Konkurence turpina pieaugt, tāpat kā aptieku skaits, šis ir galvenās tendences farmācijas biznesā, kas būs aktuālas arī tuvākajā nākotnē.
Tā pieļauj Sauļus Žemaitis (Saulius Mečislovas Žemaitis), Lietuvas farmācijas uzņēmuma Sanitas, AB ģenerāldirektors. Sanitas, AB ietilpst farmācijas uzņēmumu grupā Sanitas Group, kas ierindojas septītajā vietā starp Baltijas valstu farmācijas uzņēmumiem un 163. vietā Baltijas lielāko uzņēmu sarakstā Baltijas TOP 300, ko veido Dienas Bizness sadarbībā ar kaimiņvalstu biznesa laikrakstiem – Äripäev (Igaunija) un Verslo žinios (Lietuva).
«Farmaceitisko preparātu tirgus Lietuvā ir daudzveidīgs un piesātināts. Visām lielākajām starptautiskajām farmācijas kompānijām ir filiāles Lietuvā, un viņi veiksmīgi attīsta savu biznesu. Cita samērā unikāla Lietuvas farmācijas tirgus iezīme ir tā, ka ir ļoti spēcīgi aptieku tīkli, ko vada zāļu vairumtirgotāji. Trijiem šādiem tīkliem pieder vairāk nekā 70% mazumtirdzniecības farmācijas tirgus.
Tīklu starpā valda sīva konkurence par cenām, un tie ir lieli reklāmas kompāniju klienti. Daži no aptieku tīkliem veiksmīgi ievieš tirgū un pārdod veikalu zīmolus – ne tikai uztura bagātinātājus, bet arī bezrecepšu un recepšu medikamentus,» stāsta S. M. Žemaitis. Viņa skatījumā Lietuvas farmācijas tirgum raksturīgās problēmas ir tādas pašas kā visā Eiropā – ir nepieciešamība pēc labāka finansējuma veselības aprūpes sektorā, un inovatīvu medikamentu pieejamība dažās terapijas jomās nav tik laba kā būtu vajadzīgs.
Pašreizējās tendences Lietuvā un pasaulē farmācijas nozarē turpināsies arī tuvākajā nākotnē – konkurence pieaugs, palielināsies arī aptieku tīklu skaits.