanās vietai realitātē, vietām ir sajaukti divu dažādu futbola kubu lokācijas punkti, tāpat no kartes «pazudušas» skolas, bet citām ēkām ir dīvainas atrašanās vietas, piemēram, saskaņā ar jauno Apple karti, mēbeļu muzejs atrodas upē.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Vīriešu apakšveļas zīmola tom àdam ambīcijas ir mainīt vīriešu veļas tirgu, rādot piemēru, ka ir iespējams virzīties uz ētiskāku produkciju

Cilvēki gadiem ilgi ir valkājuši apģērbu, ko šodien mēdz saukt par neētisku. Zīmola tom àdam (SIA Tom Adam) īpašnieks Toms Ādams Vītoliņš novērojis, ka Rietumos mainās sociālā apziņa par to, kas ir labs un slikts, it īpaši jautājumos, kas skar vides piesārņojumu.

Toms Ādams uzsver, ka zīmola veļa atšķiras ar ētiskām ražošanas metodēm, kas šī brīža vīriešu veļas tirgū nav plaši izplatīta prakse. «Izmantojam ekskluzīvus un īpaši izmeklētus itāļu audumus, kurus citi zīmoli veļas nozarē neizmanto. Bokseršorti ērti pieguļ miesai, un tie «nesabrauc» uz augšu kā liela daļa šo izstrādājumu. Mēs investējam laiku veļas testēšanā, meklējot labākos risinājumus, lai tā būtu pēc iespējas ērtāka. Peldšorti vizuāli izskatās kā uzvalka bikšu šortu versija, tādēļ ir iespējams ar tiem nopeldēties un nepārģērbjoties doties uz kādu tikšanos. Uz apakšveļas nav redzami logotipi vai uzraksti, tādā veidā ļaujot cilvēkam šo veļu asociēt vairāk ar savām sajūtām, ne zīmolu,» viņš stāsta.

Komentāri

Pievienot komentāru
Ražošana

Eksportspēja: Rada divus jaunus velo modeļus

Linda Zalāne,20.10.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

SIA Ērenpreiss Original Latvijā un ārvalstu tirgos sevi pozicionē kā augstas klases pilsētas dizaina velosipēdu ražotāju.

Pieprasījuma dinamika dod pārliecību nenovirzīties no iesāktā kursa, pirmdien vēsta laikraksts Dienas Bizness.

Velosipēdu dizaina izstrāde un prototipu veidošana notiek SIA Ērenpreiss Original darbnīcā, savukārt detaļas tiek meklētas ārpus Latvijas robežām. «80% no tām tiek veidotas pēc mūsu individuālā pasūtījuma un lielākoties tas notiek Taivānā. Šajā valstī esošās ražotnes velosipēdu industrijā atzītas par kvalitatīvākajām. Mūsu velosipēdu kvalitātes garants – komplektācija notiek šeit, Rīgā. Vērtējot velosipēda ražošanas izmaksas, puse ir mūsu ieguldītais darbs,» stāsta SIA Ērenpreiss Original valdes priekšsēdētājs Toms Ērenpreiss. Baltijas valstīs šo faktu, ka Ērenpreisa velosipēdu detaļas ražotas ārvalstīs, mēdzot uztvert saasināti, bet rietumos tas tiek pieņemts kā ierasta prakse. «Mūsu ambīcijas nākotnē ir ražot velosipēdu rāmjus tepat Latvijā. Tajā saskatu biznesa potenciālu, bet, lai būtu rentabli to darīt, ražošanas apjoms jāpalielina līdz četriem, pieciem tūkstošiem velosipēdu gadā. Līdz šādam ražošanas apjomam vēl jāattīstās,» viņš turpina.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Vīriešu veļas zīmols "tom àdam" uzsācis tirdzniecību uni-sex pidžamām un vēlas, lai tās kalpotu vairākām paaudzēm, informē zīmola attīstītājs Toms Ādams Vītoliņš.

