Jaunākais izdevums

Igaunijas kopbraukšanas pakalpojumu uzņēmums Taxify, kas ar lietotnes starpniecību apvieno braucējus ar taksometru vadītājiem un privātajiem pārvadātājiem, uz laiku pārtraucis darbību Londonā, teikts kompānijas piektdien publiskotajā paziņojumā.

Šāds lēmums pieņemts pēc tam, kad Londonas transporta sistēmas operators Transport for London pavēstīja, ka Taxify nav ieguvis atbilstošu darbības licenci.

Transport for London apstiprinājis, ka šobrīd veic izmeklēšanu pret uzņēmumu, norādot, ka tam nav atbilstoša licence darbības veikšanai Londonā.

Kā ziņots, Taxify pakalpojumu sniegšanu Londonā sāka 5.septembrī.

Pakalpojumu sniegšanai ar Taxify starpniecību Lielbrittānijas galvaspilsētā jau reģistrējušies vairāk nekā 3000 autovadītāju.

2013.gadā izveidotā Taxify ir Igaunijā radīta taksometru izsaukšanas lietotne, kas Rīgā darbojas kopš 2014.gada septembra. Kopumā kompānija darbojas 21 valsts 26 pilsētās.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Taksometru izsaukšanas aplikācija Taxify izsludinājusi Latvijas vadītāja vakanci, meklējot izcilu profesionāli, kurš pārņemtu līdzšinējā vadītāja pienākumus un turpinātu veicināt uzņēmuma straujo izaugsmi valsts mērogā, informē kompānijas sabiedrisko attiecību konsultante.

Jaunā komandas līdera galvenie pienākumi ietvers Taxify biznesa tālāku attīstīšanu un jaunu mērķu sasniegšanu, pozitīvu uzņēmuma tēla veidošanu, inovatīvu ideju, iniciatīvu un kampaņu izstrādi un ieviešanu praksē, vietējās komandas vadīšanu, kā arī jaunu auto vadītāju piesaisti Taxify platformā.

«Līdzšinējais Taxify vadītājs Latvijā Juris Krūmiņš, kurš sekmīgi veicinājis Taxify straujo attīstību pēdējo trīs gadu laikā kopš uzņēmuma ienākšanas Latvijas tirgū, savukārt, turpinās darbu kompānijas galvenajā mītnē Tallinā kā globālās ekspansijas vadītājs. Krūmiņš turpmāk būs atbildīgs par Taxify izaugsmi un attīstību ne tikai Baltijas valstīs, bet arī Austrijā, Ungārijā, Maltā, Gruzijā, Saūda Arābijā un Irākā,» teikts uzņēmuma paziņojumā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Kopbraukšanas uzņēmums Taxify ir kļuvis par pasažieru pārvadājumu platformu, kurā turpmāk kā pārvietošanās līdzeklis būs pieejami arī elektriskie skūteri. Kopš septembra sākuma Taxify saviem klientiem Parīzē piedāvās elektrisko skūteru nomas pakalpojumus, un jau tuvākajos mēnešos tos plānots ieviest arī citās Eiropas lielākajās pilsētās, informē uzņēmums.

Līdz ar elektrisko skūteru izvēlnes pievienošanu, Taxify aplikācijā ievieš arī jaunu divriteņu transportlīdzekļu apakšzīmolu Bolt, kas palīdzēs turpināt uzņēmuma aizsākto mērķi piedāvāt visērtāko pārvietošanās veidu lielpilsētās, radot ērti lietojamu pakalpojumu platformu dažādiem attālumiem, cenu kategorijām un klientu vajadzībām.

«Šobrīd Taxify ir izaudzis par platformu, kas apkalpo jau vairāk nekā 15 miljonus iedzīvotāju visā pasaulē, un lielu lomu uzņēmuma izaugsmē spēlē arī transportlīdzekļu lokalizācija, kam pievēršam īpašu uzmanību. Lai efektīvi apmierinātu iedzīvotāju vajadzības, ir jāiejūtas viņu ādā, apzinot esošo situāciju lielākās un mazākās pilsētas ielās. Tas palīdz iepazīt iedzīvotāju pārvietošanās paradumus un saprast, kā tos maksimāli atvieglot un padarīt vēl ātrākus un patīkamākus,» komentē Markuss Villigs, Taxify līdzdibinātājs.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lai nodrošinātu braucienus vairāk cilvēkiem un dotu iespēju vadītājiem nopelnīt mazliet vairāk, kopbraukšanas pakalpojumu platforma Taxify Vecgada vakarā un Jaungada rītā visiem braucieniem piemēros augstāku tarifu, liecina uzņēmuma paziņojums klientiem.

«Jaungada naktī tūkstošiem cilvēku vēlas izsaukt taksometru vienlaicīgi, un pieprasījums šajā naktī var būt pat 14 reižu lielāks nekā ikdienā. Tāpēc Vecgada vakarā un Jaungada rītā visiem braucieniem tiks piemērots jauns tarifs: 2.13€ iekāpšana, 0.71€ kilometrs, 0.14€ minūte,» teikts paziņojumā.

Ikdienā Taxify tarifs ir krietni mazāks: iekāpšana 0,71 eiro, 0,36 eiro/km plus 0,13 eiro minūtē.

Uzņēmums norāda, ka Jaungada naktī Taxify pieslēgsies vairāk vadītāju, līdz ar to tarifu celšana ļaus nodrošināt braucienus vairāk cilvēkiem.

Kopumā 2017. gads igauņu radītajai transporta platformai Taxify bijis īpaši veiksmīgs. Latvijā platfromas lietotāju skaits pieaudzis gandrīz 4 reizes, turpretī juridisko klientu skaits trīskāršojies. Visā pasaulē Taxify šobrīd izmanto gandrīz 5 miljonu lietotāju. Četru gadu laikā kopš tā dibināšanas Igaunijas uzņēmums ir piedzīvojis strauju attīstību, kļūstot par vadošo kopbraukšanas platformu Eiropā; šobrīd aplikāciju izmanto jau 120 000 taksometru vadītāji 21 pasaules valstī.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Taksometru izsaukšanas platformas Taxify pārstāvniecību Latvijā turpmāk vadīs Kārlis Ķezberis. Taxify tuvākā prioritāte Latvijā ir sadarbība ar valsts iestādēm, ietekmes pusēm un sabiedrību, lai sakārtotu situāciju ar esošo regulējumu, kas šobrīd būtiski ierobežo pakalpojuma pieejamību, informē K. Ķezberis.

