Pasaulē

Star Wars Lego ļauj peļņu palielināt par 55 %

Ritvars Bīders,04.03.2010

Jaunākais izdevums

Dānijas rotaļlietu ražotājs Lego 2009. gadu noslēdzis ar 55.9% lielāku peļņu nekā 2008. gadā, galvenokārt pateicoties konstruktoru sērijai ar filmas Zvaigžņu kari (Star Wars) tematiku, kas lielāko daļu no kompānijas pārdošanas apjomiem, ziņo BBC.

Lego peļņa 2009. gadā bija 2,887 miljoni Dānijas kronu (273 milj. latu).

Kompānija pērn palielinājusi savu globālo tirgus daļu līdz 4.8%, uzrādot straujāko attīstību angliski runājošo valstu tirgos.

2009. gada laikā Lego investēja Meksikas, Čehijas Republikas un Ungārijas rūpnīcu attīstībā.

Lego arī aprēķinājis, ka visā pasaulē bērni gada laikā kopumā pie kompānijas ražotajiem konstruktoriem pavada aptuveni piecus miljardus stundu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Atpūta

Billundā atvērta jaunā LEGO māja

Lelde Petrāne,17.10.2017

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Billundā, Dānijā durvis vērusi jaunā LEGO māja. Tās platība ir 12 000 kvadrātmetru. Māja darbosies visu gadu.

Zīmola nama būvniecība Billundā, kas ir LEGO dzimtene, aizņēmusi četrus gadus. Tā iecerēta kā vieta, kurā visu vecumu LEGO fani var gūt iedvesmu rotaļām ar ikoniskajiem klucīšiem.

LEGO mājas «sirdī» ir pieredzes zonas. Tur var atrast divas izstāžu zonas un četras rotaļu vietas. Zonas balstās uz četrām dažādām krāsām, no kurām katra simbolizē īpašu spēles un mācīšanās aspektu. Sarkanā ir radošās prasmes, zilā ir izziņas prasmes, zaļā ir sociālās prasmes un dzeltenā ir emocionālās prasmes.

Visas aktivitātes mājā ir saistītas ar LEGO filozofiju, ka mācīšanās caur spēlēm veicina inovācijas un radošumu. Jebkam, kas tiek darīts LEGO mājā, ir saistība ar rotaļāšanos.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Eiropas lielākais rotaļlietu ražotājs Lego paziņojis, ka paplašinās trīs savas ražotnes, lai spētu apmierināt augošo pieprasījumu pēc krāsainajiem klucīšiem, raksta Bloomberg.

Kopējais uzņēmuma paplašināšanās plāns līdz 2022. gadam paredz trīsciparu miljonu eiro lielu skaitli, ko konkrēti uzņēmums nemin.

Lego savu rūpnīcu Meksikā paplašinās par 3000 darbiniekiem. Tāpat Lego investēs arī Ungārijas rūpnīcā, palielinot darbinieku skaitu par 150, taču līdz 2020. gadam – par aptuveni 1600, ņemot vērā pārdošanas apjomu izmaiņas. Investīcijas paredzētas arī Dānijas, Billunda ražotnē.

Lai iekarotu Āzijas tirgus, uzņēmums būvē ražotni Ķīnā.

Db.lv jau rakstīja, ka 2014. gadā Lego pārspējis Mattel, iegūstot pasaulē lielākās rotaļlietu kompānijas titulu, iepriecinājis pasaules bērnus ar Lego filmu, kā arī kļuvis par pasaulē spēcīgāko zīmolu.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Rotaļlietu ražotājam LEGO, kas ir pazīstams ar saviem plastmasas klucīšiem, nav atļauts reģistrēt vienu no tiem kā preču zīmi, nolēmusi Eiropas Kopienu Tiesa, ziņo CNN.

Dānijas kompānija konstruktora klucīti kā telpisku Kopienas preču zīmi reģistrēja 1999.gadā izmantošanai visā Eiropas Savienībā.

