Zviedru prāmju kompānija šodien un rīt tiekas ar Latvijas tranzīta, tranporta un loģistikas biznesā iesaistītajiem. Vienota piedāvājuma, ko celt priekšā Stena Line vadībai, Latvijas pusei gan nav.
DB jau rakstīja, ka Stena Line pārņēma Scandlines Latvijas prāmju maršrutus, un šobrīd strādā Ventspilī un Liepājā. Satiksmes ministrija līdzīgi pāris lielajām ostām izsaka vispārēju vēlmi iegūt vairāk maršrutu un kravu. Savukārt biznesa pārstāvjiem domas dalās par piemērotāko ostu un maršrutu izvēli.
Būtu svarīgi palielināt pārvadājumu kapacitāti virzienā uz Zviedriju no Rīgas, norāda SIA DSV Transport vadītājs Jānis Meikulāns. Lai pilnībā izmantotu Rīgas ostas potenciālu, pakalpojumu kvalitātes un cenas attiecībai jābūt ne sliktākai kā Vācijā vai Zviedrijā, kas ne visos gadījumos tā ir, saka Ave Trans Group pārstāvis Uldis Cimdiņš.
Tikmēr DB Schenker Latvia vadītājs Aivars Tauriņš nākotnes perspektīvas redz kontreileru pārvadājumiem, proti, pārvadājot auto puspiekabes pa dzelzceļu. Tam gan pagaidām nav tālāka risinājuma, proti, nav sistēmas, kā tos no ostas pa dzelzceļu tālāk nogādāt galapunktā. Vispieņemamākais variants kontreileru pārvadājumiem, viņaprāt, būtu Ventspils osta gan īstermiņā, gan ilgtermiņā.
Taču gadījumā, ja Latvijas puse nepiedāvās attīstīt konkrētus maršrutus un nerunās par to, kādos virzienos tos vēlas attīstīt zviedri, šī būs kārtējā ostu izrādīšana, kas nerezultēsies ar konkrētu piedāvājumu un sekojošu lēmumu paplašināt biznesu Latvijas virzienā no zviedru puses, bažījas A. Tauriņš.