Yelo izstrādātāji Krišjānis Mazurs, Mārtiņš Kozlovskis un Ģirts Ulmanis uzskata, ka laikā, kad augstāko izglītību var iegūt attālināti, vajadzētu dot iespēju arī ceļu satiksmes noteikumu teorijas eksāmenam sagatavoties ar mobilās lietotnes palīdzību
Yelo pieejama Android un iOS platformu viedtālruņos, un pagaidām to lieto aptuveni 500 cilvēku. «Šobrīd uzņēmums ir agrīnā stadijā, taču nu jau vismaz esam atpelnījuši picas, ko apēdām, izstrādājot aplikāciju,» saka Krišjānis Mazurs, viens no Yelo idejas autoriem. Mobilā lietotne ir pieejama bez maksas un ļauj trešdaļu no tēmām apgūt nemaksājot, un, ja aplikācija šķiet interesanta, pieeju visam saturam var iegādāties par 9,99 eiro.
Vaicāts par konkurenci, viņš norāda, ka nav atradis alternatīvas, kas viņam pieņemamā veidā papildus zināšanu pārbaudei piedāvātu iespēju arī tās apgūt. «Ir vairākas mājaslapas un arī dažas aplikācijas – jebkas, kas palīdz, ir laba lieta. Taču, ņemot vērā, pie kāda izpildījuma līmeņa cilvēki mūsdienās ir pieraduši, tas nav tas, ko viņi meklē, turklāt praktiski visas aplikācijas fokusējas uz ceļu satiksmes noteikumu zināšanu pārbaudi, nevis mācīšanu. Yelo ļauj sēdēt mājās un ne tikai pārbaudīt ceļu satiksmes noteikumu zināšanas, bet arī apgūt noteikumus. Tas ir kas jauns. Šāda aplikācija noteikumu apguvi padara mazāk mistisku, daudz vienkāršāku, patīkamāku,» uzskata Krišjānis.
Meklē ērtāku risinājumu
«Es tiesības ieguvu relatīvi vēlu dzīvē un biju viens no tiem cilvēkiem, kurš nožēlo, ka to neizdarīja vidusskolā. Biju pārsteigts, ka teorijas eksāmena nokārtošana prasīja vairākas reizes, lai gan mācījos brīnišķīgā autoskolā, kur viss bija fantastiski un bija lieliski instruktori. Uzsākot mācības autoskolā, biju domājis, ka ar visu viegli tikšu galā, jo īpaši ar teoriju,» stāsta Krišjānis. Tuvojoties teorijas eksāmenam, draugi viņam ieteica doties uz Ceļu satiksmes drošības direkcijas (CSDD) mājaslapu un iet cauri visiem pārbaudes darba jautājumiem, tādējādi iemācoties tos no galvas. «Varbūt, ja cilvēkam ir 18 gadu, tas šķiet normāli, bet es gribēju piedalīties satiksmē veidā, kas ir drošs un man un citiem pieņemams. Kārtojot šo testu un atbildot uz kādu jautājumu nepareizi, es nesapratu, kāda ir pareizā atbilde. Tā es gāju cauri visām tēmām pēc kārtas tematiskajos uzdevumos grāmatā, kā vecos laikos manuāli salīdzināju atbildes, analizēju, vai kļūdas ir neuzmanības dēļ vai pamatotas, un, ja tās bija pamatotas, lasīju likumu, mēģināju saprast savu kļūdu. Taču likums nav domāts normālu cilvēku patēriņam, tas nav metodoloģisks mācību materiāls. Kad biju ieguvis tiesības, nepārstāju domāt par to, ka ir jābūt labākiem veidiem, kā mūsdienu cilvēkiem mācīties ceļu satiksmes noteikumus,» teic Krišjānis.
Visu rakstu Piedāvā mobilo lietotni satiksmes noteikumu apguvei lasiet 25. jūnija laikrakstā Dienas Bizness.