Jaunākais izdevums

Lielbritānijas lielākā mazumtirdzniecības kompānija Tesco pagājušajā biznesa gadā, kas noslēdzās februārī, strādāja ar 5,74 miljardu sterliņu mārciņu (7,9 miljardu eiro) tīrajiem zaudējumiem, salīdzinot ar 974 miljonu mārciņu (1,3 miljardu eiro) peļņu pirms gada, teikts trešdien publiskotajā uzņēmuma paziņojumā.

Zaudējumi tiek skaidroti ar vienreizējiem izdevumiem septiņu miljardu mārciņu apmērā, kas galvenokārt saistīti ar kompānijas īpašumu vērtību norakstīšanu.

Jau ziņots, ka Tesco janvārī prezentēja izmaksu samazināšanas plānu, kurā paredzēts slēgt veikalus, pārdot aktīvus un atcelt dividendes, lai uzlabotu finansiālo stāvokli un atgūtos no finanšu prognožu kļūdas skandāla.

Uzņēmums paziņoja, ka slēgs tā galveno biroju, samazinās kapitāla izdevumus, slēgs 43 nerentablus veikalus un būtiski pārskatīs veikalu būvniecības programmu.

Tesco jau piekritis pārdot interneta operatora struktūrvienību Tesco Broadband un straumēšanas pakalpojumu Blinkbox TV telekomunikāciju kompānijai TalkTalk.

Tāpat uzņēmums atcēlis dividenžu izmaksu akcionāriem par 2014.-2015.finanšu gadu un aplūko iespējas pārdot datu analīzes biznesu Dunhumby.

Tesco arī paredzējis īstenot izmaksu samazinājumus, lai gadā nodrošinātu 250 miljonu mārciņu ietaupījumu, taču kompānija nenorāda, cik daudz darba vietu varētu tikt likvidētas šo pasākumu rezultātā.

Lielbritānijas Finanšu pakalpojumu pārvalde (FCA) oktobrī uzsāka izmeklēšanu pret Tesco, kas ievērojami pārspīlēja tā pusgada peļņas prognozi.

Neatkarīgā izmeklēšanā konstatēts, ka Tesco par 263 miljoniem mārciņu pārspīlējis peļņas prognozi saistībā ar grāmatvedības kļūdu, kas pieļauta vēl pirms 2013.gada.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pakalpojumi

Lielbritānijā testēs produktu piegādi atkārtoti izmantojamā iepakojumā

Lelde Petrāne,15.07.2020

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Mazumtirgotājs "Tesco" Lielbritānijā ieviesīs jauninājumu, pircējiem tiešsaistē dodot iespēju iegādāsies produktus atkārtoti lietojamā iepakojumā, ziņo "BBC".

Mazumtirdzniecības gigants apvieno spēkus ar "Loop", kas sevi dēvē par "nulles atkritumu iepirkšanās platformu". Izmēģinājums aptver 150 preces, kuras tiks piegādātas atkārtoti izmantojamā iepakojumā, par kuru patērētāji veiks iemaksas.

Saskaņā ar vides organizācijas "Greenpeace" pausto pieaugošais pieprasījums pēc piegādēm uz mājām, kuru veicinājis Covid-19 uzliesmojums pasaulē, dod "reālu iespēju inovācijām atkārtoti lietojamā iepakojumā jomā".

Toms Szakijs, "Loop" vadītājs, informējis, ka šis būs pilotprojekts, bet piegādes aptvers plašu teritoriju, ieskaitot Ziemeļīriju.

Klienti pieteiksies pakalpojumam, noklikšķinot uz saites "Tesco" vietnē, un pēc tam varēs pasūtīt piegādi, kuru izpildīs kompānija "DPD".

Komentāri

Pievienot komentāru
Mazumtirdzniecība

Tesco saņem atļauju pārtikas produktu vairumtirgotāja Booker pārņemšanai

LETA--AFP,15.11.2017

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lielbritānijas Konkurences un tirgu pārvalde (CMA) paziņojusi, ka atļauj valsts lielākajai mazumtirdzniecības kompānijai «Tesco» par 3,7 miljardiem sterliņu mārciņu (4,2 miljardiem eiro) pārņemt pārtikas produktu vairumtirgotāju «Booker».

