Šogad kosmētikas ražotājs Stenders plāno vismaz 25% pieaugumu pret iepriekšējo gadu un sasniegt vismaz 8 miljonu eiro apgrozījumu
«Šogad esam mainījuši fiskālo gadu uz 1. aprīlis – 31. marts, tomēr jau tagad redzam, ka pieaugums ir ievērojams tieši pateicoties veiksmīgai esošo partneru darbībai, jauniem tirgiem un produktu portfeļa straujajai izaugsmei,» saka Baiba Čipa-Ziemele, SIA Stenders starptautiskā mārketinga vadītāja.
Šis gads uzņēmuma iekšējā attīstībā un kopējā izaugsmē ir bijis nozīmīgs. Kopš šī gada janvāra Stenders valdes priekšsēdētājs un uzņēmuma vadītājs ir Žiljēns Laports, kurš ir strādājis vadošos amatos L’Oreal grupas uzņēmumos, kā arī tādos starptautiskos kosmētikas uzņēmumos kā L’Occitane, Crabtree & Evelyn u.c. «Līdz ar vadības maiņu, uzņēmums turpina fokusēties uz globālu attīstību, paplašinot produktu portfeli un turpinot savas darbības paplašināšanu ārvalstu tirgos. Gada sākumā uzņēmums ir panācis vienošanos ar vadošo Baltijas riska kapitāla fondu pārvaldnieku BaltCap par papildus viena miljona eiro ieguldījuma veikšanu. Līdz ar to šajā gadā ieguldījām ražošanas attīstībā, esam attīstījuši rekordlielu skaitu produktu, tai skaitā pilnīgi jaunas kategorijas – aromātu līnijas un kosmētikas produktu līniju vīriešiem,» stāsta B. Čipa-Ziemele.
Eksporta īpatsvars ir aptuveni 70% no visa uzņēmuma apgrozījuma. Pašlaik Stenders savu produkciju eksportē jau uz 25 valstīm. Šī gada oktobrī atvērts pirmais Stenders veikals Singapūrā, kas ir nozīmīgs solis uzņēmuma attīstībā un tālākai darbībai Dienvidaustrumāzijā. Šogad uzņēmums ir stiprinājis savas pozīcijas arī Eiropā un novembra beigās atvēris pirmo veikalu Portugālē, kā arī stiprinājis sadarbību ar tādiem tirdzniecības tīkliem kā Douglas. Stenders produkciju var iegādāties ne tikai Latvijas Douglas mazumtirdzniecības tīklā, bet arī Polijā un Rumānijā. «Esam uzsākuši sadarbību arī ar Vācijas universālveikalu tīklu Karstadt,» teic B. Čipa-Ziemele.
Viņa vērtē, ka gan globāli, gan Latvijā kosmētikas un parfimērijas nozare ir dzīva un dinamiska, ko labi parādot dažādu starptautisku zīmolu ienākšana tirgū. «Pieaugot izvēles iespējām, pieaug arī uzņēmumu atbildīgāka pieeja produktu izstrādei un ražošanai. Sevišķi nozīmīga loma ir uzņēmumu un klientu attiecībām, klientu vajadzību izzināšanai un savstarpējai atgriezeniskajai saitei, kas palīdz veidot sociāli atbildīgu zīmolu un konkurētspējīgu produktu. Pasaules kosmētikas formu un saturu pašlaik samērā spēcīgi veido Āzija, jo sevišķi Dienvidkoreja, kas ar savu spēcīgo produktu konceptu izstrādi, inovācijām un ražošanas kvalitāti strauji iekaro pasauli. Arī Stenders seko šīm globālajām tendencēm, tādēļ sejas kosmētikas izstrādē sadarbojamies ar Korejas ražotājiem,» saka B. Čipa-Ziemele.