Jaunākais izdevums

Eiropā, tostarp Latvijā ir uzsākta sporta auto meistara Porsche pirmā dīzeļautomobiļa Porsche Cayenne tirdzniecība.

Porsche SUV Cayenne modeļa motortelpā atradīsies trīs litru V6 turbodīzeļdzinējs ar 240 zirgspēkiem un 550 ņūtonmetriem. Pats par sevi saprotams, ka šis spēka agregāts ir paņemts no Porsche piederošā Volkswagen dzinēju apcirkņiem. Grezns un mūsdienīgs aprīkojums komplektā ar dīzeļdzinēju Porsche paver jaunus apvāršņus, iekarojot jaunu klientu auditoriju, kura sen ir gaidījusi, kad Porsche motoru gammā parādīsies dīzeļdzinējs. Eksperti norāda, ka Porsche Cayenne dīzeļversijas iznāciens pirmām kārtām cirtīs pa tautieša Audi Q7 pozīcijām. Protams, Porsche turpmāk ar lielāku degsmi varēs krustot šķēpus ar BMW X5, Mercedes M class vai VW Touareg u.c.

Ko tur slēpt, tik ekonomisku Porsche vēl nebūsim redzējuši. Tehniskie dati liecina, ka Cayenne dīzelis vidēji uz 100 kilometriem patērēs tikai 9.3 litrus degvielas, bet CO2 saturs izplūdes gāzēs ir 244 g/km. Tāpat kā citiem Cayenne modeļiem arī dīzeļversijai tiek uzstādīta 100 litru liela degvielas tvertne, ar kuru īpašnieks var nobraukt vairāk nekā 1000 km. Visbeidzot, vēl viens būtisks arguments Cayenne dīzeļa pusē ir ļoti sabalansētā cena, proti, ar standartā uzstādītu Tiptronic-S automātisko pārnesumkārbu Latvijā tā būs 60155 EUR.

picturegallery.0a89a5ec-1f7f-4cda-851f-fa0a9e38026d

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Nav šaubu, ka automašīnu lauciņā nākotne pieder elektroauto, kas izceļas ar virkni būtisku priekšrocību, turklāt elektroauto Latvijā un pasaulē kļūst arvien iecienītāki. Ja vēlaties iepazīties ar daudzveidīgo Porsche elektroauto, kā arī hibrīdauto klāstu, turpiniet lasīt šo rakstu!

Kas jāzina par elektroauto un hibrīdauto atšķirībām?

Dažkārt hibrīda un elektriskie automobiļi tiek jaukti, taču tos atšķir pāris būtiskas nianses. Elektroautomobiļi darbojas tikai un vienīgi ar uzlādējamu elektromotora akumulatoru, savukārt hibrīda modeļiem ir gan iekšdedzes dzinējs, gan elektromotors ar akumulatoru.

Hibrīda piedziņas automašīnām ir vairāki veidi, un viens no izplatītākajiem ir tieši Plug-in hibrīda piedziņa. Kā jau iespējams spriest pēc nosaukuma, Plug-in hibrīda baterijas akumulatoru iespējams uzlādēt, to pievienojot elektrotīklam. Kad hibrīda piedziņas automašīnas elektromotora akumulators ir tukšs, ar to varat turpināt pārvietoties, izmantojot iekšdedzes dzinēju.

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

Tāda Porsche Macan vairs nebūs

Aldis Zelmenis,29.03.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Nākamā SUV modeļa Macan paaudze būs 100 % elektriska, nolēmusi Porsche AG uzraudzības padome. Tas nozīmē, ka šobrīd uzlabotie Macan modeļi noslēgs salīdzinoši īso, bet žilbinošo iekšdedzes motoru ēru

Porsche Macan ir Cufenhauzenas kompānijas veiksmes stāsts. Piecos gados kopš Macan modeļa dzimšanas pasaulē tas ir pārdots vairāk nekā 400 tūkst. eksemplāros. Iespaidīgs skaitlis, īpaši zinot salīdzinoši augsto modeļa iegādes cenu, kas bieži vien neatpaliek no lielākā brāļa Cayenne cenojuma. Uzmundrinoši, ka līdz brīdim, kad pārdošanā nonāks pilnībā elektrisks Macan, vēl ir jāpaciešas vismaz gads. Tas ļaus izbaudīt tos jaukumus, ko sniedz nesen uzlabotie Porsche Macan un Macan S.

Kāpēc tas būtu jāpērk?

Autokolekcionāri, Porsche zīmola fani un autoentuziasti, šis ir unikāls brīdis iegādāties vienreizēju auto, kāds vairs nebūs Porsche modeļu aptverē!

