Transports un loģistika

Atceļ apstāšanās un stāvēšanas ierobežojumus

,14.02.2007

Jaunākais izdevums

Tā kā meteoroloģiskās laika prognozes liecina, ka tuvāko dienu laikā nav paredzami nokrišņi, Rīgā uz laiku tiks atcelti transportlīdzekļu apstāšanās un stāvēšanas ierobežojumi ielu malās, kas tika noteikti ielu ziemas uzturēšanas darbu nodrošināšanai, Db.lv informēja Rīgas domes Satiksmes departaments.

Sākot no šīs nakts, ceļa zīmes, kas aizliedz transportlīdzekļu apstāšanos, tiks pakāpeniski aizklātas.

Līdz ar laika apstākļu maiņām, kad būs nepieciešams pastiprināti veikt ielu ziemas uzturēšanas darbus apledojuma mazināšanai vai sniega tīrīšanai, ceļa zīmes atkal tiks atklātas un to darbība atjaunota.

Iedzīvotājus aicina sekot līdz informācijai par transportlīdzekļu apstāšanās un stāvēšanas ierobežojumiem medijos un Rīgas domes mājas lapā.

Lai ziemas periodā ielu uzturēšanas uzņēmumi varētu veikt ielu tīrīšanu nepieciešamā apjomā, daudzviet pilsētā ielu malās esošajās stāvvietās tika noteikti pagaidu transportlīdzekļu apstāšanās un stāvēšanas ierobežojumi.

o Matīsa ielā, posmā no Krišjāņa Barona ielas līdz Brīvības ielai, abās ielas pusēs;

o Miera ielā, posmā no Brīvības ielas līdz Tallinas ielai, abās ielas pusēs;

o Krišjāņa Barona ielā, posmā no Artilērijas ielas līdz Tallinas ielai, abās ielas pusēs.

Transportlīdzekļu stāvēšana laikā no plkst. 20.00 līdz plkst. 8.00 tika aizliegta Vecrīgas teritorijā.

Laikā no plkst. 20.00 līdz plkst. 8.00 transportlīdzekļiem tika aizliegts apstāties un stāvēt:

o Tērbatas ielā, posmā no Elizabetes ielas līdz Ģertrūdes ielai, labajā ielas pusē;

o Ģertrūdes ielā, posmā no Tērbatas ielas līdz Avotu ielai, abās ielas pusēs;

o Ernesta Birznieka-Upīša ielā, posmā no Elizabetes ielas līdz Lāčplēša ielai, abās ielas pusēs;

o Raiņa bulvārī, posmā no Arhitektu ielas līdz Marijas ielai, kreisajā ielas pusē;

o Brīvības bulvārī, posmā no Kalpaka bulvāra līdz Raiņa bulvārim, labajā ielas pusē;

o Brīvības ielā, posmā no Bruņinieku ielas līdz Matīsa ielai, abās ielas pusēs;

o Pulkveža Brieža ielā, posmā no Elizabetes ielas līdz Dzirnavu ielai, abās ielas pusēs;

o Elizabetes ielā, posmā no Kalpaka bulvāra līdz Krišjāņa Valdemāra ielai, abās ielas pusēs;

o Krišjāņa Barona ielā, posmā no Matīsa ielas līdz Artilērijas ielai, vienā ielas pusē;

o Artilērijas ielā, posmā no Krišjāņa Barona ielas līdz Aleksandra Čaka ielai, abās ielas pusēs;

o Aspazijas bulvārī, posmā no 13. janvāra ielas līdz Teātra ielai, kreisajā ielas pusē;

o Aspazijas bulvārī, posmā no Teātra ielas līdz Kaļķu ielai, abās ielas pusēs;

o Basteja bulvārī, posmā no Kaļķu ielas līdz Smilšu ielai, abās ielas pusēs;

o Bruņinieku ielā, posmā no Aleksandra Čaka ielas līdz Brīvības ielai, labajā ielas pusē.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Rīgas pašvaldības policija (RPP) šobrīd «pārvērtusies par ceļu policiju», tāpēc jāmeklē risinājums, lai pašvaldības policija varētu atteikties no transportlīdzekļu apstāšanās un stāvēšanas noteikumu kontroles, šodien RPP gada pārskata sanāksmē norādīja RPP priekšnieks Juris Lūkass.

2017.gadā kopumā RPP saņēma 92 706 izsaukumus. 41% jeb 35 616 no visiem apkalpotiem izsaukumiem bija par ceļu satiksmes noteikumu pārkāpumiem pārsvarā par apstāšanās un stāvēšanas noteikumu neievērošanu. Šo izsaukumu skaita pieaugumu būtiski ietekmējusi RPP mobilās aplikācijas aktīvāka izmantošana.

Ņemot vērā iepriekšminēto RPP kļuvusi «par vienu lielu ceļu policiju», taču apstāšanās un stāvēšanas noteikumu kontrole nav pašvaldības policijas pamatuzdevums, norādīja Lūkass.