"Prasme veidot apģērbus, kur tiek piešķirta īpaša uzmanība katrai no mazākajām detaļām ir viens no mūsu zīmola kodoliem. Sākot no auduma ražošanas uzņēmumiem, kuri izmanto atjaunojamo enerģiju savā ražošanā, un pārliecinoties, ka mūsu augstie dabai draudzīgie standarti tiek sasniegti. Mūsu mērķis ir, ka mūsu pidžamas kalpo vairākām paaudzēm, pretstatā ātrajai modei. Lai salabotu šo ātrās modes salauzto riteni, mēs piedāvājam, ka brīdī, kad pidžama ir izdzīvojusi visas savas dzīves, to ir iespējams atgriezt mums, pretī saņemot atlaidi nākamajam pirkumam. Mēs parūpēsimies, ka atgrieztā pidžama tiks pārvērsta jaunā apģērbā vienā no mūsu jaunajiem produktiem, vai arī ziedota attiecīgajai labdarības organizācijai," komentē zīmola attīstītājs T.Ā.Vītoliņš.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Jaunas atmiņas mikroshēmas, kas ir caurspīdgas, pietiekoši elastīgas, lai tās varētu salocīt kā papīra lapu, spēj izturēt ļoti augstas temperatūras un darbojas agresīvā vidē, drīzumā varētu tikt izmantotas nākošās paaudzes zibatmiņu, mobilo tālruņu un datoru izgatavošanā, vēsta IT medijs Tom’s Hardware.

Ierīces, kas izmanto šādas mikroshēmas, varētu darboties pat kosmosā, uzskata ASV zinātnieks Džeimss Tours (James Tour), kura vadītā komanda izstrādājusi mikroshēmu prototipus. Izmantojot jaunas tehnoloģijas, mikroshēmās arī iespējams uzglabāt ievērojamu datu daudzumu.

«Jaunajām mikroshēmām ir vairākas priekšrocības, salīdzinot ar pašlaik miljonos zibatmiņu, viedtālruņu, datoru un citos produktos izmantotajām,» runājot 43. Amerikas Ķīmijas biedrības sanāksmē sacīja Dž. Tours.

Tā kā mikroshēmas ir caurspīdīgas, tās varētu iebūvēt, piemēram, stiklā. Tādējādi varētu izstrādāt ar jauno tehnoloģiju apgādātus automašīnu, militāro transportlīdzekļu un kosmosa kuģu logus, kuri kalpotu arī par datu glabātuvēm. Izmantojot šāda veida mikroshēmas daudz plānākus varētu padarīt viedtālruņus un planšetdatorus.

Komentāri

Pievienot komentāru
Start-up

BaltCap iegulda Lietuvas "vienradzī" Nord Security

Db.lv,11.04.2022

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Baltijas lielākais privātā kapitāla fondu pārvaldnieks BaltCap kopā ar vadošo investoru Novator Ventures, kā arī General Catalyst un Burda Principal Investments piedalījies 100 miljonu ASV dolāru A sērijas finansējuma piešķiršanas kārtā uzņēmumam, Lietuvas otrajam "vienradzim" Nord Security.

Investīcijas ļaus paplašināt Nord Security produktu klāstu un uzņēmumu darbību, kā arī paātrināt kiberdrošības segmenta izaugsmi. Šai kārtai pievienojās arī biznesa eņģeļu investori, tostarp Ilka Pānanens (Ilkka Paananen), Supercell izpilddirektors, Miki Kūsi (Miki Kuusi), Wolt izpilddirektors un Mets Mullenvegs (Matt Mullenweg), Automattic izpilddirektors.

Par Lietuvas otro "vienradzi" kļuvis Nord Security 

Lietuvas kiberdrošības risinājumu uzņēmums "Nord Security" piesaistījis 100 miljonu ASV dolāru...

“Baltcap aktīvi investē vietējo uzņēmumu izaugsmes potenciālā - mūsu fondos jau ir četri Baltijas uzņēmumi, kuru vērtība pārsniedz miljardu dolāru, un tagad tiem pievienojas Nord Security. Šī Lietuvā dibinātā uzņēmuma izaugsmes stāsts ir viens no iespaidīgākajiem Baltijā, kur attīstījušies jau vairāk nekā desmit vienradži. Esam gandarīti pievienoties Nord Security ceļā uz mūsdienīgiem interneta privātuma un drošības risinājumiem,” uzsver Dagnis Dreimanis, BaltCap vadošais partneris.

"Pirms desmit gadiem mēs apņēmāmies radīt drošības un privātuma rīkus, kas palīdzētu radīt uzticamāku un mierīgāku nākotni tiešsaistē. Esam pelnošs uzņēmums, kas līdz šim darbojies paša spēkiem – bez ārējām investīcijām, taču mūsu investoros esam atraduši partnerus, kuri tic mūsu misijai tikpat lielā mērā kā mēs. Tas ļaus mums augt straujāk un stiprināt mūsu apņemšanos izveidot ievērojami labāku internetu. Mēs esam lepni, ka varam palīdzēt Lietuvai, valstij ar patiesu uzņēmējdarbības garu, ienākt jauno tehnoloģiju inovāciju laikmetā," saka Tomass Okmans (Tom Okman), viens no Nord Security izpilddirektoriem un līdzdibinātājiem.