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

Kļūdas, ko pieļaus pilots, izlabos auto

Aldis Zelmenis,07.06.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Porsche 911 ar rūpnīcas kodu 992 formāli ir mazinājis jaunības trakulību jeb palielinājis pašsaglabāšanās instinktus. Tas ir veids, kā audzēt pircēju auditoriju, kas spēs tikt galā ar šo izcilo personību

Pilnīgi noteikti auto nav kļuvis mazāk talantīgs braucējs. Drīzāk otrādi. Jaunais Porsche 911 ir kļuvis vēl gudrāks un daudzpusīgāks, lai pat nepieredzējušam braucējam pie auto stūres atļautu sajusties kā īstam sacīkšu braucējam. Kļūdas, ko pieļaus pilots, izlabos auto, turklāt arī tās, kuras iepriekšējais Porsche 911 nespēja izlabot. Citiem vārdiem sakot, rūpes par pilota drošību jaunajam Porsche 911 ir tikpat nozīmīga sastāvdaļa kā automašīnas kopējā veiktspēja.

Kāpēc tas būtu jāpērk

Var tikai apskaust tos, kuri spēj un spēs atļauties Porsche 911. Ja finanses atļauj, es teiktu, ka jāņem gan klasiskās piedziņas Porsche 911 Carrera S, gan pilnpiedziņas 911 Carrera 4 S. Pēc situācijas un vēlmēm vienu no versijām var ņemt Cabrio izpildījumā ar mīksto audekla jumtu. Unikāls auto, kas joprojām draudzējas ar iekšdedzes boksertipa sešcilindru benzīnmotoru, sniedzot emocijas, kas ir pa spēkam tikai Porsche. Šis fakts ir divtik vērts, ka pats Porsche neslēpj, – modeļa izstrādes procesā nav bijis tālu no tā, lai Porsche 911 ar rūpnīcas kodu 992 būtu kļuvis par hibrīdu. Daudziem par prieku šoreiz vēl uzvarēja klasiskās vērtības. Līdz ar to ortodoksālas orientācijas Porsche fani var gavilēt, turklāt tās padara šo modeli vēl īpašāku, jo, kā atzina jaunā modeļa testa braucienu laikā Grieķijā sastaptais Porsche 911 «Master of engine» jeb Powertrain divīzijas direktors Matias Hofsteters (Matthias Hofstetter), nākamais jeb Porsche 911 ar kārtas numuru 994 jau būs «saprecināts» ar elektrību. Starp citu, M. Hofsteters pačukstēja, ka jau šobrīd aktīvi ar to nodarbojoties.

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

VW un Porsche gatavi apvienošanai

,27.07.2009

Pjehu ģimenes locekļi var gavilēt par gaidāmo Volkswagen un Porsche apvienošanos, jo īpaši Ferdinads Pjehs (Ferdinand Piech) ar kundzi Ursulu.

REUTERS/SCANPIX

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Porsche un Pjehu ģimeņu pārstāvji, kā arī Lejassaksijas federālā zeme un abu uzņēmumu darbinieki ir izteikuši apmierinātību ar šobrīd ieliktajiem nākotnes uzņēmuma pamatiem, vēsta Volkswagen AG oficiālā informācija.

Uzņēmumu Volkswagen AG un Porsche Automobil Holding SE uzraudzības padomju sēdes, kas ceturtdien norisinājās Štutgartē, pavēra ceļu apvienotas automobiļu būvētāju grupas izveidei, kura apvienos Volkswagen un Porsche uzņēmumus. Kopējās koncepcijas galīgās detaļas tiks izstrādātas tuvākajās nedēļās.

Uzņēmuma Volkswagen AG uzraudzības padomes priekšsēdētājs Dr. Ferdinands K. Pjehs (Ferdinand K. Piëch) redz apvienoto grupu ceļā uz panākumiem: „Kopā Volkswagen un Porsche uzņēmumiem ir viss nepieciešamais, lai ieņemtu vadošo vietu starptautiskajā autobūves industrijā.” Uzstājoties Štutgartē, Dr. Volfgangs Porše (Wolfgang Porsche) uzsvēra, ka šodienas lēmumi iezīmē pagrieziena punktu ceļā uz nākotni, piebilstot: „Apvienotajā grupā Porsche saglabās Porsche zīmola leģendu un identitāti. Tas paver jaunas iespējas izaugsmei.”

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas Porsche klubs uzsācis jauno sezonu. Tā noritēšot 911 modeļa piecdesmit gadu jubilejas zīmē, biznesa portālam db.lv stāstīja Latvijas Porsche kluba valdes loceklis Marats Blate.

Porsche 911 savu pirmizrādi piedzīvoja Frankfurtes auto izstādē 1963. gada septembrī.

Kluba sezonas atklāšanas pasākumā piedalījušies vairāk nekā 10 Porsche markas automobiļi, un tā ietvaros norisinājusies arī foto orientēšanās ar desmit kontrolpunktiem un uzdevumiem.