K. Ķezberim ir vairāk nekā septiņu gadu pieredze biznesa vadības un finanšu konsultācijās dažāda veida industrijās, t.sk. loģistikā, ražošanā, mazumtirdzniecībā, finanšu un publiskajā sektorā. Viņa iepriekšējais amats bija konsultāciju uzņēmumā Deloitte.

K. Ķezberis pārņems pienākumus no līdzšinējā vadītāja Jura Krūmiņa, kurš turpinās strādāt Taxify galvenajā mītnē Tallinā jaunā amatā.

«Ir būtiski uzlabot privāto vadītāju regulējumu, kas dotu iespēju iedzīvotājiem gūt papildu ienākumus savā brīvajā laikā, izmantojot tos auto, kas jau ir ielās. Esošie noteikumi aptur nozares attīstību, ierobežo vadītāju vēlmi iesaistīties pārvadājumos ar savu privāto auto lielās birokrātijas, papildu izmaksu un skaidrās naudas maksājumu ierobežošanas dēļ. Tas ir viens no galvenajiem iemesliem, kāpēc visā taksometru nozarē pēdējo nedēļu laikā ir manāmi samazinājies pieejamo vadītāju skaits un attiecīgi arī pakalpojuma pieejamība iedzīvotājiem,» skaidro K. Ķezberis.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Taksometru izsaukšanas mobilā platforma Taxify no otrdienas ieviesusi minimālo maksu par braucienu 2,5 eiro apmērā, liecina Taxify paziņojums klientiem.

No šodienas visas Taxify platformā pieejamās mašīnas tiks iedalītas divās kategorijās - Taxify un Premium. Taxify kategorijas tarifs ir 0,71 eiro par iekāpšanu/36 centi par kilometru/13 centi par minūti, savukārt Premium tarifs ir 1,95 eiro par iekāpšanu/49centi par kilometru/14 centi par minūti.

«Izvēloties Taxify auto kategoriju, varēsi rēķināties ar zemāku tarifu un izdevīgāku brauciena maksu. Turpretī, ja vēlies ekskluzīvāku auto, tad vari izvēlēties Premium kategoriju, kurā būs pieejami jaunāki un komfortablāki auto modeļi,» skaidro Taxify.

Pēc kategorijas izvēlēšanās un galamērķa adreses ievadīšanas lietotnē uzrādīsies aptuvenā cena par braucienu. Kad pasūtījums tiks apstiprināts, automašīna tiks izvēlēta automātiski, pie klienta braucot tuvākajam šoferim.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

No šodienas, izmantojot Google Maps, starp pārvietošanās iespējām Latvijā tiks rādīta arī iespēja nokļūt galamērķī ar Taxify.

«Kad cilvēki vēlas nokļūt galamērķī, un izmanto Google Maps pakalpojumu, viņiem ir svarīgi atrast piemērotāko un ērtāko veidu konkrētajam gadījumam. Reizēm vieglāk ir doties ar kājām, citreiz izmantot sabiedrisko transportu, dažreiz saprātīgākais ir izmantot taksometru vai kopbraukšanas pakalpojumus,» komentē Kārlis Ķezberis, Taxify reģionālais vadītājs Latvijā.

Meklējot labāko veidu, kā nokļūt galamērķī lietotnē Google Maps, turpmāk viena no piedāvātajām iespējām būs kopbraukšanas platformas, to skaitā arī Taxify. Izvēloties kopbraukšanu, Google Maps uzreiz norādīs arī aptuveno brauciena ilgumu un cenu.

Izvēloties iespēju doties ceļā ar Taxify, lietotājs varēs atvērt Taxify lietotni uzreiz no Google Maps, ar jau ievadītu sākuma atrašanās punktu un galamērķi. Lai izmantotu pakalpojumu, lietotājam ir jābūt instalētai Taxify lietotnei savā tālrunī. To var atrast App Store vai Google Play.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Publiski izskanējusi neoficiāla informācija, ka Krievijas tiešsaistes pakalpojumu operators Yandex.Taxi, iespējams, jau pavisam drīz varētu uzsākt savu darbību Rīgā. Taksometru nozares pārstāvji gan atzīmē, ka Yandex.Taxi jau pāris gadus taisās darboties Latvijā, bet tā arī tas nav noticis.

Taksometru izsaukšanas platformas Taxify vadītājs Latvijā Juris Krūmiņš uz jautājumu, kā vērtē jauna spēlētāja ienākšanu, DB norāda, ka visu laiku kāds baumo par ārzemju aplikāciju ienākšanu Latvijā. Arī Uber jau 2014. gadā plānoja sākt darbību Latvijas tirgū, tomēr to vēl nav izdarījuši.

«Konkurentu ienākšanu nozarē vērtējam pozitīvi, jo konkurence uzlabo pakalpojuma kvalitāti iedzīvotājiem. Tirgus ir pietiekami liels vairākiem spēlētājiem. 98% braucienu notiek ar privāto transportlīdzekli vai sabiedrisko transportu, tāpēc ir kur augt. Turklāt liela daļa iedzīvotāju joprojām izmanto dispečeru pakalpojumus, lai izsauktu taksometru. Tas viss nākamo gadu laikā mainīsies. Taxify tirgū ir nostiprinājis savu pozīciju un strādā pie citiem inovatīviem risinājumiem, lai uzlabotu konkurētspēju,» piebilst J. Krūmiņš.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Turpinot attīstību Eiropā un citviet pasaulē, taksometru izsaukšanas aplikācija Taxify kopš 2016. gada vidus pārliecinoši iekaro arī Āfrikas tirgu, ieviešot šajā reģionā arī iespēju pārvietoties ar motocikliem un auto rikšām, informē uzņēmumā.