Lūkass vērsa uzmanību, ka viena notikuma ceļu satiksmes jomā apkalpošanai tiek tērētas 27 minūtes un 46 sekundes. «Iedomājieties, kas par policijas resursu aiziet,» uzsvēra Lūkass. Tāpat liels slogs šīs funkcijas realizācijai ir RPP lietvedības struktūrām, kuras nodarbojas ar atbildēšanu uz iesniegumiem par policijas piemērotajiem sodiem.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Ierobežos apstāšanos vairākās Rīgas centra ielās

Atis Rozentāls, Db,08.01.2009

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lai ziemā uzlabotu ielu caurlaides spēju un atvieglotu sniega tīrīšanas darbus, lielā daļā Rīgas centra ielu uzstādītas apstāšanās un stāvēšanas aizlieguma ceļa zīmes.

Apstāšanās un stāvēšanas ierobežojumi ieviesti, jo ielu malās novietoto transportlīdzekļu dēļ sniega tīrīšanas tehnika nespēj pienācīgi veikt ielu attīrīšanu no sniega un apstrādi ar pretslīdes materiāliem, informēja Rīgas domes Satiksmes departamenta preses sekretārs Mareks Ivans. Apstāšanās un stāvēšanas ierobežojumi arī ļauj netraucēti strādāt sniega izvešanas tehnikai. Sniega izvešana turpināsies vēl vairākas naktis, lielākoties izvedot sniegu no ielu malās esošajām pašvaldības maksas stāvvietu teritorijām.

Saskaņā ar Rīgas pilsētas izpilddirektora rīkojumu ziemas periodā ieviestie ierobežojumi ir spēkā līdz šā gada 1. aprīlim šādās Rīgas ielās:

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Sāk vienotas satiksmes un pasažieru pārvadājumu organizācijas sistēmas ieviešanu lidostā

Db.lv,13.12.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pilnsabiedrība «Lidostas Satiksme» ir uzsākusi vienotas satiksmes un pasažieru pārvadājumu pakalpojumu organizācijas sistēmas izveidi, un tās pirmā posma ieviešanu lidostas teritorijā, informē uzņēmums.

Tostarp no 13. decembra tiek mainīta transportlīdzekļu apstāšanās un stāvēšanas kārtība lidostas «P1» autostāvvietas «B» brauktuvē, kas uzlabos gan kopējo transporta plūsmu lidostā, gan arī ilgtermiņā ļaus sakārtot lidostas teritorijā strādājošo taksometru pakalpojumu jomu.

Pilnsabiedrība «Lidostas Satiksme» uzvarēja VAS «Starptautiskā lidosta Rīga» atklātajā konkursā «Par pasažieru pārvadājumu pakalpojumu un satiksmes organizēšanas stratēģijas izstrādi VAS «Starptautiskā lidosta Rīga» teritorijā un tās īstenošanu. Pilnsabiedrības uzdevums ir vienotas satiksmes un pasažieru pārvadājumu pakalpojumu organizācijas sistēmas izstrāde un ieviešana lidostas teritorijā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Gatavojas ieviest bargākus sodus sastrēgumu izraisītājiem

,29.11.2007

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Par stāvēšanas aizlieguma pārkāpumu, ja tā rezultātā trīs vai vairāk autovadītāji ir spiesti veikt vairākus manevrus stāvošā transporta līdzekļa apbraukšanai, sods Rīgā, iespējams, būs simts latu apmērā, informēja Rīgas dome.

Rīgas domes Drošības un kārtības jautājumu komitejas deputāti šodien, 29.novembrī, uzklausījuši un akceptējuši Rīgas pašvaldības policijas (RPP) priekšlikumus par sodu palielināšanu tiem autovadītājiem, kas pārkāpj apstāšanās un stāvēšanas aizlieguma zīmes, tādējādi palielinot sastrēgumus pilsētas ielās.

RPP pārstāvji atzina, ka šobrīd pilsētas centrā daļai autovadītāju izdevīgāk ir pārkāpt noteikumus, novietojot savus braucamos neparedzētās vietās, jo sods par šādu nodarījumu ir mazāks nekā maksa par autostāvvietu. Šobrīd policistiem nav dotas arī tiesības katrā gadījumā individuāli izvērtēt satiksmei un tās dalībniekiem radīto bīstamību. Rezultātā autovadītājs, kas regulāri pārkāpj noteikumus, tiek sodīts ar tādu pašu naudas sodu, kā tas, kas pārkāpumu izdarījis pirmoreiz.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tirdzniecība un pakalpojumi

Kā viesabonēšanas tarifu atcelšana ietekmēs pakalpojumu cenas?

Žanete Hāka,14.12.2016

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Eiropas Savienības Telekomunikāciju regula paredz viesabonēšanas tarifu atcelšanu no 2017. gada 15. jūnija, kas nozīmē, ka patērētāji par mobilā telefona zvaniem un internetu varēs vienādi maksāt gan savā valstī, gan citur Eiropas Savienībā.

Jaunā kārtība, par kuras detaļām ES līmenī vēl jāpieņem lēmumi, var veicināt tarifu celšanos tur, kur tie patlaban ir zemāki, jo šo valstu operatori būs spiesti piemaksāt savu klientu vietā, norāda eksperti.