CMA secinājusi, ka abi uzņēmumi vairumā to darbību tieši savā starpā nekonkurē un tādējādi nerada bažas par konkurences kropļošanu.

«Tesco» par plāniem pārņemt «Booker» paziņoja šā gada sākumā.

Darījums paredz, ka «Tesco» investori savā īpašumā iegūs vairākuma akcijas apvienotajā uzņēmuma un tiks radīts Lielbritānijas lielākais pārtikas produktu bizness.

«Tesco», kuru pēdējos gados skāris grāmatvedības skandāls un sīva konkurence iekšzemē, ko rada Vācijas kapitālam piederošie mazumtirdzniecības tīkli «Aldi» un «Lidl», iepriekš norādīja, ka kompānija meklē iespējas savu izaugsmes perspektīvu veicināšanai.

Darījumu paredzēts pabeigt 2018.gada sākumā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Mazumtirdzniecība

FOTO: Lielbritānijā lielākais mazumtirgotājs atver konkurentu Lidl

Lelde Petrāne,26.09.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Mazumtirdzniecības kompānija Tesco Lielbritānijā atvērusi savus pirmos mazcenu veikalus Jack's, kas piesaistījuši lielu pircēju interesi, vēsta ārvalstu mediji.

Lielbritānijas lielākā mazumtirdzniecības kompānija tādējādi pastiprina konkurences cīņu ar vācu zīmoliem Aldi un Lidl.

Veikalu atvēršanu rindās gaidījis liels skaits pircēju, kuri atzinuši, ka varētu mainīt savus līdzšinējos iepirkšanās paradumus par labu šim zīmolam. «Cenas, viss ir atkarīgs no cenām un produktu kvalitātes,» uzsvērusi viena no interesentēm.

Veikaliem dots nosaukums par godu Tesco dibinātājam Džekam Kohenam (Jack Cohen). Nākamā gada laikā plānots atvērt aptuveni 15 šī zīmola veikalus.

Dž. Kohens Tesco dibināja 1919. gadā.

TEV VARĒTU INTERESĒT ARĪ:

Merks par vairāk nekā 42 miljoniem eiro Rīgā būvēs Lidl loģistikas centru

Komentāri

Pievienot komentāru
Pasaulē

Tesco iegādāsies pārtikas produktu vairumtirgotāju Booker

LETA,27.01.2017

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lielbritānijas lielākā mazumtirdzniecības kompānija Tesco piektdien paziņoja, ka iegādāsies pārtikas produktu vairumtirgotāju Booker, par to samaksājot 3,7 miljardus sterliņu mārciņu (4,4 miljardus eiro).

Darījums paredz, ka Tesco investori savā īpašumā iegūs vairākuma akciju daļu apvienotajā uzņēmuma un tiks radīts Lielbritānijas lielākais pārtikas produktu bizness.

Tesco, kuru pēdējos gados skāris grāmatvedības skandāls un sīva konkurence iekšzemē, ko rada uzņēmumi Aldi un Lidl, norāda, ka kompānija meklē iespējas savu izaugsmes perspektīvu veicināšanai.

Darījumu paredzēts pabeigt 2017.gada nogalē vai 2018.gada sākumā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lielbritānijas lielākā mazumtirdzniecības kompānija «Tesco» valstī plāno likvidēt aptuveni 4500 darbvietas jeb 1% no kopējā darbvietu skaita, lai samazinātu izdevumus, teikts uzņēmuma pirmdien publiskotajā paziņojumā.

Uzņēmums norāda, ka tas saskaras ar arvien sīvāku konkurenci un apgrūtinošāku darbības vidi.

«Tesco» jau janvārī likvidēja 9000 darbvietu, bet pirmdien prezentētais plāns paredz strādājošo skaitu samazināt «Metro» zīmola veikalos.