Šobrīd pasažieru pārvadāšanas pakalpojumi igauņu radītajā Taxify platformā pieejami jau sešās Āfrikas valstīs – Ganā, Kenijā, Nigērijā, Dienvidāfrikas Republikā, Tanzānijā un Ugandā, un tā ir straujāk augošā kopbraušanas platforma šajā reģionā.

Ņemot vērā vietējo iedzīvotāju pārvietošanās paradumus un biežāk izmantotos transporta līdzekļus, uzņēmums aplikācijā ieviesis jaunu kategoriju, kurā līdzās vieglajām automašīnām šobrīd pieejami arī motocikli un auto rikšas, kas ir reģionā tradicionāli pārvietošanās līdzekļi. Jaunās transporta kategorijas būs pieejamas vairākās Austrumāfrikas pilsētās – ar motociklu taksometriem (vietējā valodā “boda boda”) turpmāk pārvietoties varēs Kampalas (Uganda) un Nairobi (Kenija) iedzīvotāji, savukārt Dar es Salaam (Tanzānija) pasažieriem tiks piedāvāta iespēja izsaukt auto rikšas (vietējā valodā “bajaji”).

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šobrīd tiek strādāts pie jauniem priekšlikumiem, lai panāktu izmaiņas kopbraukšanas regulējumā, padarot to vienkāršāku, intervijā DB norāda taksometru izsaukšanas platformas Taxify pārstāvniecības Latvijā jaunais vadītājs Kārlis Ķezberis.

Viņš atzīmē, ka sakārtot nozari ir viens no prioritārajiem uzdevumiem, tāpēc arī tiek izvērtēti dažādi risinājumi un labākie iespējamie tiks iesniegti tālāk regulatoriem. Taxify no konkurences nebaidās un atzīst, ka tirgū ir vieta arī citiem spēlētājiem. Jāatgādina, ka šā gada maijā Taxify noslēdza investīciju raundu 175 milj. ASV dolāru apmērā, plānojot ieguldīt tehnoloģiju attīstībā un strādāt pie risinājumiem, kā pārvietoties pilsētās, galvenokārt, Eiropas un Āfrikas tirgos.

Fragments no intervijas

Kā nonāci Taxify un transporta nozarē?

Iepriekš strādāju konsultāciju uzņēmumā Deloitte un vēl citos līdzīgos uzņēmumos, sniedzu biznesa stratēģijas un vadības padomus uzņēmumiem. Mans uzdevums nebija tikai analizēt finanses, bet gan iedziļināties uzņēmumu procesos, salīdzināmajos rādījumos u.c.. Pāriet uz taksometru un transporta nozari pamudināja Taxify uzaicinājums pievienoties uzņēmumam. Tā kā ikdienā jau kādus divus gadus lietoju Taxify, biju jau ļoti labi iepazinies ar uzņēmumu un pakalpojumu. Līdz ar to izdomāju, ka šī varētu būt lieliska iespēja dzīvē kaut ko pamainīt.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Kopbraukšanas platforma Taxify klientiem Baltijas valstīs sākot no 3. oktobra ieviesusi fiksētās cenas funkciju, kas nozīmē, ka turpmāk pasažieri jau pirms automašīnas izsaukšanas precīzi zinās, cik izmaksās viņu brauciens plānotajā maršrutā, informē uzņēmumā.

Otrs aplikācijā ieviestais jaunums ir atsevišķa komforta kategorija, kas ļaus braucienam izvēlēties automašīnas ar paaugstinātu ērtības līmeni.

Fiksētās cenas funkcija aizstāj iepriekš izmantoto aptuvenās cenas diapazonu un jau šobrīd ir pieejama ikvienam klientam Rīgā, Daugavpilī un Liepājā, kur darbojas Taxify aplikācija. Turpretī komforta kategorija pagaidām ir ieviesta tikai Rīgā, un papildus lielākai ietilpībai, modernākam automašīnas salonam un izcilam vadītāju reitingam šajos transportlīdzekļos pēc klientu lielā pieprasījuma ir pieejami arī bērnu sēdeklīši, kas paredzēti bērniem no 4 līdz 12 gadu vecumam.

«Taxify lietotāji jau ilgu laiku augstu novērtē iespēju redzēt aptuveno brauciena summu pirms automašīnas izsaukšanas. Strādājot pie nepārtrauktiem aplikācijas un pakalpojumu kvalitātes uzlabojumiem un ņemot vērā pasažieru vēlmes, esam pavirzījušies vēl soli uz priekšu, un nu mūsu klienti ar konkrētu brauciena tarifu var iepazīties vēl pirms pieprasījuma veikšanas. Tādējādi jaunā aplikācijas funkcija ļauj izvairīties no neparedzētiem izdevumiem un aiztaupa nepatīkamus pārsteigumus. Ticam, ka arī jaunā komforta kategorija ievērojami uzlabos iedzīvotāju ikdienas pārvietošanās kvalitāti,» komentē Taxify produktu menedžeris Dmitrijs Pivovarovs.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Kopbraukšanas uzņēmums Eiropā un Āfrikā Taxify paziņojis par stratēģiskās partnerības veidošanu ar pasaules vadošo mobilo transporta platformu Didi Chuxing. Saskaņā ar vienošanos, Didi investēs Taxify, atbalstot inovācijas starptautiskajos tirgos, teikts paziņojumā medijiem.

Taxify dibinātājs un izpilddirektors Markuss Villigs uzsver, ka Taxify izmantos stratēģiskās partnerības piedāvātās iespējas, lai nostiprinātu savas pozīcijas galvenajos tirgos Eiropā un Āfrikā. «Mēs ticam, ka Didi Chuxing ir labākais iespējamais partneris, lai palīdzētu mums sasniegt mērķi kļūt par populārāko un efektīvāko transporta risinājumu Eiropā un Āfrikā,» norāda M. Villigs.

