Starta kapitāla lielumu jaunajai biznesa idejai lielā mērā nosaka pati iecere un industrija, pirmdien vēsta laikraksts Dienas Bizness.
Tas būs atkarīgs no tā, vai uzņēmums ražos produktu vai fokusēsies uz pakalpojumu sniegšanu, vai šī ideja palīdz cilvēkiem risināt specifisku problēmu vai sniedz estētisku baudu, tā ir inovācija vai kaut kas, kas tiek jau darīts vai sniegts. «Šie jautājumi un atbildes uz tiem palīdz efektīvi novērtēt, kādi resursi ir nepieciešami biznesa sākšanai un cik ātri produkts vai pakalpojums varētu būt pieprasīts tirgū,» saka Irina Kuzmina, fotosomu zīmola Pompidoo radītāja.
Viņa uzskata, ka nepieciešami vismaz 5000 eiro uzņēmuma reģistrēšanai un starta kapitāla ieguldījumam, algām darbiniekiem un nodokļiem, papildus pierēķinot izmaksas, kas ir individuālās katram biznesam un industrijai. «Es teiktu, ka vidēji būtu jārēķinās ar kādiem 20 tūkstošiem eiro,» saka I. Kuzmina. Arī 360 grādu vizualizāciju izstrādātāja SkatSkat valdes loceklis Mikus Opelts uzskata, ka viss ir atkarīgs no biznesa veida un tam nepieciešamajām izmaksām, kā arī sākuma ambīcijām.
«Pirmie divi gadi ir biznesa katorga. Ja tas ir pirmais bizness, ir grūti sev godīgi atzīt, ka 24 mēnešus nāksies knapināties un bakstīties divās priedēs, bet realitātē no tā izbēg tikai retais. Cik esmu novērojis, tieši pacietības un konsekvences trūkums ir galvenais iemesls, kāpēc jaunuzsāktais bizness tiek nomests malā,» saka M. Opelts.
Visu rakstu Starta kapitāls – ideju un ambīciju pavadā lasiet 5. janvāra laikrakstā Dienas Bizness.