Starp abiem lielākajiem alus darītājiem - AS Cēsu alus un AS Aldaris - radušās domstarpības par vienāda zīmola - Brūža - izmantošanu, atzina uzņēmumu pārstāvji.
Kā skaidroja Cēsu alus sabiedrisko attiecību vadītāja Agita Baltbārde, uzņēmums pēc ilgstoša darba pie zīmola radīšanas pērn Patentu valdē pieteicis reģistrācijai preču zīmi Brūža un attiecīgi kā pirmais uz to ieguvis īpašuma tiesības.
«Likums paredz: ja Patentu valde ir piereģistrējusi kādu strīdīgu apzīmējumu, īpašnieks savas tiesības var aizstāvēt iebildumu procedūrā valdē vai arī tiesā, lūdzot pieņemt lēmumu par personas, kas sākusi līdzīgu preču zīmju lietošanu, pienākumu to izbeigt. Attiecīgi esam lūguši Patentu valdei nodrošināt šādu izvērtējumu attiecībā uz preču zīmes Brūža lietošanu,» norādīja Baltbārde.
Tikmēr Aldara komunikāciju vadītāja Laura Krastiņa akcentēja, ka Patentu valde ir reģistrējusi arī Aldara preču zīmi Brūža leģenda, tādēļ abiem uzņēmumiem pieder tiesības brūvēt un pārdot savu ražoto alu ar attiecīgajiem nosaukumiem.
Vienlaikus viņa atzina, ka starp Cēsu alu un Aldari ir domstarpības par preču zīmju izmantošanu.
«Domstarpības tomēr ir, un, ņemot vērā to atrisināšanas neprognozējamos termiņus, nolēmām mainīt nosaukumu, saglabājot visas produkta pašreizējās īpašības un iepakojuma dizainu. Tajā pašā laikā mēs turpinām risināt radušos situāciju,» sacīja Krastiņa.
Cēsu alus šā gada sākumā, paplašinot produktu klāstu, nāca klajā ar jaunu alus zīmolu Brūža alus, kopumā vairāku šī zīmola dzērienu sērijā ieguldot 100 000 eiro. Savukārt Aldaris šķirni Brūža leģenda laida klajā šā gada februārī, taču pēc pāris mēnešiem nomainīja šo nosaukumu ar Leģenda.