«Taxify piedāvā inovatīvus un kvalitatīvus mobilitātes pakalpojumus ļoti dažādos tirgos. Mēs paužam stingru apņemšanos izmantot mobilo tehnoloģiju plašās iespējas, lai apmierinātu strauji augošās patērētāju prasības un paceltu tradicionālo transporta nozari jaunā līmenī. Esmu pārliecināts, ka šī partnerība palīdzēs veicināt un stiprināt starpreģionu transporta tīklus starp Āzijas, Eiropas un Āfrikas tirgiem,» abu uzņēmumu sadarbību komentē Didi Chuxing dibinātājs un izpilddirektors Vils Čens Vei.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ņemot vērā izskanējušo informāciju, ka mobilā lietotne Taxify Vecgada vakarā un Jaungada naktī paaugstināja pārvadājumu pakalpojuma tarifus, vairākas reizes pārsniedzot Rīgas domes saistošajos noteikumos noteiktos maksimālos tarifus, Rīgas domes Satiksmes departaments norāda, ka tā bijusi prettiesiska rīcība, informē departamenta pārstāve Una Ahuna-Ozola.

DB jau rakstīja, ka Taxify brīdināja par tarifu paaugstināšanu Vecgada vakarā un Jaungada naktī. Vienlaikus uzņēmums norādīja, ka tie atbildīs Rīgas domes saistošajos noteikumos noteiktajiem taksometru maksimālajiem tarifiem.

Taxify skaidro, ka Jaungada naktī pieprasījums bijis ievērojami lielāks, nekā tika paredzēts; vairāki desmiti tūkstoši cilvēku Rīgas centrā vēlējās tikt mājās, bet aplikācijā nebija pieejams neviens auto. Lai būtu droši, ka visi, kuri to vēlas, var droši nokļūt mājās, un klientiem ir izvēles iespējas, Taxify laika periodā no plkst.02.00 līdz 05.00 naktī izmantoja dinamiskās cenas aprēķinu algoritmu, lai motivētu aplikācijai pieslēgties vairāk vadītāju. Šo trīs stundu laikā, atbilstoši pieprasījumam, tarifi bija paaugstināti divas līdz piecas reizes attiecībā pret standarta tarifu (0.71€ / 0.36€ / 0.14€). Aplikācija visiem klientiem uzrādīja faktisko tarifu vēl pirms taksometra izsaukšanas, kā arī klienti varēja aprēķināt brauciena gala summu, pirms izdarīt izvēli.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pakalpojumi

Tele2 4G auto vadītāji «taksistu» arodā piedzīvojuši daudz aizraujošu mirkļu

Dienas Bizness,04.08.2017

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Unikālais Tele2 4G auto, kas pārvietojas interneta ātrumā, laikā no 12. līdz 19.jūlijam bija pieejams Taxify tīklā un šajā laikā auto vadītāji - Tele2 darbinieki - piedzīvojuši daudz aizraujošu mirkļu, biznesa portālam db.lv atklāja Tele2 mārketinga vadītāja Ilze Žukova.

Katrs no darbiniekiem dažādos veidos centās braucienus cilvēkiem padarīt aizraujošus, stāstot gan par to, kā auto darbojas, gan skaidrojot interneta ātruma mērīšanas principu, gan arī atskaņojot pasažieru izvēlētu mūziku vai pat cienājot ar šokolādi. «Piedzīvojām daudz aizraujošu mirkļu, bet man visspilgtāk prātā palikuši biznesmeņi no Pēterburgas, kurus nogādāju lidostā. Viņi ļoti priecājās par Latvijas kultūras vidi un neierasto, patīkamo pārvietošanos, solot noteikti vēl atgriezties. Tāpat noteikti jāatzīmē Tele2 4G braucienu uzsākšana Taxify tīklā, jo pirmajos braucienos pasažierus izklaidēja un tiem dzeju rakstīja Kaspars Breidaks. Par lielisku sacerējumu kāda pasažiere viņu laipni pacienāja ar kūkām,» viņa stāsta.

Komentāri

Pievienot komentāru
Eksperti

Viedoklis: Uber, līdzīgi kā Taxify, ir korporatīvās identitātes krīze

BalticTAXI vārdā Jānis Naglis, LDDK padomes loceklis, BalticTAXI nozares konsultants,26.09.2017

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Uzņēmumu Uber šogad skāruši vairāki publiskās komunikācijas skandāli, ko acīmredzami izraisījusi savdabīga izpratne par uzņēmuma piedāvāto pakalpojumu un atbildību, kas ar to saistīta. Reputācijas problēmas publiski atzinis arī Uber kompānijas šī brīža vadītājs Dara Khosrowshahi. Medijos lasīts, ka Londona nav pirmā pilsēta, kurā Uber saskaras ar līdzīgām problēmām – nepienācīga pakalpojuma drošība, tehnoloģiju izmantošana, lai bloķētu uzraugošo institūciju pilnīgu pieeju aplikācijai, kas ir pakalpojuma organizēšanas pamatā – diskusija par šiem jautājumiem arvien nonāk Eiropas mediju dienaskārtībā.

Kopbraucēji veicina papildu nesakārtotību jau tā problemātiskā nozarē

Publiskā informācija par kopbraukšanas pakalpojumu sniedzējiem atgādina kaut ko jau pieredzētu un ļoti pazīstamu – nesakārtotu taksometru pakalpojumu Rīgas pilsētā, kurā paralēli taksometriem identisku pakalpojumu sniedz Taxify, kas savā mājaslapā aicina katru interesentu ar privāto automašīnu «pelnīt labu naudu ar savu auto».

Šķiet, ka Uber, Taxify un līdzīgiem kopbraukšanas organizētājiem ir vēlme izmantot visas iespējas, ko dod pasažieru pārvadāšanas pakalpojums, bet ignorēt ar to saistīto atbildību pret pasažieriem, nodokļu nomaksu un pakalpojuma drošību.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

#Izstrādātie noteikumi privāto vadītāju darbību nevis atvieglo, bet apzināti nosaka ievērojami sarežģītākas prasības nekā taksometriem, uzskata uzņēmums.

