Kaimiņvalsts ostas (AS Tallina Sadam) neauditētā peļņa pirmajā pusgadā sasniegusi 17,4 miljonus eiro, kas ir par trešdaļu vairāk nekā pērna šajā laika posmā. Par sesto daļu sešu mēnešu laikā pieaudzis arī kompānijas apgrozījums, sasniedzot 55 miljonus eiro.
DB jau raktījis, ka atšķirībā no Latvijas, kur ostas ir atvasināta publisko tiesību juridiskā persona, kas savās funkcijās ir pielīdzināma pašvaldībai, Tallinna Sadam ir akciju sabiedrība. Kā jebkuram komercuzņēmumam tās darbības mērķis ir gūt peļņu. Par dividenžu ieskaitīšanu valsts budžetā uzņēmums gan sajūsmu neizrāda, tādējādi zināmā mērā atzīstot Latvijas modeļa priekšrocības, kur visi ienākumi paliek ostas rīcībā.
«Neskatoties uz pieugošo konkurenci Baltijas jūrā un zināmu kravu apjoma samazinājumu, kompānijas ienākumi no pamatdarbības un ienesīgums būtiski uzlabojušies,» norāda ostas finanšu direktors Marko Raids. Pozitīvu ietekmi uz finanšu rādītājiem atstājusi jaunu pakalpojumu – galvenokārt ledlauža Botnica – parādīšanās. Pieaugumu nodrošinājusi arī apkalpojamo kravu diversifikācija. Piemēram, maijā tika atklāts loģistikas parks.
Tallinas ostas darbības izdevumi pirmajā pusgadā bija 25,6 milj. eiro, kas ir par 14% vairāk nekā pērn, un tas saistīts ar jau minētā ledlauža iegādi. Sešu mēnešu laikā ostā apakalpotas kravas 14,93 milj. t apjomā, kas ir par sešiem procentiem mazāk nekā pērn šajā laika posmā. Pirmajā pusgadā Tallinas osta apkalpojusi 4,2 milj. pasažieru, kas ir par četriem procentiem vairāk nekā pērn.
DB jau rakstīja, ka Tallinas osta šogad plāno palielināt pasažieru skaitu (pērn 8,84 milj.), bet kravu apjomu saglabāt vismaz pašreizējā līmenī (29,5 milj. t), sarunā ar DB atklāja AS Tallinna Sadam (TS) tirdzniecības ģenerāldirektors Eriks Ringmā. Jāpiebilst, ka TS pārvalda Tallinas Vecpilsētas ostu, Mūgas ostu, Paljasāres ostu, Paldisku dienvidu ostu, kā arī Sāremā ostu.