Pirmajā nedēļā piedzīvojusi preču trūkumu, Asja Sirova iemācās piedāvāt to, ko pircēji vēlas, un pietiekamā apjomā
Projektā Biznesa eskalators rokdarbu piederumu veikalam darit.lv finansiāli esot veicies labāk, nekā tā vadītāja Asja Sirova bija gaidījusi. Sākumā preces tika izpirktas strauji, jo viņa nebija plānojusi tik lielu pieprasījumu. «Šai laikā esmu atklājusi, kas cilvēkiem ir vajadzīgs, un to arī piedāvāju, tai skaitā tādas lietas, kādu nav citos veikalos,» viņa teic. «Šī bija laba pieredze. Mums gāja labi,» viņa saka. Uzņēmēja sapratusi, ka labprāt vēlētos savu veikaliņu tirdzniecības centrā, varbūt pat tikai nelielu stendu. «Agrāk domāju, ka tas varētu būt atsevišķs veikaliņš kaut kur centrā, bet tagad domāju, ka tam jābūt tieši tirdzniecības centrā. Man pietiktu ar nelielu stendiņu, ja būtu tāda iespēja,» saka A. Sirova.
Gumiju bums
Dalību projektā A. Sirova sāka, piedāvājot rokdarbu piederumus, taču galu galā popularitāti guva gumijas Loom Bands, no kurām gatavo rokassprādzes, pēc tām bijis negaidīti liels pieprasījums. Jāpiebilst, ka A. Sirovai paralēli ir vairāki projekti, tostarp fotostudija DesArts, sludinājumu portāls desk.lv, kā arī izglītības iestāde SoVa. Tajā viņa vada dažādas nodarbības, arī māca veidot aproces no gumijām, tādēļ iedomājās tās tirgot. Šīs gumijas no Maltas šopavasar viņai atveda paziņa, tobrīd Latvijā tās bija nepazīstams produkts.
Jāmāk sadzirdēt
«Iemācījos runāt ar cilvēkiem, sadzirdēt, ko viņi saka pat tad, ja atrodas vairākus metrus no stenda,» atzīst A. Sirova. Šī mēneša laikā viņa sapratusi, kā veidot sortimentu. Sākumā piedāvājusi to, kas patīk pašai, un ar lielu daļu preču trāpīja, bet nebija domājusi, ka cilvēki gribēs iegādāties arī dažādus palīginstrumentus rotu izgatavošanai. «Esmu pārliecinājusies, ka par savu preci ir jāzina ļoti daudz. Ja vienkārši stāv un pārdod to, ko nepazīst, cilvēki pirks mazāk. Pie manis ik pēc dažām dienām ierodas pastāvīgie klienti, kuri interesējas, kas jauns, vai ir piegādāts tas, kas viņiem vajadzīgs, vēlreiz atkārto, kā jātaisa viena vai otra rokassprādze. Lai gan viņiem ir mana vizītkarte un var paskatīties internetā, viņi nāk, lai satiktos,» stāsta A. Sirova.
Viņa turpinās tirgoties internetveikalā un meklēs iespējas attīstīt tirdzniecību klātienē. «Ir labi arī internetā, tomēr cilvēkiem patīk aprunāties, pačamdīt preci, uz vietas iemācīties kādu jaunu tehniku. Kontakts ar cilvēkiem šādam produktam ir svarīgs,» uzsver A. Sirova. Lai arī šobrīd gumijas ir populāras, viņa saprot, ka šis bums visai drīz var norimt, tāpēc domā par citiem produktiem un jau tagad piedāvā, piemēram, rīku, ar kuru izgatavo dzijas bumbulīšus.