Uzņēmums nesen paziņoja, ka šā biznesa gada pirmajā ceturksnī, kas noslēdzās maijā, tā pārdošanas apjoms bijis vājš, ņemot vērā patērētāju pārliecības kritumu, ko galvenokārt veicina Lielbritānijas gaidāmā izstāšanās no Eiropas Savienības.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lielbritānijā lielie pārtikas veikalu tīkli "Tesco" un "Sainsbury's" noteikuši ierobežojumus pirkumiem, šādi reaģējot uz pircēju paniku, kas, bažījoties par koronavīrusa karantīnas režīmu, veikalu plauktus izpērk tukšus.

Premjerministrs Boriss Džonsons, kurš izpelnījies kritiku par pārmērīgo lēnību un piesardzību koronavīrusa krīzes apstākļos, otrdien sacīja, ka nav iemesla veidot lielus krājumus mājās un pārtikas rezerves ir drošas.

Tomēr lielos pārtikas veikalus visā valstī jau pārņēmusi panika. Viens pēc otra veikalu plaukti izpirkti tukši, bet dažos palicis vien saldējums un Lieldienu olas.

Arī trešdien pie daudziem veikaliem veidojās garas rindas, novēroja ziņu aģentūra "Reuters".

"Kļūst sliktāk," sacīja avots vienā no lielajiem veikalu tīkliem.

Lai savaldītu iepirkšanās paniku, "Sainsbury's" noteiks ierobežojumus pirkumiem.

"Tesco" dažas preces ļaus iegādāties tikai pa divām, arī makaronu, tualetes papīra iepakojumus, ilgtermiņa pienu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Ekonomika

Papildināta - KP aizliedz Maxima izmantot mazumtirdzniecības telpas Rīgā, Tērbatas ielā

Db.lv,04.01.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Konkurences padome (KP) pieņēmusi lēmumu aizliegt SIA «Maxima Latvija» izmantot tirdzniecības telpas Rīgā, Tērbatas ielā 33/35, informē KP.

KP konstatēja, ka plānotais darījums būtiski samazinātu konkurenci konkrētajā tirgū, ierobežotu patērētāju iespējas ikdienas patēriņa preces iegādāties plašāka skaita uzņēmumu veikalos un nostiprinātu esošo mazumtirgotāju tirgus varu.

Pašlaik tirdzniecības telpas Tērbatas ielā 33/35 izmanto SIA «Essa», kas ikdienas patēriņa preču mazumtirdzniecības tirgū darbojas ar zīmolu «top!». Saskaņā ar KP iesniegto ziņojumu plānots, ka konkrēto telpu nomas tiesības turpmāk iegūs Maxima. Tā kā abi uzņēmumi veic līdzīga rakstura saimniecisko darbību un darījuma rezultātā viens tirgus dalībnieks pārņemtu otra aktīvus – mazumtirdzniecības telpas –, Konkurences likuma izpratnē tā ir uzņēmumu apvienošanās, kas ir paziņojama KP.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Vācijas mazumtirgotājs Aldi piektdien atvēris pirmos divus veikalus Ķīnā.

Abi veikali atrodas šīs valsts lielākajā pilsētā Šanhajā. Veikali piedāvā plašu preču klāstu un gatavos ēdienus.

Pēdējos divos gados Aldi veiksmīgi pārdevis preces ar Ķīnas interneta mazumtirdzniecības veikala TMall palīdzību, bet pēc fizisko veikalu izveides uzņēmumam nāksies konkurēt ar tādiem rietumvalstu mazumtirgotājiem kā Carrefour un Walmart.

Taču panākumi būs atkarīgi no tā, cik labi «Aldi» spēs pielāgoties vietējam tirgum, norāda analītiķi.

Analītiķi par piemēru min Lielbritānijas lielveikalu gigantu«Tesco, kas Ķīnā piedzīvoja neveiksmi, jo tas šo tirgu neizprata.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Vācijas zemo cenu veikalu tīkls «Lidl» trešdien paziņoja, ka nākamo piecu gadu laikā Londonā un tās apkārtnē to atvērs vairāk nekā 40 jaunus veikalus, radot 1500 darbvietas.