BaltCap pārvaldībā esošie fondi arvien vairāk fokusējas uz strauji augošiem uzņēmumiem Ziemeļvalstu reģionā. Riska kapitāla fonds NordicNinja, ko kopā pārvalda BaltCap un Japāņu partneri JBIC, Panasonic, Omron un Honda, līdz šim investējis jau četros uzņēmumos ar vienradža statusu – Bolt, Veriff, Einride un Voi.

Nord Security 2012. gadā Lietuvā dibinājuši Tomass Okmans (Tom Okman) un Eimants Sabaļausks (Eimantas Sabaliauskas) ar mērķi izveidot ikvienam viegli pieejamu interneta drošības un privātuma rīku.

Šodien Nord Security produktiem uzticas miljoniem lietotāju visā pasaulē, kā arī virkne uzņēmumu, tostarp Calendly, Adobe, Shutterstock un Vinted, lai nodrošinātu modernāko aizsardzību pret kiberuzbrukumiem, kas attīstās un kļūst arvien sarežģītāki.

Nord Security darbojas 20 valstīs visā pasaulē un turpina strauji paplašināties – darbinieku skaits, salīdzinot ar pagājušo gadu, ir pieaudzis par 50 %, un uzņēmumā šobrīd ir 200 vakances.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tehnoloģijas

Apple šefs atvainojas lietotājiem par karšu programmatūras izraisīto stresu

Gunta Kursiša,28.09.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pēc tam, kad Apple jaunā karšu programmatūra izpelnījusies daudzu lietotāju kritiku, kompānijas izpilddirektors Tims Kuks (Tim Cook) oficālā vēstulē atvainojies par sagādāto stresu.

Ar jauno karšu programmatūru Apple nav spējis nodrošināt pasaules līmeņa pakalpojumu, un kompānija «ļoti atvainojas» par sagādāto stresu un patlaban «dara visu, lai uzlabotu Apple karšu sistēmu», savā vēstulē klientiem pauda T. Kuks.

Jau rakstīts, ka Apple atteicās no Google piedāvātās karšu programmatūras vienu gadu pirms noslēgtā līguma beigām un izpelnījās skarbu jaunās karšu sistēmas, kas tapusi sadarbībā ar Tom Tom, nopēlumu. Daudzi analītiķi un lietotāji pauda viedokli, ka Apple lēmums lauzt sadarbību ar Google Maps bijis pāragrs. Šāds viedoklis radies, jo kopš jaunā viedtālruņa klajā nākšanas novērotas vairākas neprecizitātes Apple pakalpojumā. Tā, piemēram, Lielbritānijā vietām sajaukti dažādi futbola klubi, norādīta nepareiza pilsētu atrašanās vieta, savukārt kāds muzejs atrodas upē. Tāpat jaunā Apple karte «atrisinājusi» Senkaku salu strīdu starp Japānu un Ķīnu, katrai valstij piešķirot pa vienai salai.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tirdzniecība un pakalpojumi

Atklās Denim Dream veikalu Valmierā

Dienas Bizness,28.04.2016

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Darbību ārpus Rīgas uzsāks veikalu tīkls Denim Dream, rīt, 29.aprīlī, Valmierā atverot veikalu tirdzniecības centrā Valleta.

Jaunajā veikalā būs pieejami apģērbi un aksesuāri no Guess, Tommy Hilfiger, Pepe Jeans, Tom Tailor, RG, Molly Bracken un Glamorous. Piedāvājumā būs iekļauta arī Denim Dream privātā sieviešu apģērbu kolekcija, kuru veidojusi igauņu dizainere Svetlana Puzerjova.

Kopumā Baltijas valstīs šobrīd ir 28 Denim Dream veikali, no kuriem pieci atrodas lielākajos tirdzniecības centros Rīgā, viens – Valmierā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

2017.gada 3.oktobrī uzsāktie paplašināšanas darbi t/c Alfa strauji tuvojas beigām un jau 5.septembrī tiks atklāta jaunā piebūve.