Iespējams, mobilo sakaru tarifu pieaugumu nākotnē šīs pārmaiņas ietekmētu mazāk, ja ar dalībvalstu pūlēm zemākā līmenī tiktu noturētas viesabonēšanas vairumtirdzniecības cenas, kas sāpīgāk ietekmē tās valstis, kurās patlaban mobilo sakaru pakalpojumi ir lētāki. Kā liecina Eiropas Padomes izplatītā informācija, regulas projektā ir noteiktas robežas maksām, ko operatori var viens otram prasīt par savu tīklu izmantošanu, lai sniegtu viesabonēšanas pakalpojumus. Šie cenu griesti attiecas uz balss zvaniem, SMS un datu izmantošanu. Tāpat jauno noteikumu mērķis ir saglabāt stimulus ieguldījumiem tīklos un nepieļaut konkurences izkropļojumus ne vietējā, ne apmeklētajā sakaru tīklā. Vispārējā pieeja paredz jaunu mehānismu vairumtirdzniecības līmenī, lai izņēmuma apstākļos nodrošinātu ilgtspēju. Ja operatori nespēj atgūt savas izmaksas, tie var savas valsts regulatoram lūgt atļauju piemērot papildmaksu virs noteiktajiem griestiem.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Automašīnas, kas traucēs tīrīt sniegu, evakuēs

,01.02.2007

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Sakarā ar nepieciešamību nodrošināt ziemas dienestu darbu, tai skaitā sniega tīrīšanu Rīgas pilsētā, kā arī nepieciešamību palielināt ielu caurlaides spējas un satiksmes drošību, ir sagatavots Rīgas pilsētas izpilddirektora rīkojums, kurā noteikts, ka no 1. februāra līdz 1. aprīlim tiek noteikti transportlīdzekļu apstāšanās un stāvēšanas ierobežojumi, Db.lv informēja Rīgas dome.

Ceļa zīmes Nr. 326 Apstāties aizliegts tiks izvietotas:

- Matīsa ielas posmā no Krišjāņa Barona ielas līdz Brīvības ielai abās ielas pusēs;

- Miera ielas posmā no Brīvības ielas līdz Tallinas ielai abās ielas pusēs;

- Krišjāņa Barona ielas posmā no Artilērijas ielas līdz Tallinas ielai abās ielas pusēs.

Ceļa zīmes Nr. 522 Stāvēšanas aizlieguma zona ar papildzīmi Nr. 822 Darbības laiks no plkst. 20.00 līdz plkst. 8.00 un Nr. 523 Stāvēšanas aizlieguma zonas beigas tiks ievietotas Vecrīgas teritorijā.

Ceļa zīmes Nr. 326 Apstāties aizliegts un papildus zīmes Nr. 822 Darbības laiks no plkst. 20.00 - 08.00 tiks izvietotas:

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Rīgas domes Satiksmes un transporta lietu komiteja konceptuāli atbalstījusi Rīgas pilsētas pašvaldības policijas izstrādāto Administratīvo pārkāpumu kodeksa grozījumu projektu, kas paredz palielināt sodus par transportlīdzekļu apstāšanās un stāvēšanas noteikumu pārkāpšanu, Db.lv informēja Rīgas dome.

Pašvaldības policija uzskata, ka pašlaik spēkā esošais soda naudas apmērs nesasniedz savu mērķi - atturēt no pārkāpumu izdarīšanas.

Pašvaldības policijas skaidrojumā teikts: "(..) ir vērojama tendence, lai izvairītos no izdevumiem par transportlīdzekļa novietošanu maksas autostāvvietās, apzināti novietot transportlīdzekļus tam neparedzētā vietā. Rīgas pilsētas centrālā daļa ir pārblīvēta ar vieglajiem transportlīdzekļiem."

Piedāvātajos grozījumos ir precizēti gadījumi, kad personas var saukt pie atbildības par transportlīdzekļu apstāšanās un stāvēšanas noteikumu pārkāpumiem, kā arī ierosināts par šiem pārkāpumiem noteikt diferencētus sodus, kā minimālo sodu pārsvarā saglabājot esošo, bet palielinot maksimāli piemērojamo sodu. Policija skaidro, ka soda naudas apmērs varētu tikt diferencēts atkarībā no pilsētas rajona, kurā izdarīts pārkāpums: piemēram, centrā sodu par vienkāršākajiem pārkāpumiem varētu palielināt līdz 20 latiem, nomalēs tas paliktu pašreizējā līmenī.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Rosina palielināt sodus par apstāšanās un stāvēšanas noteikumu pārkāpšanu

,30.11.2006

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Rīgas domes Satiksmes un transporta lietu komiteja konceptuāli atbalstīja Rīgas pilsētas pašvaldības policijas izstrādāto Administratīvo pārkāpumu kodeksa grozījumu projektu, kas paredz palielināt sodus par transportlīdzekļu apstāšanās un stāvēšanas noteikumu pārkāpšanu. Pašvaldības policija uzskata, ka pašlaik spēkā esošais soda naudas apmērs nesasniedz savu mērķi - atturēt no pārkāpumu izdarīšanas.