Leģenda Porsche kluba biedrus un draugus aizveda uz Jūrmalu, kur divu stundu laikā bija jāapmeklē vairāki kontrolpunkti un dažos no tiem jāveic arī uzdevumi. Piemēram, Dzintaru mežaparkā dalībniekiem bija jāuzskrien 36 metrus augstajā skatu tornī, lai nolasītu uz elektrosadales skapja uzrādīto kodu.

Vēlāk sekoja kopīgs pārbrauciens uz Spilves lidlauku, kur uz lidmašīnu un lidlauka fona tapa bildes ar visiem Latvijas Porsche kluba sezonas atklāšanas dalībniekiem. Tālāk Porsche kolonna devās uz Mārupi, pie auto ādas salonu speciālista Zigmunda Meldera, kurš izrādīja savu darbnīcu, nolasīju īsu lekciju par ādu, tās atšķirībām un kopšanu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

Auto apskats: Porsche Panamera Sport Turismo

Aldis Zelmenis,15.12.2017

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Porsche Panamera Sport Turismo nosaukumā neviens vārds nav meli vai izdomājums. Tajā ir gan tīrasiņu sporta auto DNS, gan Gran Turismo ceļotāja gars; ja vēl modeļa nosaukumā pievieno vārdu «turbo», šim auto uz planētas Zeme nebūtu līdzinieku

Visi zinām, ka mūsdienās viltojumu ir vairāk nekā vajadzētu, arī autobūvē īstu lietu kļūst arvien mazāk, jo pat necilu modeļu nosaukumos kaislīgu vārdu virtenes tiek izmantotas arvien biežāk un bezatbildīgāk. Nav brīnums, ka reālajā dzīvē pārsvarā tās ir pelēcīgas un pieticīgas personības, kam ar kaisli, sportu vai elementāru dinamiku ir maz kopīga. Turpretim ar Porsche Panamera Sport Turismo viss ir pa īstam. Novembra beigās šis eksluzīvais Porsche modelis Latvijā svinēja savu pirmizrādi, piedaloties laikraksta Dienas bizness Top 500 jeb Latvijas labāko un spēcīgāko uzņēmumu apbalvošanas ceremonijā, savukārt DB autoapskatniekam pirms kāda laika bija unikāla iespēja ar šo skaistuli izbraukt gleznainajā Horvātijā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Sākot ar 2026.gadu, "Porsche" un dažādi tiešie "Porsche" ražošanas materiālu piegādātāji sāks saņemt un līdz ar to ražošanā izmantot zema CO2 emisiju līmeņa tēraudu, informē uzņēmums.

"Porsche AG" un Zviedrijas enerģētikas jaunuzņēmums "H2 Green Steel" nule parakstījuši vienošanos par zema CO2 emisiju līmeņa tērauda piegādi. Sadarbības mērķis ir vēl vairāk uzlabot "Porsche" automobiļu oglekļa emisiju bilanci.

2025.gada beigās "H2 Green Steel" Zviedrijas pilsētā Būdenā (Boden) plāno sākt tērauda ražošanu, izmantojot atjaunīgo enerģiju, un jau no 2026.gada sākuma "Porsche" un dažādi tiešie "Porsche" ražošanas materiālu piegādātāji saņems "H2 Green Steel" zemā emisiju līmeņa tēraudu. Šim materiālam būs viena no zemākajām oglekļa dioksīda pēdām tirgū.

"H2 Green Steel" inovatīvajā ražošanā izmanto ūdeņradi un elektrību no atjaunīgajiem enerģijas avotiem, tāpēc tērauda ražošana tiek nodrošināta gandrīz bez CO2 izmešiem. "H2 Green Steel" pārstāvji norāda, ka CO2 emisijas ir līdz pat 95% mazākas salīdzinājumā ar parastu tērauda ražošanu, kurā izmanto koksa ogles.

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

Porsche pārstāve: Latvijas iedzīvotāji nekad nav dzīvojuši tik labi kā tagad

Laura Mazbērziņa,28.09.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Cilvēki ir gatavi tērēt naudu luksusa automašīnu iegādei, biznesa portālam db.lv sacīja Porsche Latvija direktore Anete Bilzēna.

«Mēs priecājamies par to, ka mūsu pārdošanas apjomi Latvijā aug straujāk nekā nozarē kopumā. Esam novērojuši, ka Latvijā šobrīd ir ekonomiskā stabilitāte. Cilvēki ir gatavi tērēt naudu automašīnām. Latvijas iedzīvotājs ir maksātspējīgs. Un Latvijai ir ilgstpējīgas attīstības potenciāls, jo Latvijas iedzīvotāji nekad nav dzīvojuši tik labi kā tagad,» savās pārdomās dalījās A. Bilzēna.