Taču Kanādas rotaļlietu ražotājs Mega Brands, kas ražo līdzīgus plastmasas klucīšus, uzskatīja, ka LEGO pārkāpj preču zīmju tiesību aktus, un Eiropas Kopienu Tiesa Luksemburgā tagad lēmusi par labu Mega Brands.

LEGO nav citas izvēles kā vien pildīt tiesas lēmumu, sacījis LEGO Intelektuālā īpašuma nodaļas vadītājs Peters Kjaers (Peter Kjaer). Lēmums nav pārsūdzams.

Jautājums bija par to, vai slavenajam LEGO klucītim ir tehniska funkcija. Eiropas tiesību akti nosaka, ka kompānijas kā preču zīmes var reģistrēt grafiskus attēlus, piemēram, vārdus, dizainu, to preču un iepakojuma formu, bet produkta formas reģistrēšana, ja šī forma ir nepieciešama, lai sasniegtu tehnisku rezultātu, nav atļauta, norādījusi tiesa.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Raksta galerijā aplūkojamas fotogrāfijas, kas uzņemtas pasaulē populārā rotaļlietu zīmola Lego rūpnīcā Ķīnas Džedzjanas provincē.

Ķīnas Lego rūpnīca Jiaxingā, kas ir pirmā Lego rūpnīca Āzijā, darbību sāka 2016. gada beigās.

Tās platība ir 165 000 kvadrātmetru. Rūpnīcā strādā 1200 darbinieki.

LASI ARĪ:

Billundā top jauns rotaļlietu ražotāja Lego projekts

Lego ir lielāko peļņu nesošais rotaļlietu ražotājs pasaulē

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Rotaļlietu ražotājs "Lego" no 2021. gada sāks plastmasas iepakojumu aizstāt ar papīra maisiņiem, ziņo "BBC"."Lego" uz šādu soli pamudinājušas bērnu vēstules, kurās lūgts atteikties no vienreizējas lietošanas plastmasas maisiņiem.

Uzņēmums paziņojis, ka trīs gadu laikā ieguldīs līdz 400 miljoniem ASV dolāru, lai uzlabotu savu sniegumu ilgtspējības jomā.

Kā zināms, arī "Lego" klucīši ir ražoti no plastmasas, tāpēc uzņēmums šobrīd pēta alternatīvus materiālus.

"Mēs esam saņēmuši daudzas bērnu vēstules par vides jautājumiem, lūdzot atteikties no vienreiz lietojama plastmasas iepakojuma. Mēs jau kādu laiku esam pētījuši alternatīvas, un bērnu iniciatīva iedvesmoja mūs sākt veikt izmaiņas," sacījis "Lego" grupas vadītājs Nīls Kristiansens.

No nākamā gada rotaļlietu uzņēmums kā iepakojumu sāks ieviest pārstrādājamus papīra maisiņus, kurus sertificējusi Meža uzraudzības padome. Tā ir daļa no "Lego" mērķa padarīt visu iepakojumu ilgtspējīgu līdz 2025. gada beigām.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pasaulē

Lego boss iesaka Eiropai mācīties no rotaļlietu kompānijas pieredzes

Lelde Petrāne,27.12.2011

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lego boss Jirgens Vigs Knudstorps (Jorgen Vig Knudstorp), pateicoties kuram, ikoniskais rotaļlietu zīmols atsāka pelnīt, sacījis, ka Eiropai jāatzīst skarbā ekonomiskā realitāte, ziņo CNN.

Pēc Knudstorpa domām, neskatoties uz trīs gadus ilgušo pasaules finanšu krīzi, eiropieši uzskata, ka ir turīgāki nekā patiesībā ir.

Krīzei turpinot negatīvi ietekmēt tirgus un destabilizēt banku sektoru, «mums visiem jāatzīst, ka esam zaudējuši mazliet no bagātības», viņš akcentējis.

Lego zaudēja savu ceļu pagājušā gadsimta deviņdesmito gadu beigās un ieslīga dziļos parādos, taču, Knudstorpam pārņemot vadību, atgriezās pie izaugsmes.