Pretēji sākotnējai iecerei nodrošināt iespēju pasažieru pārvadājumu pakalpojumus veikt arī privātpersonām, pašreiz Satiksmes ministrijas piedāvātie noteikumi, kas to regulētu, ir pretrunā ar Saeimas pieņemto Autopārvadājumu likumu. Taksometru izsaukšanas platforma Taxify paredz iespēju pamest Latvijas tirgu, ja plānotais regulējums stāsies spēkā bez izmaiņām.

«Jaunais noteikumu projekts paredz, ka, lai brīvajā laikā īstenotu šādu darbības veidu, ir jāreģistrē uzņēmums, jāsaņem uzņēmuma un automašīnas licence, kā arī jāmaksā sociālais nodoklis, lai vispār šādu licenci saņemtu, un tas viss sastāda ievērojamas izmaksas. Šajā gadījumā vairs nav atšķirības starp taksometru un individuālo automašīnas vadītāju pakalpojumu, un līdz ar to pilnībā zūd pieņemtā likuma jēga,» komentē Taxify vadītājs Latvijā Juris Krūmiņš. Viņš arī uzsver, ka privāto vadītāju regulējums ir būtisks, lai kopumā sakārtotu pasažieru pārvadājumu nozari Latvijā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Taksometru izsaukšanas platforma Taxify No 1. augusta darbosies arī Liepājā, informē uzņēmumā.

Šāds lēmums pieņemts, ņemot vērā iedzīvotāju aizvien pieaugošo pieprasījumu pēc ātra un ērta pārvietošanās veida ne tikai galvaspilsētā, bet arī reģionos. Šobrīd aplikācija jau vairāk nekā gadu veiksmīgi darbojas Daugavpilī.

Standarta iekāpšanas tarifs Liepājā būs 0,99 eiro, cena par kilometru 0,49 eiro/km, bet gaidīšana 0,15 eiro minūtē. Augstāka pieprasījuma brīžos aplikācijā darbosies dinamiskās cenas tarifs.

«Taxify klientu skaits Rīgā ik mēnesi turpina pieaugt, un ienākšana arī citos Latvijas reģionos ir tikai loģisks nākamais solis. Liepāja ir dinamiska piejūras pilsēta ar lielu tirgus potenciālu, kur ikdienā dzīvo gandrīz 70 tūkstoši iedzīvotāju. Vasaras mēnešos tā ik gadu piesaista arī virkni tūristu ne tikai no citām Latvijas pilsētām, bet arī no tuvākām un tālākām valstīm. Ņemot vērā esošo pieprasījumu, aplikācijā pieejamo taksometru skaits ar laiku tiks palielināts, piesaistot arī privātos vadītājus,» komentē Taxify vadītājs Latvijā Kārlis Ķezberis.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Igaunijas kopbraukšanas pakalpojumu sniedzējs Taxify pērn strādājis ar 49 000 eiro tīrajiem zaudējumiem, kas ir par 90% mazāk nekā 2015.gadā, teikts uzņēmums publiskotajā paziņojumā.

Kompānijas ieņēmumi pagājušajā gadā vairāk nekā trīskāršojušies un sasnieguši 2,8 miljonus eiro.

«Ieņēmumi ātri pieauguši un mēs pērnā gada pēdējā ceturksnī sasniedzām pozitīvu naudas plūsmu. Kopumā reģistrēti nelieli zaudējumi, taču, ņemot vērā ļoti straujo pieaugumu, zaudējumi uzņēmumos attīstības fāzē ir gaidāmi,» norāda Taxify valdes loceklis Martins Villigs.

Taxify ieņēmumi Igaunijā pērn veidojuši 1,5 miljonus eiro, Latvijā - 510 000 eiro, Lietuvā - 152 000 eiro, bet Ungārijā - 44 000 eiro.

Savukārt ārpus Eiropas Taxify ieņēmumi būtiski bijuši vien Dienvidāfrikā, kur tie veidojuši 557 000 eiro.

Pērnā gada beigās uzņēmums nodarbināja 40 cilvēkus, kas ir trīsreiz vairāk salīdzinājumā ar 2015.gadu. Vēl 50 cilvēki strādā kompānijas struktūrvienībās.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Taksometru izsaukšanas platforma Taxify, kas pašlaik darbojas jau trīs Latvijas pilsētās – Rīgā, Liepājā un Daugavpilī - apsver iespēju paplašināties un šogad uzsākt darbību arī Jelgavā, informē uzņēmumā.

Liepājā uzņēmums pakalpojumus sniedz nepilnu pusgadu un dati liecinot, ka ikdienā to izmantojuši jau vairāk kā desmit tūkstoši lietotāju, norāda uzņēmumā. Novērojumi liecinot, ka Taxify Liepājā labprāt izmanto ne tikai rīdzinieki, bet arī viesi no Lietuvas, Igaunijas un citām valstīm.

Taxify ir visstraujāk augošā kopbraukšanas transporta platforma Eiropā. Uzņēmumu 2013. gadā dibināja Markuss Villigs. Taxify investoru vidū ir Daimler, Didi Chuxing, Korelya Capital un TransferWise līdzdibinātājs Taavets Hinrikus. Šobrīd Taxify apvieno vairāk kā 15 miljonus lietotāju vairāk nekā 25 valstīs visā pasaulē.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Igaunijas kopbraukšanas pakalpojumu uzņēmums Taxify, kas ar lietotnes starpniecību apvieno braucējus ar taksometru vadītājiem un privātajiem pārvadātājiem, otrdien sāks sniegt pakalpojumus Londonā.

Pakalpojumu sniegšanai ar Taxify starpniecību Lielbritānijas galvaspilsētā jau reģistrējušies vairāk nekā 3000 autovadītāju, norādīts Taxify vadītāja Markusa Villiga paziņojumā.