«Pēc divu gadu intensīvas būvniecības t/c Alfa ir gatava atgūt lielākā Latvijas tirdzniecības centra titulu. Tādēļ ar gandarījumu varu pavēstīt, ka jaunā Alfa durvis vērs jau šī gada 5. septembrī,» skaidro Linstow Center Management valdes priekšsēdētājs Frode Gronvolds. «Esam tiešām pateicīgi gan mūsu apmeklētājiem, gan nomniekiem un sadarbības partneriem par pacietību. Tomēr varu apgalvot – tas ir bijis tā vērts, jo tagad piedāvāsim ne tikai plašāko modes preču zīmolu klāstu vienuviet, bet spēsim nodrošināt mūsu apmeklētājiem arī plašu restorānu zonu, sporta zāli un arī unikālu bērnu izklaižu zonu.»

Jau ziņots, ka projekta kopējās investīcijas sasniedza 55 miljonus eiro un tā ietvaros tirdzniecības centrs paplašināts par 30 000 m2. Līdz ar to nomnieku skaits no pašreizējiem 170 tiks palielināts līdz 250. Šobrīd iznomātas 95% tirdzniecības platību.

Komentāri

Pievienot komentāru
Mazais bizness

FOTO: Bānīša burgernīcas dīkstāvē pievēršas Āzijas nūdelēm Rīgā

Monta Šķupele,05.02.2021

Alūksnes bānīša stacijas burgeru kafejnīcas "Tvaiks x Ogle" saimnieki, veikala "Choi Choi Noodles" izveidotāji Irita Tīlane Pakalniņa un Andris Pakalniņš.

Foto: publicitātes

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Alūksnes bānīša stacijas burgeru kafejnīcas "Tvaiks x Ogle" saimnieki Rīgā, Krišjāņa Barona ielā jau pāris mēnešus saimnieko specializētā ātri pagatavojamo Āzijas nūdeļu veikalā.

"Ideja atnāca negaidīt, bet likumsakarīgi un uzreiz bija skaidrs, ka to realizēsim tūlīt. Ātri pagatavojamās nūdeles ir populāra uzkodu maltīte ne tikai Āzijā, bet visā pasaulē. Krāsaino iepakojumu un atraktīvo reklāmas kampaņu rezultātā nūdeles ir kļuvušas par vienu no mūsdienu kulta ēdieniem. Rotaļīgā pieeja un demokrātiskā produkta cena lieliski iederas mūsdienu dinamiskajā ritmā," stāsta veikala "Choi Choi Noodles" izveidotāji Irita Tīlane Pakalniņa un Andris Pakalniņš.

Alūksnes bānīša stacijai jauna elpa 

Pakalniņu ģimene Alūksnes bānīša stacijā atver kafejnīcu "Tvaiks x Ogle" ar mājas...

Tā kā preces iepirkums neprasīja neiedomājami lielus ieguldījumus un ar savām zināšanām veikala īpašnieki ir pašpietiekami, lai paši izveidotu gan zīmolu, gan veikala interjeru, no idejas līdz gatavam rezultātam bija nepieciešams nedaudz vairāk nekā mēnesis.

"Izvēlējāmies preci iepirkt Eiropā, jo tas šajā situācijā bija piemērotākais un drošākais sadarbības veids," stāsta veikala dibinātāji. "Choi Choi Noodles" pieejami 100 dažādu ātri pagatavojamo nūdeļu veidi no Korejas, Indonēzijas, Taizemes un Japānas ražotājiem. Daudziem iemīļotās Āzijas garšas kā Tom Yum, Ramen, wok, PHO un citas. "Var nopirkt par pieejamu cenu un ātri pagatavot savās mājās vai darba vietās. Ļoti ērti tās var pagatavot arī brīvā dabā, piknikos un pārgājienos," pauž veikala īpašnieki.

"Mums ģimenē patīk gatavot, kā arī apmeklēt kafejnīcas, tādēļ arī mums ātrās nūdeles ir jaunums. Bet šajā situācijā, kad ēšana ārpus mājas nav pieejama un recepšu arsenālu dažkārt slinkums papildināt, visas mājas garšas ir apnikušas, nūdeles ir īsts atradums! Ātrās nūdeles var pagatavot kā gardu pamatmaltīti, ja tām pievieno dārzeņus, gaļu, zivis," stāsta I. Tīlane Pakalniņa un A.Pakalniņš.