Knudstorps rosina Eiropas finanšu ministriem mācīties no Dānijas ražotāja pieredzes. «Mans padoms būtu: skatieties patiesībai acīs.»

Saskaņā ar Knudstorpa teikto Lego slīga pārāk lielos parādos, kā tas noticis arī Eiropā. Viņš uzskata, ka Eiropai jānoraksta daļa parāda, lai izvairītos no stagnējošas ekonomikas nākamajā desmitgadē. Pēc viņa domām, pārāk liela aizņemšanās bijusi vērojama gan valdību, gan mājsaimniecību līmenī, turklāt vairākus desmitus gadu.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Vācijas programmatūras kompānijas vadošs darbinieks Kalifornijā apsūdzēts zādzībā, jo viņš pieķerts, mainot svītkodus uz septiņām Lego kastēm, tādējādi cerot iegūt lielas atlaides, vēsta thelocal.de.

ASV raidsabiedrība NBC ziņojusi, ka videonovērošanas kameras pieķērušas Tomasu Langenbahu (Thomas Langenbach), īstās cenu zīmes mainot pret mājās izgatavotām.

Viņš apsūdzēts septiņu Lego kastu aptuveni 1000 ASV dolāru vērtībā zādzībā. Zādzības izdarītas rotaļlietu veikalos bagātās Silīcija ielejas pilsētās Mountain View un Cupertino.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lego® Serious Play® metode dod iespēju ar rotaļīguma elementiem runāt par nopietniem biznesa jautājumiem

Pasaulē ir dažādas metodes, ko var izmantot biznesa treniņiem un citiem mērķiem. Lego® Serious Play® ir viena no tādām. «Tā nav nekāda raķešu zinātne, nekas pilnīgi jauns – tās ir labi zināmas lietas citā «mērcē»,» teic Ieva Treija, Lego® Serious Play® trenere. Kad cilvēkiem noliek priekšā Lego® klucīšus, uzreiz sejā parādās smaids, viņi atceras, kā ar tiem spēlējās bērnībā vai ka ir tos gribējuši. Tas rada labus apstākļus, lai nepiespiestā atmosfērā parunātu par biznesa problēmām un uzņēmuma izaicinājumiem. «Reizēm darbiniekiem ir apnicis par to runāt, bet šādi apstākļi rada pozitīvu vidi sarunai,» saka I. Treija.

I. Treija saskārusies ar situācijām, kad cilvēki stāsta, ka viņi tāpat ikdienā izmanto konstruktorus. «Protams, tos var izmantot tāpat, bet šajā metodē ir vajadzīgs koordinators – cilvēks, kurš ir iemācījies procesu, lai tas būtu aizraujošs. Sākumā ir vienkārši uzdevumi, kas kļūst arvien sarežģītāki. Svarīgi, lai cilvēks, kurš vada šo procesu, nodrošinātu to, ka dalībniekiem visu laiku ir interesanti. Lai gan viss notiek brīvā atmosfērā, galarezultātā jābūt atrisinātam uzdevumam, par ko uzņēmums ir vienojies ar koordinatoru,» viņa skaidro. Grupā darbojas maksimums 12 dalībnieku, lai visiem būtu interesanti un katrs varētu iesaistīties. Sākumā visiem ir vienāds komplekts un pirmie uzdevumi nav tieši saistīti ar gala uzdevumu. Sākumā mērķis ir panākt, lai visi ir vienādās pozīcijās – gan tie, kuri bērnībā ir spēlējušies ar klucīšiem, gan tie, kuri to nav darījuši. «Cilvēki uztraucas, ka nav to bērnībā darījuši un nevarēs tik veikli sastiprināt. Tāpēc pirmie uzdevumi ir prasmju nostiprināšanai. Tālāk notiek pievēršanās galvenajam uzdevumam, un tad cilvēki var izmantot papildu klucīšus,» saka I. Treija.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tirdzniecība un pakalpojumi

Lego kļūst par ceturto lielāko rotaļlietu ražotāju

Ritvars Bīders,03.03.2011

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Eiropas konstruktoru ražotāja Lego pārdošanas apjomi 2010. gadā, salīdzinot ar 2009. gadu, palielinājās par 37% līdz 16,01 miljardam Dānijas kronu (1,51 miljardam latu). Tas veicinājis Lego tirgus daļas pieaugumu līdz 5,9%, kā rezultātā kompānija kļuvusi par pasaulē ceturto lielāko rotaļlietu ražotāju, ziņo AFP.

