Jaunākais izdevums

Pirms četriem mēnešiem skaistumkopšanas salons «HairRiga» publicēja darba sludinājumu friziera vakancei un atsaucās Rīgas Tehniskās universitātes students no Uzbekistānas.

«Iepriekš Shamsiddin Kabilkhanov trīs gadus ir strādājis par bārberi Taškentā un viņam padodas tiešām fantastiski griezumi. Pēc mēneša viņš ieteica citu puisi no Uzbekistānas Javokhir Rakhimov, kurš arī ir ļoti labs frizieris un strādā t/c «Rīga Plaza»,» stāsta Ilva Banka–Okorie, salona «HairRiga» īpašniece.

Vaicāta, cik sarežģīti ir pieņemt darbā ārvalstu studentus, viņa teic, ka šajā gadījumā īpašu grūtību neesot – frizieri ir studenti, kuriem jau ir nokārtoti visi dokumenti un kuri drīkst strādāt 20 stundas nedēļā. Viņiem kā studentiem darbadienās ir mācības un viņi var strādāt brīvdienās, kas salonam ir īpaši izdevīgi, jo tas atrodas tirdzniecības centrā un klientu pieplūdums ir tieši brīvdienās. Kopumā abos salonos brīvdienās vidēji ir simt klientu, bet darbadienās divreiz mazāk.

Nelielas problēmas bijušas saistībā ar valodu. Sākumā klienti pēc tam, kad tika brīdināti, ka frizieri runā tikai angliski vai krieviski, bija visai pārsteigti, bet vēlāk saprata iemeslu un pieņēma to visai labi. «Mums ir daudz pozitīvu atsauksmju no klientiem, ka viņi sen neesot bijuši pie tik rūpīga meistara. Viņiem ir ļoti laba attieksme pret darbu – no visas sirds cenšas, nekad nekavē, neiebilst aizstāt kolēģus,» slavē I. Banka–Okorie.

Šobrīd «HairRiga» salonā t/c «Olimpia» strādā 30 speciālisti, bet t/c «Riga Plaza» – 15. Atrast jaunus speciālistus esot sarežģīti, tāpēc I. Banka–Okorie priecājas, ka darbā piesakās arī ārzemju studenti.

Salonu īpašniece stāsta, ka šajā biznesā var just sezonalitāti – vasarā katru dienu ir daudz pedikīra un manikīra procedūras. Salīdzinājumam – ziemā pedikīru veic vien daži cilvēki nedēļā. Tāpat vasarā daudz vairāk klientu izvēlas vaksāciju.

DB jau rakstīja, ka «HairRiga» salons t/c «Rīga Plaza» izceļas ar to, ka tajā nav administratores un tā vietā klienti var izņemt numuriņu un pašapkalpoties. Uzņēmēja šo pieeju mēģināja ieviest arī salonā t/c «Olimpia», bet tur tas neaizgāja. Iespējams, tas skaidrojams ar to, ka salons pastāv jau kopš 2005. gada un ir daudzi pastāvīgie klienti, kuri ir pieraduši pie pieraksta sistēmas.

Pirmo salonu I. Banka–Okorie atvēra, kad viņai bija 24 gadi un studēja medicīnu Rīgas Stradiņa Universitātes 5. kursā. Toreiz bija populāri gēla un akrila nagi un, lai gan sākumā pati ar to nodarbojās, vēlāk izveidoja manikīra salonu, kur dot darbu citiem un lai pati varētu turpināt mācības. Sākumā tas bija tikai manikīra salons, bet vēlāk, klientu mudināta, viņa sāka piedāvāt arī frizēšanas pakalpojumus. Laika gaitā uzņēmējai ir bijuši saloni arī t/c «Azur» un t/c «Barona centrs», taču tie neesot bijuši tik veiksmīgi un ar laiku tika slēgti.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pakalpojumi

Sekojot idejai: Frizētava ar numuriņu sistēmu tirdzniecības centros

Laura Mazbērziņa,15.04.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Jau otrajā salonā HairRiga administratora pienākumus pilda robots – numuriņu izsniedzējs, gluži kā bankā; nākotnē uzņēmums vēlētos būt vairākos tirdzniecības centros.

Friziersaloni HairRiga šobrīd ir raduši mājvietu divos Rīgas iepirkšanās centros - Olimpia un Rīga Plaza, tomēr uzņēmumu SIA HairRiga Sun un SIA HairRiga īpašniece Ilva Banka-Okorie atklāj, ka nākotnē viņa vēlētos atvērt HairRiga arī tirdzniecības parkā Alfa vai Spice.

Koncepts kā nevienam

Abos HairRiga friziersalonos administratora vietā strādā robots – numuriņu izsniedzējs. Pirmais robots tika ieviests 2017. gadā līdz ar jauno friziersalonu Rīga Plaza, bet kopš šā gada marta šī sistēma darbojas arī Olimpia.

I. Banka-Okorie nav dzirdējusi, ka kādam citam salonam būtu šāds koncepcija, skaidrojot, ka HairRiga princips ir līdzīgs kā bankā, jo ir dzīvā rinda ar numuriņu sistēmu. Iestāties rindā jeb iegūt savu kārtas numuru var arī mājaslapā – tiešsaistē, piesakoties uz konkrētu datumu un laiku. Numuriņu iekārtā investēti 3,5 tūkstoši eiro. I. Banka-Okorie ir pārliecināta, ka ilgtermiņā šis ieguldījums atmaksājas, jo būtiski palielinās friziersalona efektivitāte. Ierodoties friziersalonā, cilvēks paņem savu numuriņu. Gaidot savu kārtu, viņš var izstaigāt veikalus, paēst vai izdarīt kaut ko citu. Pienākot rindai, salona klients mobilajā tālrunī saņemt ziņu ar norādi, ka var ierasties HairRiga.

Komentāri

Pievienot komentāru