Uzņēmēji ir priecīgi dzirdēt sajūsmas pilnās atsauksmes no veikala klientiem, kā arī ir pārsteigti, ka veikala mērķauditorija ir diezgan plašā vecuma diapazonā. Citiem tās ir atmiņas no Āzijas ceļojumiem, kāds šīs garšas un produktus ir iepazinis studējot ārzemēs vai jaunieši, kuriem patīk šī kultūra un vizuālais produkta kods.

"Daudzus izbrīnīja šīs idejas oriģinalitāte vai pat absurdums, jo iespējams tieši šādas specializācijas veikalu nekur nav, bet mēs ticam radošām un oriģinālām idejām un novērtējam šo brīvību tās realizējot," komentē uzņēmēji.

Janvārī atvērts arī internetveikals, lai Āzijas garšas varētu nogaršot arī citās Latvijas pilsētās. Tāpat iespējams preci saņemt arī veikalā. Veikala īpašnieki atzīst, ka ,iespējams, līdz pavasarim tiks atvērta vēl kāds neliels un vizuāli aizraujošs "Choi Choi Noodles" veikals kādā citā Rīgas ielā.

Db.lv jau rakstīja, ka 2020.gada vasaras sākumā I. Tīlane Pakalniņa un A.Pakalniņš atvēra burgeru kafejnīcu "Tvaiks x Ogle" Alūksnes bānīša stacijā.

Alūksnes bānīša stacijai jauna elpa 

Pakalniņu ģimene Alūksnes bānīša stacijā atver kafejnīcu "Tvaiks x Ogle" ar mājas...

"Kad otrais Covid-19 vilnis tikai sāka uzņemt apgriezienus un bija skaidrs, ka ēdināšanas bizness savā ierastajā formā tiks apstādināts, racionāli izsvērām un nolēmām iet dīkstāvē un enerģiju, ko nāktos ieguldīt lai pārveidotos, pielāgotos mainīgajiem epidēmijas noteikumiem un iespējams nerentablajā eksistencē, lai sagaidītu pavasari, nolēmām ieguldīt lai izveidotu vēl kaut ko jaunu. Vasara bija ļoti aktīva un Alūksne ar saviem skaistajiem dabas un kultūras resursiem pulcēja daudz tūristus, bija laiks mazajai stacijai atvilkt elpu, lai atgrieztos ar vēl lielāku jaudu savā otrajā sezonā. Esam ieplānojuši vēl gardākus burgerus un vēl foršākus pasākumus," pauž uzņēmēji.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ķīnas varas iestādes pieņēmušas lēmumu, kas aizliedz valsts iedzīvotājiem lietot visu interneta telefoniju piegādātāju pakalpojumus, tai skaitā arī Skype. Iedzīvotāji drīkst lietot China Telecom un China Unicom, raksta dv.ee.

Rezultātā populārais interneta telefonijas dienests Skype un tāda veida analogi, iespējams, būs neaizsniedzami Ķīnas iedzīvotājiem. Pagaidām gan precīzs laiks, kad dokuments varētu stāties spēkā, nav zināms, tomēr tas jau ir izsaucis kritiku.

Liela daļa ķīniešu, kas lieto Skype, jau pažēlojušies Twitter, ka nevar lejupielādēt programmu no Skype.tom.com.

Ķīnā pilnīgi vai daļēji jau aizliegts sociālais tīkls Facebook, Twitter un YouTube.

Komentāri

Pievienot komentāru
Viedierīces

Ķīna apsteidz ASV un kļūst par lielāko viedtālruņu tirgu

Gunta Kursiša,23.11.2011

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pēc šā gada trešā ceturkšņa datiem Ķīna ir kļuvusi par pasaules lielāko viedtālruņu tirgu, apsteidzot līdzšinējo līderi ASV, vēsta BBC.

Tā ir pirmā reize, kad Ķīnas viedierīču tirgus apsteidzis ASV tirgu. Viedtālruņu piegādes Ķīnai minētajā laika posmā pieauga līdz 24 miljoniem, uzstādot rekordu. Turpretī ASV tirgum trešajā ceturksnī piegādāti 23 miljoni viedtālruņu, liecina pētījumu firmas Strategy Analytics apkopotie dati. Strategy Analytics norāda, ka viedtālruņu piegādes Ķīnai balstīja galvenokārt «zemo cenu Android modeļi, ko ražojušas vietējās Ķīnas kompānijas». «Ķīnas tirgus izaugsmi veicinājusi galvenokārt pieaugošā viedtālruņu pieejamība mazumtirdzniecībā,» norādīja Toms Kangs (Tom Kang) no Strategy Analytics.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

ASV tehnoloģiju kompānija Apple aizvadītās nedēļas nogalē pārdevis piecus miljonus iPhone 5 viedtālruņu. Neskatoties uz to, ka pārdotais apjoms ir rekordaugsts, Volstrīta tomēr nav tikusi pārsteigta.

