Solāriju studiju apmeklētāju skaits ir stabils; lielie spēlētāji par apmeklētāju trūkumu nesūdzas
Staigājot pa pilsētu, rodas iespaids, ka solāriju salonu vairs nav tik daudz kā kādreiz. SIA BG solāriju nodaļas vadītāja Santa Belte uzsver, ka nav pamata apgalvojumam, ka solāriju popularitāte piedzīvo norietu. «Ir mainījušies sauļošanās paradumi, turklāt normatīvi un prasības solāriju saloniem ir kļuvušas stingrākas, kas nozīmē, ka nav tik daudz mazu salonu. Tie, kas jau iepriekš ir rūpējušies par kvalitatīva pakalpojuma sniegšanu, turpina strādāt un attīstīties. Labā ziņa ir tā, ka tirgū paliek mazāk «kaktu» solāriju, kur netiek ievērotas ne lampu atbilstības prasības, ne higiēnas normas, un tas var radīt iespaidu, ka salonu kopumā ir mazāk. Labāk, lai ir mazāk studiju, bet visām ir augsta kvalitāte,» viņa teic. Šobrīd Latvijā ir 13 autorizētas Blue Box studijas. Sauļošanās salona HairRiga Sun īpašniece Ilva Banka-Okorie spriež, ka sauļošanās salonu ir krietni mazāk nekā agrāk. «Sauļošanās 2000. gadu sākumā bija ļoti populāra un pieprasīta. Šobrīd šis izteiktais popularitātes vilnis ir aizgājis. Arī negatīvā informācija presē to ir ietekmējusi. Šobrīd klienti zina, kāpēc sauļojas, un jūt, ka sauļošanās viņiem nāk par labu. Tas nav modes kliedziens. Daudz ir arī tādu klientu, kas sauļojas neregulāri, pirms kāda pasākuma, ceļojuma u.tml.,» viņa teic.
To, ka solāriju studiju ir mazāk, Adrenaline Tan, kam Rīgā ir četri saloni, mārketinga vadītāja Kate Beresņeva skaidro ar lielu konkurenci un augstām izmaksām, ko veido noma, elektrība, transports u.c. «Lai noturētu stabilu vietu tirgū, jānodrošina kvalitāte, kas nozīmē augstas izmaksas. Taču likt pakalpojumam tik augstu cenu, lai noturētu augstu rentabilitātes rādītāju, nav iespējams, jo tad vienkārši nebūs pieprasījuma – iedzīvotāji vēlas komfortu, prasības ir augstas, taču maksātspēja ir stipri ierobežota. Piemēram, Rietumeiropā pakalpojuma cena ir trīs līdz četras reizes augstāka, kas arī būtu atbilstoši izmaksām un sekmētu veiksmīgu uzņēmuma darbību,» viņa norāda. Savukārt Cēsu salona Babè īpašniece Kristiāna Aigare-Nikolajeva norāda, ka pieprasījums pēc šiem pakalpojumiem ir stabils un nevarot apgalvot, ka solāriji vairs nebūtu populāri.
Visu rakstu Mazāk, bet ievērojot noteikumus lasiet ceturtdienas, 2. novembra, laikrakstā Dienas Bizness!