Pašvaldības policijas skaidrojumā teikts: "(..) ir vērojama tendence, lai izvairītos no izdevumiem par transportlīdzekļa novietošanu maksas autostāvvietās, apzināti novietot transportlīdzekļus tam neparedzētā vietā. Rīgas pilsētas centrālā daļa ir pārblīvēta ar vieglajiem transportlīdzekļiem."

Piedāvātajos grozījumos ir precizēti gadījumi, kad personas var saukt pie atbildības par transportlīdzekļu apstāšanās un stāvēšanas noteikumu pārkāpumiem, kā arī ierosināts par šiem pārkāpumiem noteikt diferencētus sodus, kā minimālo sodu pārsvarā saglabājot esošo, bet palielinot maksimāli piemērojamo sodu. Policija skaidro, ka soda naudas apmērs varētu tikt diferencēts atkarībā no pilsētas rajona, kurā izdarīts pārkāpums: piemēram, centrā sodu par vienkāršākajiem pārkāpumiem varētu palielināt līdz 20 latiem, nomalēs tas paliktu pašreizējā līmenī.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Administratīvās atbildības likuma (AAL) spēkā stāšanās šā gada 1. jūlijā ir mainījusi līdzšinējo izpildes kārtību lietās par ceļu satiksmē izdarītajiem pārkāpumiem un nesamaksāto naudas sodu piedziņu.

Jaunās izmaiņas var radīt zināmu apjukumu iedzīvotājos, kuri tik aktīvi neseko līdzi tiesību normu izmaiņām, jo paralēli AAL normām joprojām ir jāievēro arī Latvijas Administratīvo pārkāpumu kodeksā (LAPK) noteiktās normas par nolēmumu izpildes piemērošanu. Tādējādi nolēmumu izpilde administratīvo pārkāpumu jomā šobrīd var tikt veikta gan pēc AAL, gan pēc LAPK, informē Latvijas Zvērinātu tiesu izpildītāju padome.

"Jaunais AAL ir izaicinājums visiem tiesību normu piemērotājiem, kuri ikdienā risina jautājumus administratīvo pārkāpumu lietu jomā. Jaunajā regulējumā ir atrunāta ne vien jauna administratīvo sodu sistēma un administratīvo pārkāpumu lietu izskatīšanas kārtība, bet arī labprātīgi nesamaksāto naudas sodu piedziņas kārtība," atzīst Latvijas Zvērinātu tiesu izpildītāju padomes priekšsēdētāja Iveta Kruka.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Atjauno transportlīdzekļu stāvēšanas ierobežojumus

,28.02.2007

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lai varētu veikt ielu tīrīšanas darbus nepieciešamajā apjomā, vairākās pilsētas ielās uz laiku ir atjaunoti transportlīdzekļu apstāšanās un stāvēšanas ierobežojumi ielu malās, Db.lv informēja Rīgas domes Satiksmes departaments.

Lai varētu veikt ielu tīrīšanu nepieciešamajā apjomā, laikā no plkst. 20.00 līdz plkst. 8.00 transportlīdzekļiem ir aizliegts apstāties un stāvēt ielu malās:

· Tērbatas ielā, posmā no Elizabetes ielas līdz Ģertrūdes ielai;

· Ģertrūdes ielā, posmā no Tērbatas ielas līdz Avotu ielai;

· Ernesta Birznieka-Upīša ielā, posmā no Elizabetes ielas līdz Lāčplēša ielai;

· Raiņa bulvārī, posmā no Arhitektu ielas līdz Marijas ielai;

· Brīvības bulvārī, posmā no Kalpaka bulvāra līdz Raiņa bulvārim;

· Brīvības ielā, posmā no Bruņinieku ielas līdz Matīsa ielai;

· Pulkveža Brieža ielā, posmā no Elizabetes ielas līdz Dzirnavu ielai;

· Elizabetes ielā, posmā no Kalpaka bulvāra līdz Krišjāņa Valdemāra ielai;

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Atbalsta sodu palielināšanu par satiksmes kavēšanu

,11.12.2007

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Rīgas domes Satiksmes un transporta lietu komiteja atbalstījusi Rīgas Pašvaldības policijas (RPP) izstrādātos priekšlikumus par sodu palielināšanu tiem autovadītājiem, kas pārkāpj apstāšanās un stāvēšanas aizlieguma zīmes, apgrūtinot pārvietošanos pilsētas ielās, informēja Rīgas dome.

Par apstāšanās pārkāpumu, ja tā dēļ trīs vai vairāk transporta līdzekļu vadītāji ir spiesti veikt vairākus manevrus stāvoša transporta līdzekļa apbraukšanai – apturēt automašīnu, pārkārtoties citā braukšanas joslā, daļēji vai pilnīgi nobraukt no brauktuves – policija ierosina naudas sodu palielināt līdz 40 latiem. Savukārt par stāvēšanas aizlieguma pārkāpumu, ja tā dēļ trīs vai vairāk autovadītāji ir spiesti veikt vairākus manevrus stāvošā transporta līdzekļa apbraukšanai, ierosināts noteikt sodu 100 latu apmērā.