Jaunākā Apple viedtālruņa tirdzniecība ASV, Vācijā, Francijā, Japānā un vēl piecās valstīs tika uzsākta piektdien. Atsevišķās vietās Apple fani rindas pie veikaliem veidoja jau nedēļu pirms viedtālruņa tirdzniecības uzsākšanas.

Trijās dienās Apple izdevies pārdot piecus miljonus viedtālruņu, kas ir vairāk nekā pirmajās iPhone 4S tirdzniecības dienās (četri miljoni), tomēr mazāk nekā analītiķu prognozētie seši līdz 6,5 miljoni vienību.

Analītķu kompānija Piper Jaffray iepriekš prognozēja, ka Apple izdosies pat pārdot desmit miljonus jauno ierīču.

Pirmo trīs dienu iPhone 5 tirdzniecības rādītājos vīlusies arī Volstrīta. Apple akcijas vērtība pirmdien samazinājās par 1,3% līdz 691 ASV dolāram. Aizvadītajā piektdienā Apple akcijas cena bija pārsniegusi 705 ASV dolāru robežu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pasaulē

Austrālija gatavojas slānekļa eļļas bumam

Jānis Rancāns,24.01.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Austrālijas rīcībā varētu būt slānekļa eļļas krājumi vairāk nekā 20 triljonu ASV dolāru vērtībā, kas būtu pietiekami, lai valsts kļūtu par pašpietiekamu degvielas ražotāju.

Ar šādām aplēsēm, balstoties uz pētījumu rezultātiem Austrālijas dienvidos, klajā nākusi Brisbenas enerģijas kompānija Linc Energy.

Saskaņā ar kompānijas aprēķiniem kopumā atradnēs varētu būt, sākot no 3,5 līdz 233 miljardiem barelu slānekļa eļļas. Šāds apjoms varētu Austrāliju pārvērst no «melnā zelta» importētājas par eksportētāju, raksta vietējie plašsaziņas līdzekļi.

Austrālijas dabas resursu attīstības ministrs Toms Koutsanons (Tom Koutsantonis) pat izteicies, ka slānekļa eļļa un degslānekļa gāze no šī brīža kļūs par vienu no galvenajiem aspektiem, lai nodrošinātu valsts enerģētisko neatkarību. Ministrs gan atzina, ka patlaban vēl neesot veikti vajadzīgie aprēķini, lai kļūtu skaidrs, vai eļļas iegūšana Austrālijas dienvidos atklātajās atradnēs varētu būt ekonomiski izdevīga.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Galactico tirdzniecības centru attīstītājs un apsaimniekotājs Linstow Center Management (LCM) pēc rekonstrukcijas Tallinā 23.oktobrī atklāj tirdzniecības centru Ülemiste. Centra rekonstrukcijā, kas ilga no pērnā gada septembra līdz šā gada oktobrim, Linstow ieguldīja 40 miljonus eiro, pastāstīja pārstāve Aija Liepiņa.

«Kopš t/c Ülemiste atvēršanas 2004. gada aprīlī ir pagājuši desmit darbības gadi. Lai attīstītos kopsolī ar pilsētu, apkārtējo vidi un tās infrastruktūru, kā arī lai apmierinātu aizvien pieaugošo pircēju pieprasījumu pēc plašāka veikalu klāsta un preču izvēles, no kā izriet arī nomnieku augošais pieprasījums pēc nomas platības, esam īstenojuši tirdzniecības centra rekonstrukciju,» par projekta realizēšanu stāsta Frode Gronvold, LCM valdes priekšsēdētājs.

Pēc rekonstrukcijas līdzšinējā tirdzniecības centra platība (GBA) būs divkāršota - no 49 700 kv.m. uz 92 500 kv.m., un līdzšinējo 160 veikalu vietā tagad būs iespēja apmeklēt 205 dažādus veikalus, kafejnīcas un restorānus. Tirdzniecības centra paplašināšanas laikā izbūvēta 13 400 kv.m. daudzstāvu autostāvvieta.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pasaulē

Arī Burberry ievieš jaunu kolekciju izplatīšanas modeli

LETA,20.09.2016

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Britu modes nams Burberry sācis tirgot jauno kolekciju uzreiz pēc skates Londonas modes nedēļā, turpinot zīmolu Tom Ford un Tommy Hilfiger Ņujorkā aizsākto tendenci.