Īpaši strauju pārdošanas apjomu izaugsmi Lego piedzīvojis ASV, Lielbritānijā un Austrumeiropas valstīs.

Lego peļņa pērn palielinājusies par 69% līdz 3,72 miljardiem kronu (350,8 miljoniem latu).

2010. gada beigās Lego nodarbināja 8 365 tūkstošus cilvēku, kas ir par 1 079 vairāk nekā pirms gada.

Pasaulē lielākais rotaļlietu ražotājs joprojām ir Mattel, kam seko Hasbro.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

30 gadus vecs uzņēmējs no Vācijas pilsētas Drēzdenes attīstījis lietotu Lego klucīšu biznesu, vēsta thelocal.de.

Kā raksturo medijs, Kristofa Blodnera birojs ir īsta bērnu paradīze. Viņa kompānija bricksy.com kilogramos iepērk lietotus Lego klucīšus vietnē eBay, veido komplektus un pārdod tos visā pasaulē.

«Svarīgi tirgi ir Itālija, Austrālija, ASV un Singapūra,» stāstījis interneta uzņēmējs. Viņa klienti nākot no 50 valstīm. Panākumu atslēga ir tā, ka leģendārie ķieģelīši, kurus ražo Dānijas kompānija Lego, ir populāri visā pasaulē.

Pirmos 100 kilogramus klucīšu viņš iegādājies izsolē, izstrādājis pats savu sistēmu un pavadījis naktis, tos šķirojot.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Gandrīz seši tūkstoši Lego mīļotāju, no kuriem lielākā daļa bērni, apvienojušies, lai Brazīlijā uzbūvētu, kā tiek uzskatīts, pasaulē garāko lego struktūru, vēsta examiner.com.

31,19 metrus augstās struktūras būvniecība aizņēmusi piecas dienas, un tā Sanpaulu noslēgusies sestdien.

Lai uzbūvētu torni, izmantoti vairāk nekā 500 tūkstoši Lego klucīšu.

Iepriekšējais garākā Lego torņa rekords tika uzstādīts 2010.gadā Čīlē. Šī torņa garums bija 30,94 metri.

Jaunākais Lego tornis būs apskatāms līdz 14.aprīlim.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šā gada septembrī rotaļlietu ražotāja Lego mītnes vietā Billundā, Dānijā durvis vērs jauns centrs, kura autore ir Dānijas arhitektūras firma Bjarke Ingels Group (BIG), ziņo thelocal.dk.

Lego Māja, kas līdzinās 21 kopā sastiprinātam plastmasas klucītim, patlaban ir būvniecības stadijā. Vienlaikus ēkas fasāde radīs iespaidu, ka tās celta no tūkstošiem Lego klucīšu.

2000m2 lielajā Lego Mājā būs četras pieredzes zonas, kā arī šedevru galerija, kurā entuziasti varēs izstādīt savus darbus.

Ēkas centrālais laikums būs brīvi pieejams, taču par ieiešanu pieredzes zonās būs jāmaksā.

Saskaņā ar plāniem Lego Māja durvis vērs 2017. gada 28. septembrī.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šā gada pirmajā pusgadā Dānijas rotaļlietu ražotāja Lego ienākumus stabilizēt palīdzējuši dinozauru un Bugatti sporta mašīnu pārdošanas apjomi, raksta Reuters.

Pērn pirmoreiz vairāk nekā desmit gadu laikā ražotāja pārdošanas apjomi saruka, taču šogad uzņēmuma pārdošanas līkne atkal virzās augšup.