Gandrīz 20 gadus Porsche galvenais dizaineris bija latvietis

Vācijas autoražotājs pilnībā atteicies no mašīnu ar dīzeļdzinējiem ražošanas. Porsche koncentrēsies uz automašīnām ar benzīna dzinējiem un hibrīddzinējiem, bet no nākamā gada uzsāks elektroautomobiļu ražošanu. «Porsche ir par tīrāku un zaļāku vidi, kā arī ilgtspējīgu attīstību,» teica A. Bilzēna.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lai neatpaliktu no jaunpienācēja Porsche Macan košuma un atlētisma, arī lielais brālis Porsche Cayenne ir izgājis modernizācijas kursus .

Būtībā Cayenne ir skārusi padziļināta modernizācijas programma, kas ietver ne tikai redzamās daļas vizuālo dotumu un komforta retušēšanu, bet arī motoru jaudas palielināšanu un citus tehniskos uzlabojumus. To ir tik daudz, lai atkal varētu aplaudēt Štutgartes meistaru virtuozitātei – kā mazas lietas padarīt pamanāmas un lietotājam ļoti nozīmīgas.

Kāpēc tas būtu jāpērk

2002. gadā Porsche lēmums radīt premium klases SUV modeli ilgtermiņā ir izrādījies pareizs un galvenais – ļoti ienesīgs lēmums. Lai cik noliedzoša un skaļa bija atsevišķu autoekspertu un klientu reakcija, ar laiku Cayenne tika pieņemts barā, un sākotnējā vīpsnāšana, sporta auto dizainu sakrustot ar visurgājēja čaulu, tika atzīta par labu esam. Kā nu ne! Kopumā kopš 2002. gada pasaulē ir notirgoti vairāk nekā 579 tūkst. modeļu. Cayenne mūsdienās ir Porsche zelta vistiņa, kas vācu ražotāja kasē dēj zelta oliņas daudz vairāk nekā leģendārie sporta auto. Cayenne ir izteikts veiksminieka auto, turklāt azartiskās brauktprasmes dēļ priekšplānā izcels gados jaunus veiksminiekus, kas novērtēs motora simfonijas, aristokrātiskā komforta un sportisko gaitas īpašību gardo kokteili. Nav šaubu, ka arī turpmāk Cayenne Diesel ar V6 smagās degvielas motoru būs populārākais un arī racionālākais pirkums. Vienlaikus tas būs lētākais modelis, proti, sākot no 67 414 eiro. Pretējā flangā ar cenu, sākot no 131 007 eiro, būs elitārais Cayenne turbo. Šī drīzāk ir publiska koķetēšana ar naudas daudzumu, jo nevienu no Cayenne motora modifikācijām par nīkulīgu vai biklu nenosauksi.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Trešās paaudzes Porsche Cayenne debitē ar izteiktāku 911. kulta modeļa eksterjera dizaina stilu, vēl filigrānāku un izkoptāku tehnisko, kā arī komforta ekstru pildījumu

Sekojot Porsche zīmola tradīcijām, jaunais Porsche Cayenne pirmajā acu uzmetienā nav daudz mainījies. Taču tā nav taisnība. Evolūcija ir jaušama katrā virsbūves čaulas milimetrā, un tas ir darīts, lai jaunajam modelim nodrošinātu vēl precīzāku un majestātiskāku plūdlīniju, vienlaikus «iešujot» tajā 911. modeļa sportiskos gēnus. Skeptiķiem un neticīgajiem uzkrītošākā firmas zīme būs saplūdinātie aizmugurējie lukturi, kas perfekti piestāvēs Cayenne tēlam. Kā jau allaž tas ir bijis, Cayenne pārsteigs ar milzīgo jaunumu apjomu, kas ir zem šī meistardarba virsbūves. Jāsāk ar to, ka Cayenne rīcībā būs jauna platforma, kas jau ir izmantota Audi Q7 un Bentley Bentayga. Automašīnas virsbūve ir pastiepta par 63 milimetriem, saglabājot 2895 mm garenbāzi, toties, salīdzinājumā ar priekšteci, samazinot jumta augstumu par 9 mm. Bagāžas nodalījuma tilpums sasniegs 770 litrus, kas ir par 100 litriem vairāk nekā iepriekš. Visbeidzot, pat «apjožoties» ar jaunām elektroniskajām palīgsistēmām, Cayenne ir spējis nomest 65 liekos kilogramus.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Vācijas sporta automašīnu ražotāja Porsche akcionāri varētu būt tuvu darījumam, kas ar parādiem apkrauto kompāniju galu galā tomēr apvienotu ar Volkswagen (VW). Savukārt parādu slogu Porsche cer dzēst pārdodot tam piederošās VW akcijas, ziņo AFP.

