Šā gada otrajā ceturksnī samazinājusies Apple planšetdatoru tirgus daļa Ķīnā, liecina tehnoloģiju izpētes kompānijas IDC dati, ziņo Bloomberg.
Apple tirgus daļa Ķīnas planšetdatoru tirgū otrajā ceturksnī bijusi 28% apmērā, bet attiecīgajā periodā pērn tie bijuši 49%. Savukārt Samsung tirgus daļa Ķīnas planšetdatoru tirgū pieaugusi līdz 11%, bet vietējā Ķīnas ražotāja Lenovo tirgus daļa bijusi 8% apmērā. Nozīmīgu Ķīnas tirgus daļu aizņem daudzi mazāki planšetdatoru vietējie ražotāji, kuru produkcija ir lētāka un to tirgus daļa ir 1% apmērā vai mazāka, ziņo Bloomberg.
Bloomberg tāpat raksta, ka šiem mazajiem Ķīnas ražotājiem daudzos gadījumos ir pieeja tām pašām tehnoloģiju komponentēm, no kurām tiek ražota slavenāku zīmolu produkcija. Tas ļauj šīm kompānijām saražot līdzīgas tehnoloģijas, bet bieži – krietni vien lētāk.
Tāpat tiek ziņots, ka Apple viedtālruņu tirgus daļa Ķīnā šā gada otrajā ceturksnī sarukusi līdz 5% no 9% pagājuša gada otrajā ceturksnī. Tikmēr Samsung tirgus daļa Ķīnas viedtālruņu tirgū bijusi 18% apmērā.