Starptautiskās lidostas Rīga infrastruktūras rekonstrukcija, kuras realizācija tiks uzsākta jau nākamgad un kurai paredzēts tērēt kopumā teju 67 miljonus latu, ļaus uzņēmumiem tikt pie vairāku miljonu latu vērtiem līgumiem.
Infrastruktūras attīstības projekts tiks sākts nākamgad, kad nokusīs sniegs, bet jau iepriekš tiks izsludināti konkursi par darbu veikšanu. Projektu plānots pabeigt 2013.gadā, kad arī ir jāpārsertificē lidostas skrejceļš.
VAS Starptautiskā lidosta Rīga valdes priekšsēdētājs Arnis Luhse skaidroja, ka visdārgāk šajā projektā izmaksās divu peronu rekonstrukcija, kas attiecīgi ļaus palielināt 2.perona lidmašīnu stāvvietu skaitu no astoņām līdz 13, bet 3.perona - no 11 līdz 22 stāvvietām. Kopumā tiek plānots, ka perona izbūve izmaksās 21 miljonu latu.
Projekta gaitā tiks nostiprinātas drošības skrejceļa lidjoslas, kas nozīmē, ka, ja arī lidmašīna noskrien no skrejceļa, tā neiestrēgs zālē, jo pamats zem zāles būs izveidots gandrīz identisks skrejceļa pamatam. Šie darbi izmaksās 5,2 miljonus latu. Precīzas nolaišanās un tuvošanās gaismu sistēmas izbūve izmaksās 6,2 miljonus latu.
Luhse skaidroja, ka novecojusi esot meliorācijas sistēma un lietus ūdens atvade arī neesot pietiekama, līdz ar to nepieciešams uzstādīt skrejceļa un perona notekūdeņu attīrīšanas iekārtas. Šie darbi izmaksās 6,7 miljonus latu.
Projektā paredzēta arī skrejceļa seguma renovācija, to paveikt būšot sarežģīti, jo būvnieki varēšot strādāt tikai naktīs no plkst.1 līdz 4, un pa šo laiku katru nakti būšot jāizbūvē 70 metri skrejceļa. Seguma renovācijai plānoti 3,4 miljoni latu.
Nepieciešama esot arī manevrēšanas ceļu izbūve, jo katru gadu lidostā tiekot pieņemti 70 000 lidmašīnu. Pēc rekonstrukcijas lidmašīnas nevajadzēšot gaidīt uz nosēšanos un tās arī ātrāk varēšot piebraukt pie termināļa. Šie darbi izmaksās četrus miljonus latu.
Tāpat paredzēta lidlauka un lidostas saimniecības vides aizsardzības pasākumu īstenošana, kas kopumā izmaksās 7,8 miljonus latu.
Kā ziņots, Eiropas Komisija (EK) 25.jūlijā apstiprināja Kohēzijas fonda projektu «Starptautiskās lidostas Rīga infrastruktūras attīstība», kura mērķis ir nodrošināt drošu, efektīvu un augošam pārvadājumu apjomam atbilstošu gaisa transporta infrastruktūru.
Projektā paredzēts atjaunot skrejceļa segumu, nostiprināt skrejceļa lidjoslu, izbūvēt papildu manevrēšanas ceļus, modernizēt lidlauka apgaismojumu, lai nodrošinātu lidmašīnu nolaišanos un pacelšanos nelabvēlīgos laika apstākļos un avārijas situācijās, kā arī veikt citus infrastruktūras uzlabojumus.
EK apstiprinātais projekts ir daļa no Eiropas Savienības fondu darbības programmas «Infrastruktūra un pakalpojumi» atbalsta.
Augulis uzsver, ka būvniecības laikā ir plānots radīt aptuveni 150 darba vietas un papildus tiks radītas 100 darba vietas ar lidostas darbību saistītajos uzņēmumos. Projekta ieviešana esot būtiska, lai sasniegtu lidostas ilgtermiņa vīziju: kļūt par vienu no galvenajiem pasažieru aviopārvadājumu tranzīta centriem Ziemeļeiropā un līdz 2032.gadam sasniegt apkalpoto pasažieru skaitu - 14 miljonus pasažieru gadā.