Asas konkurences apstākļos prezentreklāmas tirgus turpina pakāpeniski augt, skats uz priekšu – piesardzīgs
«Tirgus attīstās, jautājums, cik strauji. Kopš krīzes mūsu apgrozījums aug, arī citiem vērojama izaugsme. Pieaugums ir 5–7% gadā, taču, ja kāds sagaida vai cer, ka šajā biznesā iespējams 20–30% pieaugums, viņš maldās,» DB saka SIA Parnass presentreklam valdes priekšsēdētājs Jānis Bankovičs. Pērn uzņēmuma apgrozījums pieauga līdz 946,4 tūkst. eiro, bet peļņa pakāpās līdz 76,1 tūkst. eiro, liecina Lursoft informācija. Parnass presentreklam uzskatāms par vienu no pieredzējušākajiem spēlētājiem šajā tirgū, kurā kopumā, pēc J. Bankoviča aplēsēm, darbojas vismaz 50 kompānijas, daudzām gan šis ir tikai viens no darbības veidiem. Tāpat netrūkst «pusotra cilvēka kompāniju», kas nereti dempingo, tikai saasinot situāciju tirgū un radot greizu priekšstatu klientiem. «Liekas, kas tur liels, sadabū krūzītes, pildspalvas, T-kreklus ar uzrakstiem un taisi biznesu, taču tā nav prezentreklāma. Ilgtspējīgu uzņēmumu ar dizaineru komandu, kas spēj izstrādāt saprātīgu piedāvājumu, ir daudz mazāk,» viņš turpina.
Latvijas prezidentūra Eiropas Savienības Padomē, kultūras galvaspilsētas gads, Eiropas čempionāts basketbolā, Dziesmu un deju svētki – salīdzinoši īsā laika periodā notikusi virkne lokāli vai starptautiski nozīmīgu pasākumu, kas līdzi nesuši pieprasījumu pēc suvenīriem, personalizētām precēm. «Šiem pasākumiem ir jūtama ietekme industrijā,» atzīst J. Bankovičs. Publiskais sektors gan nedominē uzņēmuma klientu sarakstā, jo «maz piedalāmies pašvaldību un valsts iepirkumos, tajos parasti svarīgāka ir cena, nevis pakalpojuma kvalitāte,» viņš saka.
Parnass presentreklam pērn konkursā ieguva tiesības izgatavot Latvijas prezidentūras oficiālo reprezentāciju preces, liecina Iepirkumu uzraudzības biroja (IUB) informācija. Uzvara prezidentūras sekretariāta rīkotajā konkursā par šaļļu izgatavošanu ļāvusi pērn audzēt finanšu rādītājus arī SIA Geka, DB saka kompānijas valdes priekšsēdētājs Gūrijs Bulle. Uzņēmums gadu noslēdza ar 840,9 tūkst. eiro apgrozījumu un 167 tūkst. eiro lielu peļņu, izriet no Lursoft datiem.
Plašāk lasiet rakstā Tirgus līkne – uz augšu ceturtdienas, 10. septembra, laikrakstā Dienas Bizness (14. lpp.)!