2007.gada 19.decembrī Konkurences padome (KP) pieņēmusi lēmumu par 42 218,30 latu lielu naudas soda un tiesiskā pienākuma piemērošanu SIA Latvijas propāna gāze (LPG), kas atrodoties dominējošā stāvoklī sašķidrinātās naftas gāzes piegādes un tirdzniecības no pazemes tvertnēm daudzdzīvokļu dzīvojamo mājām Ventspils pilsētā un Ventspils pilsētas daudzdzīvokļu dzīvojamo māju gāzes apgādes iekšējās sistēmas tehniskās apkopes pakalpojumu tirgos, ļaunprātīgi izmantojusi savu dominējošo stāvokli, liecina padomes sniegtā informācija medijiem.
LPG Ventspils namu apsaimniekotājiem izvirzīja nepamatotas prasības, kā arī mērķtiecīgi radīja šķēršļus citu tirgus dalībnieku darbībai šajā tirgū, norāda Konkurences padome.
29.06.2006. KP saņēma Ventspils pašvaldības un dzīvojamo māju apsaimniekotāju iesniegumu izvērtēt SIA Latvijas propāna gāze (LPG) darbības likumību, tajā skaitā sūdzoties par to, ka LPG ir ieplānojusi pārtraukt patērētāju apgādi ar sašķidrināto naftas gāzi pa cauruļvadiem no gāzes tvertnēm, nodrošinot sašķidrinātās naftas gāzes piegādi patērētājiem balonos, noslēgt līgumu ar LPG par dzīvojamo māju gāzes apgādes iekšējās sistēmas tehnisko apkopi, maksājot 1,12LVL no katra dzīvokļa mēnesī, un izvirzot prasības dzīvojamo māju apsaimniekotājiem, ja mājas gāzes apgādes iekšējās sistēmas tehnisko apkopi (hermētiskuma pārbaudi) veiktu cita licencēta firma.
Izvērtējot situāciju, KP secināja, ka LPG nav pamata pārtraukt patērētāju apgādi ar sašķidrināto naftas gāzi, atsaucoties uz dzīvojamo māju iekšējo gāzes vadu slikto stāvokli un novecojošu infrastruktūru. Veicot situācijas pārbaudi, KP neieguva pierādījumus, ka ēkās esošie iekšējie gāzes vadi būtu ekspluatācijai nederīgi, līdz ar to pamatojums iespējamai gāzes atslēgšanai nav pamatots. LPG šādā veidā izmantotu apsaimniekotāju atkarību no LPG gāzes piegādēm, lai panāktu daudzdzīvokļu dzīvojamo māju apsaimniekotāju piekrišanu LPG izvirzītajām prasībām. Izvērtējot namu apsaimniekotājiem izvirzītās prasības attiecībā uz situācijām, ja namu apsaimniekotāji iekšējo gāzes vadu tehniskai apkopei piesaistītu citus tirgus dalībniekus (nevis LPG), KP konstatēja, ka LPG izvirzītās prasības rada nepamatotas barjeras citu (potenciālo) tirgus dalībnieku ienākšanai dzīvojamo māju iekšējo gāzes vadu tehniskās apkopes pakalpojuma tirgū. Attiecībā uz LPG piedāvāto ikmēneša maksu 1.12LVL no katra dzīvokļa (slēdzot ar LPG attiecīgu līgumu) par dzīvojamo māju gāzes apgādes iekšējās sistēmas tehnisko apkopi, KP konstatēja, ka, piedāvājot patērētājiem tehniskās apkopes „pakalpojumu komplektu” par vienotu ikmēneša maksu 1.12LVL apmērā, vienlaicīgi nenodrošinot patērētājam iespēju saņemt atsevišķus tehniskās apkopes pakalpojumus sadalītā veidā pēc patērētāja vajadzības, atsevišķi par tiem norēķinoties, tek ierobežota patērētāja izvēles brīvība pakalpojumu saņemšanā. Turklāt, KP lietas izpētes gaitā secināja, ka pastāv iespēja gāzes iekšvadu tehniskās apkopes pakalpojumus sniegt atsevišķi un dažādiem komersantiem.
KP esošo situāciju vērtēja kā smagu dominējošā stāvokļa ļaunprātīgas izmantošanas aizlieguma pārkāpumu, pieņemot lēmumu par naudas soda un tiesiskā pienākuma uzlikšanu – nodrošināt patērētājam iespēju saņemt atsevišķi sev nepieciešamo pakalpojumu pēc vajadzības, sadalot daudzdzīvokļu dzīvojamās gāzes apgādes iekšējās sistēmas tehnisko apkopes pakalpojumu („pakalpojuma komplekts”, skatīt lēmuma 4.1.4.p.) atsevišķos pakalpojumos;
Nepieprasīt no dzīvojamo māju apsaimniekotājiem (vai citas personas) samaksu par gāzes padeves pārtraukšanu, atjaunošanu un darbu pieņemšanu, ja dzīvojamo māju gāzes apgādes iekšējās sistēmas tehniskās apkopes pakalpojumu sniedz cits komersants.