Mazumtirdzniecības uzņēmums SIA Stockmann pagājušajā gadā cietis zaudējumus 653 671 eiro apmērā, kas ir par gandrīz 30% mazāk nekā 2015.gadā, kad uzņēmuma zaudējumi bija 930 626 eiro, bet šogad Stockmann plāno gūt peļņu, teikts uzņēmuma gada pārskatā par 2016.gadu.
Zaudējumus plānots segt no nākamo gadu peļņas. Tikmēr šogad vēl plānots palielināt tirdzniecības apjomus, klientu skaitu, kā arī veikt mārketinga pasākumus.
Iepriekš jau vēstīts, ka Stockmann apgrozījums pērn bija 51,6 miljoni eiro, kas ir par gandrīz 5% mazāk nekā gadu iepriekš, informēja uzņēmumā. Uzņēmuma apgrozījums 2015.gadā bija 54,241 miljoni eiro.
Pēdējos divus gadus "Stockmann" vadība veltījusi uzmanību darbības fokusa maiņai, līdz ar to pārkārtojumu laikā apgrozījuma un rentabilitātes rādītāji nevarēja būt ar pozitīvu tendenci. Uzņēmums pārtrauca tirgot vairākas preču grupas un pārkārtoja darbību atbilstoši jaunās stratēģijas noteiktajiem virzieniem. 2016.gada otrajā pusgadā uzņēmums guva pārliecību par veikto pārmaiņu efektivitāti, jo apgrozījuma samazinājums bija par 0,8%, salīdzinot ar 2015.gada otro pusgadu," norādīja Kokina.
Jaunā stratēģija nosaka biznesa fokusu virzīt uz konkrētām preču grupām - modes, kosmētikas, pārtikas un mājas precēm, kā arī vēl pilnveidot apkalpošanas kvalitāti un investēt līdzekļus tirdzniecības telpu modernizēšanā. Jaunā stratēģija, kuras ieviešana visos
Stockmann grupas uzņēmumos notika pēdējo divu gadu laikā, ir radījusi pamatu darbības rādītāju paaugstināšanai, plānojot gan apgrozījuma, gan rentabilitātes pieaugumu jau 2017.gadā. Šogad "Stockmann" apgrozījumu plānots palielināt par 4%.Apgrozījuma pieaugumu plānots sasniegt, izmantojot "Stockmann" iespēju operatīvi piedāvāt Somijas un citos tirgos aktuālās augstas kvalitātes preces Latvijas klientiem.
Pēc Stockmann grupas investīciju projekta realizēšanas šogad darbu sācis viens no modernākajiem loģistikas centriem Eiropā. Tas ļauj preces Latvijā saņemt daudz operatīvāk un neveido papildus loģistikas izdevumus. Bet "Stockmann" pārtikas grupa realizē atšķirīgu konceptu, piedāvājot pieprasījumam izvēlētus pārtikas produktus. 2017.gada pirmajos divos mēnešos tas ļāvis sasniegt par 3% lielāku pieaugumu, nekā tas vērojams kopumā šajā segmentā Latvijā, liecina "Stockmann" dati.
Kopumā produktu portfelī modes un mājas preces veido 45%. Pārtika ir otra lielākā preču grupa, kas aizņem 38% no piedāvāto preču klāsta.
Atbilstoši "Firmas.lv" informācijai 2015.gadā uzņēmuma apgrozījums bija 54,241 miljons eiro, kas ir kritums par 8,2%, salīdzinot ar 2014.gadu, savukārt "Stockmann" zaudējumi pieauga 5,2 reizes un sasniedza 930 626 eiro.
Kompānija "Stockmann" dibināta 1998.gadā. Uzņēmuma pamatkapitāls ir 2 774 742 eiro. "Stockmann" pilnībā pieder Somijā reģistrētajai "Stockmann Oyj Abp".
Universālveikals "Stockmann" Latvijā darbojas kopš 2003.gada. "Stockmann" iekļauts Somijas koncernā "Stockmann Group", kas darbojas kopš 1862.gada. Šobrīd "Stockmann Group" ir aptuveni 500 veikalu 18 valstīs, tās uzņēmējdarbības virzieni ir mazumtirdzniecība, nekustamie īpašumi un modes veikalu ķēdes. "Stockmann Group" nodrošina ar darbu vairāk nekā 9000 cilvēku. Grupas ieņēmumi 2015.gadā bija 1,435 miljardi eiro.