Komiteja ierosināja policijai papildināt priekšlikumus, piedāvājot soda naudas diferencēšanas sistēmu atkarībā no pārkāpumu skaita, ko noteiktā laika posmā izdara autovadītājs.

Komentāri

Pievienot komentāru
Apdrošināšana

ERGO prognozē izmaksas klientiem līdz 28 tūkstošiem eiro

Ieva Mārtiņa,20.04.2010

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Apkopojot informāciju par ceļojumu apdrošināšanas klientiem, kurus ietekmējusi vulkāna izvirduma dēļ paralizētā gaisa satiksme, kopumā ERGO prognozē ceļojumu atcelšanas zaudējumu atlīdzību izmaksas līdz pat 28 tūkstošiem eiro.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas nacionālās aviosabiedrības Air Baltic Corporation (airBaltic) valdes rīcību, nepaziņojot lidojumu atcelšanas iemeslus, iespējams kvalificēt kā apzinātu kaitniecību, jo tā grauj uzņēmuma reputāciju, rada finansiālus zaudējumus un samazina uzņēmuma vērtību, par šādu Satiksmes ministrijas (SM) nostāju ziņu aģentūru LETA informēja SM pārstāvis Aivis Freidenfelds.

SM aicina airBaltic valdi nekavējoši sniegt paskaidrojumu par iemesliem šodienas reisu atcelšanai, kā arī nodrošināt, lai rītdienas plānotie regulārie reisi tiktu nodrošināti.

Valsts kā lielākais akcionārs uzsver, ka airBaltic valdes atbildība ir nodrošināt aviokompānijas ikdienas darbību veicot pasažieru pārvadājumus. Uzņēmuma valde nav sniegusi nekādu informāciju par iemesliem, kāpēc tiek atcelti reisi uz Briseli, Berlīni, Viļņu un Tallinu ne kompānijas klientiem, ne uzņēmuma akcionāriem, informēja Freidenfelds. Avikompānijas pezidents Bertolts Fliks tikmēr paziņojis, ka iesniegs sūdzību Ģenerālprokuratūrā par viņam netīkamajām interpretācijām, kas izskanējušas šodien pēc tam, kad nāca klajā fakti par mēģinājumu palielināt airBaltic apmaksāto pamatkapitālu, tādejādi, iespējams, palielinot Baltijas Aviācijas Sistēmas ietetkmi airBaltic, valsti atstājot mazākumā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Viedokļi

Viedoklis: Ceļš uz citādu Argentīnu

Latvijas Bankas ekonomiste Santa Bērziņa,05.01.2017

1. attēls. Valdības 10-gadīgo obligāciju peļņas likmes (dzēšanas termiņš 2026. gads)

Avots: Latvijas Banka/Reuters

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Par spīti krīzes laikā dzirdētajiem pareģojumiem - Latvija nav kļuvusi par nākamo Argentīnu. Defoltu nomocītā Argentīna vēl tikai tagad sper pirmos soļus ekonomiskās politikas jaunā rāmja izveidošanā un ekonomikas stabilizēšanā, kamēr Latvijā izvēlētā krīzes pārvaldība ļāva atgriezties uz izaugsmes ceļa.

Lai sasniegtu augstāku labklājību, Latvijā vēl ne mazums darāmā. Taču esam citās pozīcijās un varam tikai minēt, – vai Argentīna pēc pārmaiņu dzimšanas ieies mūsu ērā un līdztekus Latvijai varēs turēt jau pilnīgi citu rūpi – kā panākt ekonomikas uzrāvienu.

Argentīnā jau 2015. gada nogalē virmoja gan cerības, gan neticība, ka notiekošās prezidenta vēlēšanas var ienest jaunas vēsmas. Jaunievēlētā prezidenta Maurisio Makri (Mauricio Macri) vadībā, kas nomainīja vairāk nekā desmitgadi pie varas esošos populistus, valstī uzsākts jauns ekonomiskās politikas kurss.

Skaidri definēti mērķi – valdības instruments izaugsmei

Komentāri

Pievienot komentāru
Ekonomika

Sankcijas pret Baltkrieviju tomēr nesasniedz cerēto mērķi

Edžus Ozoliņš,22.02.2022

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Laikraksts Diena rakstu sērijā turpina pētīt mūsu kaimiņvalstī Baltkrievijā notiekošos procesus. Pret Baltkrieviju vērsto ierobežojumu efektivitāte ir apšaubāma, kas raisa jautājumu, cik ļoti civilizētajai pasaulei rūp zeme, kuras priekšgalā atrodas pēdējais Eiropas diktators un kurā vērojamas masveidīgākās represijas Eiropā pēdējo 50 gadu laikā.

Daudz šķēpu lauzts ap civilizētās pasaules sankcijām pret Baltkrieviju. No vienas puses, kopš 2006. gada Rietumi ievieš virkni ierobežojumu par cilvēktiesību pārkāpumiem, represijām, vēlēšanu rezultātu viltošanu. No otras puses, eksistē izteikta pretdarbība, kā rezultātā virkne Baltkrievijas individuālu personu, organizāciju un kompāniju neiekļūst melnajos sarakstos, ko lielā mērā var uzskatīt par valsts vadītāja Aleksandru Lukašenko atbalstošo spēku un lobistu panākumu.

