Jāizmanto visas iespējas, lai valsts tiktu pie jauniem vilcieniem, kā arī varētu attīstīt vietējo ražošanu un radīt jaunas darba vietas, norādīja satiksmes ministrs Aivis Ronis, šodien Rīgā tiekoties ar Spānijas uzņēmuma Construcciones y Auxiliar de Ferrocarriles, S.A. (CAF) vadību.
Abas puses bija vienisprātis, ka minētais projekts ir nozīmīgs Latvijas dzelzceļa pasažieru transporta modernizācijā, jo paredz jaunu elektrovilcienu un dīzeļvilcienu piegādi Pasažieru vilcienam, kā arī svarīgi, ka šo vilcienu daļēja izgatavošanā notiks Latvijā, informē Satiksmes ministrija (SM).
Satiksmes ministrs A. Ronis spāņu uzņēmuma pārstāvjus informēja, ka ņemot vērā Finanšu ministrijas (FM) izteiktās bažas un publiskajā telpā izskanējušo informāciju par iespējamām attiecināmo izmaksu korekcijām, uzdevis SM un Pasažieru vilciena pārstāvjiem, pieaicinot arī FM, tikties ar Eiropas Komisijas atbildīgajiem pārstāvjiem, lai vienotos par turpmākajām darbībām ritošā sastāva modernizācijas iepirkuma finansēšanā un rīcībā saistībā ar noslēgto līgumu.
Jau rakstīts, ka Eiropas Komisija brīdinājusi Latviju, ka, turpinot īstenot a/s Pasažieru vilciens un Spānijas uzņēmuma CAF parakstīto jauno pasažieru vilcienu piegādes līgumu, tai var pašai nākties maksāt 100 miljonus latu, kuri iepirkumā paredzēti kā ES Kohēzijas fonda līdzfinansējums, teikts EK nosūtītajā vēstulē FM. EK aicinājusi Latvijas institūcijas rast situācijai alternatīvas un pieņemt nepieciešamos lēmumus.
Kā ziņots, jauno vilcienu iepirkuma kopējās izmaksas tiek plānotas 144 miljoni latu, no kuriem ES Kohēzijas fonda līdzfinansējums būs 100 miljoni latu. Savukārt otra līguma daļa paredz šo vilcienu uzturēšanu 30 gadu periodā. Kopumā līguma vērtība ir 610,76 miljoni eiro (429,24 miljoni latu).