Kopumā jaunu veikalu atvēršanai paredzētas investīcijas 562 miljonu eiro apmērā.

«Lidl» pirmo veikalu Lielbritānijā atvēra 1994.gadā, bet kopš tā laika veikalu skaits valstī sasniedzis 760 un nodarbināto cilvēku skaits pieaudzis līdz 22 500.

«Lidl» kopīgi ar Vācijas konkurentu «Aldi» pēdējos gados satricinājis Lielbritānijas mazumtirdzniecības tirgu, liekot valsts lielākajam mazumtirgotājam «Tesco» piedāvāt konkurētspējīgākas cenas.

Komentāri

Pievienot komentāru
Lauksaimniecība

Latvijas Piens ieguvis starptautiski elitāro BRC sertifikātu

Dienas Bizness,29.04.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas lauksaimniekiem piederošais piena pārstrādes uzņēmums Latvijas Piens saņēmis starptautiski elitāro britu mazumtirdzniecības uzņēmumu asociācijas British Retail Consortium (BRC) Standarts for Food Safety standarta sertifikātu, teikts paziņojumā medijiem.

Sertifikāts apliecina produkcijas kvalitāti, labas ražošanas un higiēnas praksi un uzrāda ražotāju kā uzticamu partneri tirdzniecības tīkliem.

BRC standarta prasību īstenošana uzņēmumam paver ceļu uz sadarbību ar mazumtirdzniecības uzņēmumiem, jo veikalu tīkli Eiropā, pasaulē un arī Baltijā izvēlas sadarboties ar ražotājiem un piegādātājiem, kuru produkcija sertificēta atbilstoši šim standartam.

BRC standartu pirmo reizi izdeva 1998. gadā, to publicēja britu lielveikalu ķēžu apvienība (Asda, Tesco un Sainsbury) un tas tiek regulāri pārskatīts un pilnveidots.

Mūsdienās BRC standartu ir atzinuši pārtikas ražotāji visā pasaulē.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pasaulē

Lielbritānijas firmu vadītāji brīdina par Brexit draudiem darbvietām

LETA--AFP,23.02.2016

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Vairāk nekā trešdaļas Lielbritānijas lielāko firmu vadītāji otrdien kopīgā vēstulē aicinājuši vēlētājus referendumā balsot par valsts palikšanu Eiropas Savienībā (ES), brīdinot, ka tā dēvētais Brexit apdraudētu darbvietas.

Apmēram 198 uzņēmumu vadītāji, tostarp BAE Systems direktoru padomes priekšsēdētājs Rodžers Karrs, naftas kompānijas BP ģenerāldirektors Bobs Dadlijs un Pirmās formulas (F1) komandas McLaren vadītājs Rons Deniss, laikrakstā The Times publicētajā vēstulē atbalstījuši Lielbritānijas premjerministra Deivida Kamerona panākto vienošanos par ES reformēšanu.

«Pēc premjera atkārtotajām sarunām mēs uzskatām, ka Lielbritānijai ir labāk palikt reformētā Eiropas Savienībā,» raksta vēstules autori, piebilstot, ka Kamerons ir panācis apņemšanos uzlabot bloka konkurētspēju.

«Mēs uzskatām, ka aiziešana no ES atbaidītu investīcijas, apdraudētu darbvietas un pakļautu ekonomiku riskam,» teikts vēstulē, kuras autoru vadītajos uzņēmumos kopā ir nodarbināti apmēram 1,2 miljoni cilvēku.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Rīgā radīto lokalizācijas procesu automatizācijas un tulkošanas vadības risinājumu "Lokalise" izmanto "Revolut", "Yelp", "Tesco", "Delivery Hero", "Daimler", “TransferGo" un citi.

