Pēc īpašnieka maiņas kosmētikas ražošanas uzņēmumā Stenders tika veikta reorganizācija, un patlaban uzņēmums strādā ar peļņu, portālam DB pastāstīja Stenders vadītājs un valdes loceklis Jans Gans (Yang Gang).
Uzņēmums nupat atklājis jaunāko koncepta veikalu tirdzniecības centrā Akropole. Stenders jaunā koncepta attīstībā šobrīd investēti ap 150 tūkstoši eiro. Nākotnē paredzams, ka lielākais uzsvars tiks likts tieši uz vannošanās rituālu popularizēšanas, jo šajā segmentā Stenders ir visspēcīgākais, viņš skaidro.
«Pēc tam, kad iegādājāmies uzņēmumu, mēs to centāmies reorganizēt, lai padarītu veselīgākus finanšu rādītājus un tas ir izdevies. Patlaban Stenders strādā ar peļņu un finansiālie rādītāji ir uzlabojušies. Mēs esam strādājuši arī ar zīmola atjaunošanu - esam veikuši rebrendingu un esošo konceptveikalu rekonstrukciju, lai piedāvātu cilvēkiem svaigu Stenders,» stāsta J. Gans, gan neatklājot ieguldīto investīciju apjomu. Drīzumā plānots tirgum piedāvāt vairāk jaunu produktu, taču arī turpmāk Stenders plāno strādāt tikai ar esošo zīmolu, jauni zīmoli netiks veidoti.
«Mums iepriekš bija daudz galveno produktu un kategoriju. Šobrīd mēs strādājam ar tām kategorijām, kuras mums ir visspēcīgākās. Mēs uzskatām, ka esam ziemeļu dabas bagātību iedvesmoti vannas rituālu eksperti, līdz ar to lielāku uzmanību koncentrēsim tieši uz šo segmentu.» Nākotnē plānots arī lielāku uzmanību vērst uz jauniešiem, pastāstīja J. Gans.
Nupat atvērtais veikals ir pirmais jaunā koncepta veikals, taču pakāpeniski jaunais dizains tiks ieviests arī pārējos, vairāk nekā 200 Stenders veikalos Latvijā, Āzijā, arī Krievijā, Ungārijā, Portugālē un Gruzijā. Ar jauno konceptu mēs vēlamies atgriezties uz Stenders sākotnējā ceļa - saglabājot zīmola izcelsmi un stāstu, vērtības un standartus,» uzsver J.Gans.
Runājot par valstīm, Stenders plāno vislielāko akcentu turpmāk likt uz tirdzniecību Latvijā un Ķīnā, jo šīs divas valstis dod lielāko pienesumu uzņēmuma ienākumos.
«Patlaban uzņēmums turpina strādāt pie jauna biznesa modeļa. Aizvadītajā gadā koncentrējāmies uz investīcijām ražotnē, lai palielinātu kapacitāti, savukārt šajā gadā plānojam ieguldīt laboratorijā un renovācijā,» viņš uzsver.
Investīciju rezultātā patlaban Latvijas ražotne strādā ar pietiekamu kapacitāti, lai spētu saražot pietiekami daudz produkcijas, līdz ar to tuvākajā laikā nav plānots būvēt jaunu ražotni. J. Gans arī sola, ka ražošana paliks Latvijā un nākotnē ražotni plānots turpināt paplašināt, palielinot produkcijas apjomus. Runājot par Latvijas un Ķīnas tirgu, viņš norāda, ka patērētāju attieksme pret produktu ir ievērojami atšķirīga. Latvijā Stenderu jau pazīst, tā ir mājas valsts, un patērētāji zina, ko viņi vēlas. Savukārt Ķīnā patērētāji vēl jāizglīto, tādēļ, neskatoties uz to, ka tirgus ir liels, ir nepieciešams popularizēt šo produktu vēl aktīvāk. Tomēr nākotnē plānots Ķīnas veikalu skaitu palielināt.
«Latvijas uzņēmējdarbības vide patlaban ir stabila, un patlaban lielākais Stenders izaicinājums ir domāt, kā uzlabot biznesa modeli, lai nākotnē tas strādātu vēl labāk, gūtu panākumus un uzņēmums varētu paplašināties citās Eiropas valstīs,» saka uzņēmuma vadītājs, piebilstot, ka ir daudzas pasaules valstis, kurās vannas produktiem ir liels potenciāls, un Ķīna pilnīgi noteikti ir viena no tām, arī Japāna, tāpat perspektīva ir arī Rietumeiropa un ASV. Konkurence šajā segmentā ir asa, taču uzņēmums saskata to kā pozitīvu izaicinājumu. «Uzskatu, ka tas ir labi. Jo tirgū ir vairāk ražotāji, kas piedāvā līdzīgu preci, jo patērētāji ir prasīgāki, taču mūs tas nebaida. Mēs veicam renovāciju un veidojam jaunus produktus,» viņš skaidro.