2013.gadā izveidotā Taxify ir Igaunijā radīta taksometru izsaukšanas lietotne, kas Rīgā darbojas kopš 2014.gada septembra. Kopumā kompānija darbojas 21 valsts 26 pilsētās.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Vairāki uzņēmumi Latvijā ir paziņojuši par atteikšanos sadarboties ar partneriem Krievijā, kuras armija pēc Vladimira Putina pavēles iebrukusi Ukrainā.

Solidarizējoties ar Ukrainu un ukraiņiem, kuru vidū ir arī Rimi Baltic darbinieki un klienti, kā arī krasi iestājoties pret militāro agresiju, ko Krievija izvērsusi Ukrainā, Rimi Baltic lēmis pārtraukt Krievijā ražotu preču tirdzniecību.

Rimi Baltic lēmums nozīmē, ka no šī brīža gandrīz 300 Rimi veikalos Lietuvā, Latvijā un Igaunijā no sortimenta tiek izņemtas Krievijā ražotas preces, kā arī pārtrauks to importu no starptautiskajiem izplatītājiem.

Amsils: Dobeles dzirnavnieka sadarbība ar Krieviju vairs nav iespējama 

Ņemot vērā Krievijas iebrukumu Ukrainā, uzņēmuma sadarbība ar Krieviju vairs nav iespējama,...

Par šo lēmumu Rimi Baltic šobrīd informē piegādātājus un ir uzsākta Krievijas produktu izņemšana no veikalu plauktiem.

“Rimi veikalos Krievijā ražotu preču daudzums nepārsniedz 1% no kopējā sortimenta. Taču lēmums pārtraukt Krievijas ražojumu tirdzniecību ir simbolisks solis ar skaidru vēstījumu – mēs esam pret militāru agresiju un solidarizējamies ar ukraiņiem mūsu klientu un darbinieku vidū,” uzsver Rimi Latvija valdes priekšsēdētājs Valdis Turlais.

Arī lielveialu tīkls "Maxima Latvija" ir apturējis Krievijā un Baltkrievijā ražoto produktu iepirkumu un pieņēmusi lēmumu izņemt šīs preces no veikalu sortimenta.

Arī Sanitex pārtrauc preču importu no Krievijas un Baltkrievijas 

Reaģējot uz Krievijas darbībām Ukrainā, distribūcijas un loģistikas uzņēmums "Sanitex" pārtrauc...

Par šo lēmumu tuvākajā laikā tiks informēti arī uzņēmuma sadarbības partneri, kas veic konkrēto preču piegādi.

Krievijā ražotas preces procentuāli veido pavisam nelielu daļu no kopējā "Maxima Latvija" produktu klāsta, tādēļ veiktās izmaiņas neietekmēs "Maxima" veikalu sortimentu, skaidroja uzņēmumā.

Food Union pārtrauc saldējuma eksportu uz Krieviju 

Pārtikas koncerns "Food Union", reaģējot uz notikumiem Ukrainā, pārtraucis saldējuma eksportu uz...

"Mūsu līdzšinējā pieredze Covid-19 pandēmijas kontekstā ļāvusi pārliecināties, ka nepieciešamības gadījumā Latvijas ražotāji spēj nodrošināt pilnvērtīgus preču krājumus un aizvietot arī importēto preču sortimentu," pauda uzņēmumā, piebilstot, ka veikalu sortimentā jau tagad dominē vietējo Latvijas ražotāju produkcija.

Nosodot Krievijas sākto karu pret Ukrainu, arī "Elvi" un "top!" veikalu tīkli, tāpat kā "Rimi" un "Maxima", pārtrauc Krievijā ražotu preču tirdzniecību.

SIA "Elvi Latvija" pārstāve Vineta Grigane-Drande norādīja, ka, sekojot līdzi šī brīža notikumiem Ukrainā, veikala vadība ir nolēmusi pārtraukt Krievijā ražotu preču tirdzniecību.

Kompānijā arī pavēstīja, ka mazumtirdzniecības veikalu "Elvi" tīkls pārtrauc Krievijā ražotu produktu iepirkšanu. Taču, lai nevairotu pārtikas atkritumu daudzumu, veikalos tiks iztirgoti tur jau esošie produkti, bet netiks veikti jaunu preču iepirkumi.

“Šis ir drūms un neiedomājami smags brīdis Eiropai, kurā katrai privātpersonai un uzņēmumam ir nepieciešams skaidri un nelokāmi paust savu nostāju par to, ka demokrātiskā pasaulē nav vietas asinsizliešanai un karam. Atbalstot ekonomiskās sankcijas pret Krievijas valdošo eliti, pārtraucam šajā valstī ražotu produktu iepirkšanu,” situāciju komentē SIA ELVI Latvija komercdirektore Laila Vārtukapteine. Viņa arī turpina: “Tā, ka saņemam jautājumus no klientiem un sadarbības partneriem, varu apstiprināt, ka mēs apzināmies - atvērtas ekonomikas apstākļos Krievijas uzņēmēji ir investējuši savu kapitālu arī daudzos Latvijā esošos pārtikas ražošanas uzņēmumos, kas darbojas mūsu zemē, maksā nodokļus Latvijai un rada darbavietas Latvijas iedzīvotājiem. Šobrīd netiek apsvērta šādu uzņēmumu produkcijas bloķēšana - ir ļoti svarīgi saglabāt mūsu iedzīvotāju ekonomisko stabilitāti, un ELVI turpinās tirgot visas Latvijā ražotās preces.”

Arī veikalus "top!" pārstāvošā uzņēmuma SIA "Iepirkumu grupa" mārketinga direktore Ilze Priedīte aģentūrai LETA sacīja, ka "top!" veikalos netiks pārdota Krievijā ražotā produkcija, un ņemot vērā Baltkrievijas iesaisti Krievijas sāktajā karā pret Ukrainu, arī Baltkrievijā ražotā produkcija veikalos netiks pārdota.

Vienlaikus, lai atbalstītu Ukrainu, uzņēmums apsver Ukrainā ražotās produkcijas stiprināšanu veikalos, piebilda Priedīte.