Sankcijas ir viens no būtiskākajiem instrumentiem, ar kā palīdzību ES, ASV, Lielbritānija, Kanāda un citas valstis var ietekmēt demokrātiskos procesus noteiktā valstī. Tomēr vēl līdz šim pret Baltkrieviju vērsto ierobežojumu efektivitāte ir apšaubāma, kas raisa jautājumu, cik ļoti civilizētajai pasaulei rūp zeme, kuras priekšgalā atrodas pēdējais Eiropas diktators un kurā vērojamas masveidīgākās represijas Eiropā pēdējo 50 gadu laikā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ekonomikas ministrija (EM) valdībai otrdien piedāvās lemt par kādu no pieciem variantiem tirdzniecības pilnīgai atjaunošanai ārkārtējās situācijas laikā, tostarp atcelt preču tirdzniecības ierobežojumus pavisam vai turpināt ierobežojumus tikai brīvdienās.

Pēc EM sniegtās informācijas, mazumtirdzniecības nozarē strādā 12 723 uzņēmumi, kuros nodarbināti 87 392 cilvēki. Patlaban mazumtirdzniecības nozare saņem 20% no valsts sniegtā atbalsta Covid-19 krīzē. Savukārt kopējās izmaksas nozares darbības ierobežošanai mēnesī ir 26 miljoni eiro.

EM piedāvā izvēlēties vienu no diviem risinājumiem tirdzniecības nozares turpmākai darbībai - turpināt tā, kā ir patlaban, bet rēķinoties, ka mazumtirdzniecības atbalsta kopējās izmaksas var sasniegt 136 miljonus eiro līdz šā gada maijam, vai arī atļaut tirgotājiem strādāt Covid-19 drošas tirdzniecības apstākļos.

Ja valdība lems ieviest Covid-19 drošas tirdzniecības koncepciju, EM piedāvā piecus variantus, kā to nodrošināt.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Saistībā ar Latvijas nacionālās lidsabiedrības airBaltic atceltajiem reisiem Patērētāju tiesību aizsardzības centrs (PTAC) līdz šim saņēmis tikai vienu oficiālu sūdzību, Db.lv apliecināja PTAC Patērētāju informēšanas un komunikāciju daļas vadītāja Ilze Žunde.

Tomēr centrs ir saņēmis cilvēku zvanus, kuri interesējas par savām tiesībām un iespējām šādā situācijā. Saistībā ar reisu atcelšanu par aviopasažieru tiesībām PTAC kopā sniedzis astoņas konsultācijas telefoniski. Patērētāji interesējušie par savām tiesībām, kā arī par iespējām atgūt naudu par apmaksātajām biļetēm un saņemt kompensāciju.

Db.lv jau rakstīja, ka situācijās, kad lidsabiedrība laicīgi nepaziņo par reisu atcelšanu un nav bijuši nekādi ārkārtas notikumi, pasažieriem pienākas finansiāla kompensācija un naudas atgriešana par biļeti.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Saeima šodien otrajā lasījumā atbalstīja grozījumus Ceļu satiksmes likumā, kas paredz bargākus sodus par pārkāpumiem ceļu satiksmē.

Kā informēja Saeimas Preses dienestā, ar grozījumiem plānots noteikt, ka par ātruma pārsniegšanu no 61 līdz 70 kilometriem (km/h) stundā ar mopēdiem, motocikliem, vieglajiem automobiļiem un kravas auto, kuru pilna masa nepārsniedz 7,5 tonnas, transportlīdzekļa vadītājam varēs piemērot naudas sodu no 720 līdz 960 eiro (pašlaik - no 360 līdz 480 eiro) un transportlīdzekļu vadīšanas tiesību izmantošanas aizliegumu uz deviņiem mēnešiem (pašlaik - sešiem).

Savukārt, ja minētajā apjomā ātrums tiks pārsniegts apdzīvotā vietā, plānots piemērot naudas sodu no 1040 līdz 1400 eiro (pašlaik - no 540 līdz 680 eiro) un atņemt transportlīdzekļu vadīšanas tiesības no deviņiem līdz 12 mēnešiem (pašlaik uz 12 mēnešiem piemēro tiesību izmantošanas aizliegumu).

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Saeimā trešajā lasījumā pieņemti vairāki būtiski grozījumi Latvijas Administratīvo pārkāpumu kodeksā, kas paplašina Valsts un Pašvaldības policijas tiesības pieņemt lēmumu par satiksmes noteikumu pārkāpumiem un piemērot sodu noteikumu pārkāpējiem, kā arī paredz palielinātus naudas sodus par apstāšanos un stāvēšanu neatļautā vietā.