Pērn Lego paziņoja, ka biznesa izaugsme kļuvusi sarežģīta, tādēļ uzņēmums pārveido modeli. DB jau rakstīja, ka pērn kompānija arī likvidēja 1400 darbvietu, lai vienkāršotu biznesa modeli. Kompānijas plāniem atjaunot izaugsmi šogad izaicinājumu radījusi ASV lielākā rotaļlietu tirgotāja Toys’R’Us bankrots, taču pieprasījums pēc jauniem produktiem, piemēram, dinozauriem no Jurassic World komplektiem palīdzējis ienākumus audzēt.

«Esmu apmierināts, jo mums šogad izdevies stabilizēt izaugsmi, un to mēs esam darījuši pirmajā pusgadā,» uzsver kompānijas vadītājs Nīls Kristiansens.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Lego izmēģinās spēkus tiešsaistes videospēļu tirgū

,11.01.2010

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Dānijas rotaļlietu ražotājs Lego plāno ieņemt savu vietu starp pasaulē populārajām tiešsaistes videospēlēm, laižot klajā spēli Lego Universe, ziņo Swedish Wire.

Lego Universe veidotāji – kompānija NetDevil – norāda, ka jaunā videospēle būšot patlaban populāro tiešsaistes spēļu World of Warcraft, Second Life un Club Penguin apvienojums vienā.

Lai gan iznākušas jau vairākas Lego videospēles, šī ir kompānijas pirmā spēle, kas balstīta uz tādu pašu ideju, kā patlaban populārās World of Warcraft un Second Life.

Komentāri

Pievienot komentāru
Darba vide

Problēmas uzņēmumā risina spēlējoties ar Lego klučiem

Linda Zalāne,23.10.2017

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Spēlējoties ar Lego klučiem, uzņēmuma darbinieki tiek mudināti apkopot domas un ģenerēt jaunas idejas

Dāņu rotaļlietu ražotājs Lego® (Lego Group), mainoties bērnu rotaļāšanās paradumiem, pievērsies pieaugušajiem, kuriem ar spēles elementu palīdzību ļauj risināt problēmas kā profesionālajā darbā, tā privātajā sfērā. «Lego® Serious Play® (LSP) ir metode, kas palīdz komunicēt, formulēt un sakārtot domas un idejas, lai pieņemtu stratēģiskus lēmumus un risinātu problēmas uzņēmumos, komandas darbā, kā arī individuālajā personības attīstības jomā. Metode ir balstīta uz plašiem pētījumiem uzņēmējdarbības, attīstības, psiholoģijas un jaunu iemaņu un zināšanu gūšanas jomā,» stāsta LSP metodes moderatore, sertificēta trenere Linda Kimeiša, kura par to uzzināja, strādājot pie zinātniska kosmosa projekta, jo šādu metodi izmanto situācijās, kad ir grūti pieņemt lēmumus un nepieciešams panākt, lai visa procesā iesaistītā komanda saprot, par ko ir stāsts.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Paziņojot par pārdošanas apjomu pieaugumu 13% apmērā, Dānijas Lego kļuvis par pasaulē otru lielāko rotaļlietu ražotāju, ziņo BBC.

Sešos mēnešos - līdz 30. jūnijam - Lego pārdošanas apjomu rādītājs sasniedzis 1,8 miljardus ASV dolāru, pārspējot ASV bāzēto Hasbro.

Saskaņā ar uzņēmuma sniegto informāciju pirmā pusgada peļņa uzkāpusi līdz 550 miljoniem ASV dolāru un tirgus daļa - līdz 8,8%. Uzņēmums patlaban ir Dānijas bagātākā cilvēka - Kjelda Kirka Kristiansena - kontrolē. Viņš ir Lego dibinātāja mazdēls.

Pasaulē lielākais rotaļlietu ražotājs ir ASV uzņēmums Mattel.

Lego pārdošanas apjomu kāpumu veicinājusi Čima rotaļlietu sērija.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Rīgas Tehniskās universitātes Inženierekonomikas un vadības fakultātē izveidota "Lego® Serious Play®" laboratorija, piedāvājot studentiem un mācībspēkiem radošā ceļā rast efektīvus risinājumus dažādiem izaicinājumiem.