Modes industrijā ierasts, ka kolekcija pārdošanā nonāk vairākus mēnešus pēc izrādīšanas modes nedēļā. Taču interneta laikmetā, kad fotogrāfijas no skates uzreiz nonāk atklātībā un «ātrās modes» zīmoli tērpus nokopē vēl pirms oriģinālu parādīšanās veikalu plauktos, parastā kārtība tiek mainīta.

«Man patīk tradicionāla, skaista, lēni tapusi amatniecība, bet mēs dzīvojam laikā, kad viss mainās. Ātrums ir ļoti nozīmīgs,» norāda Burberry radošais direktors Kristofers Beilijs. «Mēs mainām veidu, kādā strādājam, domājam un dzīvojam.»

Londonas un Ņujorkas modes nedēļās vērstas uz modes biznesa veicināšanu, kamēr Milānā un Parīzē lielākais uzsvars likts uz māksliniecisko izpaušanos. Tādi luksusa zīmoli kā Dior un Chanel uzstāj, ka acumirklīga kolekcijas nonākšana pārdošanā varētu izjaukt radošo procesu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pakalpojumi

Restorāns Bibliotēka No1 piesaka jaunu zīmolu Klaips

Lelde Petrāne,22.08.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Restorāns «Bibliotēka No1» ir radījis jaunu zīmolu - «Klaips» - un atvēris pirmo gastrobāru Ādažos. Plānots, ka jaunā koncepta gastrobāri nākotnē tiks atvērti arī Rīgā un citās Latvijas pilsētās.

Gastrobāra izveidē investēti aptuveni 100 tūkstoši eiro.

Jaunā koncepta autors ir «Bibliotēka No1» vadītājs Oskars Skara, kas veidojis gan rekonstruētā restorāna, gan arī jaunā gastrobāra «Klaips» interjeru. Savukārt, jaunā koncepta ēdienkarti radījis «Bibliotēka No1» šefpavārs Kaspars Barsukovs.

«Mūsu komandas pārliecība ir, ka arī citās Latvijas pilsētās cilvēki ir pelnījuši daudzveidīgu, svaigu un kvalitatīvu ēdienu par atbilstošu cenu. Tāpēc esam radījuši jaunu zīmolu – gastrobārs «Klaips», kas demokrātiskā, bet ļoti stilīgā veidā turpina Bibliotēka No1 filozofiju par labāku dzīvi katru dienu,» paskaidro O. Skara.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Informācijas meklēšana internetā par slavenību Džesiku Bīlu (Jessica Biel) var beigties ar nopietniem bojājumiem lietotāja datoram, brīdina interneta drošības kompānija McAfee, ziņo pcworld.com.

McAfee pētījumā iekļāvusi Holivudas zvaigznes un popkultūras slavenības, lai noskaidrotu, kuras no tām ir bīstamākās saistībā ar informācijas meklēšanu internetā.

Meklējot internetā ar vārdiem Jessica Biel, Jessica Biel downloads, Jessica Biel wallpaper, Jessica Biel screen savers, Jessica Biel photos un Jessica Biel videos, pastāv viena no piecām iespējām nokļūt lapā, kas apdraud datoru.

Vēl starp riskantākajām slavenībām tiek minētas: Beyonce, Dženifera Anistone (Jennifer Aniston), Toms Bredijs (Tom Brady), Džesika Simpsone (Jessica Simpson).

Komentāri

Pievienot komentāru
Pasaulē

Vašingtonas kviešu audzētāji satraukti par kviešu piegādēm Ēģiptei

Ritvars Bīders,04.02.2011

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

ASV Vašingtonas štata kviešu audzētājus uztrauc iespēja, ka plašo nemieru rezultātā varētu būt traucētas kviešu piegādes Āfrikas valstij, kur katru gadu Vašingtonas lauksaimnieki eksportē labību miljoniem dolāru vērtībā.

Pasaules mediji vēsta, ka līdz šim gan politiskās norises Ēģiptē nav ietekmējušas kviešu noietu valstī, taču pastāv bažas, ka krīze laikā valsts iedzīvotāji varētu tikt pamudināti boikotēt ASV preci.