"Pirmos trīs gadus veiksmīgi attīstījāmies, nepiesaistot ārējās investīcijas. Ar laiku pie mums sāka vērsties pasaules mērogā lieli klienti, kuri pieprasa cita veida funkcionalitāti un līmeni. Sapratām, ka ar ārējo finansējumu, ko varētu ieguldīt jaunu cilvēku pieņemšanā darbā un produkta attīstīšanā, mēs varētu izdarīt ko lielāku nekā līdz šim," saka Niks Ustinovs, "Lokalise" līdzdibinātājs.

Nesen "Lokalise" piesaistīja 5,1 miljona eiro (sešus miljonus ASV dolāru) investīcijas. Šī investīciju raunda divi galvenie investori ir Austrijas riska kapitāla fonds "capital300" un Maiks Šalfens (Mike Chalfen), kurš ir viens no Eiropas aktīvākajiem solo investoriem un iepriekš ir bijis riska kapitāla fonda "Mosaic Ventures" līdzdibinātājs. Tāpat investoru vidū ir 12 biznesa eņģeļi, kam ir pieredze līdzīgu kompāniju dibināšanā. N. Ustinovs uzsver, ka visi uzņēmumi, ko šie cilvēki ir dibinājuši, jau ir t.s. vienradži jeb to novērtējums investīciju piesaistes rezultātā ir pārsniedzis miljardu dolāru. Privāto investoru vidū ir "Miro", "Algolia", "Intercom", "GoCardless" un citu tehnoloģiju kompāniju dibinātāji. "Galvenā doma ir izmantot viņu zināšanas, pieredzi, kontaktu tīklu. Jā, mēs saņēmām finansējumu, bet tikpat svarīgas ir iespējas, ko šādu investoru līdzdalība var palīdzēt sasniegt," teic N. Ustinovs.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šogad putnu gaļas ražotājs AS Putnu fabrika Ķekava sāka piedāvāt speciālu produktu zīmolu Top Choice Poultry ārvalstu tirgum - gan svaigu, gan saldētu vistas gaļu. Šobrīd Top Choice Poultry zīmola vistas gaļas produkti nopērkami Nīderlandē un Zviedrijā, informēja uzņēmumā.

Pašlaik eksports veido 27% no kopējā PF Ķekava saražotās produkcijas apjoma, orientējoties galvenokārt uz Baltijas valstīm un Skandināviju.

PF Ķekava ieguvusi pārtikas kvalitātes sertifikātu BRC, kas pavēršot uzņēmumam plašas eksporta iespējas gan jau esošajos, gan jaunos eksporta tirgos.

«Mūsu plāns ir kāpināt eksporta apjomu par 10% gadā, un šobrīd to veiksmīgi izdodas īstenot,» saka Andrjus Pranckevičs (Andrius Pranckevičius), uzņēmuma valdes priekšsēdētājs.

BRC sertifikācijas programmu izveidojusi Lielbritānijas lielveikalu ķēžu apvienība (Asda, Tesco un Sainsbury), un pēc tās vadās liela daļa globālo mazumtirdzniecības tīklu , to skaitā Lidl, Aldi, Metro un citi.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Par e-komercijas grupas Baltijā un Somijā "Pigu Hobbyhall Group" (PHH Group), kas pārvalda arī Latvijā strādājošo internetveikalu "220.lv", grupas izpilddirektoru kļuvis Darjušs Včislo, informē kompānijā.

Viņš grupas vadību pārņem no Florina Filotes.

Včislo min, ka kompānija viņa vadībā turpinās investēt uzņēmuma attīstībā.

Kompānijā norāda, ka Včislo strādājis vadošos amatos uzņēmumos "Metro Group/Makro Cash and Carry" un "Office Centre", iepriekš bijis arī "Tesco Poland" operatīvais direktors, kā arī bijis mazumtirdzniecības ķēdes izpilddirektors "EuroCash" grupā un "PROFI Rom Food Romania" valdes vecākais konsultants.