Savukārt uzņēmumu apvienības SIA "Latvian Retail Management", kas pārstāv mazumtirdzniecības veikalu tīklus "Citro" un "Eldo", valdes priekšsēdētājs Imants Kelmers aģentūrai LETA minēja, ka ir sāktas pārrunas par Krievijas un Baltkrievijas ražotās produkcijas iepirkumu apturēšanu.

Viņš norāda, ka vairāki partneri ir pieņēmuši lēmumu par atteikšanos no Krievijas un Baltkrievijas ražojumu iepirkuma, savukārt pārējie ir procesā uz Krievijā un Baltkrievijā ražotu preču iepirkuma pārtraukšanu.

"Citro" un "Eldo" tīkla sortimentā Krievijas un Baltkrievijas ražojumu īpatsvars ir neliels, un to izņemšana no sortimenta būtisku ietekmi neradīs, piebilda Kelmers.

Arī veikalu tīkls "Mego" ir sācis Krievijā ražoto preču piegāžu pārtraukšanu, paužot neapmierinātību pret Krievijas militāro agresiju Ukrainā, informēja veikalu tīkla "Mego" valdes loceklis Igors Šihmans.

Tāpat veikalu tīkla "Aibe" komercdirektore Antra Plēse-Laizāne aģentūrai LETA sacīja, ka veikalu tīklā "Aibe" netiks pārdota Krievijā un Baltkrievijā ražotā produkcija.

Nosodot Krievijas un Baltkrievijas kopīgi sākto karu pret Ukrainu, kokapstrādes uzņēmuma "Latvijas finiera" vadība nolēmusi pārstrukturēt piegādes ķēdes un pārkārtot saimniecisko darbību, lai turpmāk nesadarbotos ar abu agresorvalstu pārstāvjiem.

"Šajā Ukrainas tautai ārkārtīgi grūtajā brīdī esam vienoti ar viņiem, stāvot par brīvību, neatkarību, demokrātiju un mieru," uzsver "Latvijas finiera" padomes priekšsēdētājs Uldis Biķis.

"Latvijas finieris" ir Eiropas Savienības vērtībās un Rietumu pasaules uzskatos balstīts uzņēmums, kā arī pauž ticību Rietumu sabiedrības vienotībai un spējai šīs vērtības kopīgi aizstāvēt.

Arī vides apsaimniekošanas un atkritumu pārstrādes uzņēmumu grupa "Eco Baltia" pieņēmusi lēmumu pārtraukt jebkāda veida sadarbību ar uzņēmumiem no Krievijas.

Nosodot militāro agresiju, kas vērsta pret Ukrainu un tās iedzīvotājiem, no 25. februāra zāļu vairumtirgotājs “Magnum Medical” un aptieku tīkls “Apotheka” pārtrauc Krievijā un Baltkrievijā ražoto medikamentu, uztura bagātināju un kosmētikas tirdzniecību.

Lietuvas tiešsaistes tirdzniecības uzņēmums "Pigu.lt", kam Latvijā pieder interneta veikals "220.lv", piektdien paziņoja, ka pārtrauc Krievijā un Baltkrievijā ražotu preču tirdzniecību savās platformās, protestējot pret Krievijas iebrukumu Ukrainā.

"Pigu.lt" aplēses liecina, ka Krievijā un Baltkrievijā ražotas preces veido gandrīz vienu procentu no tā apgrozījuma.

Lēmums attiecas uz visiem grupas tiešsaistes veikaliem, tostarp "220.lv" Latvijā, "Kaup24.ee" un "Hansapost.ee" Igaunijā, kā arī "HobbyHall.fi" Somijā.

Tāpat "Pigu.lt" sola, ka mudinās pircējus iegādāties Ukrainā ražotas preces, kuru izcelsme tikšot skaidri norādīta.

“MV GROUP” pārvaldītais uzņēmums SIA “MV Latvia” pārtrauc Krievijas un Baltkrievijas produktu importu Latvijā. Šobrīd uzņēmums atsakās no visiem jaunajiem pasūtījumiem un meklē iespējas, kā atcelt daļu no jau esošajiem importa pasūtījumiem, kas nākuši no abu minēto valstu ražotājiem.

"Mēs strikti nosodām Krievijas militāro agresiju. Esam pārliecināti, ka pilsoniskā līdzdalība ir svarīgāka par biznesa interesēm, tāpēc esam nolēmuši uz nenoteiktu laiku iesaldēt sadarbību ar Krievijas un Baltkrievijas zīmoliem. Arī mūsu partneri atbalsta šo lēmumu un pauž savu nostāju pret notiekošajām militārajām darbībām," norāda “MV GROUP” ģenerāldirektors Marijus Cilcius.

Latvijas jaunuzņēmumu vides organizācijas ir parakstījušas vēstuli, aicinot, tai skaitā, ikvienu uzņēmēju Baltijā un Eiropā izvērtēt gan sadarbību ar Krievijas partneriem, gan savu darbību Krievijas tirgū un valdībai pēc iespējas ātrāk saskaņot Ukrainas bēgļu uzņemšanas plānu, nodrošinot bēgļiem iespēju Latvijā strādāt un būt nodarbinātiem.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

#Taxify uzskata, ka noteikumu projekts ir pretrunā ar sākotnējo likuma grozījumu mērķi un satur birokrātiskas prasības, kuras apgrūtinās privāto vadītāju darbību par labu atsevišķu taksometru uzņēmumu interesēm.

Pieņem noteikumus, pēc kuriem turpmāk darbosies taksometru un vieglo pārvadājumu licencēšana; prognozē iespējamu cenu kāpumu, trešdien vēsta laikraksts Dienas Bizness.

