Latvijas Mobilais telefons (LMT) vilcinās parakstīt līgumu, kas jau no 1.augusta būtu nodrošinājis mobilo sakaru operatoru maiņu, saglabājot esošo numuru, vienas dienas laikā, informēja mobilo sakaru operatora Bite Latvija sabiedrisko attiecību menedžere Lita Grafa.
«Bite šo prasību ir gatava nodrošināt. Tomēr, lai klientu mobilo numuru pārnešana varētu notikt vienas dienas laikā, ir jāsadarbojas visiem operatoriem, un patlaban LMT ir atteicies parakstīt operatoru vienošanos, kas nodrošinātu regulatora prasības izpildi,» apgalvo Grafa.
Savukārt LMT viceprezidents Ingmārs Pūķis informē, ka LMT «ir veicis visas nepieciešamās darbības, lai noteiktajā termiņā un kārtībā tās īstenotu dzīvē. Patlaban LMT atbilstoši jaunajām likuma normām nodrošina to, ka klienta numurs var tikt aktivizēts vienas dienas laikā.»
Pūķis skaidro, ka, viņaprāt, pārējie operatori nav piekrituši zināmiem LMT ierosinājumiem par numura pārnešanas procesa paātrināšanu, tādēļ nav parakstīts viens kopējs līgums.
«LMT jau iepriekš izstrādājis risinājumus, kas ļautu mobilo sakaru operatoriem nodrošināt maksimāli īsāku numura pārvietošanas kopējo termiņu (ieskaitot numura aktivizēšanu vienas darba dienas laikā kā daļu no kopējā numura pārvietošanas procesa), tomēr līdz šim nav sagaidīta pārējo tirgus dalībnieku gatavība iesaistīties šo priekšlikumu apspriešanā un kopēju konstruktīvu risinājumu sagatavošanā,» stāsta Pūķis, taču sīkāk nepaskaidro, par ko ir domstarpības.
Arī Tele2 komentē numura pārnešanas kavēšanos vienas dienas laikā, taču nesauc LMT vārdā. Paziņojumā medijiem Tele2 valdes priekšsēdētājs Valdis Vancovičs raksta: «Tele2 pauž nožēlu, ka iedzīvotājiem, sākot no šā gada 1.augusta, nav iespējams mainīt operatoru vienas darba dienas laikā, kas ir noteikts Latvijas likumdošanā, jo ne visi tirgus dalībnieki ir gatavi spert šādu soli pretim klientiem.»
«Ņemot to vērā, patlaban atsevišķu tirgus dalībnieku piesauktos iemeslus nevar vērtēt nopietni, bet drīzāk kā atrunāšanos, ko, iespējams, rada bažas par tirgus pozīciju. Izsakām cerību, ka klientu interešu vārdā visi operatori piekritīs ieviest ātru numura pārnešanu, un regulators neradīs precedentu, ka ir iespējams ignorēt likuma normas,» izsakās Vancovičs.
Līgumu par numuru pārnešanu vienas darba dienas laikā arī parakstījis Telecom Baltija, kas darbojas ar zīmolu Triatel un uztur nelielu skaitu mobilo balss sakaru klientu, kas izmanto Eiropā nestandarta CDMA sistēmu. CDMA ir mobilo telefonu signāla kodēšanas sistēma, kas atšķiras no Eiropā plaši lietotā GSM standarta.
Jau rakstīts, ka Tele2 un LMT ir aptuveni līdzīgs klientu skaits, nedaudz virs miljona, bet Bite Latvija ir 365 000 klientu.