Jau vēstīts, ka "220.lv" pārstāvošais uzņēmums SIA "Pigu Latvia" finanšu gadā, kas ilga no 2021.gada 1.aprīļa līdz 2022.gada 31.martam, strādāja ar 40,742 miljonu eiro apgrozījumu, kas ir par 19% vairāk nekā gadu iepriekš, savukārt kompānijas peļņa samazinājās par 24,7% un bija 817 307 eiro. Kompānijas pagājušā finanšu gada rezultāti pagaidām nav publiskoti.

Komentāri

Pievienot komentāru
Ražošana

Ķekava prezentē jauno eksporta zīmolu starptautiskajā pārtikas izstādē

Zane Atlāce - Bistere,20.10.2016

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Vadošais putnu gaļas ražotājs AS Putnu fabrika Ķekava prezentē jauno eksporta produktu zīmolu Top Choice Poultry šonedēļ notiekošajā pārtikas produktu izstādē SIAL Parīzē, informē uzņēmumā.

SIAL izstāde ir viens no vērienīgākajiem nozares notkumiem un pulcē vadošos pārtikas industrijas pārstāvjus no visas pasaules. PF Ķekava tajā prezentē šogad izveidoto ekporta zīmolu Top Choice Poultry, kas piedāvā gan svaigu, gan saldētu vistas gaļu.

«Eiropas tirgū konkurence ir ļoti sīva, jo īpaši ar ražotājiem no Centrāleiropas, Dienvideiropas un Skandināvijas. Nīderlandē un Zviedrijā, kur Top Choice Poultry produktu līnija jau šobrīd ir pieejama, tā ir augstu novērtēta, un ļoti drīz plānojam paplašināt eksporta tirgu,» saka Andrjus Pranckevičs (Andrius Pranckevičius), AS Putnu fabrika Ķekava valdes priekšsēdētājs.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

#Tas kļuvis par pirmo lielveikalu tīklu Latvijā, kas sācis īstenot jauno politiku bez pārejas perioda.

Lielveikalu tīkls SKY izlēmis atteikties no sprostos dētu olu tirdzniecības un kļuvis par pirmo lielveikalu tīklu Latvijā, kas sācis īstenot jauno politiku bez pārejas perioda. Lēmums pieņemts, sadarbojoties ar biedrību Dzīvnieku brīvība, Open Wing Alliance dalīborganizāciju Latvijā.

Evija Andrijonoka, SKY lielveikalu tirdzniecības direktore, skaidro: «Jau ilgāku laiku meklējām iespējas izslēgt no sortimenta sprostos dētas olas un piedāvāt pircējiem produkciju, kas atbilst augošajiem dzīvnieku labturības standartiem pasaulē.»

SKY lēmums atspoguļo dzīvnieku labturības tendenci visā pasaulē. Arvien vairāk starptautisku uzņēmumu apņemas uzlabot industriālās lopkopības praksi, atsakoties no sprostos turētu dējējvistu olām. Par atteikšanos paziņojuši Costco, Walmart, Aldi, Lidl, Carrefour, Tesco, Spar, Coop un citi.

Komentāri

Pievienot komentāru
Mazumtirdzniecība

Lielbritānijas lielveikalu tīkli Sainsbury's un Asda paziņo par apvienošanos

LETA,30.04.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lielbritānijas otrs lielākais lielveikalu tīkls Sainsbury’s un trešais lielākais Asda pirmdiena paziņoja par apvienošanos, izveidojot mazumtirdzniecības gigantu, kas apsteigs pašreizējo tirgus līderi Tesco.Par šo darījumu paziņots laikā, kas Lielbritānijas mazumtirdzniecības nozari negatīvi ietekmē sīvā konkurence, ko izrāda Vācijas zemo cenu veikali Aldi un Lidl, kā arī tādi interneta tirdzniecības milži kā Amazon.

Šis darījums Asda novērtē 7,3 miljardu sterliņu mārciņu (8,3 miljardu eiro) apmērā. Asda īpašnieks - ASV un pasaules lielākais mazumtirgotājs Wal-Mart Stores Inc. - saņems 42% apvienotā uzņēmuma akciju un 2,97 miljardus mārciņu skaidrā naudā.