Potenciālais darījums paredz pārdot 49% Porsche kapitāla daļu VW, savukārt no Porsche piederošās 51% lielās VW akciju paketes daļu pārdot Kataras valstij, lai segtu kompānijas parādus.

Patlaban gan nekādi oficiāli lēmumi nav pieņemti, taču ir noteikti datumi abu kompāniju vadību sanāksmēm, kas paredzētas 23. jūlijā.

Porsche vadītāja vietnieks Uve Hueks (Uwe Hueck) gan norādījis, ka VW būs jāpalielina piedāvājums par Porsche kapitāla dāļām līdz vismaz 7 miljoniem eiro.

Tiek lēsts, ka vēlāk VW un Porsche starpā varētu notikt darījums, kas galu galā abas kompānijas pilnībā apvienotu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tirdzniecība un pakalpojumi

Premium auto segments Baltijā piedzīvojis izaugsmi

Db.lv,28.01.2022

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

2021. gadā apjoma auto tirgus segmentu ilgstoši ietekmēja pusvadītāju trūkums, tikmēr premium tirgus turpināja augt, īpaši palielinoties elektrisko automobiļu pieprasījumam, informē “Porsche centrs Rīga” vadītājs Ivars Norvelis.

Statistikas un auto tirgus izpētes uzņēmuma “DataCenter” informācija liecina, ka 2021. gadā reģistrēto vieglo automobiļu skaits pieaudzis par 10,3% salīdzinājumā ar 2020. gadu. Pērn Baltijā reģistrēts 64 531 jauns automobilis, bet vēl gadu iepriekš - 58 501.

Premium segments ir audzis divas reizes straujāk nekā tirgus kopumā - pērn reģistrētas 8113 automašīnas, kas ir par 20,6% vairāk nekā 2020. gadā, kad visā Baltijā tika reģistrēti 6726 premium segmenta auto.

Visstraujāk jauno automobiļu tirgus pērn audzis Igaunijā - tur 2021. gadā jaunas automašīnas reģistrētas par 18,4% vairāk nekā 2020.gadā, pēc tam seko Lietuva un Latvija attiecīgi ar 6,6% un 6,2% pieaugumu.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Jaunais Porsche 911 Turbo S Exclusive Series ir līdz šim jaudīgākais 911 Turbo S.

Coupé versija attīsta 446 kW (607 ZS) lielu jaudu, un modeļa eksemplāru skaits ir ierobežots līdz 500 vienībām visā pasaulē. Papildus 27 ZS jaudas palielinājumam 911 Turbo S Exclusive Series atšķiras no standarta 911 Turbo S ar dizainu, augstākas kvalitātes materiāliem un greznajām detaļām. Sporta automašīnas smalkā apdare ir roku darbs, kas veikts jaunajā Porsche Exclusive Manufaktur darbnīcā uzņēmuma galvenajā mītnē Cufenhauzenā. Uzņēmuma darbnīca, kas iepriekš bija pazīstama kā Porsche Exclusive, specializējas automašīnu pielāgošanā klientu vēlmēm, kā arī atbild par ierobežota izlaiduma sērijām. Pirmo reizi Porsche klientiem ir iespēja konfigurēt ar sporta automašīnas dizainu saskaņotu Porsche Design hronogrāfu.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Kupeju klasi var saukt arī par sporta automašīnām. Tās ir ar divām durvīm, elegantas, daudzas no tām - ātras. Mazlietoti auto tirgū pieejamas dažādu marku šāda virsbūves tipa automašīnas, taču kuru no tām labāk iegādāties? Piedāvājums šo auto mīļiem atrodams arī BRC Autocentrā.

Kas ir kupeju klase un kā izvēlēties sev piemērotāko šāda tipa auto?

Par klasiskāko kupeju klases automašīnu var saukt ‘’Porsche 911’’. Šāda tipa auto ražo uzņēmumi, kuriem ir iespēja piedāvāt jaudīgas sporta mašīnas. Pati svarīgākā šī virsbūves auto tipa atšķirība no citiem ir divju durvju, nevis četru esamība. Kupejas jumts no aizmugures ir pietūkušas formas, bet auto ķermenis ir nospiests uz zemes, lai varētu ļaut sevi dēvēt par ‘’sporta auto’’. Nedaudz citādāks kupejas klases auto ir kabriolets, kuram stingra jumta vietā ir salokāms jumts, kuru iespējams pacelt pēc vajadzības. Tāds kabriolets, kurš paredzēts tikai diviem cilvēkiem - vadītājam un pasažierim, tiek saukts arī par ‘’roadster’’.

Komentāri

Pievienot komentāru
Dzīvesstils

Mairis Briedis brauks ar teju 85 000 eiro vērtu Porsche Cayenne Coupé

Zane Atlāce - Bistere,20.09.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas boksa zvaigzne Mairis Briedis uzsācis sadarbību ar Porsche pārstāvi Latvijā SIA «Baltijas sporta auto», saņemot lietošanā jauno Porsche Cayenne Coupé.

