Satiksmes intensitāte Rīgā pēdējo gadu laikā ir ievērojami pieaugusi un turpina paaugstināties, bet Rīgas domes Satiksmes departaments atzīst -esošā ielu tīkla caurlaides spējas ir gandrīz izsmeltas. Šogad plānota vikne pasākumu satiksmes plūsmas atvieglošanai.
Rīgas domes Satiksmes un transporta komiteja ir saņēmusi Satiksmes departamenta ziņojumu par 2007. gadā paredzētajiem darbiem satiksmes plūsmas uzlabošanai, biznesa portālu Db.lv informēja Rīgas dome.
Lai atvieglotu satiksmes plūsmu Rīgā, paralēli ilgtermiņa darbiem (satiksmes pārvadu, divu līmeņu šķērsojumu un centra apvedceļu projektu realizācijas) Satiksmes departaments 2006. gadā ir sācis īstenot darba plānu satiksmes organizācijas pilnveidošanai.
Šogad tiks uzsākta Brīvības gatves un Juglas ielas divu līmeņu šķērsojuma izbūve un Austrumu maģistrāles posma Gaujas iela - Meža prospekts izbūve. Tiks veikta A. Deglava ielas rekonstrukcija posmā no Baltinavas ielas līdz Lubānas ielai. Tāpat par pašvaldības finansējumu tiks uzsākta divu līmeņu šķērsojuma izbūve pār sliežu ceļiem Rīga-Skulte. Papildus tam tiks veikta ielu rekonstrukcija 18 ielu posmos. Sabiedriskā transporta kustības uzlabošanai šogad ir paredzēts ierīkot sabiedriskā transporta joslas līdzšinējo stāvvietu vietā Kalpaka bulvārī, posmā no Brīvības ielas līdz Krišjāņa Valdemāra ielai; Raiņa bulvārī līdzšinējo stāvvietu vietā, kā arī 13. Janvāra ielas posmā no 11.Novembra krastmalas līdz Gogoļa ielai.
Darba plāns paredz arī virkni organizatorisku pasākumu, kas neprasa lielus finanšu līdzekļus.
Pirmkārt, notiek automašīnu stāvvietu optimizācija pilsētas centra ielās, lai atbrīvotu plašāku teritoriju transportlīdzekļu braukšanai. 2007. gadā paredzēts mainīt transportlīdzekļu novietojumu esošajās stāvvietās, atļaujot automašīnas novietot paralēli brauktuvei: Pulkveža Brieža ielā, posmā no Dzirnavu līdz Elizabetes ielai; Dzirnavu ielā, posmā no Andreja Upīša ielas līdz Marijas ielai; Elizabetes ielā, posmā no Brīvības ielas līdz Krišjāņa Barona ielai. Paredzēts likvidēt satiksmes plūsmai traucējošās stāvvietas ielu malās: Bruņinieku ielā, posmā no Baznīcas ielas līdz Slokas ielai; Matīsa ielā, posmā no Brīvības līdz Tērbatas ielai, kā arī mainīt taksometru stāvvietu izvietojumu Ģertrūdes ielā pie Baznīcas ielas; Bruņinieku ielā pie Skolas ielas; 13.Janvāra ielā pie Prāgas ielas.
Otrkārt, turpinās kreiso pagriezienu ierobežošana laikā vai aizliegšana atsevišķos maģistrālo ielu posmos, kur šie manevri kavē maģistrālo satiksmes plūsmu un apdraud satiksmes drošību. 2007.gadā paredzēts aizliegt vai ierobežot kreisā pagrieziena manevru laiku Krišjāņa Barona ielā, Avotu ielā, Kalnciema ielas un Slokas ielas krustojumā, Lielirbes ielas un Ventspils ielas krustojumā u.c.
Treškārt, ierobežojošiem manevriem plānots noteikt vienotu laiku, lai to atšķirības laikā nekavētu satiksmes plūsmas vienmērīgumu vakara stundās. 2007.gadā nepieciešamās ceļa zīmes vienota laika noteikšanai paredzēts uzstādīt Krišjāņa Valdemāra ielā, posmā no Raiņa bulvāra līdz A.Briāna ielai; Brīvības ielā, posmā no Raia bulvāra līdz Pērnavas ielai; Marijas ielā un A.Čaka ielā, posmā no Centrālās stacijas līdz Pērnavas ielai.
Ceturtkārt, atsevišķas sabiedriskā transporta pieturvietas tiks izvietotas "kabatās". 2007.gadā paredzēts izbūvēt pietuvietu kabatas Brīvības ielā pirms Juglas ielas un Tēriņu ielā pie Bramberģes ielas.
Piektkārt, ir sākta neliela izmēra virzienu rādītāju un informācijas ceļa zīmju uzstādīšana pilsētas centrālajā daļā, lai pilsētā iebraukušie autovadītāji varētu ērtāk orientēties pilsētas ielu tīklā.
Sestkārt, notiek luksoforu signālplānu optimizācija un pieslēgšana vienotam tīklam RDSD Satiksmes vadības centrā, kas ļauj nepārtraukti sekot līdz luksoforu darbībai un operatīvi novērst bojājumus.
Septītkārt, sadarbībā ar RD Vides departamentu plānots optimizēt atkritumu izvešanas maršrutus pilsētas centrā, lai izvešana netiktu veikta sastrēgumstundās.
Papildus tam tiek izskatīta iespēja ierobežot kravu transporta kustību pār Akmens tiltu, Salu tiltu un 11.Novembra krastmalā arī vakara maksimumstundās. Satiksmes departaments aicinās Ceļu policiju pastiprināt kontroli par kravu transporta apstāšanās un stāvēšanas, kā arī kravu iekraušanas noteikumu ievērošanu; piesaistīt policiju satiksmes regulēšanai maģistrālo ielu krustojumos, kur āda regulēšanas forma sniedz uzlabojumu; pastiprināti veikt satiksmi traucējošo transportlīdzekļu evakuāciju.
Satiksmes departaments uzsver, ka esošā ielu tīkla caurlaides spējas ir gandrīz izsmeltas. Ar satiksmes organizācijas korekciju palīdzību var nedaudz atvieglot maģistrālās satiksmes plūsmas, taču ar satiksmes organizācijas palīdzību nav iespējams samazināt transportlīdzekļu skaitu pilsētas ielās vai palielināt ielu caurlaides spējas. Vēsturiski izveidotais pilsētas centra ielu un tiltu tīkls vairs nav atbilstošs mūsdienu satiksmes intensitātes vajadzībām, un sastrēgumu ierobežošanai Rīgā ir akūti nepieciešami centra apbraucamie ceļi un jauni Daugavas šķērsojumi.
Satiksmes intensitāte Rīgā pēdējo gadu laikā ir ievērojami pieaugusi un turpina paaugstināties. 2007.gada 1. janvārī Rīgā vien reģistrēti 334 819 transportlīdzekļi, t.i., 1000 iedzīvotājiem vidēji ir 408 transportlīdzekļi. Statistika rāda, ka katru gadu šis skaitlis palielinās par apmēram 10 procentiem. Turklāt strauji palielinās to iedzīvotāju skaits, kas dzīvo ārpus Rīgas, bet katru dienu mēro ceļu uz darbu vai skolu Rīgā.