Pēc sabremzēšanās eksporta tirgos, kosmētikas ražotājs Stenders turpina augt Latvijā
«Pašlaik primāri fokusējamies uz Baltijas reģionu – Latvijas pārdošanas apjomi iepriecina un Baltijā turpinām izaugsmi vidēji par 12% pret iepriekšējo gadu. Latvijā veiksmīgi turpinām sadarbību ar universālveikalu Stockmann, Douglas veikalu tīklu un lielveikaliem Sky,» saka Baiba Čipa-Ziemele, Stenders starptautiskās pārdošanas un mārketinga vadītāja. Latvijas pārdošanas apjomi veido vairāk nekā 40% no kopējā apgrozījuma.
Pēdējā gada laikā ir notikusi Stenders eksporta attīstības sabremzēšanās. Līdz ar to galvenais uzsvars aizgājušā gadā bija uz darbības procesu un partneru optimizāciju, efektivitātes uzlabošanu un zīmola koncepcijas stratēģijas stiprināšanu ārpus Latvijas. Paralēli tam, uzņēmums turpina strādāt pie jaunu produktu izstrādes. Šobrīd uzņēmuma portfelī ir 280 produkti. Kompānijai ir 210 franšīzes veikali un vairāk nekā 80 tirdzniecības vietas 25 pasaules valstīs.
Iepriekšējā finanšu gada (no 2016. gada 1. aprīļa līdz 2017. gada 31. martam) apgrozījums varētu būt nepilni seši miljoni eiro un peļņa netiks gūta – iespējami arī zaudējumi. Finanšu gadā no 2015. gada 1. aprīļa līdz 2016. gada 31. martam uzņēmuma apgrozījums bija astoņi miljoni eiro, bet kompānijas zaudējumi bija 633 tūkstoši eiro apmērā. Apgrozījuma sarukums saistīts ar uzņēmuma produkcijas realizācijas apjomu samazinājumu Dienvidaustrumāzijā. Jau iepriekš uzņēmuma padomes priekšsēdētājs Jānis Bērziņš norādīja, ka, sākot darbību Singapūrā, bija zināms, ka konkrētā tirdzniecības vieta būs pagaidu risinājums un tā tika plānota kā atspēriena punkts tālākai attīstībai visā reģionā. Kompānijai bija svarīgi nokļūt šajā reģionā, lai varētu turpināt attīstību, taču plāni nerealizējās tik gludi kā plānots. Tāpat liela nozīme bija Singapūras kopējo ekonomisko rādītāju kritumam.
Stenders ir viens no jaundibinātās Latvijas Kosmētikas ražotāju asociācijas biedriem. «Latvijas uzņēmēji ir samērā savrupi, pieraduši cīnīties katrs pats saviem spēkiem, meklēt labākos risinājumus sava uzņēmuma attīstībai valsts un eksporta tirgos. Kosmētikas nozare nav nekāds izņēmums. Līdz ar to galvenais asociācijas mērķis pašlaik nav izdarīt kaut ko tādu, ko neesam varējuši katrs atsevišķi līdz šim, bet drīzāk fokusēties uz nākotni, ko varam sasniegt, apvienojot spēcīgus un nozīmīgus industrijas pārstāvjus. Primāri tas ir veicināt un popularizēt Latvijā ražotās kosmētikas kopējo tēlu. Katrs atsevišķi kā ražotāji esam sasnieguši diezgan labus rezultātus ne tikai mājās, bet arī eksporta tirgos, tādēļ noteikti jau varam runāt par to, ka kosmētika attīstās kā nozīmīgs kopējā eksporta struktūras produkts. Tādējādi asociācija noteikti palīdzēs popularizēt Latviju kā kvalitatīvas, inovatīvas un pasaulē konkurētspējīgas kosmētikas ražotāju,» spriež B. Čipa-Ziemele.