Auto ir īpašs ar to, ka tas ir pirmais sporta auto starp apvidus klases automašīnām. «Porsche ir kaislīgs sporta atbalstītājs visā pasaulē, tostarp Latvijā. Līdzīgi kā Mairis ilgu laiku pavadījis treniņos, arī Porsche Cayenne Coupé ārējais veidols slīpēts gadu no gada, lai radītu pasaulē pirmo apvidus sporta auto,» pasniedzot Briedim auto atslēgas, teica SIA «Baltijas sporta auto» vadītājs Ivars Norvelis.

Savukārt Briedis Porsche automobiļos un boksā saredz kopsakarības: «Bokss ir sporta veids, kurā dominē adrenalīns, spēks un taktika. Tieši tāpat ir ar Porsche - šo spēkratu veiktspēja sniedz gandarījumu ikvienam adrenalīna meklētājam. Šī zīmola automašīnas man vienmēr patikušas savu dizaina un jaudas dēļ.»

Komentāri

Pievienot komentāru
Foto

Porsche nāk klajā ar ekskluzīvu 911 modeļa piecdesmit gadu jubilejas auto

Jānis Rancāns,06.06.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Vācijas autoražotājs Porsche, atzīmējot 911 modeļa piecdesmit gadus, laidis klajā ekskluzīvu automašīnu Porsche 911 50 Years Edition. Kopumā tirdzniecībā nonāks tikai 1963 (gads, kurā parādījās pirmais Porsche 911) automašīnas.

Automašīnai, kuras cena sākas no 108 tūkstošiem eiro, par pamatu ņemts Porsche 911 Carrera S modelis. Porsche 911 50 Years Edition izmantota hroma apdare, kā arī veiktas citas dizaina izmaiņas. Ekskluzīvais modelis pieejams divās krāsās, kā arī tam ir LCD vadības panelis un navigācija.

Porsche 911 50 Years Edition aprīkots ar Carrera S 3,6 litru 400 zirgspēku dzinēju un pieejams gan ar automātisko, gan arī ar manuālo pārnesumkārbu. Simts kilometru stundā lielu ātrumu automašīna var sasniegt 4,5 sekundēs.

Gada pirmo ceturksni Porsche noslēgusi ar peļņu 601 miljona apmērā. Kompānija norāda, ka šogad kopumā finanšu rezultāti būs atkarīgi no Volkswagen grupas, kuras sastāvā ir Porsche, darbības.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Turpinot elektromobiļu infrastruktūras attīstīšanu Latvijā, SIA “Baltijas sporta auto” pie “Porsche Latvija” centra Rīgā atklājis divus līdz šim jaudīgākos līdzstrāvas elektroauto lādētājus Latvijā, informēja “Porsche Latvija” centra vadītājs Ivars Norvelis.

Pieslēdzoties “Charge Box” iekārtai, tā elektroauto uzlādēs ar līdz pat 320 kilovatu lielu jaudu. Tas nozīmē, ka 22 minūtēs elektrisko automobili varēs uzlādēt līdz pat 80%, lai pēc tam bez bažām nobrauktu 380 kilometrus.

“Mūsu mērķis ir parādīt, ka elektroauto mūsdienās var uzlādēt teju tikpat ātri, cik uzpildīt degvielu”, norāda I.Norvelis.

Jaudīgos lādētājus bez maksas būs iespēja izmantot klientiem, kas uz “Porsche Latvija” centru dosies ar savu elektroauto. Līdz šim “Porsche” izplatītājs “Baltijas sporta auto” ir atvēris arī četras publiskās elektromobiļu uzlādes stacijas – divas pie “Arēna Rīga”, pa vienai pie ACB Tenisa kluba Mārupē un pie Liepupes muižas. Šajos punktos automašīnām var veikt standarta jaudas uzlādi.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šodien Leipcigas rūpnīcā oficiāli tika dots starts jaunā Porsche Gran Turismo modeļa Panamera ražošanai. Pirmie klienti, tostarp arī no Latvijas, jauno auto saņems rudenī.

Neraugoties uz sarežģīto finansiālo situāciju pasaulē Porsche plāno 2009. gadā pārdot 20 tūkst. Panamera vienību. Interese par jauno Porsche mākslas darbu ir visā pasaulē, tostarp arī Latvijā.

Pēc vietējā Porsche izplatītāja Latvijā SIA Baltijas sporta auto tirdzniecības vadītāja Andra Ieviņa teiktā, ažiotāža tika novērota jau 2008. gadā un ,iespējams, ka pie labvēlīgākas ekonomiskās situācijas klientu skaits varētu būtu krietni lielāks. Nenosaucot konkrētu klientu skaitu, A. Ieviņš atklāja, ka atsevišķi potenciālie Porsche Panamera klienti no Latvijas automašīnu esot jau pasūtījuši 2008. gada nogalē.