Šo darījumu gan vēl nepieciešams apstiprināt Lielbritānijas Konkurences un tirgu pārvaldei (CMA), ņemot vērā bažas, ka tas ietekmēs patērētāju izvēli un darbvietas.

Apvienotā uzņēmuma kopējais apgrozījums veidos 51 miljardu mārciņu, kā arī tam būs 2800 Sainsbury's, Asda un Argos veikali.

Veikalu slēgšana netiek plānota un abi zīmoli turpinās darboties paralēli viens otram.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Atteikšanās no sprostos dētām olām un dzīvnieku labturības politikas publicēšana ir jau starptautiska tendence, kura iezīmējas arī Latvijā. Līdz 2025. gadam pārtraukt tirgot sprostos dētas olas apņēmušies nu jau vairāki veikalu tīkli - Stockmann, Rimi, Supernetto un Maxima, savukārt Sky jau pašlaik tirgo tikai ārpus sprostiem dētas vistu olas.

Eiropā šādu pāreju veic tādi mazumtirdzniecības tīkli kā Tesco, Aldi, Coop, Carrefour, Spar un Lidl, kas plāno uzsākt darbību arī Latvijā.

«Īpašu uzmanību mēs pievēršam nozīmīgu ražošanas ciklu sastāvdaļām, kas būtiski ietekmē produkta īpašību saglabāšanu un ētiskiem aspektiem, piemēram, dzīvnieku turēšanas, barošanas un pagatavošanas metodēm. Kā, piemēram, viens no pasākumiem ir pāreja uz brīvās turēšanas apstākļos dētu veselo olu pārdošanu. Mērķtiecīgs darbs tiek turpināts, lai līdz 2025. gadam varētu piedāvāt tikai brīvās turēšanas apstākļos dētas vistu olas,» teikts veikala paziņojumā.

Veikalos par apstākļiem, kādos turēta vista, vēsta pirmais cipars olas marķējumā: «3» nozīmē turēšanu sprostos, «2» nozīmē turēšanu kūtī, «1» nozīmē turēšanu brīvos apstākļos, savukārt «0» – turēšanu bioloģiskā lauksaimniecībā. Zinātnieki un dzīvnieku labturības organizācijas atzīst turēšanu sprostos par vissliktāko dzīvnieku labturībai. Brīvās turēšanas apstākļi vistai nozīmē lielāku platību, kustību brīvību un iespēju pavadīt laiku svaigā gaisā un saules gaismā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tirdzniecība un pakalpojumi

Lietuvas premjers uzaicinās 12 lielus Eiropas veikalu tīklus investēt Lietuvā

LETA,19.09.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lietuvas premjerministrs Sauļus Skvernelis trešdien paziņojis, ka plāno uzaicināt divpadsmit lielus Eiropas veikalu tīklus investēt Lietuvā.

«Šonedēļ parakstīšu aicinājumu divpadsmit lieliem investoriem Eiropas Savienības (ES) valstīs, kuriem ir tirdzniecības tīkli, mudinot viņus investēt Lietuvā, jo šobrīd valdības lēmumi ļauj investēt ar drošiem nosacījumiem un labu atdevi,» viņš sacījis pēc tikšanās ar lielo Lietuvas tirdzniecības centru vadītājiem.

Kā liecina portāla «Retail-index.com» dati, lielākie mazumtirgotāji Eiropā ir Vācijas «Schwarzx», Francijas «Carrefour» un Lielbritānijas «Tesco». Tālāk seko Vācijas «Aldi», «Metro», «Edeka», «MediaMarkt» un «Rewe», Francijas «E.Leclerc», «Auchan» un ITM, Lielbritānijas «Sainsbury» un «Morrisons», ASV «Walmart» un Šveices «Migros».

Pagājušajā nedēļā Skvernelis, tiekoties ar Vācijas kancleri Angelu Merkeli, uzaicinājumu ienākt Lietuvā jau izteica Vācijas veikalu tīklam «Kaufland» .

Komentāri

Pievienot komentāru