Latvijā ražotā Plūkt ziemeļu augu tēja ar nosaukumu Blossom janvāra beigās piedzīvoja atpazīstamības pieaugumu Amerikā pēc tam, kad amerikāņu aktrise Drū Berimora izcēla zīmolu kā ideālu dāvanu, ko izvēlēties e-komercijas vietnē Etsy.
Amerika ir stratēģiski nozīmīgākā un viena no 22 eksporta valstīm, kur tiek tirgota bioloģiski sertificēta tēja ar latvisko nosaukumu Plūkt. Uzņēmuma līdzdibinātāja un vadītāja Māra Lieplapa atklāj: ”No Dienvidāfrikas līdz Japānai un no Austrālijas līdz Amerikai - Plūkt zīmolu un sortimentu novērtē un mans ilgtermiņa mērķis ir, lai Nordic jeb tēja no Ziemeļeiropas atraisa jaunu tējas baudīšanas kultūru pasaulē. Tāpēc katru atsauksmi par Plūkt tēju novērtēju kā būtisku ieguldījumu tējas baudītāju komūnas paplašināšanā un nenoliedzami slavenās amerikāņu aktrises rekomendācija vēl vairāk stiprina mūsu zīmola pozīciju Amerikā”.
Drū Berimoras rekomendētās Plūkt tējas Blossom sastāvā ir tādi Ziemeļu augi kā ehināceja, kliņģerīte, piparmētra, ugunspuķe, rudzupuķe un raudene, kas visi ir ievākti bioloģiski sertificētās savvaļas pļavās un mežos Latvijā. Plūkt zīmols jau līdz šim ir izpelnījies starptautiskas atzinības par produktu inovatīvo un ilgtspējīgo ražošanas pieeju: tējā izmantotie augi tiek žāvēti, izmantojot vēja un saules enerģiju; tējas maisiņu ražošanai izmantotais materiāls ir no augu šķiedras - rezultātā šie maisiņi kompostējas 30-60 dienu laikā un neizdala plastmasas daļiņas dzērienā. Šobrīd Plūkt ir vienīgais augu tēju ražotājs Ziemeļeiropā, kas piedāvā ilgtspējīgu, dabai un cilvēkam draudzīgu risinājumu šī dzēriena nozarē.
Uzņēmums Plūkt ir ģimenes uzņēmums, ko dibinājušas māte un meita - Līga Lieplapa un Māra Lieplapa 2017. gadā. Plūkt uzņēmuma izaugsme ir sākusies ar pirmo tējnīcu Singapūrā, taču šobrīd uzņēmuma produkcijas nozīmīgākās eksporta valstis ir ASV, Kanāda un Beļģija. Sortimenta lielāko noietu veido tādi tirdzniecības kanāli kā zero waste un dizaina konceptveikali, HoReCa un e-komercija.
Etsy ir viens no nozīmīgākajiem Plūkt tējas pārdošanas kanāliem Amerikā. 2024. gada sākumā e-komercijas uzņēmums ir aicinājis amerikāņu aktrisi, kinoproducenti un režisori Drū Berimoru (Drew Barrymore) izvēlēties zīmolus un to produkciju, ko viņa ieteiktu kā dāvānu un viens no tiem ir zīmola Plūkt tēja Blossom. Pēc datu vākšanas uzņēmuma Statista datiem - 2022. gadā Etsy bija pārdošanas platforma vairāk kā 7 miljoniem zīmolu jeb pārdevēju.