1. oktobrī juridiski noslēgsies darījums starp prāmju operatoriem Scandlines un Stena Line, pārņemot Latvijas prāmju maršrutus.
Lai arī jaunais īpašnieks būtiskas pārmaiņas pagaidām nesola, Liepājas ostā cer uz jaunu prāmju līniju un kravu apgrozījuma pieaugumu. «Stena Line formāli pārņems prāmju maršrutus no Scandlines 1.oktobrī. Pirmās nedēļas mēs strādāsim pie integrācijas,» DB atklāj Stena Line korporatīvo komunikāciju direktors Joakims Kendals.
Prāmjus Liepājas ostā apkalpo Liepājas speciālās ekonomiskās zonas (LSEZ) SIA Terrabalt. Uzņēmuma valdes loceklis Āris Ozoliņš uzsver, ka divu gadu laikā, kopš Liepājas osta, pateicoties Scandlines, atguva prāmju līniju, ir audzis prāmju noslogojums un reisu skaits. «Pirms divarpus gadiem Scandlines atgriezās Liepājā ar vienu prāmi divas reizes nedēļā, bet tagad ir divi prāmji četras reizes nedēļā. Prāmju noslogotība ir pieaugusi.
Kravu apgrozījums šā gada astoņos mēnešos ir 158% pret pērno gadu,» uzskaita Ā. Ozoliņš. Dominē tranzīta kravas, daudz ir kaimiņu - lietuviešu un igauņu kravu. Jautāts, kādu ietekmi uz kravu apgrozījumu atstās prāmju operatora maiņa, Ā.Ozoliņš ir optimistisks. «Jau vairākkārt Stena Line vadība ir paudusi, ka vēlas pret lielākiem nomainīt prāmjus, kuri kursē no Latvijas. Tātad varēsim pārvadāt vairāk kravu. Iespējams, tie būs jaudīgāki, tātad veiks ceļu ātrāk. Šie faktori kravu īpašniekiem ir svarīgi,» viņš skaidro.