Metode tiks arī izmantota, lai daudzveidotu studiju procesu fakultātes Uzņēmējdarbības inženierijas un vadības institūtā.

"Lego® Serious Play®" metode ir domāšanas, komunikācijas un problēmu risināšanas tehnika, kas izstrādāta, lai sekmētu organizāciju, komandu un indivīdu darbību, stāsta RTU Inženierekonomikas un vadības fakultātes Uzņēmējdarbības inženierijas un vadības institūta direktors, sertificēts "Lego® Serious Play®" treneris Deniss Ščeulovs. Tā ļauj risināt gan tagadnes un nākotnes problēmas, gan modelēt retrospektīvu, lai labāk saprastu pagātnes kļūdas un tās labotu.

Metode balstīta plašos uzņēmējdarbības, organizāciju, attīstības, psiholoģijas un pedagoģijas pētījumos, tās pamatā ir zināšanu atklāsme caur darbošanos ar rokām. Proti, caur it kā vienkāršu rotaļāšanos ar "Lego" klucīšiem, būvējot dažādus modeļus, zinoša trenera vadībā ir iespējams apzināties savas idejas, atraisīt iztēli, atbrīvoties komunikācijai, individuāli un mijiedarbībā ar citiem nonākt pie atbildēm un risinājumiem, cieņpilni reflektēt arī uz negatīvu informāciju. Metode palīdz risinājumu meklēšanā un lēmumu pieņemšanā aktīvi iesaistīt pilnīgi visus dalībniekus, kas palīdz nonākt pie negaidītiem un inovatīviem risinājumiem, vienlaikus novērtēt katra indivīda ieguldījumu un līdzatbildību, tādējādi arī mainot organizācijas kultūru, skaidro universitātē.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pasaulē

Lego ir lielāko peļņu nesošais rotaļlietu ražotājs pasaulē

Jolanta Sēnele, speciāli DB,17.02.2017

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lego ir stiprāks pat par Google! Vismaz tajā, kas attiecas uz zīmolspēku, par ko liecina ikgadējais zīmolu novērtēšanas un stratēģiskās konsultācijas firmas Brand Finance izveidotais zīmolspēka (brand power) saraksts.

Šogad (2017) krāsainais klucītis bija šī saraksta pašā augšgalā, aiz sevis atstājot tādus garā līdzīgos kā Mikimausis un Bārbija. Vai klucīšus tik labi pērk? Nē, pie vainas ir Lego filmas. Jaunākā no tām, Lego Batman, pirmajā izrādīšanas nedēļā kases ienākumu ziņā ir pārspējusi pat sadomazohistiski iekrāsotos 50 tumšākos toņus. Acīmredzami sekss vairs nerullē! Toties klucīšiem klājas labi ne tikai citos glancētos sarakstos, bet arī realitātē. Tā gan vienmēr nav bijis.

Lego aizsākumi meklējami pagājušajā gadsimtā, kad lielās Depresijas pašā kulminācijā dānis Ole Kirks Kristiansens savā galdniecībā Billundā sāka taisīt koka rotaļlietas, jo pieprasījums pēc koka trepēm un gludinājamajiem dēļiem strauji apsīka. Leģenda vēsta, ka pirmā izgatavotā rotaļlieta bija pīle, kas galu galā izrādījās tik pieprasīta, ka Kristiansens pilnībā pievērsās tikai spēļmantām.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Mūsdienās no Lego klucīšiem iespējams uzbūvēt ļoti daudz lietu, taču to var izmantot arī citādā veidā – diversificējot portfeli, raksta Bloomberg.

Trīsdesmit gadu laikā Lego atdeve bijusi lielāka nekā lielās kapitalizācijas akcijām, obligācijām un zeltam, liecina Krievijas Ekonomikas augstskolas profesore Viktorija Dobrinskaja.

