Pasliktinoties situācijai ekonomikā, Iepirkumu uzraudzības birojam (IUB) iesniegto sūdzību skaits pieaug, atzina IUB vadītājs Artis Lapiņš.
Viņš norādīja, ka kopumā ārkārtējās situācijas izsludināšana nav būtiski ietekmējusi IUB ikdienas darbu - lielākā daļa darbinieku strādā attālināti.
"Darbs turpinās. Šis ir brīdis un iespēja, kad mēs paši vairāk varam pāriet uz digitālajām tehnoloģijām, izmantot tādus risinājumus, par kuriem zinājām, taču tie plaši netika izmantoti. Arī darbinieki ir ieguvēji, piemēram, tie, kas ceļu uz darbu mēroja no citām pilsētām, viņiem tas ir ieguvumus laika ziņā, ko var veltīt darbam, nevis pavadīt ceļā uz Rīgu," teicaa Lapiņš.
Vienlaikus viņš atzina, ka IUB darba apmērs šajā laikā ir pieaudzis. "Tā vienmēr ir bijis, ja ekonomikā situācija pasliktinās vai Eiropas fondu projektu īstenošana sāk bremzēties, mums darba apmērs pieaug, jo pieaug iesniegumu skaits par iepirkumu apstrīdēšanu. Bet darbs turpinās, un visu mēs spējam izdarīt," sacīja IUB vadītājs.
Viņš norādīja, ka uzņēmumi šajā laikā daudz vairāk cīnās par iepirkumiem. "Iepirkumu skaits nav īpaši mazinājies, lai arī patēriņš gan publiskajā, gan privātajā sektorā ir, iespējams, nedaudz samazinājies. Mēs redzam, sūdzību skaits par iepirkumiem šogad ir audzis. Pagaidām konkrētu apjomu nevaru nosaukt, gads vēl nav beidzies, bet sūdzību skaits šogad noteikti būs lielāks nekā pagājušajā gadā.
a pagājušajā gadā tika apstrīdēti 8% procedūru, kurās šāda iespēja bija, tad šogad šis procents būs lielāks," prognozēja Lapiņš.
Tāpat Lapiņš minēja, ka šis laiks, ņemot vērā, ka nenotiek dažādi publiski pasākumi, ir vairāk izmantojams iekšējo procesu sakārtošanai, optimizēšanai, lai pēc ārkārtējās situācijas beigām darbu varētu darīt vēl efektīvāk.