Valdība ir akceptējusi virkni noteikumu, kas turpmāk noteiks kārtību, kādā veicami pasažieru komercpārvadājumi ar taksometriem un ar vieglo automobili. Jaunie noteikumi attieksies gan uz taksometriem, gan uz uzņēmējiem, kas vēlēsies pasažieru komercpārvadājumus piedāvāt, izmantojot tīmekļvietni vai mobilo lietotni kā, piemēram, Taxify un Uber, norāda Satiksmes ministrijas (SM). Jāmin, ka saistībā ar grozījumiem Autopārvadājumu likumā visu to apspriešanas laiku notika viedokļu sadursmes par to, kādi būtu labākie risinājumi, lai neradītu, piemēram, ēnu ekonomikas draudus, pārvadājot pasažierus ar vieglajiem automobiļiem. Jāatgādina, ka gada sākumā taksometru izsaukšanas platforma Taxify paziņoja, ka apsver iespēju pamest Latvijas tirgu, ja tiks pieņemti SM izstrādātie noteikumi, kas regulētu Saeimas iepriekš pieņemto Autopārvadājumu likumu.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Desmit gados kopbraukšanas platformu tirgus daļa transporta jomā varētu sasniegt 20-40%, paredz igauņu kopbraukšanas platformas Taxify līdzdibinātājs Martins Villigs (Martin Villig).

Taxify tiek uzskatīts par vienīgo patieso Igaunijas t.s. vienradzi, jo tam izdevies pārliecināt investorus ieguldīt tieši Igaunijas kompānijā, nevis caur mātesuzņēmumu – investoru jurisdikcijā.

Fragments no intervijas, kas publicēta 15. oktobra laikrakstā Dienas Bizness:

Kas varētu mainīties nākotnē?

Nākotnē augs platformu tirgus daļa urbānajā transportā. Šobrīd lielākajā daļā pilsētu mobilitātes platformas veido dažus procentus no pilsētu transporta tirgus; parasti pusi veido sabiedriskais transports un otru – privātie auto. Domāju, ka nākamajos desmit gados platformu tirgus daļa palielināsies galvenokārt uz privāto auto rēķina un cilvēki vairāk lietos kopbraukšanas platformu sniegtās iespējas un mazāk savu auto. Ja skatāmies uz jaunāko paaudzi, daļa no viņiem ir uzauguši dalīšanās ekonomikā un drīzāk īrē, nevis pērk dzīvokli, izmanto tādus pakalpojumus kā Taxify un nepērk savu auto. Desmit gados platformu īpatsvars transporta jomā var sasniegt 20, 30 un varbūt 40%.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Eiropas kopbraukšanas pakalpojumu platforma Taxify šodien uzsākusi darbību arī Sidnejā, Austrālijā. Platformā šobrīd reģistrēti vairāk nekā 4000 vadītāji. Uzņēmums jau tuvākajā laikā plāno uzsākt darbību arī Melburnā, informē uzņēmums.

Ieskaitot Austrāliju, Taxify šobrīd darbojas jau 21 valstī Eiropā, Tuvajos Austrumos, Āfrikā un Centrālamerikā. Tuvākajā nākotnē Igaunijā radītā kopbraukšanas platforma plāno attīstīties arī Ziemeļamerikas kontinentā, uzsākot darbību Toronto, Kanādā. Taxify platforma no vadītājiem iekasē komisiju 15% apmērā.

«Sidneja ir liela un dinamiska pilsēta, tāpēc esam priecīgi uzsākt darbību Austrālijā kā pirmajā tirgū šajā reģionā. Esam uzmanīgi ieklausījušies gan autovadītāju, gan pasažieru vēlmēs, un esam pārliecināti, ka vietējo iedzīvotāju vidū ir liels pieprasījums pēc alternatīvas pašlaik esošajiem kopbraukšanas pakalpojumiem,» uzsver Taxify dibinātājs un vadītājs Markuss Villigs (Markus Villig).«

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Kopbraukšanas platforma - Igaunijā dibinātais uzņēmums Taxify - noslēdzis investīciju raundu 175 miljonu ASV dolāru apmērā. Piesaistītās investīcijas uzņēmums ieguldīs savu tehnoloģiju attīstībā un turpinās strādāt pie risinājumiem kā pārvietoties pilsētās, galvenokārt Eiropas un Āfrikas tirgos, liecina medijiem sniegtā informācija.

Investīciju raundu vadīja starptautiskais autotirgus līderis «Daimler», kura portfelī jau ir vairāki Eiropas mobilitātes un tehnoloģiju uzņēmumi. «Daimler » pārstāvji pievienosies arī «Taxify» valdei.

Investoru vidū ir Eiropas riska kapitāla fonds «Korelya Capital» un «TransferWise» līdzdibinātājs Taavets Hinrikus, kuri pievienojas vairākiem jau esošajiem investoriem, tostarp «Didi Chuxing». Investīciju raundā «Taxify» uzņēmums novērtēts 1 miljarda ASV dolāru apmērā.

«Taxify» ir viena no straujāk augošajām braucienu izsaukšanas platformām pasaulē, to izmantojuši vairāk kā 10 miljoni pasažieru un 500 000 vadītāju vairāk nekā 25 valstīs.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Turpmāk kopbraukšanas platformas Taxify vadītājus būs iespējams izsaukt arī ar telefona zvanu, informē uzņēmumā.

«Esam secinājuši, ka, lai gan viedtālruņu aplikācija ir ērtākais un populārākais veids, kā pasūtīt braucienu, tomēr gadās arī situācijas, kad to izmantot nav iespējams un ir ērtāk piezvanīt. Nepieciešamību pēc iespējas piezvanīt pauduši, piemēram, mūsu juridiskie klienti - viesnīcas, restorāni un citi uzņēmumi - kuriem nepieciešams izsaukt auto klientiem, tāpat gadās situācijas, kad klientam vienkārši izlādējies telefons vai konkrētajā vietā nav pieejams kvalitatīvs interneta savienojums. Vairāk kā divas trešdaļas Latvijas iedzīvotāju izmanto viedtālruni, vienlaikus vēl aizvien ir būtiska daļa iedzīvotāju, kuri dažādu iemeslu dēļ vienkārši neizmanto aplikācijas viedtālrunī, un vēlamies būt pieejami arī viņiem,» lēmumu skaidro Taxify reģionālais vadītājs Latvijā Kārlis Ķezberis.

Komentāri

Pievienot komentāru