Viņas izpēte liecina, ka vecāki Lego komplekti internetā tiek pārdoti daudzreiz dārgāk nekā oriģinālā cena. Tā, piemēram, Star Wars Darth Revan komplekts 2014.gadā maksāja 3,99 dolārus, bet pēc gada eBay tika pārdots par 28,46 dolāriem, kas ir 613% atdeve.

Eksperte analizējusi 2300 komplektus, kas pārdoti no 1987.gada līdz 2015.gadam, un secinājusi, ka komplekti, no kuriem būvē pilis un Džedi zvaigžņu karotāju komplekti gadā radījuši 11% ienesīgumu. Mazie komplekti bijuši pelnošāki nekā vidējie.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pasaulē

Eiropas tiesa lēmusi - Lego figūrām ir aizsargāta forma

Lelde Petrāne,17.06.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lego figūriņu forma ir aizsargāta preču zīme un tādēļ tās nedrīkst kopēt, atsaucoties uz ES tiesas lēmumu, ziņo BBC.

Konkurents Best-Lock, kas ražo līdzīgas rotaļlietas, apstrīdēja Lego centienus aizsargāt cilvēku figūriņu formu, taču cieta neveiksmi.

Lego, pasaulē lielākais rotaļlietu ražotājs, trīsdimensiju preču zīmi reģistrēja 2000. gadā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lai rastu jaunus mājokļa risinājumus dažādiem cilvēkiem visā pasaulē, Zviedrijas mēbeļu ražošanas uzņēmums IKEA plāno vairākas sadarbības ar globāliem zīmoliem - LEGO, adidas, H&M un Byredo, paziņojis uzņēmums.

Apvienojot IKEA prasmes mājokļa uzlabošanā un citu nozaru uzņēmumu zināšanas, mērķis ir radīt jaunus un praktiskus risinājumus izaicinājumiem, ar ko ik dienu saskaras cilvēki visur pasaulē: sākot ar nekārtību, ko bērni mājās rada, spēlējoties ar LEGO klucīšiem, līdz pat globālām problēmām, kā atkarība no naftas izcelsmes materiālu izmantošanas audumu ražošanā.

Kopā ar sporta preču zīmolu adidas IKEA vēlas rast jaunus un gudrus risinājumus, kas ļautu cilvēkiem – īpaši domājot par pusaudzēm un māmiņām ar maziem bērniem – piekopt aktīvu dzīvesveidu. Tiek izstrādāti produkti, kas ļaus sportot mazos mājokļos, netraucējot kaimiņus vai citus ģimenes locekļus, un kas padarīs vingrošanu jautru – īpaši iedvesmojot iesaistīt arī bērnus. Gaidāms, ka pirmie šīs sadarbības laikā radītie produkti tiks prezentēti 2021. gadā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Kanādas sastāvā esošā Kvebekas province, kas cenšas kontrolēt Covid-19 omikrona paveida izplatību, tuvākajās nedēļās ieviesīs jaunu veselības nodokli tiem, kas nav vakcinēti pret Covid-19.

"Mēs strādājam pie ieguldījuma veselībā, kuru dotu visi pieaugušie, kas atsakās vakcinēties," jo viņi rada "finansiālu slogu visiem kvebekiešiem", sacīja Kvebekas premjerministrs Fransuā Lego.

10% pieaugušo kvebekiešu, kas vēl nav saņēmuši nevienu Covid-19 vakcīnas devu, nedrīkst "kaitēt" tiem 90%, kas to ir saņēmuši, sacīja premjers.

"Par to nav jāmaksā visiem kvebekiešiem," Lego teica preses konferencē.

Viņš sacīja, ka Kvebekas provinces valdība grib, lai šis nodoklis būtu "ievērojamā apjomā".

"Es jūtu šo neapmierinātību ar nevakcinēto minoritāti, kura, ņemot visu vērā, noslogo mūsu slimnīcas," teica Lego. Viņš paskaidroja, ka šie 10% nevakcinēto pieaugušo pārstāv 50% no intensīvajā aprūpē esošajiem cilvēkiem, un nosauca šo situāciju par "šokējošu".

Komentāri

Pievienot komentāru