Prāmju operatoram Stena Line izdevies sasniegt īsāko tranzīta laiku jaunā konteineru vilciena Jivu-Rīga kravas piegādei uz Skandināviju.
Pirmais vilciens maršrutā Jivu-Zabaikaļska-Rīga galapunktā ieradās sestdien, 5.novembrī, jeb 13 dienas no brīža, kad tas izbrauca no Ķīnas, tādējādi apliecinot, ka šis ir ātrākais sauszemes koridors kravām uz Skandināviju, un to izdevies īstenot, pateicoties prāmju kompānijai Stena Line, kas piedāvā prāmju maršrutu no Ventspils uz Nīneshamnu.
Kompānijas piedāvāto prāmju reisu biežums pašreiz ir deviņas reizes nedēļā, taču nākamajā gadā tiek plānots kapacitāti palielināt par 30%. Tādējādi 17 dienu laikā no brīža, kad krava pametīs Ķīnu, to būs iespējams nogādāt galvenajos patēriņa centros Skandināvijā (Oslo/Stokholmu/Gēteborgu). Tas ir jaunums steidzamiem, bet vērtīgiem sūtījumiem transporta pasaulē.
InterRail Group prezidents Reinhards Hans (Hans Reinhard) skaidro, ka kompānijas jaunais pakalpojums galvenokārt ir paredzēts dārgu kravu piegādēm, kuras iepriekš tika transportētas ar aviokompāniju palīdzību, un īsais tranzīta laiks vilcienam ir būtiska konkurences priekšrocība. InterRail Group darbojas kā Ķīnas dzelzceļa kompānijas CRCT (China Railway Container Transport Co. Ltd.) meitasuzņēmuma ģenerālaģents.
Prāmju satiksme kravu piegādei no Latvijas uz Skandināviju ir vienīgais veids, kā šķērsot jūru, uzsver H. Reinhards. “Tādēļ es saskatu daudz iespēju ostu izmantošanai, kā arī jau pastāvošajai prāmju infrastruktūrai starp Skandināviju un Latviju,” viņš uzsver.
Pirmais vilciens, kas sasniedza Rīgu, sastāvēja no 42 konteineriem, kuru garums bija 12 un 13,7 metri, un tos visus uzreiz var iekraut vienā prāmī, iekļaujoties grafikā, apstiprināja Stena Line reģionālais direktors Baltijas valstīs, Krievijā un NVS valstīs Oskars Osis.
Prāmju kravu apstrāde notiek ātrāk nekā parastā kuģī, uzsvēra O. Osis. Standarta iekraušanas vai izkraušanas laiks visiem prāmjiem Ventspils, Liepājas, Nīneshamnas vai Travemindes ostās, kur mēs strādājam, veido aptuveni 2-3 stundas, viņš piebilst.
Patlaban maršrutā Ventspils-Nīneshamna kursē prāmji Stena Flavia un Scottish Viking, kuru jauda pārsniedz 116 kravas vienības un 150 konteineru. Tādēļ pat pilnu vilciena sastāvu no Ķīnas uz Skandināviju prāmju operators var nosūtīt vienā reisā. Jūras tranzīta laiks šajā gadījumā būs 15-19 stundas: 11 stundas ceļā un 2 stundas katrā terminālī.
Zviedrijas un Latvijas terminālu infrastruktūra tāpat ļauj pārkraut arī refrižeratora konteinerus, kurus InterTail grupa nākotnē plāno izmantot arī kravu transportēšanai no Ķīnas un atpakaļ.
Stena Line kopš 2014.gada piedāvā saviem klientiem tehnoloģiju kravu piegādei uz Eiropu un Skandināviju laikā, par stabilu cenu un ar garantētu tranzīta laiku. Kompānijas pakalpojumus izmanto arī Krievijas metalurģijas koncerns Mechel klientu apkalpošanai Rietumvācijā un Ziemeļvācijā, un plānotais piegāžu apjoms šogad sasniegs 15 tūkstošus tonnu. Ātrumu iespējams panākt, kombinējot dzelzceļa transporta, prāmju un autotransporta pakalpojumus, savukārt tehnoloģija Prāmis plus piedāvā arī kravu loģistikas pakalpojumus.