Primāri tā ir rotaļlieta, bet birojos var izmantot starpsienām un citiem telpas elementiem, par savu lolojumu – Gigi blokiem – stāsta Ilona Viļuma
Šāda kluča citiem ražotājiem neesot, neviens nav izgudrojis savstarpēji savienojamus klučus, lepojas Ilona. Tirgū ir gan dāņu oriģinālais plastmasas lego, gan dažādas tā kopijas, bet Ilona sāka sava kluča radīšanu, ieklausoties sajūtās.
«Negribēju plastmasu, gribēju dabīgu un lielu,» viņa skaidro. Lielākais izaicinājums bija radīt savstarpēji savienojamu salokāmo kluču maketu, procesā pavadot apmēram gadu un piesaistot dizaineru Erlandu Celmiņu. «Tā bija veiksmīga satikšanās, Erlands ļoti domā par funkcionālu dizainu,» atklāj Ilona. Pirmais lielais prieks bija dalība Design Isle 2013 izstādē un iekļūšana Gada balvas dizainā 2013 finālā kategorijā Rūpnieciskais dizains. Tagad jau ir arī citas atzinības. «Ar lepnumu varam paziņot, ka esam uzvarējuši Jauno uzņēmēju centra organizētajā Creative Business Cup nacionālajā kārtā un startējam konkursam Dānijā,» viņa piebilst.
Sapņu realizācija
Bērnībā Ilona vēlējusies justies kā pieaugušais – no tiem laikiem arī ideja. Šī esot bijusi jau otrā reize, kad abi ar vīru Edgaru ķērušies pie klučiem. Pirmā bijusi pirms septiņiem gadiem. Kavējoties bērnības atmiņās par ilgām pēc savas no klučiem būvētas mājiņas, meklējot internetā un neatrodot neko, kas līdzinātos iecerētajam, ar saviem spēkiem tika pat līdz kluča prototipam. Tad idejas realizācija pierimusi, līdz pagājušā gada martā viņi pieķērās projektam vēlreiz, kopumā radot septiņus prototipus.
Pievienotā vērtība
Mājās bērni paši var piedalīties rotaļlietas radīšanā, «investējot» tajā savu darbu – Ilona uzskata, ka šāda prakse veido bērnos atbildīgu attieksmi pret rotaļlietu, turklāt locīšana attīsta sīko motoriku. 4–5 gadu vecumā bērniem gribas imitēt pieaugušo dzīvi – gandrīz visi izdzīvo «krēslu un segu māju» fāzi – lielie kluči ir veids, kā pašam no ķieģeļiem uzcelt māju. Salocīšanas iespējas atrisina arī vietas un loģistikas problēmu – Gigi bloki piedāvātajā iepakojumā ir 100 kartona kluču sagataves, tāds daudzums koka vai plastmasas variantā aizpildītu piecas reizes vairāk vietas.
Pirmā testētāja un arī pirmās mārketinga akcijas organizētāja bijusi meita Alise – apmēram sešu gadu vecumā, kad bērnudārzā projektu nedēļas ietvaros bērniem bija jāiepazīstina ar savu vecāku nodarbošanos, viņa pamudināja aiziet un parādīt klučus. Pēc pusgada izrādījās, ka bērni ar tiem turpina spēlēties un visi kluči ir darba kārtībā.Lai arī, piemēram, mājaslapas bildēs ir kluču tēlniecība zaļajā vidē un ārpus telpām, tomēr mitrumizturīgi šie bloki neesot, lietū mājiņa izšķīdīs. Sākuma uzstādījums bijis radīt dabisku produktu, bez jebkādas apstrādes ķīmijas. Kluči ir saņēmuši attiecīgu sertifikātu.
Būs arī Vācijā
Uzņēmuma radītie bloki ir atrodami gan vietējos veikalos, gan aiz Latvijas robežām – pirmās kravas aizsūtītas arī uz Vāciju. Vācijā ir interesants sadarbības partneris – lielākais uzņēmums, kas strādā ar bērnudārziem – gatavo savu preču katalogu. Iekļūšana šajā katalogā ir iespēja, kā ātri paaugstināt uzņēmuma darbības efektivitāti. Vācijā darbojas arī aģents, kurš kontaktējas ar veikaliem. Lai arī vāciešiem patīk pārbaudītas lietas un inovatīvi produkti viņus biedē, tomēr ir arī riskēt gribošie – ņem uzreiz. Ilona atzīst, ka viss notiekot dabīgā, lēnā garā. Arī viņa šobrīd uzņēmusies risku, no stabilas karjeras pārlecot privātās uzņēmējdarbības laukā. Par visiem 100% projektam viņa pieķērusies tikai šī gada augustā, līdz tam tas bijis hobijs līdztekus ikdienas darbam, tomēr Ilona saskata potenciālu savā produktā un vēlas to attīstīt, pacelt pāri hobija līmenim. Viņa pati sevi šobrīd dēvē par cilvēku – orķestri; mārketinga jautājumi, pakošana, loģistika, grāmatvedība – visas jomas ir viņas pārziņā. Kastes jau šobrīd rotā uzraksti piecās valodās – notiek pārrunas ar potenciālajiem sadarbības partneriem Norvēģijā, Anglijā, ir interese arī Zviedrijā un Somijā.