Patērētāju tiesībsargi jau saņēmuši pirmās sūdzības par to, ka no septembra par papīra formātā izsūtītu Lattelecom rēķinu būs jāmaksā 1,21 Ls, raksta Diena.
Patērētāju tiesību aizsardzības centrā (PTAC) jau esot saņēmis četras sūdzības, taču centrs arī norāda, ka normatīvie akti nenoteic, ka rēķinam jābūt bezmaksas, taču maksas ieviešana uzskatāma par līguma noteikumu maiņu, par ko patērētājs rakstveidā jābrīdina 30 dienas iepriekš.
Patērētāju aizsardzības biedrības vadītājs Māris Onževs uzskata, ka zvanīšana uz noteiktu tālruni, lai uzzinātu rēķina apjomu nevar būt vienīgais šīs informācijas uzzināšanas veids, jo nereti nepieciešami arī dokumentāri pierādījumi rēķina apmēram, samaksas termiņam un tamlīdzīgai informācijai, kas iekļauta rakstveida vai elektroniskā dokumentā.
Ieplānoto maksu Lattelecom pārstāvji pamato ar izdevumiem, ko rada rēķina izveide, izdruka un nosūtīšana pa pastu, tādēļ tā peļņu nenesīšot. Tomēr M.Onževs pieļauj, ka šādas maksas noteikšana varētu būt nelikumīga – ja līgumos ar patērētājiem Lattelecom nav paredzētas tiesības vienpusēji noteikt maksu par rēķina saņemšanu.
Patērētāji var sūtīt uzņēmumam iesniegumus un norādīt, ka nepiekrīt papildus maksai, bet, ja Lattelecom tos ignorē, jāvēršas. Tomēr, ja Lattelecom šādas tiesības tomēr ir, tad esot jāvērtē, vai maksa par rēķina saņemšanu ir samērīga.