Nolūkā vairot klientu pulku skatloga iekārtošanā ir vērts nežēlot nedz līdzekļus, nedz izdomu, pirmdien raksta laikraksts Dienas Bizness.
Skatlogs ir kā magnēts, kas ne vien mudina pircēju iegriezties veikalā, bet arī sniedz vēstījumu, piemēram, par aktualitātēm modes jomā vai to, kādi produkti atrodami veikala plauktā. Galvenais ir prast gudri izmantot šo reklāmas rīku. Aptaujātie veikalnieki un skatlogu noformētāji DB atzīst, ka Latvijā šajā jomā vēl ir izaugsmes iespējas, jo vēl aizvien lielai daļai veikalu skatlogi ir bezpersoniski un tie nepilda svarīgāko funkciju – reklāmu.
Skatloga iekārtojums noteikti ir ne tikai veikala rakstura un vērtību parādīšana un klientu pieskaitīšanas veids, bet arī daļa no interjera. «Cilvēki šobrīd ir izteikti «vizuāļi», viņiem patīk baudīt ar acīm, tāpēc, lai apmeklētājs pārtaptu par klientu, nepieciešams to uzrunāt un aizraut no pirmā skata,» stāsta dizaina papīrlietu veikala Manilla īpašniece Linda Lukstiņa. Manilla skatlogu iekārtojumu maina četras reizes gadā, tādējādi pielāgojoties sezonālām sajūtām. Parasti tiek nomainīts tikai vizuālais noskaņojums, bet pamata uzbūve paliek nemainīga. «Manuprāt, liels skatlogs ir vērtība un labs klientu piesaistīšanas veids pat neatkarīgi no tā, kā tas ir iekārtots. Manilla veikala jaunajās telpās Tērbatas ielā esam tikuši pie plašiem skatlogiem un izteikti jūtam impulsīvo apmeklētāju un tūristu pieaugumu. Esmu pārliecināta, ka vislielākais nopelns ir tieši plašajiem skatlogiem, nevis veikala atrašanās vietai,» pārliecināta L. Lukstiņa.
Tāpat arī dizaina koncepta veikals Imagehouse skatloga noformējumu maina četras reizes gadā līdz ar sezonām. «Vienā skatlogā mums nepieciešams komunicēt par divām savā starpā atšķirīgām nozarēm – interjeru un modi, tāpēc skatloga scenogrāfiskais uzdevums ir pietiekami sarežģīts, jo vienā ierobežotā telpā mums ne tikai jāveido attiecības abu sfēru starpā, bet arī jāveido pietiekami saprotama produktu ekspozīcija, kas uzrunā garāmgājējus ne tikai idejiski, bet, protams, arī komerciāli. Modes pasaulē darbojas arī atlaižu periodi, ko īpaši reklamējam tieši skatlogos, lai cilvēkiem atgādinātu, ka savas kārotās lietas tagad iespējams iegādāties par daudz zemāku cenu. Interjerā atlaides nepastāv, ja nu vienīgi gadījumos, kad tiek izpārdota ekspozīcija, bet kopumā interjerā nav vecu kolekciju – pretēji tam, kā tas ir modē,» stāsta dizaina koncepta veikala Imagehause vadītāja Grēta Gorjučko. Ņemot vērā Imagehouse dizaina konceptu, tas skatloga noformējumā nevar būt ierasti klasisks, līdz ar to vienmēr cenšas atšķirties ar ko pamanāmu, atšķirīgu un unikālu. «Jo, ja reiz mūsu iekšpuse ir tik unikāla Latvijai, tad par to ir jāstāsta arī mūsu ārienei,» viņa turpina.
U/v Stockmann skatlogi tiek mainīti, sākoties jaunai kampaņai. Tas var būt vienu reizi mēnesī, bet var būt arī retāk. Tādu kampaņu laikā kā Trakās dienas skatlogi tiek nomainīti ik pa piecām dienām. «Primārais skatloga mērķis ir radīt garāmgājējos iedvesmu un impulsu ienākt veikalā, parādīt cilvēkiem aktuālākās modes tendences un must have produktus. Tāpat skatlogam jāatspoguļo universālveikala kampaņa, kā arī jāstiprina un jāparāda Stockmann zīmola vērtības un kategorijas, kuras pārstāvam: modi, māju, kosmētiku un pārtiku. Skatlogs ir mūsu veikala vizītkarte, ar to mēs stiprinām Stockmann zīmola tēlu un parādām, ka tas pārstāv skandināvu stila estētiku,» stāsta u/v Stockmann vizuālā mārketinga vadītāja Ieva Damberga.
Visu rakstu Jāatrod īstais kods lasiet pirmdienas, 6.augusta laikrakstā Dienas Bizness.