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

Dramatiskākā pārņemšana auto ražošanā pabeigta

Gunta Kursiša,05.07.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Vācijas automobiļu ražotājs Volkswagen (VW) piekritis par 5,6 miljardiem ASV dolāru pārņemt atlikušo 50,1% Porsche daļu, vēsta BBC.

49,9% Porsche daļu VW iegādājās jau iepriekš – 2009. gadā. Tad arī abi uzņēmumi lēma par pilnīgu apvienošanos, ko cerēja pabeigt līdz pērnā gada beigām, tomēr to apgrūtināja daži juridiski šķēršļi. Abas kompānijas bija ieinteresētas, lai apvienošanās process norit pēc iespējas ātrāk.

Paredzams, ka šis darījums samazinās uzņēmumu izmaksas un palielinās VW ieņēmumus. Jānorāda, ka VW apņēmies kļūt par pasaules lielāko automašīnu ražotāju.

«VW šis ir lielisks darījums – kā finansiāli, tā arī veidā, kā tas tiek veikts,» norādīja Credit Suisse analītiķis Deivids Arnolds (David Arnold). Daži analītiķi iepriekš norādīja, ka VW iegādājoties Porsche daļas līdz 2014. gadam, kompānijai būtu jāmaksā vairāk nekā vienu miljardu eiro nodokļos, padarot darījumu mazāk izdevīgu. Taču, tā kā darījums definēts kā kompānijas pārstrukturēšana, ņemot vērā, ka VW jau pieder Porsche daļas, VW no šīs maksas iespējams izvairīties.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pasaules ekonomiskā krīze skārusi arī Vācijas sporta automašīnu ražotāju Porsche, kas līdz šim, pretēji pārējai autoražošanai nozarei, bija ziņojis par ļoti labiem finanšu rezultātiem.

Pērnajā finanšu gadā no 2007. gada augusta, līdz 2008. gada jūlijam Porsche pārdeva rekordlielu sporta automašīnu skaitu: 98 652 vienības. Štutgartes autokoncerns paziņojis, ka gadījumā ja pārdošanas apjomi vēl samazināsies, tiks apturēta ražošana: uzņēmums labprātāk aptur uz laiku konveijeru, nekā tur savs automašīnas noliktavās, tā paziņojusi Porsche vadība. Jau šobrīd esot ieplānots vasaras sākumā uz 19 dienām apturēt ražošanu. Pirms tam jau Porsche ražošanu esot apturējusi Ziemassvētku brīvdienās par papildus trīs dienām. Tāpat uz 8 dienām ražošana tika apturēta arī janvārī.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Vācijas automobiļu kompānijas Porsche dīleris Igaunijā – Auto 100 – nākamnedēļ Tallinā vērs vaļā jaunu izstāžu telpu, norādot, ka pieprasījums pēc Porsche automobiļiem Igaunijā esot tik liels, ka bijis jāprasa autoražotājam piegādāt vairāk braucamo Igaunijas tirgum, vēsta Delfi.ee.

Kopš 2012. gada vasaras, kad Auto 100 parakstīja sadarbības līgumu ar Porsche AG par automašīnu izplatīšanu, autoražotājs Igaunijas tirgum piegādājis 160 jaunus spēkratus.

«Tagad notiek pārrunas ar autoražotāju par Igaunijai piegādājamo automašīnu skaita palielināšanu,» pauda Auto 100 valdes loceklis Jusi Pārnpū (Jussi Parnpuu).

Tāpat viens no Porsche veiksmes faktoriem Igaunijā ir Porsche servisa un remonta centra izveide Tallinā. «Pirms gada Porsche īpašnieki ceļoja no Stokholmas un Rīgas pēc pakalpojumiem,» pauda Auto 100 valdes loceklis.

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

CO2 izmešu augstākie rādītāji Audi, Mercedes-Benz un BMW

Dienas Bizness,02.08.2011

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Vidējais vienas automašīnas CO2 izmešu daudzums Rīgā, summējot visu izmērīto auto rezultātus, ir 210 g/km. Lielāko CO2 izmešu daudzumu uzrāda Audi, Mercedes un BMW markas automašīnas, kamēr zemākie izmeši ir Volkswagen (VW) markas automašīnām.

Tas secināts pētījumā, kurā Nordea Finance Latvia ar bezmaksas auto atgāzu mērīšanu trīs dienu laikā EuroPark autostāvvietā pie Rimi hipermarketa, Pulkveža Brieža ielā 33a, kaitīgo izmešu daudzumu izmērīja gandrīz 100 auto īpašnieku spēkratiem.

