Stockmann pārstāvji izstrādājuši jau desmit variantus, kā varētu attīstīt teritoriju pilsētas centrā un izbūvēt autostāvvietu, šodien, 21.aprīlī, ziņo laikraksts Dienas bizness.
Starptautiskā veikalu Stockmann tīkla pārstāvju piedāvāto teritorijas attīstības variantu atzīstot par nederīgu, arhitektu kolēģijas locekļi aizvadītās nedēļas nogalē nolēma lūgt Rīgas domes Satiksmes departamentam skaidrāk definēt prasības, kādu pilsēta vēlētos redzēt teritoriju iepretim Stockmann universālveikalam, kā arī formulēt pamatprincipus, uz kuriem balstoties varētu izstrādāt ielu attīstības variantu. Arī klātesošais Stockmann ārējo sakaru direktors Jusi Kutsa (Jussi Kuutsa) lūdza pamatprincipus, pie kuriem pieturēties. "Pretējā gadījumā mēs varam izstrādāt neskaitāmus variantus, bet neviens jums nepatiks," par projekta ilgo saskaņošanu sašutumu pauda J. Kutsa un piebilda, ka viņam neesot skaidrs, kāpēc nevar atbalstīt jau izstrādāto variantu, vēsta Dienas bizness.
Kā norāda laikraksts, kopumā Stockmann izstrādājuši jau 10 variantus, kā attīstīt teritoriju pie veikala un izbūvēt pazemes autostāvvietu. Ārzemju investori rīkojuši arhitektu plenēru, lai izvēlētos labāko risinājumu teritorijas attīstībai, un žūrija sākotnēji izvēlējās vienu variantu, atzīstot to par nosacīti labāko. Taču vēlāk arī piedāvāto priekšlikumu noraidīja. Stockmann pazemes autostāvvietā un teritorijas attīstībā plāno investēt ap 7 - 8 milj. eiro. To paredzēts pabeigt divu gadu laikā.
Visskeptiskāk pret Stockmann ieceri savu attieksmi paudis Rīgas Tehniskās universitātes profesors Jānis Krastiņš, nosaucot izstrādāto priekšlikumu par "smagu pārpratumu", bet jebkuru tuvumā esošu laukumu par "nejaušu tukšumu". Viņš teicis, ka pie Stockmann nevar veidot publiskus laukumus, jo nevar likt cilvēkus tik intensīvas satiksmes plūsmas vidū.
Visu rakstu lasiet šodien, 21.aprīlī, laikrakstā Dienas bizness. Laikraksta abonenti visu rakstu var lasīt, klikšķinot šeit.