SIA Philip Morris Latvia tomēr būs jāmaksā Patērētāju tiesību aizsardzības centra (PTAC) uzliktais naudas sods tūkstoš latu apmērā par pretkontrabandas pasākumu ietvaros sniegtajām reklāmām. Rīgas apgabaltiesa ir atstājusi spēkā SIA Philip Morris Latvia pārsūdzēto Rīgas pilsētas Ziemeļu rajona tiesas spriedumu, ar kuru atstāts negrozīts PTAC lēmums.
PTAC atzina reklāmas par normatīvajiem aktiem neatbilstošām, jo, lai gan tās aicināja neiegādāties kontrabandas cigaretes, kopējā kontekstā varēja veicināt ražotāja Philip Morris tabakas izstrādājumu pirkšanu un patēriņu. Rīgas apgabaltiesas spriedums nav pārsūdzams.
Jāatgādina, ka šā gada pirmajā pusē SIA Philip Morris Latvia sociālās kampaņas ietvaros dažādos plašsaziņas līdzekļos un vidē izplatīja reklāmas ar mērķi vērst uzmanību uz kontrabandas cigarešu radītajām sekām.
PTAC secināja, ka konkrētajā gadījumā reklāmās ietvertie teksti aicināja patērētājus neiegādāties kontrabandas cigaretes, tomēr, tādējādi aicinot iegādāties konkrēta ražotāja tabakas izstrādājumus, kas tiek pārdoti, ievērojot normatīvajos aktos noteiktās normas.
Komersants papildus reklāmas tekstiem sākotnēji izvietojis ražotāja preču zīmi (ģerboni) un atpazīstamības zīmi, kas vēlāk tika nomainīta ar komersanta pilnu juridisko nosaukumu.
Tabakas izstrādājumu ražotāju un izplatītāju nosaukuma norādīšana pati par sevi atbilstoši normatīvajiem aktiem neesot reklāma, tomēr atsevišķos apstākļos (atkarībā no nosaukuma izmantošanas mērķa un veida) arī nosaukuma norādīšanu/izmantošanu likuma izpratnē ir atzīstama par tabakas izstrādājumu reklāmu.
PTAC norāda, ka saskaņā ar likumu tabakas izstrādājumu reklāma ir atļauta tikai speciālajos izdevumos, kas paredzēti komersantiem, kuri nodarbojas ar tabakas izstrādājumu tirdzniecību, kā arī izdevumos, kas izdoti un drukāti valstīs, kuras nav Eiropas Savienības dalībvalstis, un nav paredzēti Eiropas Savienības tirgum.