Pašvaldības policijai piešķirtas tādas papildus kontroles funkcijas kā lēmuma pieņemšana par apstāšanās un stāvēšanas noteikumu pārkāpšanu vadītājam klātesot un rīkojuma zīmju kontrole par velosipēdu un gājēju celiņiem, kā rezultātā policijas pārstāvji var apturēt un sodīt šo noteikumu pārkāpējus. Turklāt jaunie noteikumi paredz to, ka gājējus par pārkāpumiem varēs sodīt arī Pašvaldības policija, ne tikai Valsts policija. Svarīgi grozījumi veikti APK panta 149.5 3. daļā, kas nosaka, ka var saukt pie atbildības transportlīdzekļa vadītāju par nepakļaušanos pašvaldības policijas darbiniekam.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ministru kabinets otrdien konceptuāli atbalstīja Ekonomikas ministrijas (EM) priekšlikumu atļaut strādāt tirdzniecības vietām ar platību līdz 300 kvadrātmetriem, bet gala lēmums tiks pieņemts valdības sēdē ceturtdien, 25.februārī.

Plānots, ka tirdzniecības vietās ar individuālu ieeju līdz 300 kvadrātmetriem visas preču grupas varētu tirgot no pirmdienas, 1.marta. Ekonomikas ministrs Jānis Vitenbergs (Par cilvēcīgu Latviju; KPV LV) preses konferencē pēc valdības sēdes sacīja, ka datums, no kura mazie veikali varēs atsākt darbu, tiks noteikts pēc diskusijām valdības sēdē ceturtdien.

Vitenbergs skaidroja, ka jau divas nedēļas darbojas EM kopā ar nozari izstrādātais drošas tirdzniecības modelis un šajā laikā novērota liela atbildība no komersantu puses.

Ekonomikas ministrs uzsvēra, ka konceptuālā vienošanās paredz atļaut strādāt veikaliem ar platību līdz 300 kvadrātmetriem ar atsevišķu ieeju, lai būtu iespējams kontrolēt cilvēku skaitu veikalos. Atvērtajos veikalos vienlaikus varēs atrasties ne vairāk par 12 cilvēkiem.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Ierobežo apstāšanos Bruņinieku un Matīsa ielās

,22.03.2007

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Satiksmes drošības paaugstināšanai un satiksmes plūsmas uzlabošanai ieviesti jauni apstāšanās ierobežojumi, Db.lv informēja RD Satiksmes departamenta preses sekretāre Ieva Prauliņa.

No 22. marta, būs aizliegta transportlīdzekļu apstāšanās:

Matīsa ielā, posmā no Brīvības ielas līdz Tērbatas ielai,- ielas labajā pusē virzienā no Brīvības ielas;

Bruņinieku ielā, posmā no Baznīcas ielas līdz Krišjāņa Valdemāra ielai,- ielas labajā pusē virzienā no Baznīcas ielas.

Šajā nedēļas nogalē transportlīdzekļu apstāšanās aizlieguma zīmes tiks uzstādītas arī sekojošos ielu posmos:

Brīvības ielā, posmā no Biķernieku ielas līdz Ropažu ielai,- ielas labajā pusē virzienā no centra;

Ganību dambī, posmā no Pētersalas ielas līdz Bukultu ielai,- ielas labajā pusē virzienā no centra.

Šīs izmaiņas satiksmes organizācijā veiktas ielu posmos, kur līdz šim ielu malās stāvošie transportlīdzekļi apdraudēja braucošo transportlīdzekļu satiksmes drošību, kavēja sabiedriskā transporta kustību, kā arī apgrūtināja pārējo transportlīdzekļu satiksmes plūsmu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Ekonomika

Vācija pagarina robežas šķērsošanas ierobežojumus par spīti EK prasībām

LETA--DPA,24.02.2021

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Vācija ir nolēmusi pagarināt robežas šķērsošanas ierobežojumus, kas noteikti nolūkā iegrožot Covid-19 izplatību, par vēl astoņām dienām, otrdien paziņoja Iekšlietu ministrijas preses sekretāre.

Domājams, ka šis lēmums sadusmos Eiropas Komisiju (EK), kas pieprasījusi Vācijai un vēl piecām Eiropas Savienības (ES) dalībvalstīm atvieglot robežas šķērsošanas ierobežojumus.

Robežas šķērsošanas ierobežojumi, kas liedz ierasties Vācijā no Čehijas, Slovākijas un Austrijas Tiroles federālās zemes, paliks spēkā līdz 3.martam, otrdien apstiprināja Vācijas amatpersona.

Vācija 14.februārī noteica šos ierobežojumus uz 10 dienām, ņemot vērā lipīgākā jaunā koronavīrusa paveida izplatību kaimiņvalstīs. Ir gan pieļauti izņēmumi attiecībā uz svarīga darba veicējiem, tostarp kravu pārvadātājiem, tomēr viņiem iepriekš jāreģistrējas internetā un jāuzrāda negatīvs koronavīrusa tests, kas nav vecāks par 48 stundām.

Komentāri

Pievienot komentāru
Lauksaimniecība

Piena kvotas pārpilde var draudēt nākamgad

Sandra Dieziņa,11.04.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Piena piegādes kvota 2012/2013. kvotas gadā izpildīta par 96.04 % un tas nozīmē, ka soda nauda par kvotas pārpildi Latvijai nebūs jāmaksā.

