Vietā, kur jaunākās tehnoloģijas ir īpašā godā, pamazām palielinās bažas par dažādu ierīču pārāk lielo ietekmi uz cilvēku dzīvēm, vēsta The New York Times (NYT).
Stjuarts Krebs (Stuart Crabb), viens no sociālā portāla Facebook vadības pārstāvjiem, līdzīgi kā citi tehnoloģiju nozares pārstāvji, pauž, ka jaunākās tehnoloģijas ir jāizmanto ar mēru.
Pēdējā laikā notikušajās konferencēs vairāku tehnoloģiju kompāniju vadītāji pauduši, ka milzīgais pieprasījums pēc dažādiem atjauninājumiem, jaunām tehnoloģiju un ierīču izmantošanas iespējām rada gluži vai atkarību, kas var iedragāt gan cilvēku produktivitāti, gan personīgās attiecības.
«Ja jūs ieliksiet vardi aukstā ūdenī un lēnām ūdeni karsēsiet, vardīte pamazām uzkarsīs līdz nāvei – tā ir uzskatāma analoģija ar jaunāko tehnoloģiju lietošanu,» norāda Facebook pārstāvis S. Krebs. Viņš uzskata, ka cilvēkiem būtu vairāk jāpievērš uzmanība tam, kā tiešsaistē pavadītais laiks ietekmē viņu darba spējas un reālās dzīves attiecības.
Medijs raksta, ka brīdinājumus, ka cilvēkiem nevajadzētu pārāk aizrauties ar tehnoloģiju lietošanu, iepriekš jau izteikuši vairāki pētnieki, tomēr tieši fakts, ka šai problēmai pievērsušies arī industrijas pārstāvji, padara to vērā ņemamu. «Mēs esam izdzīvojuši «medusmēneša» posmu un tagad atrodamies fāzē, kad paši varam brīnīties par to, ko esam paveikuši,» norāda Sorens Gordhemers (Soren Gordhamer), Wisdom 2.0. konferences organizators. Wisdom fokusējas uz to, kā panākt balansu ciparu laikmetā. «Tas nenozīmē, ka esam rīkojušies slikti, te nav nekādu pārmetumu. Drīzāk pievēršanos jautājumam par prātīgu tehnoloģiju lietošanu varētu nosaukt par jaunas lapas pāršķiršanu,» viņš stāsta.
Wisdom 2.0. konferencē, kas notika februārī, Facebook, Twitter, eBay, Zynga un PayPal dibinātāji, kā arī Google, Microsof, Cisco un citu kompāniju vadītāji un pārstāvji piedalījās diskusijā par to, vai tehnoloģiju firmām ir jāuzņemas atbildība par patērētāju «atkarību» no spēlēm vai aktivitātēm, kas šķiež viņu laiku.
Daži cilvēki noliedz to, ka pastāv problēma cilvēkiem kļūstot atkarīgiem no dažādām aktivitātēm tiešsaistē. Tā, piemēram, Zynga līdzdibinātājs Ēriks Šiermeijers (Eric Schiermeyer) norāda, ka viņš palīdzējis cilvēkiem kļūt atkarīgiem no dopamīna – ķīmiskas vielas, kas rodas cilvēka smadzenēs un nosaka laimes sajūtu, un izstrādājas, piemēram, spēlējot spēles vai nodarbojoties ar jebkuru citu cilvēkam tīkamu nodarbi. Uz šīs vielas bāzes darbojas arī tādas atkarību izraisošas vielas kā alkohols, nikotīns, kofeīns u.c. Kompānija Zynga radījusi vairākas pasaulē popularitāti guvušas spēles, piemēram, FarmVille.
Vienlaikus Zynga līdzdibinātājs pauž, ka Silīcija ieleja nav atbildīga par tehnoloģiju radīšanu, kurām cilvēki «nespēj pretoties», gluži tāpat, kā ātrās ēdināšanas restorāni nav atbildīgi par to, ka cilvēki aptaukojas.