Ilgi gaidītais sporta auto meistara Porsche četrdurvju limuzīns Panamera pie klientiem došoties šī gada rudenī.
Pagaidām nav skaidrs vai glauno Grand Turismo klases spēkratu ieraudzīsim Ženēvas autoizstādē, jo pēc Automotive News Europe rīcībā esošās informācijas Porsche vadība nolēmusi modeļa debiju pārlikt uz Šanhajas autoizstādi Ķīnā, kas notiks aprīlī.
Porsche amatpersonas šādu rīcību skaidro ar to, ka Āzijas tirgus priekš Porsche pēdējos gados spēlē arvien nozīmīgāku lomu, par ko liecina lieliskie Porsche pārdošanas apjomi Āzijā. Piemēram, Ķīnā pārdošanas apjomi ir dubultojušies, turpretim Ziemeļamerikā un Eiropā Štutgartes slavenības sportiskie modeļi tiek pirkti arvien kūtrāk. Iespējams, ka tas ir tikai veikls mārketinga triks, lai pakaitinātu eiropiešus, kuri jau sen ir nocietušies ieraudzīt Panamera klātienē. To, mēs uzināsim pavisam drīz.
Kas attiecas uz Panamera tehniskajām īpašībām, tad pagaidām var minēt to, ka vispirms galvenais uzsvars tiks likts uz V8 dzinējiem. Modeļa bāzes versijā Panamera S ieraudzīsim 4,8 litru 400 ZS jaudīgo V8 spēka agregātu. Līdz 100 km/h atzīmei jaunais Štutgartes Grand Turismo nonāks jau pēc 5.3 sekundēm, bet četrvietīgā auto maksimālais ātrums sasniegs 283 km/h. Par papildu samaksu sešu pakāpju manuālās pārnesumkārbas vietā varēs pasūtīt moderno septiņu pakāpju divsajūgu pārnesumkārbu. Pilnpiedziņas modelis Panamera 4 S ar šo pašu V8 dzinēju līdz 100 km/h ieskriesies nieka piecās sekundēs, bet mksimālais ātrums atdursies pie 282 km/h atzīmes. Klasiskās piedziņas Panamera modeļu cenas būs sākot no 94 575 eiro, savukārt par pilnpiedziņas Panamera būs jārēķinās vismaz ar 102 251 eiro.
Fanātiskajiem Porsche faniem saldajā ēdienā tiek pasniegts Porsche Panamera turbo, kuram zem virsbūves čaulas būs iesprostots 500 ZS jaudīgais V8 dzinējs. Pilnpiedziņas modelis ar standartā uzstādīto septiņu pakāpju divsajūgu pārnesumkārbu 100 km/h lielu ātrumu sasniegs jau pēc 4.2 sekundēm, bet maksimālais ātrums aizstiepsies līdz 303 km/h atzīmei.