Visvairāk trīs dienu laikā tika izanalizēti VW markas automobiļi – 13 gab. ar vidējo atgāzu daudzumu 171 g/km; Mazda (9 gab.) 190 g/km; Audi (7) 229 g/km un Volvo (7) 263 g/km.

Pagājušā gada rudenī auto atgāzu mērīšana izraisīja lielu autovadītāju atsaucību, kā rezultātā divu nedēļu laikā klātienē tika izanalizēti gandrīz 300 auto, kuru vidējais kaitīgo izmešu daudzums bija 206 g/km.

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

Luksusauto tirgus vēl gāzies dubultā

Lato Lapsa, Baltic Screen, speciāli Db,18.01.2010

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pēc katastrofālā samazinājuma par divām trešdaļām 2008. gadā Latvijas luksus automašīnu tirgus pērn sarucis vēl vairāk nekā uz pusi, - gada laikā iegādāti tikai 215 jauni vai mazlietoti luksus klases auto.

Ja 2007. gadā luksus auto iegādei iztērēti vismaz 85 miljoni eiro, tad 2008. gadā vairs vien ap 30 miljoniem eiro. Jau tad šie rezultāti tika dēvēti par katastrofu un luksus auto tirgus sagruvumu, taču pērn jauno un mazlietoto luksus automašīnu tirgus Latvijā sarucis vēl par 55%, un šādu spēkratu iegāde varētu būt izmaksājusi ap 12 miljoniem eiro.

Neesi abonents? Piesakies uz 2 nedēļu testa abonementu šeit!

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ortodoksālākie Porsche sešcilindru motoru apjūsmotāji, pat neaptaustot jaunā 718 Boxter četrcilindru spēkstaciju, nav sajūsmā par to, taču izrādās, ka reizēm diēta spēj dot vairāk spēka, nekā cerēts

Svinot 20 gadus kopš Porsche Boxster debijas, tā radītāji modeļa nosaukumu ir papildinājušu ar zīmīgu skaitli un motoriem. Izrādās, ka aizvadītā gadsimta 60. gados Porsche 718. sērijas modeļi bija nepārspējami vairākos sacīkšu seriālos, un tieši šī iemesla dēļ skaitlis 718 turpmāk būs jaunā Boxter modeļa nosaukuma sastāvdaļa.

Par spīti tam, ka 718 Boxster ir Porsche sporta automobiļu kolekcijas pieejamākais eksemplārs, tā nav plaša patēriņa prece, bet drīzāk smalka un dārga rotaļlieta egoistam/-ei. Svarīgākā jaunā modeļa sastāvdaļa ir jaunie, horizontālie četrcilindru opozītmotori ar turbopūti, proti, divu litru 300 ZS - 718 Boxster un 350 ZS jaudīgais 2,5 litru motors 718 Boxster S vajadzībām. Sešu cilindru vietā jaunā 718 Boxster motortelpai piejaucējot četrcilindru agregātus, arī šoreiz Porsche nav pārkāpis savus pamatprincipus, jo, salīdzinot ar iepriekšējās paaudzes Boxster, jaunie motori ir gan jaudīgāki, gan par 13 % taupīgāki degvielas ēdāji. No jaunā rodstera papildaprīkojuma saraksta Porsche kaislīgākajiem faniem noderēs Porsche aktīvā piekares vadības sistēma (PASM), kas ļauj padarīt auto par 10 milimetriem zemāku, savukārt 718 Boxster S PASM sporta šasijai pirmo reizi būs par 20 milimetriem zemāks klīrenss. Atliek tikai pieminēt, ka 718 Boxster bāzes modeļa cena Latvijā ir, sākot no 54329 eiro.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Porsche atzīts par Baltijas valstu mērogā unikālāko zīmolu – šādu godu tas saņēmis «Baltijas Zīmolu topā».

«Mīlētāko zīmolu tops» šogad pirmo reizi tika veidots visas Baltijas mērogā, bet Porsche zīmols pie šāda veida atzinības vēl nebija ticis. Balsojumā Porsche apsteidza tādus topa flagmaņus kā Apple un iPhone, šiem zīmoliem noslēdzot pirmo trijnieku.

«Unikalitāte ir Porsche lielākā priekšrocība,» komentē Porsche pārstāvja Latvijā SIA Baltijas sporta auto mārketinga vadītāja Tince Egle.

«Porsche ir kā radīts cilvēkiem, kuri izvēlas iet savu ceļu un būt neatkarīgi, šis zīmols piepilda sapņus un aicina būt drosmīgiem. Porsche ne tikai turpina doties savā unikālajā virzienā, bet ir arī inovatīvs, ko zīmols apliecina ar ielaušanos elektromobiļu tirgū,» viņa skaidro

Komentāri

Pievienot komentāru