Ēģiptē un Jemenā tiek realizēti aptuveni 42% Vašingtonā saražotās labības.

Vašingtonas Labības alianses pārstāvis Toms Miks (Tom Mick) norāda, ka šajā situācija pašiem lauksaimniekiem vien atliek gaidīt un cerēt. Vienīgais, kas patlaban tiek plānots, ir gadījumā, ja Ēģiptē tiks iecelta jauna valdība, Vašingtonas labības audzētāji centīsies izglītot jaunās amatpersonas, lai rastu izpratni par ASV kviešu industriju un nodrošinātu labas attiecības ar klientiem.

Komentāri

Pievienot komentāru
Programmatūra

Sola 48 stundās biznesa idejas pārvērst produktos

Vēsma Lēvalde,05.03.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ventspils Augstskolā no 10.līdz 12.maijam notiks tehnoloģiju risinājumu ideju autoru pulcēšanās pasākumā Garage48.

Garage48 ir nedēļas nogale, kurā 48 stundu laikā dalībnieki sadalījumā pa 10-15 komandām izstrādā funkcionālus pakalpojumus vai produktus, balstoties uz savām biznesa idejām web un mobilo aplikāciju jomā. Pasākums jau vairāk nekā 20 reižu ir noticis Eiropā un Āfrikā, tostarp četras reizes Latvijā – Rīgā un Valmierā.

Pasākuma galvenais moto ir «mazāk vārdu, vairāk darbu», un viss tiek virzīts uz to, lai dalībniekiem ir iespēja 48 stundās nonākt līdz funkcionālam produktam un pat piesaistīt investīcijas tālākai attīstībai.

Garage48 Ventspils pulcēs starptautiskus mentorus Edu Housonu (Ed Howson) un Tomu Godberu (Tom Godber), kas ir Lielbritānijas uzņēmuma Masabi līdzīpašnieki, Latvisoft un Lizard Technology īpašnieku Karstenu Vandrupu (Karsten Vandrup), igauņus, Garage48; Pipedrive un Mooncascade īpašniekus Ragnāru Sasu un Prītu Salumā (Ragnar Sass un Priit Salumaa) un citus. Pasākumu atbalsta tā Microsoft un Credit24, kā arī Ventspils pilsētas dome un citi finanšu un nozares partneri.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tirdzniecība un pakalpojumi

Tokijā atklāts Latvijas ražojumu īstermiņa jeb pop-up veikals

LETA,13.11.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Japānas lielveikalā Isetan Shinjuku Departament Store, kas tiek dēvēts par valsts pazīstamāko universālveikalu, līdz 18.novembrim būs atvērts Latvijas ražojumu īstermiņa jeb pop-up veikals, aģentūra LETA uzzināja Ārlietu ministrijā (ĀM).

Veikala atklāšanu 12.novembrī organizējusi LIAA pārstāvniecība Japānā sadarbībā ar Latvijas vēstniecību un uzņēmumu Isetan Mitsukoshi Ltd.

Kā norāda ĀM pārstāvji, šīs sezonas tēma Isetan universālveikalā ir Ziemeļeiropas dzīves stils un Latvijas "pop-up" veikals ar koncepciju Old and New Lifestyle piedāvā gan tradicionālus ar rokām darinātus izstrādājumus, gan arī mūsdienu dizaina ražojumus.

Lai atlasītu zīmolus prezentācijai pop-up veikalā, Isetan vadošie iepircēji šā gada septembrī apmeklēja Latviju un jau vizītes laikā atzinīgi novērtēja Latvijas ražojumu augsto kvalitāti un dabīgos izejmateriālus.

Latvijas pop-up veikalā tiek prezentēti vairāki apģērbu un interjera zīmoli - Natālija Jansone, One Wolf, Miesai, Riga Chair, Maffam Freeform, An&Angel, Ars Tēla, Munio Home, Munio Candela, Anna Kilpe, Feltstyle, HUGU un Ginta. Tāpat veikalā pieejama zīmola Emils Gustavs šokolāde un latviešu amatnieku izstrādājumu kolekcija, ko pārstāv japāņu aģente Akiko Mizoguči no Subaru. Veikalā iespējams iegādāties arī grāmatas japāņu valodā par Latviju un Latvijas amatnieku izstrādājumiem.

Komentāri

Pievienot komentāru