Mazumtirdzniecības tīkla Iki apvienošana ar veikalu tīklu Mego pastiprinās konkurenci mazumtirdzniecības tirgū Latvijā, atzīst SIA Rimi Latvia valdes priekšsēdētājs Valdis Turlais.
Iepriekš jau vēstīts, ka SIA Mego ir parakstījusi līgumu ar veikalu tīkla Iki operatoru SIA Palink par 100% Palink kapitāla daļu pirkšanu, kā rezultātā par Palink īpašnieku kļūst Mego.
«Konkurentiem kļūstot spēcīgākiem, ietekmi izjutīs arī Rimi, taču jau šobrīd, darbojoties aktīvas konkurences apstākļos, katru dienu domājam, kā ar savu piedāvājumu būt par pirmo izvēli Latvijas iedzīvotājiem,» norāda Turlais.
Viņš atzīmē, ka šis darījums apliecina Latvijas mazumtirdzniecības tirgū jau kādu laiku jūtamās konsolidācijas tendences. «Jāpiebilst, ka konsolidācijas tendences mazumtirdzniecības jomā Latvijā jūtamas jau kādu laiku, par to liecina, piemēram, mazo tirgotāju aktīva dalība kooperatīvos.»
Tāpat Palink aiziešana apstiprina, ka darbs mazumtirdzniecības nozarē Latvijā ir sarežģīts bizness ar salīdzinoši nelieliem rentabilitātes rādītājiem. Te valda sīva konkurence, iedzīvotāju pirktspēja joprojām nav augsta, tirgotājiem turklāt jārēķinās ar stingru regulējumu un dažādiem ierobežojumiem, ko nosaka valsts, skaidro Rimi Latvia valdes priekšsēdētājs.
«Mūsu valstī paliek un savu darbību izvērš uzņēmumi ar ilgtermiņa plāniem un iecerēm, kuru vārdā tie ir gatavi pārciest grūtos laikus un salīdzinoši sliktus finanšu rezultātus. Taču Palink gadījumā jāņem vērā arī nepamatotais maksātnespējas process, ar ko Palink saskārās 2012.gadā un kas uzrādīja uzņēmēju ievainojamību Latvijā, kur pilnībā par savu drošību pārliecināts nevar būt neviens uzņēmums. Tas noteikti ietekmēja Palink īpašnieku interesi saglabāt un attīstīt biznesu Latvijā,» stāsta Turlais.
Bet, raugoties no pircēju skatpunkta, Rimi Latvia pārstāvis atzīmē, ka salīdzinoši mazāku tirgotāju konsolidācija ir atzīstams solis, kas ļaus tiem darboties vēl efektīvāk, tirgotāji stiprinās savu piedāvājumu, iespējams, tam būs ietekme ne vien uz preču klāstu, bet arī uz cenām.
«Taču šādi uzņēmumu apvienošanās darījumi ir Konkurences padomes kompetence, kuras uzdevums patlaban ir lemt, vai šis darījums patiešām būtu Latvijas ekonomikas un pircēju interesēs,» atzīst Turlais.
Jau ziņots, ka Mego un Palink darījuma pilnīgai apstiprināšanai vēl tiek gaidīts Latvijas Konkurences padomes lēmums. Pēc darījuma apstiprināšanas 51 mazumtirdzniecības veikals, kurš darbojas ar Iki zīmolu un pieder Palink, turpmāk darbosies ar Mego zīmolu.