Tiesa, vēl jāsagaida dati par piena tiešās tirdzniecības kvotas izpildi, kas būs zināmi 15. maijā, taču līdz šim šis kvotas apjoms nav ticis pārsniegts, skaidro Lauksaimniecības datu centra Piena kvotu nodaļas vadītāja Inese Bernere.

Šī ziņa priecē piena lopkopējus, taču vienlaikus viņi atzīst - jautājums par piena kvotas pārpildi būs aktuāls divos nākamajos gados, kas ir pēdējie pirms plānotās kvotu sistēmas atcelšanas 2015. gadā. «Šogad kvota noteikti tiks pārpildīta, jo sāks darboties tās fermas, kas pēdējos gados uzceltas un modernizētas. Līdz ar to aktuāla kļūs soda nauda, kas Latvijai jāmaksā kvotas pārpildes gadījumā,» klāsta kooperatīvās sabiedrības Māršava vadītāja Dace Pastare. Viņa uzskata, ka to nedrīkst uzkraut tikai uz to zemnieku pleciem, kuri līdz šim ieguldījuši un attīstījuši ražošanu, tāpēc valstij jāiesaistās un jāpalīdz segt vismaz daļu no tās. Kā DB jau vēstīja, soda naudas apjoms nav mazs – 195.6 Ls par katru pārsniegto kvotas tonnu jeb 19.56 santīmi par piena kg.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Būvniecības ABC lēmumu par reklāmu ar melnādaino pārsūdzēs

,17.05.2007

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

2007.gada 15.maijā SIA Famar-Desi, kam pieder lielveikali Būvniecības ABC, iesniegusi parsūdzēšanas pieteikumu Administratīvā rajona tiesai par Ekonomikas ministrijas Patērētāju tiesību aizsardzības centra 2007.gada 17.aprīļa lēmumu Nr. E03-RIG-132, ar kuru SIA Famar-Desi tiek piemērots naudas sods 5000 latu apmērā.

Db.lv jau vēstīja, ka Patērētāju tiesību aizsardzības centrs, izvērtējot administratīvās lietas materiālus, kas saitīti ar SIA Famar-Desi veikalu Būvniecības ABC reklāmas materiāliem, konstatēja, ka minētajā reklāmā pausta diskriminācija pret cilvēku viņa rases, ādas krāsas, nacionālās vai sociālās izcelšanās dēļ, kas ir pretrunā ar Reklāmas likuma 4. panta otrās daļas 1. punktu.

Pārsūdzēšanas pieteikums pamatots saskaņā ar LR Administratīvā procesa likuma 76.p., 77.p., 78.p., 79.p., 84.p., 86.p., 125.p., 126.p. un Latvijas Administratīvo pārkāpumu kodeksa 280.p., 281.p., 283.p., 285.p., 286.p, un tiek lūgts apturēt lēmumu Nr.E03-RIG-132 izpildi, atcelt Patērētāju tiesību aizsardzības centra 2007.gada 17.aprīļa lēmumu Nr.E03-RIG-132 un piedzīt no Atbildētāja Patērētāju tiesību aizsardzības centra par labu Pieteicējam, SIA Famar-Desi nomaksāto valsts nodevu desmit latu apmērā", informēja SIA Famar-Desi, lielveikalu Būvniecības ABC mārketinga nodaļas vadītāja Ināra Apsalone.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

No 2015. gada kvotu sistēma piena nozarē tiks likvidēta.

Šādu lēmumu pieņēma Eiropas Parlaments. Pašmāju zemnieki aktīvi gatavojas šim posmam, modernizējot ražošanu, taču joprojām piena nozarē produktivitāte nav sasniegusi ES līmeni.

Pēc kvotu atcelšanas ražotājam pašam būs jāseko līdzi tirgus situācijai un tendencēm un ražošana attiecīgi jāplāno, jo pārdošanas iespējas būs atkarīgas no pieprasījuma. Sagaidāms, ka pēc kvotu atcelšanas konkurence nozarē pastiprināsies, jo tirgū bez ierobežojumiem varēs iesaistīties tuvējo kaimiņvalstu efektīvie ražotāji.

SIA Kalnāji saimnieks Vladislavs Butāns saredz, ka piena iepirkuma cenas var sarukt, tādējādi izturēs tie zemnieki, kas to varēs «pavilkt». Labāka situācija varētu būt tiem ražotājiem, kam nav lielu kredītsaistību, bet pārējiem neklāsies viegli. Tāpat nedaudz vieglāk varētu būt piena lopkopējiem, kam pamatbizness saistīts vēl ar citām palīgnozarēm. To pierādījis pagājušais gads, kad graudu nozarē bija prāvi ieņēmumi, savukārt piena lopkopībā cenas bija zemas. Arī SIA Pampāļi valdes priekšsēdētājs Jānis Vaļko pauda, ka piena lopkopībā pērn nācies strādāt ar zaudējumiem, ko daļēji kompensēja augkopībā sasniegtie rezultāti.

Komentāri

Pievienot komentāru